Vliegtuig uit Amsterdam neergestort in Rusland

17-07-2014 17:27 3133 berichten
Alle reacties Link kopieren
Krijg net breaking news binnen. Vliegtuig uit Amsterdam onderweg naar Kuala Lumpur Neergestort...
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
quote:Summerdance schreef op 18 juli 2014 @ 18:30:

[...]

En wat voegt deze lijst dan toe?

Oprechte vraag hoor

Maar als ik die lijst zou lezen en ik zou iemand tegenkomen waar ik geen contact meer mee heb, zou dat voor mij niets maar dan ook niets toevoegen aan mijn gevoel over de ramp

Tragisch, in elke mogelijke vormEens het is enorm verdrietig. Ik ken geen van de slachtoffers maar ik huil elke keer als ik denk aan de nabestaanden en hun enorme verdriet. 289 slachtoffers zoveel mensen in rouw.
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
Altijd word een namenlijst vrijgegeven, altijd en ook in Nederland.
Summerdance, ik heb mijn nicht en haar gezin verloren gisteren. Ze staan op de lijst.. Helaas... (en nog 2 bekenden waarvan ik niet wist dat ze in het vliegtuig zaten)
quote:Ikhierhuh schreef op 18 juli 2014 @ 18:36:

Ik heb de lijst wel gelezen, want ja ook ik heb kennissen tussen de overledenen, en was bang nog meer bekendenamen tegen te komen. Gelukkig is is niet zo.

Wat mijn opval uit de lijst is dat de passagelijst aantallen niet hetzelfde is als eerder werd vrijgegeven.

Dit is de uitgelekte lijst die gisteravond op twitter verscheen. Was ook vrij snel weer verdwenen.

Dit is dan ook een lijst die niet geheel compleet is er ontbreken nog een aantal namen.

http://www.geenstijl.nl/m ... sagierslijst_van_mh1.html
quote:Ikhierhuh schreef op 18 juli 2014 @ 18:36:

Ik heb de lijst wel gelezen, want ja ook ik heb kennissen tussen de overledenen, en was bang nog meer bekendenamen tegen te komen. Gelukkig is is niet zo.

Wat mijn opval uit de lijst is dat de passagelijst aantallen niet hetzelfde is als eerder werd vrijgegeven.staat toch 280 op, + 3 baby's + personeel (15) =298
Vreselijk dit.

Voor de nabestaanden
quote:polydox schreef op 18 juli 2014 @ 18:38:

[...]

staat toch 280 op, + 3 baby's + personeel (15) =298Bedankt, 15 zag ik nergens staan.
quote:Ikhierhuh schreef op 18 juli 2014 @ 18:37:

Altijd word een namenlijst vrijgegeven, altijd en ook in Nederland.

Zoals ik eerder al zei, dat snap ik.

Al snap ik niet waarom, maar dat is een andere discussie

Ik snap alleen niet waarom het hier moet.

Tussen het verdriet van een aantal van ons

Maar nogmaals, ik zal wel een weekdier zijn of zo, maar mijn hart gaat uit naar de mensen die dierbaren verloren hebben

Mijn hart huilt als ik zie dat daar "bekenden" van het forum bij zitten

En ik vind, maar dat is slechts mijn mening, dat je deze mensen onnodig pijn doet om dit te laten lezen

Want het is natuurlijk makkelijk zeggen

Je kan ook niet kijken.

Maar kan jij dat?

Als je je zus kwijtgeraakt bent?

En dan de volgende vraag?

Wordt je er beter van, als je je zus op de dodenlijst ziet staan?
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
quote:SuperWijf schreef op 18 juli 2014 @ 18:38:

[...]

Dit is de uitgelekte lijst die gisteravond op twitter verscheen. Was ook vrij snel weer verdwenen.

Dit is dan ook een lijst die niet geheel compleet is er ontbreken nog een aantal namen.

http://www.geenstijl.nl/m ... sagierslijst_van_mh1.htmlBedankt voor de info en gecondoleerd. "-(
Walgelijk dat nu net uitgerekend die kwal van een van Balen bij 1 vandaag met zé'n neus vooraan staat. Die zou zich eens flink achter ze'n oren moeten krabben, aangezien hij zo nodig het vuurtje op moest stoken daar, tijdje terug...
quote:Summerdance schreef op 18 juli 2014 @ 18:35:

[...]

Weet je, ik heb net een aanvulling gemaakt op mijn vorige post

Daar staat eigenlijk in waarom dit me zo tegen de borst stuit

Ik heb hier gisteren en vandaag formumers "zien" huilen om dierbaren die ze verloren hebben.

Dit helpt gewoon niet

Ik zou het niet in mijn hoofd halen om zo iets confronterends te plaatsen.

Uit respect voor mijn medeforummers.

Gek?

Misschien, dan maar gek

Nee hoor, helemaal niet gek, absoluut niet, iedereen reageert anders, nu na een dag is nog iedereen in shock, totaal logisch ook dat juist nu iedereen zo veel mogelijk wil weten. Dat is mensen eigen want vergis je niet, ook die lijst kan juist er toe bij dragen dat mensen weer kunnen ademen,hoe naar het ook klinkt, niet iedereen die het zou moeten weten wordt op de hoogte gesteld dus het kan net even dat stuk duidelijkheid geven wat nodig is. Neem van mij aan dat er verre of door ruzie uitgesloten familieleden zijn die niet op de hoogte gehouden worden, been there, done that.

Dus die lijst mag wat mij betreft, hoe hard ook.
quote:thaorchid schreef op 18 juli 2014 @ 18:43:

.

Hoewel ik het niet altijd eens bent met je reacties wil ik je wel een compliment geven over jouw manier van reageren

Respectvol.
quote:Summerdance schreef op 18 juli 2014 @ 18:41:

[...]

Je kan ook niet kijken.

Maar kan jij dat?

Wordt je er beter van, als je je zus op de dodenlijst ziet staan?Ik neem aan dat als je zus in dat vliegtuig gezeten had, je wel andere dingen te doen hebt dan op dit forum te zitten.
De eigenaars van mijn favo eettentje in Rotterdam zijn onder de slachtoffers.. Zulke lieve mensen, niet te geloven.. Hun enige zoon blijft achter, zijn oma zat ook in het vliegtuig..

[...]

Maar nogmaals, ik zal wel een weekdier zijn of zo, maar mijn hart gaat uit naar de mensen die dierbaren verloren hebben

En ik vind, maar dat is slechts mijn mening, dat je deze mensen onnodig pijn doet om dit te laten lezen

Je kan ook niet kijken.

Maar kan jij dat?

Wordt je er beter van, als je je zus op de dodenlijst ziet staan?

Ik begrijp je wel.

Anderen zitten al lang te wachten voor namen, zoals ik. Ik wilde niet een telefoonlijn bezet houden, want ik ben geen familie. Wel wilde ik zo snel mogelijk weten of nog meer mensen die ik ken tussen zaten. Dus ik zat op die lijst wel te wachten, nu wacht ik niet meer.

Begrijp me goed, Ik ben sinds gisteren kapot van verdriet en niet eens in Nederland, wel paraat om naar toe te gaan als het nodig is.

[...]

Je kan ook niet kijken.

Maar kan jij dat?

Wordt je er beter van, als je je zus op de dodenlijst ziet staan?Je bent geen weekdier Sum maar iemand met inlevingsvermogen. Ik ben het met jouw post eens.
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
Voor alle die nabestaanden die iemand die in het vliegtuig had zitten die zij of hij kende wens ik jullie sterkte
quote:Louise70 schreef op 18 juli 2014 @ 18:46:

De eigenaars van mijn favo eettentje in Rotterdam zijn onder de slachtoffers.. Zulke lieve mensen, niet te geloven.. Hun enige zoon blijft achter, zijn oma zat ook in het vliegtuig..
quote:Ikhierhuh schreef op 18 juli 2014 @ 18:46:

[...]

Ik begrijp je wel.

Anderen zitten al lang te wachten voor namen, zoals ik. Ik wilde niet een telefoonlijn bezet houden, want ik ben geen familie. Wel wilde ik zo snel mogelijk weten of nog meer mensen die ik ken tussen zaten. Dus ik zat op die lijst wel te wachten, nu wacht ik niet meer.

Begrijp me goed, Ik ben sinds gisteren kapot van verdriet en niet eens in Nederland, wel paraat om naar toe te gaan als het nodig is.

En echt, ik snap die lijst ook wel hoor

Maar ik neem zomaar aan, dat die lijst vanzelf wel openbaar wordt op de daarvoor bestemde plaats

En die lijst is naar ik begrijp al een keer of wat aangepast en dergelijke

Beetje hetzelfde idee als dat gisteren een aantal mensen riep dat er 80 kinderen aan boord waren

Ook daarom ben ik op afwachten tot via de officiele wegen de lijst kenbaar gemaakt wordt
Ik vind de lijst wel fijn. Ik woon niet in NL en zo kon ik toch kijken of er geen (in)directe bekenden bij stonden.
Het lijkt wel alsof mensen die een (of meerdere) bekenden in dat vliegtuig hadden zitten, nu ineens willen bepalen hoe en wat hier geschreven mag worden.

Wat owee, respect respect..

En ondertussen zelf respectloos reageren op anderen die zich hier 'in hun ogen' niet aan houden..

De eigenaars van mijn favo eettentje in Rotterdam zijn onder de slachtoffers.. Zulke lieve mensen, niet te geloven.. Hun enige zoon blijft achter, zijn oma zat ook in het vliegtuig..Ja, zo triest, man kwam er ook wel eens.
Eens met summer, heb dan op zijn minst het fatsoen om te wachten op de definitieve en geverifieerde lijst.

Ja, vreselijk!

Heb je gelezen dat twee topkoks hem gaan helpen om die zaak draaiende te houden zodra hij er klaar voor is?
quote:jools241 schreef op 18 juli 2014 @ 18:49:

Het lijkt wel alsof mensen die een (of meerdere) bekenden in dat vliegtuig hadden zitten, nu ineens willen bepalen hoe en wat hier geschreven mag worden.

Wat owee, respect respect..

En ondertussen zelf respectloos reageren op anderen die zich hier 'in hun ogen' niet aan houden..er zijn er al een paar logischerwijze afgehaakt, de enige nabestaande die dit bepleit is superwijf.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven