Geluid overlast van een hond.

19-09-2025 09:10 9 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben woonachtig in het dorp Graauw en heb nu al iets langer dan drie jaar overlast, van de hond van de buren. Buurtbemiddeling en politie zijn langs geweest, maar doen hier letterlijk niets tegen. Ik heb de eigenaar van de hond natuurlijk als eerste benaderd, maar hij staat er niet voor open, om de hond te gaan corrigeren. Hij blaft al acht en een half jaar en alleen jij hebt er last van, dus moet je terug gaan naar waar je vandaan komt. Nu heb ik drie maanden gelden de consumentenman benaderd, maar die liet mij weten dat dit een te lastige zaak is en ik zal moeten verhuizen. Dit wil ik dan ook ontzettend graag, maar zoals bekend zijn de huizen niet zo makkelijk meer te verkrijgen. De hond blaft vanuit het slaapkamerraam en dit is gemiddeld van 7:45 t/m 20:50 uur en het heeft invloed op mijn Psyché. Nu ben ik afgekeurd en verlaat mijn woning weleens, maar het kan toch niet zo zijn, dat ik hele dagen mijn woning moet verlaten vanwege een blaffende hond? Kan iemand hier mij serieus advies in geven, omdat ik nu op mijn tandvlees loop en bang ben, dat ik zeer binnenkort iets zal gaan doen waar ik spijt van krijg?

Alvast bedankt.
Vast al geprobeerd maar helpt noisr cancelling koptelefoon niet?
Zebra tussen de paarden
Is het omdat de hond alleen thuis is? Want als de eigenaar zo lang van huis is, zou je de dierenpolitie nog kunnen bellen voor advies.

En staat het slaapkamerraam open? Want dan kan je nog vragen of die dicht kan om het geluid te minderen.

Noice canceling koptelefoon?

Maar natuurlijk heb jij er meer last van aangezien je thuis zit, de rest werkt waarschijnlijk en hoeft er niet de hele dag naar te luisteren. Daarnaast kan die hond dat toch niet zo lang volhouden, zitten er echt geen pauzes tussen?
En ben jij inderdaad de enige die er last van heeft? Wat zeggen de directe/andere buren er van? Samen sta je sterker?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Waarom post je de naam van het dorp (met minder dan 1000 inwoners) erbij? Zou ik weghalen, is raar.
En dreigen met dingen doen waar je spijt van krijgt is ook een oplossing van niks. Terug naar buurtbemiddeling en politie, medestanders zoeken in de buurt, uitkijken naar een ander huis (in die hoek van Nederland is dat makkelijker dan in de Randstad) en toch een goede koptelefoon aanschaffen.
Si abra la puerta hay lobos.
Goede oordoppen. E/o noice cancelling.
Don’t let anyone ruin your day. It’s your day.
Ruin it yourself.
Als je je huis wil verkopen, is dit iets wat je wel moet melden helaas. Dus ik ben bang dat het dan heel lastig gaat worden.
De consumentenman? Bestaat die nog?
https://dorpsraadgraauw.jouwweb.nl/info-bewoners
https://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR608429

Politie vragen wanneer ze de zaak serieus gaan nemen

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven