Minnaar deel 25.

20-07-2014 22:35 3008 berichten
Al 24 delen lang schrijven we over het wel en wee om en rond onze minnaars.

Heb jij een fladderend hart of zit ze vast verankert in je eigen borstkas? Eet, slaap en toiletteer jij met je telefoon of leg je hem ook rustig een paar dagen in de kast?

Met andere woorden...

Kun jij een minnaar hebben zonder verliefd te worden? Blijf jij met groot gemak in de verlust fase hangen of verleg jij constant je grenzen?

Dit topic is bedoelt voor discussie met gelijkgestemden. Voor oordeel en dis-nuances zijn andere topics.

Kanttekening van mij: ik zie graag avatars bij de (vaste) schrijvers. Dan blijven we kleurrijke loeders!
@roodkapje:

Ik voelde niet meer wat ik eerder voelde voor hem.

@Rooss:

M'n verstand weet dat je gelijk hebt, maar het voelt nog niet goed.

Maar doorgaan en hem hoop geven dat het ooit weer gaat worden wat het was, is ook niet eerlijk naar hem toe inderdaad, dat verdient hij niet. Ik moet het doen...
@puzzel: medelijden is geen basis , door te breken bied je hem ook nieuwe kansen. Mijn ervaring is dat iedereen vervangbaar is maar dan moet je wel duidelijk zijn en hem geen hoop geven. Sterkte , niet leuk
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een "we weten niet precies wat we van elkaar zijn " vriend.

Hij woont in New York, zie hem dus niet echt vaak. Maar we bellen wel zeer regelmatig, hij praat ook veel met mijn zoon en toont veel interesse voor hem.

Aan de ene kant wil ik nies liever dan in het vliegtuig stappen en naar hem toe gaan. Maar heb een zoon hier, en een leven. Hij heeft een leven daar, dit weten we van elkaar. Dus ondanks dat we graag samen willen zijn hebben we dit nooit serieus besproken.

Maar o mijn god wat is hij sexy.
@Roos, dan ben ik daar niet duidelijk in geweest denk ik. Maar nr 1 is idd op de hoogte van het contact, weet alleen dus niets van de gevoelens.

@Summernights, misschien is het idd wel het gewoon weer verliefd kunnen zijn. En heeft hij precies genoeg materiaal om dit gevoel op te roepen maar te weinig om alle vragen bij mij weg te nemen. Eigenlijk nog meer een reden voor mij om hier niets mee te doen.

@puzzel, sterkte. Wel eens met de andere meningen hier, medelijden is geen reden om niet te breken.
Zo, ook weer terug van vakantie. Mijn hemel wat een hoop te lezen.

Vandaag een date gehad met minnaar, een hele middag samen gepraat, gedronken en uiteindelijk natuurlijk seks, heerlijke 'ik heb je zo gemist' seks. Morgen nieuwe date, eerst maar een goede nacht slapen, ben uitgeput!

@ solair, een open relatie, geen ervaring mee, maar als er (te)veel gevoelens ontstaan is dat altijd een bedreiging denk ik. En als je niet zit te wachten op ellende zou ik zeggen: niks mee doen, wat je niet voed groeit niet. Of eerlijk vertellen thuis...zorgt ook vaak al voor rust. Heb zelfde meegemaakt aantal jaar terug. Besloten en niks mee te doen, contact verbroken. Deed pijn en duurde even, maar het ging over écht! Niet dat het mijn huwelijk gered heeft uiteindelijk, maar goed, dat is een ander verhaal!

Puzzled, sterkte. Nooit makkelijk zoiets, maar wel noodzakelijk als ik het zo lees!
..
@myself, ik lig inmiddels in scheiding, ex is op de hoogte en hoewel we nog in één huis wonen kan ik gewoon afspreken met minnaar, alleen wil hij dat wel weten. Voor minnaar is het makkelijker, is veel weg voor werk ed. Toen we nog 'stiekem' deden was dat een een stuk lastiger inderdaad, dan waren het meestal een paar gestolen uurtjes 's avonds, na werk oid.
Niet gek missindependent. Dat het nu mag?

Lijkt me een behoorlijke verandering, maar toch ook wel heel bevrijdend.
Aangezien betrapt worden met deze minnaar mij eindelijk de moed gaf te stoppen met mijn slechte huwelijk, en dit natuurlijk geen schoonheidsprijs verdiend, is het best gek dat ex dit toestaat. Voornamelijk ook omdat ex zich voorheen altijd heel anders gedroeg en mij het liefst helemaal nergens vrij in liet. Maar goed, het is heel bevrijdend ja, en ik geniet...met volle teugen!!
@Jane en Bundy: ik snap het wel hoor, het willen blijven slapen. Heb dat zelf ook een aantal keren bij nr2 gedaan. Gelijk weer weg te moeten na seks gaf me soms echt zo'n booty call gevoel. Samen in slaap vallen en de volgende dag wakker worden maakte zo'n date echt af. Daarna had ik ook geen moeite weer weg te gaan, dan was het 'goed' voor mijn gevoel.

Veel plezier vanavond Jane, geniet ervan!
goedemorgen allemaal! Jans is back

Gister avond eerst heerlijk samen buiten gezeten en samen een fles drank er doorheen geholpen, weer de nodige leuke gesprekken gehad en in een van deze gesprekken heb ik niet moeilijk gedaan, maar nog wel even extra aan gegeven dat ik best wel heel gevoellig ben. Dus, wie weet houd hij er nu nog iets meer rekening mee.

Na de nodige drank en gesprekken en gestreel en gezoen samen naar de slaapkamer gegaan. Alle hoeken van het bed gezien. Samen heerlijk genoten van elkaar! En helemaal verdronken in zijn mooie ogen! Een paar uur later zijn we lekker gaan slapen en hen ik geloof ik wel geteld 30 min geslapen om daarna te draaien dn te woelen enz. Maar ach, dat is niet veel anders dan thuis.

Vanmorgen nog lekker even tegen elkaar aan gelegen en nu weer thuis met een drankhoofd en een veel te korte nacht

Ook nog over een vriend van hem gehad, ik heb daar wel eens contact mee en die vriend is echt een grote smeerkees. Vriend weet van ons en zat laatst ook al op mij te geilen toen hij hier eens even was. Ik kreeg een heerlijke blik van hem, maar ben zeker niet van plan daar iets mee te doen. Gisteteren vertelde ik jager iets over die vriend wat totaal geen bettekking had op sex. Jager begreep me even verkeerd en vroeg me alsjeblieft bij zijn vriend weg te blijven. Niet eens omdat hij een vriend is, maar meer nog om mij ook wat in bescherming te nemen en hij zijn vriend goed genoeg kent om te weten hoe klootzak dat is. Dat vond ik dan weer zo ontzettend lief.
@puzzeld, sterkte! Lijkt me een zeer moeilijke opgave!

@miss, welkom terug!

@almost, mooi omschreven van die nacht, zo voelt het voor mij ook wel denk ik.

@myself, nacht door brengen heb ik vreselijk veel mazzel mee. Ik heb 1 vriendin die al van begin af aan op de hoogte is van alles mbt jager. Zei bood me toen aan mijn alibi te zijn en dit is zei, of beter gezegd haar huis nog steeds. Ik heb haar huis sleutel, kan er altijd in en om tot rust te komen ben ik daar wel eens een nachtje. Wel het liefst zodat mijn vriendin er zo min mogelijk last van heeft! Afgelopen nacht moest ze werken en dit houd ik dan ook zo in mijn alibi. Ik was dus gewoon alleen in haar huis. En jager, die is vrijgezel en ik ben dus gewoon bij hem. Hiet geen moeilijk gedoe met hotels.
Almost! Hoe is het met jou? Kun je het een beetje aan? Hoe is het met het contact met nr2?
quote:myselfatlast schreef op 22 juli 2014 @ 15:07:

@solair Ik hoor mezelf dat ook wel eens denken, hoe zweverig ook het is best een lekkere gedachte. Bijzonder dat je zoveel voelt zonder de fysieke aantrekkingskracht. Hier is het er allebei, dat maakt het nadenken niet makkelijker als je hoofd continu op hol slaat.

@jane leuke date gehad? Ik zal mn instelling aanpassen wist niet dat dat moest.Je hebt hem nog niet aan gepast? Zou weer een poging doen, maar die mislukte weer
quote:cljane schreef op 23 juli 2014 @ 08:36:

Almost! Hoe is het met jou? Kun je het een beetje aan? Hoe is het met het contact met nr2?

Lief dat je dat vraagt.

Het gaat, eigenlijk niet meer dan dat. Schieten me soms nog wel de tranen in de ogen als ik bijvoorbeeld langs een plek kom waar we een herinnering gemaakt hebben of, zoals gisteren, ik wat foto's van hem tegenkom op mijn laptop.

Van het weekend heel kort even contact gehad met hem, op zijn initiatief. Ik heb hem bewust niet zelf aangesproken. Gisteren heeft hij ook weer contact opgenomen, ik had 3 dagen niets van me laten horen. Het is beter om afstand te houden, dat merk ik ook wel. Maarja, ik voel ook voor hem, probeer wel de vriendschap nog op pijl te houden. Die balans te creëren is echter erg lastig voor me, de balans tussen het voelen van vriendschap of pijn om wat er gebeurd is.

Ik probeer zoveel mogelijk om op FB en WA niet naar hem te kijken. Meestal lukt me dat, omdat ik er anders toch maar ongelukkig en onrustig van word. Als ik zie dat hij 14 uur niet online is geweest weet ik immers genoeg, en dat zijn nou juist de dingen die ik niet wil weten. Dus ik negeer het maar.

Toch blijft hij wel in mijn hoofd zitten. Nog elke dag word ik wakker waarbij mijn eerste gedachte de gedachte aan hem is, en dat ik hem kwijt ben. Nog elke dag sta ik dus op met een slecht gevoel. Maar het zal uiteindelijk wel slijten, daar ben ik overtuigd van. Tot die tijd voelt het gewoon kut.
Huh? Zal nog eens kijken. Heb het gisteren aangevinkt

Het zou nu moeten lukken
Almost, dat contact houden en vrienden blijven werkt dus eigenlijk helemaal niet voor je. Kan je bedenken hoe het zou zijn als hij van jouw radar verdwijnt? Zou dat rust geven of juist niet? Misschien wil hij graag contact houden maar als dit niet lekker meer voelt voor jou mag je het gewoon stoppen hè, je bent hem niks verplicht.

Wauw Jane, jouw jager behoedt je zelfs voor foute mannen, hij is echt té goed voor deze wereld!
Hi Rooss, het contact houden is gewoon heel dubbel. Aan de ene kant wil ik graag met hem bevriend blijven. Hij heeft me immers niet laten vallen, ik heb hem al vanaf het begin gevraagd om het me gelijk te zeggen zogauw hij wat voor een ander ging voelen. Ik gun hem namelijk een fijne relatie en een toekomst; met mij zou hij die nooit hebben. Hij heeft alleen maar gedaan wat ik hem gevraagd heb dus wat dat betreft voel ik totaal geen wrok of haat.

Aan de andere kant is het toch ook het gevoel dat ik niet goed genoeg was. En hoewel ik dat als realist ook wel begrijp, (ik ben 10 jaar ouder, geen kans meer op kindjes en dus geen relatiemateriaal etc etc) voelt zo'n afwijzing toch niet fijn. Maar dat vind ik MIJN probleem, niet het zijne. IK ben deze weg ingeslagen, ik weet dat ik me erg hecht aan de mensen om me heen, en ik weet ook dat ik als minnares gewoon niet geschikt ben om deze redenen. (nog afgezien van het feit dat ik een nr 1 heb) MIJN fout, dus ik moet ermee leren omgaan. En omdat ik graag zijn vriendschap behoud en dat ook zeker zal proberen (we zien elkaar ook nog met regelmaat bij sporten) zal ik me er gewoon voor moeten harden. Het beton en prikkeldraad moet weer terug om het hart.
Almost. Het kost gewoon even tijd om alles een plek te geven en het te verwerken! Het is nog vers.
Het is ook niet zijn probleem dat jullie geen relatiemateriaal voor elkaar blijken maar het is nu alsof je jezelf straft voor het feit dat jij "niet goed genoeg" leek en hem beter gunde. Alsof je nu op de blaren moet zitten voor je fouten.

Dat gaat nergens over toch? Je blijft toch alleen vrienden als er nog iets in zit voor jou?

Zou je daar op verjaarsvisite gaan?

Dat was na minnaarschap op een bepaald moment mijn vriendencriterium toen al die mannen me in hun leven wilden houden. Kom ik daar op de thee als de hele familie er is? Nee? Dan geen vriendschap dus.
quote:Rooss4 schreef op 23 juli 2014 @ 10:49:

Almost, dat contact houden en vrienden blijven werkt dus eigenlijk helemaal niet voor je. Kan je bedenken hoe het zou zijn als hij van jouw radar verdwijnt? Zou dat rust geven of juist niet? Misschien wil hij graag contact houden maar als dit niet lekker meer voelt voor jou mag je het gewoon stoppen hè, je bent hem niks verplicht.

Wauw Jane, jouw jager behoedt je zelfs voor foute mannen, hij is echt té goed voor deze wereld!

+1 roos!
quote:myselfatlast schreef op 23 juli 2014 @ 09:59:

Huh? Zal nog eens kijken. Heb het gisteren aangevinkt

Het zou nu moeten lukkenGelukt
Almost, kan me best voorstellen dat het heel erg dubbel is. Maar wel knap dat je in ieder geval jezelf probeert te behoeden voor de pijn van WA en FB.
Vrienden blijven, daar geloof ik ook niet zomaar in. Ik kan maar een ex een vriend noemen en inderdaad, daar zou ik op visite kunnen gaan als de hele familie er zit, dat is niet ondenkbaar. Eentje is via een omweg alsnog weer in mijn leven gekomen, nu juist als vriend en dat is hartstikke leuk, omdat we een stukje geschiedenis delen wat we allevier weten en wat nu soms met een kwinkslag op tafel komt.

Ik vind het wel leuk om heel af en toe nog eens iets te horen van een ex-minnaar, zo hoorde ik laatst van automan dat hij inmiddels in scheiding ligt en het geluk helemaal gevonden heeft bij zijn minnares (die ook midden in een scheiding ligt). Een andere ex mailde onlangs dat zijn vrouw inmiddels bevallen is van de tweede en dat hij weer een boek heeft gepubliceerd. Dat interesseert me wel, ze zijn me ook allemaal op een of andere manier wel een beetje dierbaar. Ze maken onderdeel uit van mijn geschiedenis. En daar wil ik ze graag houden ;)

En nu ben ik grommelig. Bootsman zijn begrip van wat 'straks' en 'morgen' is, loopt niet synchroon met dat van mij. En dus wacht ik op een telefoontje wat vanzelf komt, maar wanneer? Ik hou van duidelijkheid, daar gedij ik bij. Voor mij is de duidelijkheid er wel dat hij vanzelf weer belt en ik weet ook dat het geen onwil is, dat hij daadwerkelijk geleefd wordt, maar het maakt me dus wel grommelig.
Almost, het is leuk dat je vrienden wilt blijven, maar op dit moment is dat niet mogelijk. Er spelen bij jou andere gevoelens mee dan puur vriendschappelijke. En zolang dat zo is, is een vriendschap onderhouden erg moeilijk. Ik zou hem uitleggen dat je het er nog moeilijk mee hebt, dat je tijd nodig hebt om eea te verwerken voor je aan vriendschap kunt bouwen, en dat je daarom eerst geen contact wilt. En dat jij wel contact zoekt als je dat wel aan kunt. Want hier ga jij aan onderdoor. Het is een wondje dat je steeds weer openkrabt terwijl het nog moet genezen, en dan wordt het een lelijk litteken. Als je er nu gewoon vanaf blijft tot het helemaal genezen is, hou je er geen litteken aan over.

Oranje, lastig hoor, een ander begrip van 'straks'... Sterkte met het geduld uitoefenen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven