Gezondheid alle pijlers

CT scan/contrastvloeistof

27-07-2014 13:23 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi, ik moet een CT scan van mijn buik/onderbuik/borst en ik moet vanaf een dag daarvoor een contrastvloeistof drinken (telebrix)

Ik ben voor die CT scan niet echt bang maar wel voor die vloeistof....ben erg bang om er misselijk van te worden..

Heeft iemand ervaring hiermee? Heeft iemand dit wel eens moeten drinken?
Diarree lees ik als grootste bijwerking en ja, ook misselijkheid, maar wellicht heb jij nergens last van. Verhalen van anderen maken je onnodig angstig voor iets wat jou helemaal niet hoeft te overkomen.

Sterkte.
But if you hurt what's mine. I'll sure as hell retaliate.
De meeste mensen hebben nergens last van.
Dank je Clementien, ja klopt dat staat in de bijsluiter. Maar ik weet wel dat dat in de bijsluiter van vrijwel alle medicijnen staat.

Ik zoek eigenlijk ervaringen. Heb even een geruststelling nodig zodat het niet 1 grote stress volle dagen voor me gaan worden.

Ik heb nl een fobie voor overgeven.
Jodiumhoudende contrastvloeistof kan schadelijk zijn voor uw nieren.

staat hier
En wat is er erg aan een keer misselijk zijn?
Een aantal jaar geleden heb ik dit gedronken, Telebrix Gastro. Ik vond het niet heel vies en ik werd er niet misselijk van, en ook ik heb een lichte overgeeffobie. Het werkte op mijn darmen. De eerste uren nog niet (ik heb gewerkt en mocht niet eten, alleen die vloeistof drinken, en ik werd daar heel slap van) aan het einde van de middag zat ik om de haverklap op het toilet en poepte ik water... Bijzondere ervaring maar ik heb er verder weinig last van gehad, ook achteraf niet.

Succes en sterkte met je onderzoek!
Zelf heb ik een paar jaar geleden meegemaakt. De eerste keer kwam ik op de spoedeisende hulp terecht en hoefde ik geen drankje te drinken. Toen had ik nergens last van, na de scan met vloeistof.

De tweede keer moest ik idd een dag ervoor een drank drinken en nog 1 of 2 uur voor de scan. Toen ik klaar was met de ct scan kon ik direct door naar het toilet met diarree. Daarna nog 1 dagje gehad. Leek wel alsof het ervoor zorgde dat de vloeistof zo snel mogelijk afgevoerd werd ofzo. Verder totaal niet misselijk geweest of iets anders.

Succes!
ah dank jullie wel voor de ervaringen!

Tja, voor de meeste mensen is het geen probleem een keer misselijk te zijn maar ik heb daar zo'n fobie voor dat ik er gerust een week niet van zal slapen en eten.

Ik vind het ook erg kinderachtig van mezelf maar ik raak echt compleet in paniek. Dit onderzoek moet gebeuren en het helpt me zo om ervaringen te lezen.
Ik heb er nog nooit last van gehad.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven