Pijn in borsten - PMS - wat helpt ?
dinsdag 15 juli 2014 om 10:36
Sinds ik - na het stoppen met de pil - eindelijk weer een regelmatige cyclus heb, heb ik erg last van opgezwolle/pijnlijke borsten voor mijn menstruatie. Dat wil zeggen, het begint meestal een dikke week vóór de eerste dag van mijn nieuwe cyclus, soms al 8-9 dagen ervoor.
Vervelend dus: ik kan helemaal niet hardlopen, als ik de trap naar beneden loop moet ik bij wijze van spreken mijn eigen borsten vasthouden zodat ze niet bewegen, s'nachts kan ik eigenlijk niet op mijn buik slapen. Het wordt met de dag erger en ze worden pas normaal als mijn menstruatie eindelijk komt. Ik heb helemaal geen grote maat (70/75B) dus hoef eigenlijk nooit zorgen voor extra steun oid.
Ik kan me herinneren dat ik dit ook al als tiener had (ben 25) en het verdween toen ik aan de pil ging.
Heeft iemand een gouden tip ?
Vervelend dus: ik kan helemaal niet hardlopen, als ik de trap naar beneden loop moet ik bij wijze van spreken mijn eigen borsten vasthouden zodat ze niet bewegen, s'nachts kan ik eigenlijk niet op mijn buik slapen. Het wordt met de dag erger en ze worden pas normaal als mijn menstruatie eindelijk komt. Ik heb helemaal geen grote maat (70/75B) dus hoef eigenlijk nooit zorgen voor extra steun oid.
Ik kan me herinneren dat ik dit ook al als tiener had (ben 25) en het verdween toen ik aan de pil ging.
Heeft iemand een gouden tip ?
dinsdag 15 juli 2014 om 10:44
Helaas ik heb het ook. Is bij mij ook erger geworden door te stoppen met de pil. Maar ja daar kon ik door de hormonen niet goed tegen.
Na een echo kreeg ik de diagnose Mastopathie.
Leuk dat ik nu weet hoe het heet maar je hebt er geen reet aan want er helpt niks tegen helaas.
Ik kreeg van de vrouw die de echo maakte de tip om teunisbloemolie capsules te nemen.
Ik neem ze gewoon van Kruidvat. Na de ongesteldheid de normale hoeveelheid en naarmate de cyclus verder gaat en het steeds erger wordt neem ik er meer ( 6 per dag op het laatst).
Mijn borsten doen soms zoveel pijn dat ik alleen een sportbh kan hebben.
Snachts draag ik dan vaak zo'n a bra ding ( die je op telsell ziet maar ook in goedkopere varianten te koop is) zo'n topje idee.
Na een echo kreeg ik de diagnose Mastopathie.
Leuk dat ik nu weet hoe het heet maar je hebt er geen reet aan want er helpt niks tegen helaas.
Ik kreeg van de vrouw die de echo maakte de tip om teunisbloemolie capsules te nemen.
Ik neem ze gewoon van Kruidvat. Na de ongesteldheid de normale hoeveelheid en naarmate de cyclus verder gaat en het steeds erger wordt neem ik er meer ( 6 per dag op het laatst).
Mijn borsten doen soms zoveel pijn dat ik alleen een sportbh kan hebben.
Snachts draag ik dan vaak zo'n a bra ding ( die je op telsell ziet maar ook in goedkopere varianten te koop is) zo'n topje idee.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.

dinsdag 15 juli 2014 om 12:09
Jellybelly dat zou iid kunnen dat het kont omsat je het niet regelmatig neemt.
Ik neem het wel regelmatig en merk wel verschil. Duurde wel een paar maand voordat ik dacht: ja dit werkt.
Het is helaas geen wondermiddel maar het verlicht wel de pijn.
Ik neem het wel regelmatig en merk wel verschil. Duurde wel een paar maand voordat ik dacht: ja dit werkt.
Het is helaas geen wondermiddel maar het verlicht wel de pijn.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.