Vliegtuig uit Amsterdam neergestort in Rusland

17-07-2014 17:27 3133 berichten
Alle reacties Link kopieren
Krijg net breaking news binnen. Vliegtuig uit Amsterdam onderweg naar Kuala Lumpur Neergestort...
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
quote:SpringDing schreef op 17 juli 2014 @ 21:54:

Jahoor, kijk ik op de site van rtl nieuws, krijg ik een reclame van Transavia door m'n beeld. Ik zag dat vanavond op NL 1. Hello Goodbye stond gepland....maar goed dat dat even niet doorgaat nu
You can fool all the people some of the time, and some of the people all the time, but you cannot fool all the people all the time.
Bergje:

Hoe lang nog vliegen?
Heb ik nou die persconf gemist?
Met zo'n ramp merk je pas hoeveel mensen direct en indirect met elkaar verbonden zijn. Buurvrouw scheurt naar Schiphol, collega heeft nog geen zekerheid/bevestiging over broer en schoonzus.

Veel sterkte voor iedereen die getroffen is door deze ramp.
Pc moet nog komen. Zullen wel.gewacht hebben op de terugkeer van Rutte
quote:Bergje65 schreef op 17 juli 2014 @ 22:02:

Mijn kind zit nu in de lucht, omgekeerd! Richting Amsterdam dus. Ik heb nog geen melding gehad over een gewijzigde vluchtroute. hartslag van 200.Niemand mag daar nu vliegen. Alle vliegtuigen moeten omvliegen. Kan mij heel goed voorstellen dat je nu even niet op je gemak zit. Hoop dat je er wat rust uit kan halen dat ze er niet overheen zullen vliegen. Hoelaat komt ze aan?
quote:Suze02 schreef op donderdag 17 juli 2014 22:07 Bergje:

Hoe lang nog vliegen? Nog ruim 10 uur. Ik ga niet slapen vannacht.
Persconferentie moet nog komen.
Heel veel sterkte voor een ieder die nog in onzekerheid zit en iedereen die vandaag iemand verloren heeft. Jullie zijn in mijn gedachten en de gebeden van mij en mijn gezin
quote:himalaya schreef op 17 juli 2014 @ 22:00:quote:bubbelwijn, 78 seconden geleden

quote:

SpringDing schreef op 17 juli 2014 @ 21:54:

Jahoor, kijk ik op de site van rtl nieuws, krijg ik een reclame van Transavia door m'n beeld.

Ik vond die van Ohra ook behoorlijk misplaatst.

Dat lijkt me toch iets wat een zendercoordinator moet regelen, je kunt niet verwachten dat iemand van Transavia/Ohra naar zijn werk rijdt om het uitzendschema van hun commercial uit de la te pakken en dan alle TV zenders gaat bellen dat hun spotje vandaag niet uitgezonden mag worden.Dat snap ik hoor, maar het viel mij nu op. Normaal kijk ik die reclame's niet eens zo aandachtig, maar nu zag ik iets wat op vakantie leek.
quote:n93 schreef op donderdag 17 juli 2014 22:09 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="Bergje65 in "Vliegtuig uit Amsterdam neergestort in R..."" class="messagelink">Bergje65 schreef op 17 juli 2014 @ 22:02</a>:</b>

Mijn kind zit nu in de lucht, omgekeerd! Richting Amsterdam dus. Ik heb nog geen melding gehad over een gewijzigde vluchtroute. hartslag van 200.</div></blockquote>Niemand mag daar nu vliegen. Alle vliegtuigen moeten omvliegen. Kan mij heel goed voorstellen dat je nu even niet op je gemak zit. Hoop dat je er wat rust uit kan halen dat ze er niet overheen zullen vliegen. Hoelaat komt ze aan?

Morgenvroeg pas. De vlucht is net weg. Ik krijg Schiphol niet te pakken. Doorlopend in gesprek.

Weet iemand een ander nummer?
quote:prior schreef op 17 juli 2014 @ 22:10:

Heel veel sterkte voor een ieder die nog in onzekerheid zit en iedereen die vandaag iemand verloren heeft. Jullie zijn in mijn gedachten en de gebeden van mij +1
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
quote:Bergje65 schreef op 17 juli 2014 @ 22:09:

[...]

Nog ruim 10 uur. Ik ga niet slapen vannacht.Als je de app Flightradar download, kun je de vlucht volgen, als je het vluchtnummer hebt?
quote:Bergje65 schreef op 17 juli 2014 @ 22:11:

[...]

Morgenvroeg pas. De vlucht is net weg. Ik krijg Schiphol niet te pakken. Doorlopend in gesprek.

Weet iemand een ander nummer?Vliegt ze met KLM? Je kunt je vraag stellen via Facebook en Twitter. Misschien kom je er dan makkelijker doorheen.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Bergje en Blue-Lagoon: sterkte!

Ik heb NL2 opstaan en het is nogal rommelig. Was de persconferentie het praatje van Rutte? Dat was heel kort, kan goed zijn dat je dat gemist hebt.

Wat een toestand
Wat wil je weten dan Bergje? Snap dat je in spanning zit, maar kunnen de lijnen niet beter zoveel mogelijk vrij gehouden worden?
quote:Bergje65 schreef op 17 juli 2014 @ 22:09:

[...]

Nog ruim 10 uur. Ik ga niet slapen vannacht.Het komt vast goed! Ze vliegen daar inderdaad niet over nu en de kans dat het twee keer gebeurt binnen 24 uur is wel heel klein.. Toch snap ik je zorgen heel goed! Hopelijk is het snel ochtend voor je!
Het recht om gehoord te worden sluit niet automatisch het recht in om serieus genomen te worden
quote:SpringDing schreef op donderdag 17 juli 2014 22:13 Wat wil je weten dan Bergje? Snap dat je in spanning zit, maar kunnen de lijnen niet beter zoveel mogelijk vrij gehouden worden?Ja klopt... het zal wel oke zijn.
quote:Splinter_ schreef op 17 juli 2014 @ 22:12:

Bergje en Blue-Lagoon: sterkte!

Ik heb NL2 opstaan en het is nogal rommelig. Was de persconferentie het praatje van Rutte? Dat was heel kort, kan goed zijn dat je dat gemist hebt.

Wat een toestand Heel rommelig! De persconferentie moet nog komen hoor.
Het recht om gehoord te worden sluit niet automatisch het recht in om serieus genomen te worden
quote:SpringDing schreef op 17 juli 2014 @ 22:13:

Wat wil je weten dan Bergje? Snap dat je in spanning zit, maar kunnen de lijnen niet beter zoveel mogelijk vrij gehouden worden?Nou ja, zij zit natuurlijk net zo goed in spanning en heeft net zoveel recht om haar vraag te stellen, toch.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
quote:Bergje65, 5 seconden geleden

Ja klopt... het zal wel oke zijn

Misschien toch maar proberen te slapen, dn duurt de nacht minder lang!
Op www.flightradar24.com kun je haar volgen, alleen is de site wel heel druk nu...
quote:Susan, 27 seconden geleden

quote:

Nou ja, zij zit natuurlijk net zo goed in spanning en heeft net zoveel recht om haar vraag te stellen, toch.Ik vraag toch wat ze wil weten?! Ik zeg niet dat ze geen recht heeft om te bellen, ik vraag me af hoeveel zin het heeft.
quote:re.set schreef op 17 juli 2014 @ 21:56:

@Star, nog een verlate reactie van mij.

Ik vind het dus absurd dat er niet eerder is opgetreden door landen van waaruit maatschappijen opereren die passagierstoestellen over het gebied hebben vliegen.

Er is een oorlog gaande, welke zich al langer niet enkel meer afspeelt op de grond, waar zwaar geschut wordt ingezet (geleverd vanuit Rusland). Met wetenschap dat er inmiddels meerdere objecten uit de lucht zijn gehaald. Het advies van Kiev was dus in feite ook te zwak. Dit vliegtuig vloog (indien alles klopt) zo'n 2 km "boven" de zone die moest worden vermeden volgens het advies aldaar.

Ik las overigens ook dat diverse luchtvaartmaatschappijen in Europese landen en Amerika al in april een negatief advies hebben afgegeven voor het gebied (dus zonder specifieke hoogtes etc.). Ik vermoed dus dat het aan Maleisia Airlines te wijten valt dat dit is genegeerd. Maar ook dat is nog afwachten.Ik zag eerder een kaart op tv waar je op kon zien waar de vliegtuigen zich bevinden en het was er vreselijk druk in die contreien, want het is de snelweg naar het oosten. Alleen sinds dat ongeluk vliegen deze vliegtuigen nu over Rusland, om de Oekraïne heen, dus het is niet alleen MA die daar vloog, maar het is daar 24 uur per dag spitsuur.
Mijn man heeft de flighradar app, wat is het vluchtnummer van je dochter bergje 65, dan kan hij zo zoeken waar ze zitten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven