Verlichting bij de tent

16-07-2014 22:41 36 berichten
*camping-newby-alarm*

Ik ga voor de tweede keer kamperen. Met de naderende vakantie, heb ik toch een vraag. Ik lees nogal graag 's avonds, maar het licht was vorig jaar toch niet heel optimaal. Ook niet als je een spelletje doet. Aangezien wij zaterdag naar Obelink gaan, vroeg ik mij af wat jullie qua verlichting gebruiken? wij dus een lamp en twee waxinelichtjes, maar heb liever dus een groter licht/vuur in plaats van de waxinelichtjes...
Alle reacties Link kopieren
Zo'n mijnwerkerslampje dat je op je voorhoofd vastbindt?
Niet heel romantisch maar wij hangen altijd een looplamp van de bouwwinkel (is een soort tl-lamp) boven de tafel en dan nog 2 citronella kaarsjes tegen de muggen op tafel erbij. Genoeg licht om te lezen en spelletjes te spelen.

Alvast een fijne vakantie gewenst!
Plek met stroom en een bullseye ophangen in de tent.
Geen enkele tafellamp o.i.d. Is goed genoeg om bij te lezen, die gebruik je vooral als sfeerlicht. Lezen doe ik met een koplamp (zaklamp met elastieken voor om je hoofd) van de Xenos. Niet charmant, wel heul handig, ook als je in het pikkedonker naar de plee moet. Als je dit niet charmant vindt, is een boekleesllampje (o.a. Bij de Hema) een optie.
Grotere lamp kopen. Of lezen op tablet of e-reader:-)
Wij hadden wel electriciteit als we kampeerden. Dan hadden we een paal bulleyelampen met tie ribs aan de tentstokken vastgemaakt.

Deze worden niet heet dus dat kan goed. Of een looplamp. Als het tentdoek maar niet heet wordt,
Wees jezelf, er zijn al anderen genoeg
Wij hebben trouwens ook zo'n lamp als groenebroek maar die gebruiken we bijna niet.
Tie ribs? Ribbetjes die je vast bindt? :-)
Wij hebben zo'n lamp op campinggaz.

Paar grote waxines er bij voor de sfeer.

Deet tegen muggen want citronellazooi helpt toch niet/amper.
Been there, done that, got the T-shirt.
Lezen? Koop een kobo glo.
Gaslamp! Verspreidt veel licht, is supergezellig en makkelijk bij te vullen met gasjes. Ik vind het ideaal. Komt wel veel warmte vanaf dus niet ophangen...
Een paar petroleumlampen geven mooi sfeerlicht, maar voldoen niet voor lezen. Daarvoor gebruik ik een petzl hoofdlampje of zo'n lampje die je op je boek bevestigd (de laatste kost een paar euro bij een boekhandel, een petzl is duurder). Peutlampen kun je in iedere kampeerwinkel kopen voor ¤10 en voor minder bij de xenos. Van de laatste heb ik geen idee wat de kwaliteit is.
Deze?

Hier te verkrijgen:

http://kampeeroaseelst.nl/stormlantaarn ... -38cm.html
Tie rips dus
Wees jezelf, er zijn al anderen genoeg
Die bedoel ik Redhothead.
Voor het lezen heb ik zoiets:

Action, ¤1.50, vorig jaar.
Als er geen stroom was op de camping gebruikten we een gaslamp. Verder waxinelichtjes en een zaklamp.
verba volant, scripta manent.
Win hebben een gaslamp. Ideaal. Zet hem laag voor sfeerverlichting. Hoog als je wil lezen. En hij geeft warmte af.
Zo'n stormlantaarn valt voor mij toch wel in de categorie: barbecue en openvuur verboden!

Maar ik ben dan ook dochter van een brandweerman. Daarna getrouwd met een elektricien, dus wij hebben in de vouwwagen een 12 volt installatie voor het licht.

Veiligheid voorop!
Wij hebben zoiets : http://www.canwelum.com/led-lantern/02g.html

Staat gewoon op tafel en geeft voldoende licht. De onze heeft er ook nog 2 stopcontacten in, ideaal om je telefoon of tablet meteen op te laden.

En verder, tie wrap mensen
Wij gebruiken ook een looplamp, ideaal
Gaslamp ..
quote:Desperate_Housewive schreef op 17 juli 2014 @ 07:14:

Wij hebben zoiets : http://www.canwelum.com/led-lantern/02g.html

Staat gewoon op tafel en geeft voldoende licht. De onze heeft er ook nog 2 stopcontacten in, ideaal om je telefoon of tablet meteen op te laden.

En verder, tie wrap mensen

Goede lamp, zoiets ga ik er denk ik voor dit jaar ook bij halen. Ideaal met die stopcontacten. Goed idee.

En tiewrap, aan elkaar dacht ik
Ik heb die van ons volgens mij bij Frans de witte vandaan. Kan alleen zo snel ff nergens een plaatje vinden van precies de onze.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven