Gezondheid alle pijlers

Een pupil groter als andere

18-07-2014 23:14 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vorige week zei mijn vriend tegen mij dat mijn ene pupil groter is als de andere. Nu heb ik er eens op gelet en het klopt... als het wat donkerder is zie ik het vooral, als het licht is dan zijn ze wel gelijk, verder zie ik wel goed ik heb alleen in dat oog floaters is er iemand die misschien weet wat het is?
Denk dat de dokter wel weet wat dit is ja.....
Wat zijn floaters?
De huisarts zou wel een verstandige zet zijn.
Ik heb dat ook! Tis een klein verschil maar wel te zien ( als je het weet). Het werd bij mij opgemerkt door de opticien en die zei dat het geen kwaad kan.
Heb ik al heel lang, vooral als ik moe ben. Ooit wel eens mijn toenmalige huisarts gevraagd, maar die vond het niet schokkend.
Wat zou daar het gevaar van kunnen zijn?

Bij mij is een oog groen en het ander bruin. Dat valt extra op nu ik een kleurtje heb door de zon, heel irritant
Ik heb het ook, ben een keer bij de EHBO onderzocht en die meneer zei dat dat helemaal geen kwaad kon.
Ik heb het ook. Bij mij zwelt soms ook mijn ooglid. Allerlei onderzoeken gehad maar er is niks uit gekomen.
I'm Doing Me
"Ooit wel eens mijn toenmalige huisarts gevraagd, maar die vond het niet schokkend."

Moest even lachen om die uitspraak 'niet schokkend'

TO, ga naar je huisarts, en floaters (ook wel mouches of mouches volantes genoemd) zie je als een soort zwarte vliegjes, draadjes of kringetjes die door je gezichtsveld glijden. Ze bewegen mee met je kijken. Ze kunnen geen kwaad. Verder echt even langs je huisarts voor je gemoedsrust.
Until you have stood in another woman’s stilettos, you will never begin to know the year of pain she felt breaking them in. (S. L. Alder)
Ik weet sinds kort dat ik de ziekte van graves heb. Ook de oog ziekte. Nu las ik toevallig vanavond dat iemand ook door die oog ziekte de ene pupil groter had dan de andere. Er horen allerlei oog klachten bij die ziekte. Ik wil niet zeggen dat jij het hebt maar zou er wel even iemand naar laten kijken. Zeker als je dit eerder niet zo had.
betjebig, dat is juist apart/mooi!
Dat hebben heel veel mensen, tenzij er echt een enorm verschil is dan is er meestal niks aa de hand.
Zou best kunnen dat er niets aan de hand is maar als je dit eerder nooit had en nu opeens wel dan zou er ook wel wat aan de hand kunnen zijn. Ik zou zeker even langs de huisarts gaan.

Het kan namelijk ook wijzen op neurologische problemen.
Groter dan...
Silence is golden. Duct tape is silver.
Ik heb dat ook,soms is mijn linkeroog bijna helemaal zwart. Zo groot is mijn pupil dan. Allerlei onderzoeken gehad, geen verklaringvoor verder ben ik goed gekeurd. Ik heb er geen last van alleen dat het er soms gek uit ziet.
Hallo bedankt voor jullie antwoorden. Het is niet heel erg maar als het bijvoorbeeld iets donkerder is is mijn linker groter als de rechter maar als ik bijvoorbeeld buiten ben waar het licht is zijn ze wel even groot. Apart is het wel haha maar het stelt me wel gerust jullie antwoorden. Ik ga a.s. donderdag naar de oogarts dus die zal het antwoord wel weten.

Groetjes
let us know!!

Until you have stood in another woman’s stilettos, you will never begin to know the year of pain she felt breaking them in. (S. L. Alder)
Dat kan het syndroom van addie zijn. Maar goed een familielid van mij had het ook en bij diegene duidde het op een tia. Al had diegene ook andere klachten erbij. Ga voor de zekerheid gewoon ff naar de huisarts.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven