Heel veel spijt puppy

13-07-2014 20:11 353 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Al een jaar lang loop ik te dimdammen over een chihuaua pup. Echter voorheen gingen hondjes bij mijn hond niet omdat ik een keer een teefje erbij gehad heb. Dat werd vechten en mijn hond was zelf ook nog een pup. Mijn Jack Russel teefje is nu ruim twee en volwassen. Dus ik gister mijn ouders gevraagd achter mijn keuze te staan en te helpen met het vervoer een puppy te halen.Na een jaar gaven ze goedkeuring (wat voor mijn belangrijk is). En het beestje gehaald.

En nu??? Wat heb ik een spijt. Zodra ik wegloop piept en jankt ie alles bij elkaar. Iets wat mijn Jack Russel als pup nooit deed en ik dus ook niet gewend ben. Ik heb nu zo een spijt. Me dochter vind em leuk, me ouders en ik mis alleen maar de lange wandelingen met mijn Jack Russel en hoe goed ze is opgevoed. Ik durf het niet aan mijn ouders te vertellen hoe spijt ik heb maar de pup geeft zoveel spanning dat ik nog amper eet. Ook lijkt mijn andere hond niet echt blij te zijn met de komst van het nieuwe gezinslid. Ik weet niet wat ik moet
quote:Summerdance schreef op zondag 13 juli 2014 21:24 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="NummerZoveel in "Heel veel spijt puppy"" class="messagelink">NummerZoveel schreef op 13 juli 2014 @ 21:23</a>:</b>

[...]

Nee, maar het lijkt aannemelijk. Een fokker zal niet snel met een impulsaankoop meegaan.</div></blockquote>

Is ook zo hoor

Toch zou ik, indien mogelijk hier, het risico wel willen nemen

Ik zou het pupje niet bij TO willen laten zitten Bij een Chi kun je dat risico wel nemen, dan is de DA-rekening nog te overzien. Bovendien kun je pups ook verzekeren voor eventuele ziektekosten.
quote:dikkiedappie1 schreef op 13 juli 2014 @ 21:18:

[...]

Wat een rot cavia, ik zou hem maar snel wegdoen. Misschien wil de TS m wel :-)Neeee! Hij is héél schattig ook en het was een heel zacht bijtje. Hij likt ook aan mijn handen alsie op schoot zit, zo gezellig..
quote:Lady-Voldemort schreef op zondag 13 juli 2014 21:25 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="masque in "Heel veel spijt puppy"" class="messagelink">masque schreef op 13 juli 2014 @ 21:21</a>:</b>

[...]

+1 (maar sommige mensen vinden iemand die zegt waar het op staat; iemand met zeik argumenten enz.. *Mompelt iets met aangesproken voelen enz..*</div></blockquote>Dat is nou precies wat er mis is tegenwoordig, dat iedereen altijd maar meent te moeten roepen waar het volgens hem op staat zonder even te verifiëren of die Mening wel iets toevoegt en of de mensen wel zitten te wachten op die Mening. En als andere mensen dan aangeven niet geïnteresseerd te zijn of, oh horror, een andere Mening te zijn toegedaan, gaan ze huilen. Maar goed, nu ga ik ook wel heel erg offtopic .

Goh als we bij elk forum bericht hier even moeten vragen of iedereen die mee surft zit te wachten op het geven van een mening..

Mmm wellicht kan die wel op het viva violenforum.. Misschien kun je daar maar weer naar terug gaan??
quote:Dickens schreef op 13 juli 2014 @ 21:25:

[...]

Doe eens een gok. Zou een fatsoenlijke fokker zo maar een hondje meegeven?Nope. En op de site van de Nederlandse vereniging staan ook momenteel geen pups, dus zal wel een MP of Baarle Nassau gevalletje zijn.
quote:Tomatensoep schreef op 13 juli 2014 @ 20:56:

[...]

Dierenambulance komt hier ook vrijwel nergens voor. Heb een keer gebeld voor een aangereden eekhoorn, toen zei die mevrouw 'nee daar komen we niet voor, kijk maar of een dierenarts er iets aan wil doen'. En een andere keer zag ik tijdens mijn werk dat er al een tijdje een hond stond vastgebonden bij een winkel. Toen belde ik ook omdat ik het vreemd vond en toen lachten ze me praktisch uut. Weigerden ook om te komen...

Oh dat is hier wel anders. Ik heb ze al eens gebeld voor een duif, die vastzat in winkelwagentjes en ze kwamen... Ik vond het zelf nog niet zo'n groot drama maar mijn kinderen wel. Ze zijn ook eens bij me geweest voor een kat die 's winters wekenlang in mijn tuin leek te wonen en waar ik niet bij kon komen. Zij konden m wel vangen, voelden dat hij goed doorvoed was en levendig en lieten m achter. Als hij ziek had geleken hadden ze m meegenomen, maar kennelijk ging hij nog wel eens ergens eten.

Dus, niets dan goede ervaringen.
Later is nu
quote:Dickens schreef op 13 juli 2014 @ 21:25:

[...]

Doe eens een gok. Zou een fatsoenlijke fokker zo maar een hondje meegeven?

Zeker weten van niet. Normaal gesproken is er een wachtlijst.

Maar wat vreselijk zielig voor het beestje. Jammer dat mensen soms zo hersenloos kunnen zijn.
quote:Star schreef op 13 juli 2014 @ 21:26:

[...]

Heb je een naakte cavia? Ik had een naakte rat, geweldig beest.Nee die vind ik een beetje engig. Ik heb er drie, maar deze is een gezellig vetzakje in een soort oranjebruin en gladharig. Als hij ligt lijkt hij ook wel écht een beetje op een naaktslak. Ik heb ook een grijze met een kruin op haar hoofd (die heet daarom maxima) en een zwart rexje met één wit pootje
En dan op MP bij conditie:

Nieuw

Gebruikt

Zo goed als nieuw

quote:Tomatensoep schreef op 13 juli 2014 @ 21:32:

[...]

Nee die vind ik een beetje engig. Ik heb er drie, maar deze is een gezellig vetzakje in een soort oranjebruin en gladharig. Als hij ligt lijkt hij ook wel écht een beetje op een naaktslak. Ik heb ook een grijze met een kruin op haar hoofd (die heet daarom maxima) en een zwart rexje met één wit pootje Reageren die van jou ook zo leuk op de koelkast?
De mogelijkheid dat het een broodfok pup is, is ook de reden waarom mijn partner er niet achter staat, hoewel ik het net als anderen die het aanbieden in dit topic de pup zie als een herplaatser die zelf niet voor de situatie heeft gekozen maar wel recht heeft op een thuis en goede verzorging.

Off topic: caafjes De zachte beetjes die ze geven zijn "love bites" soepje, het is dat je het weet. (Of ze willen gewoon iets vastpakken)
quote:Star schreef op 13 juli 2014 @ 21:33:

En dan op MP bij conditie:

Nieuw

Gebruikt

Zo goed als nieuw

Kan ik die van mij onder antiek zetten en 'vertoont gebruikssporen (voornamelijk door de kat)'.
quote:Dickens schreef op 13 juli 2014 @ 21:36:

[...]

Kan ik die van mij onder antiek zetten en 'vertoont gebruikssporen (voornamelijk door de kat)'. Arm beest.
Ik zie ze trouwens wel op MP van fokkers, met stamboom en FCI richtlijnen e.d.
quote:Star schreef op 13 juli 2014 @ 21:34:

[...]

Reageren die van jou ook zo leuk op de koelkast?

Ja! en als ik 'hoi lieffie' zeg tegen de bruine gaatie altijd met zijn neusje omhoog en naar me piepen. Zo schattig.

@Fruit; iklas dat het idd vaak te interpreteren valt als uiting van tevredenheid. Gelukkig maar, het is zo sneu als de liefde maar van één kant komt, zit ik daar helemaal moeite te doen met groentes verstoppen en de kooi versieren enzo.
Ik zou graag een Chi hebben maar mijn man beslist niet en mijn maltheser is bang voor chihuahua-pups
Later is nu
quote:Nouschi schreef op 13 juli 2014 @ 21:24:

[...]

Nee dat bedoel ik, Iedereen gelijk roepen breng hier maar is toch net zo 'walgelijk' als TO.

Schuldig aan walgelijk gedrag 9 jaar geleden. Maar daar kan het diertje toch niets aan doen dat hij/zij nu eenmaal bestaat? Alternatief is asiel/afmaken.

De hond die nu snurkend naast mij ligt is zonder twijfel afkomstig van een broodfokker die voor de leut wat rare mixen aan de man/vrouw brengt. De eerste eigenaar was er na een weekje ook doodmoe van dat het diertje van destijds zeven weken (!!) nog niet op de kattenbak wilde piesen. Bovendien zat hij 24/7 in een bench in de hal omdat hij de katten nerveus maakte. Hij heeft in het begin inderdaad veel geld gekost. Maar dat wist ik ook wel toen ik hem in zijn kartonnen doosje aannam van dat misselijke *%#{. Die het diertje wilde dumpen bij de DA want het asiel vroeg maar liefst 100,- dumpkosten...
Alleen pag. 1 gelezen. TO: breng pup ajb terug naar fokker of geef het een ander goed tehuis? Jij bent duidelijk niet in staat om goed voor het beestje te zorgen!!!!! Is ook errug goed over nagedacht zo te zien?????
Ik heb niet alle reacties gelezen. Maar mijn mening is dat je hem als het even kan naar de fokker terug moet brengen of er zo snel mogelijk een goed huis voor vinden (een waar mensen weten hoe het is om een pup te hebben en waar hij ook mag blijven als hij zich als een pup gedraagt). Als je er nu al zo van baalt en zo van streek van bent zie ik het niet goed komen met dat hondje. Als je aanhankelijkheid al zo erg vindt hoe moet het dan als het beestje wat sloopt of zijn behoefde in huis doet? Ga er niet mee lopen rotzooien (en het beestje verpesten in deze kritieke periode in zijn ontwikkeling!) omdat je te trots bent om toe te geven dat je een fout hebt gemaakt.

Geef toe dat je fout zat en neem je verantwoordelijkheid. Los het zo goed en snel mogelijk op voor het hondje en geniet van wat je hebt.

Probeer eerst de fokker. Al zullen ze niet blij met je zijn, goede fokkers hebben liever een pup terug dan na twee dagen op marktplaats.
Dit kan toch niet waar wezen?

Je weet toch dat puppies dit doen? Misschien deed jouw Jack Russel dit niet, maar niet alle honden zijn het zelfde.

Ik vind echt dat je hier beter over na had moeten denken
Chihuahua's zijn veel gevraagde "mode-hondjes", daarom komen er veel van broodfokkers uit de voormalige oostbloklanden, die beestjes zijn al getraumatiseerd, de fokkers en kopers ook, zo moge blijken uit onderstaand artikel dat vorige week in diverse kranten stond:

http://nieuws.thepostonli ... egens-doden-chihuahuapup/
verba volant, scripta manent.
Verkeerde topic
anoniem_65e729deb0f24 wijzigde dit bericht op 13-07-2014 22:13
Reden: verkeerde topic
% gewijzigd
Het is bijna nacht en ik ben meer op rust. Daarbij ik heb em stil gekregen. Hij ligt in de ben naast me bed en met me vingers Door de tralies heb ik em in slaap geaaid. Tevreden hondje em ik ook dat dit me gelukt is
Hoe ga je het morgen doen? Je moeder past op in de ochtend. Hoe heb je de middag georganiseerd? Het hondje is bang en alleen. Weet niet waar hij nu is beland. Als je hem de middag alleen laat, is dat vragen om moeilijkheden.
quote:Yael1980 schreef op 13 juli 2014 @ 23:50:

Het is bijna nacht en ik ben meer op rust. Daarbij ik heb em stil gekregen. Hij ligt in de ben naast me bed en met me vingers Door de tralies heb ik em in slaap geaaid. Tevreden hondje em ik ook dat dit me gelukt is

Dit ga je niet redden. Je hebt de ervaring niet om een hond goed op te voeden als je het mij vraagt als de eerste dag je al stress geeft. Want lees mijn andere posting, je gaat met een pup te maken krijgen die stoute dingen doet, niet luistert, misschien hapt naar je kind omdat het niet de aandacht en opvoeding krijgt die het nodig heeft.

Hoe sta je er tegenover om je pup een goed leven bij een ander te geven? Zou je dat kunnen? Zie je in dat als je zo verder gaat, het van kwaad tot erger gaat?

Mogen we weten, komt de pup bij een goede fokker vandaan?

Er komt veel op je af, wacht nou niet te lang. Bellen met een forumster wil niet zeggen dat je `ja` zegt dat je de pup weg gaat doen, je gaat alleen kijken wat de beste oplossing is. Je moet bijna wel voelen dat dit het niet is.

Heel veel sterkte met de beslissing.

Als ik mag zeggen, als je het hondje houdt, neem dan vrij. De pup is net zijn moeder en broertjes en zusjes kwijt en komt in een enge nieuwe omgeving, een kind die die misschien niet gewend is. Moet aan jou wennen, morgenochtend komt opeens een moeder. Allemaal zullen julllie andere aanwijzingen geven zodat de pup verward kan raken wat wel en niet mag, wie de baas is enz enz enz.

Je hebt dit zoooo niet goed doordacht. Zie dat nou in. Mocht je doorgaan ermee, neem direct vrij en ga alles wat je kan vinden lezen over opvoeden, meld je aan bij een puppycursus enz enz.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Arme pup.

Wat zielig dit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven