seks en maatschappijkritiek

28-07-2014 09:36 3062 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi ladies,

Ik merk dat er van mijn generatie nog maar weinig vrouwen zijn die zich drukmaken om vrouwenongelijkheid en onderdrukking. Veel meisjes vinden het prima als ze leuke kleren in de kast hebben hangen en 's zomers een roseetje of een witbiertje kunnen drinken in het park.

Er is onthutsend weinig solidariteit met meisjes en vrouwen in India, Pakistan en Afghanistan die worden onderdrukt, verkracht en kort gehouden. Er is geen enkele woede over de loonkloof die nog steeds bestaat tussen mannen en vrouwen in Nederland (!). We vinden het allemaal normaal dat Nederland nog nooit een vrouw als premier heeft gehad en dat emancipatie al 30 jaar van de politieke agenda is.

Als je kijkt naar de misstanden die al duizenden jaren, tot op de dag van vandaag, door mannen worden gepleegd, als je kijkt naar de vrouwenhaat en de onderdrukking, is het dan niet de taak van elke zichzelf respecterende vrouw om een activistische levenshouding te cultiveren en zeker niet te heulen met de 'vijand'?

Er is een anekdote in de Griekse mythologie, waarbij vrouwen hun mannen seks onthielden en zo een einde maakten aan de oorlog. Moeten we niet ophouden seks te hebben en relaties aan te knopen met mannen totdat we eindelijk het patriarchaat op de knieeen hebben gedwongen? Moeten we niet terug naar de hoogtijdagen van het feministisch activisme, toen heteroseks werd gezien als per definitie ongelijkwaardig?

Ik ben trots om te zeggen dat ik nog nooit seks met een jongen/man heb gehad en dat ook nooit zal doen zolang vrouwen geen gelijkwaardige positie hebben in in ieder geval Nederland. Wie doet er mee?
"De relaties tussen vrouwen worden het meest gevreesd, zijn het meest problematisch en hebben de meeste potentie om de planeet te transformeren" (Adrienne Rich)
quote:feministe1995 schreef op 28 juli 2014 @ 11:41:

[...]

Hoe kom je erbij? Ik denk overigens inderdaad dat vrouwen heteroseks veel minder nodig hebben, gegeven de seksuele incompetentie van mannen en hun gebrek aan belangstelling voor de anatomie en behoeften van een vrouw. Maar die discussie wil ik even parkeren.

Ik betoog slechts dat wanneer vrouwen ophouden heteroseks te hebben (ook al straffen ze misschien daarmee ook zichzelf, for the sake of argument) dat mannen daar gigantisch van zullen balen en dat het feministische thema's in no time bovenaan het maatschappelijk debat zal terugbrengen.Oooh nu snap ik het. Je hebt inderdaad geen sex gehad met een mán, maar met een jongetje. Beginnersfoutje.
quote:feministe1995 schreef op 28 juli 2014 @ 11:46:

[...]

Het is een leuke analogie, maar hij gaat niet op. Hij is niet waar.

Blanken zijn niet superieur aan zwarten. Dat bewijst echter niet dat vrouwen ten principale niet beter zouden kunnen zijn dan mannen.Dan wil ik wel eens bewijs zien dat vrouwen wel superieur zijn aan mannen.
quote:feministe1995 schreef op 28 juli 2014 @ 11:07:

[...]

Bedoel je dat vrouwen eigenlijk een betere maatschappelijke positie hebben dan mannen, omdat zij fulltime werken en hun salaris op de gemeenschappelijke rekening storten?????

Ik bedoel dat vrouwen zich ook wel eens presenteren als het lieve onschuldige sexy hebbedingetje terwijl ze de toekomst al geheel voor je uitgestippeld hebben. Zo kom je als nietsvermoedende mans op reformistische wijze toch onder plak te zitten. En dan ben je de misschien wel de vent achter het stuur, maar onder tussen ben je wel onbewust de taxichauffeur en kostwinner voor het onderdanige grietje. En wie lacht dan het hardst. En zo gebeurt het ook wel eens.

hahaha.

Maar dat is natuurlijk een volkomen scheef beeld van de realiteit. Tuurlijk, jij hebt gelijk hoor.
quote:feministe1995 schreef op 28 juli 2014 @ 11:41:

[...]

Hoe kom je erbij? Ik denk overigens inderdaad dat vrouwen heteroseks veel minder nodig hebben, gegeven de seksuele incompetentie van mannen en hun gebrek aan belangstelling voor de anatomie en behoeften van een vrouw. Maar die discussie wil ik even parkeren.

Ik betoog slechts dat wanneer vrouwen ophouden heteroseks te hebben (ook al straffen ze misschien daarmee ook zichzelf, for the sake of argument) dat mannen daar gigantisch van zullen balen en dat het feministische thema's in no time bovenaan het maatschappelijk debat zal terugbrengen.

Nou dat eerste denk ik mooi even niet. Waarom poneer je dat alle mannen slecht zijn in bed? Ik heb het met behoorlijk wat mannen gedaan en de meeste resultaten waren echt wel zeer bevredigend moet ik zeggen. En gebrek aan belangstelling voor mijn anatomie ben ik nog nooit tegengekomen.

Van te weinig seks word ik strontsjagerijnig, maar ik ga er echt niet van nadenken over 'feministische thema's'. Wie ik neuk heeft niets te maken met waarop ik stem, en dat wil ik graag zo houden.
Zeg maar Spijker.
quote:dymo9 schreef op 28 juli 2014 @ 11:46:

[...]

Ooh maar dan hoeven we alleen maar geen seks met beleidsbepalers te hebben, blijven nog zat mannen over om seks mee te hebben Zullen we eens daarmee beginnen dan :-)) ? Als we eens ophouden om politici als Rutte en Wilders en wetenschappers als Swaab en alle topmanagers hun seks te ontzeggen en ook uit te leggen waarom, dan zou dat al een enorme stunt zijn die veel aandacht zou geven voor de feministische zaak.
"De relaties tussen vrouwen worden het meest gevreesd, zijn het meest problematisch en hebben de meeste potentie om de planeet te transformeren" (Adrienne Rich)
quote:dymo9 schreef op 28 juli 2014 @ 11:46:

[...]

Ooh maar dan hoeven we alleen maar geen seks met beleidsbepalers te hebben, blijven nog zat mannen over om seks mee te hebben Ok dat is wel waar: ik wil niet naar bed met mannen wiens overtuiging ik niet uit kan staan.

https://www.youtube.com/watch?v=2J2bdsRySec
Zeg maar Spijker.
quote:feministe1995 schreef op 28 juli 2014 @ 11:44:

[...]

Hoe kritisch ik ook ben ten aanzien van de rol van bedrijven, ik denk dat zij zich in hun platte winstagenda laten leiden door de wensen van de consument.

Uiteindelijk zijn niet bedrijven het probleem, maar weerspiegelen zij slechts het probleem van het gebrek aan actiebereidheid en het gebrek aan feministische kennis bij het grote consumerende publiek.De consument wilde al iPads voor ze bestonden? Markten worden gecreëerd, vraag wordt gecreëerd.
quote:Spijk-er schreef op 28 juli 2014 @ 11:48:

[...]

Nou dat eerste denk ik mooi even niet. Waarom poneer je dat alle mannen slecht zijn in bed? Ik heb het met behoorlijk wat mannen gedaan en de meeste resultaten waren echt wel zeer bevredigend moet ik zeggen. En gebrek aan belangstelling voor mijn anatomie ben ik nog nooit tegengekomen.

Van te weinig seks word ik strontsjagerijnig, maar ik ga er echt niet van nadenken over 'feministische thema's'. Wie ik neuk heeft niets te maken met waarop ik stem, en dat wil ik graag zo houden.Dat kan TO ook nog helemaal niet weten want TO heeft het nog nooit met een man gedaan.
quote:dymo9 schreef op 28 juli 2014 @ 11:48:

[...]

Dan wil ik wel eens bewijs zien dat vrouwen wel superieur zijn aan mannen.Meen je dit nou? Lees je wel eens een krant? Heb je vroeger geschiedenis gehad op school?
quote:dymo9 schreef op 28 juli 2014 @ 11:48:

[...]

Dan wil ik wel eens bewijs zien dat vrouwen wel superieur zijn aan mannen.

Ja en daar komt dus het vooroordeel dat lesbo's wel even genezen kunnen worden door een 'echte man in bed'.

Feministe, je verpest het niet alleen voor je heterozusters, maar ook voor je lesbozusters.
quote:feministe1995 schreef op 28 juli 2014 @ 11:51:

[...]

Meen je dit nou? Lees je wel eens een krant? Heb je vroeger geschiedenis gehad op school?Nou als het zo overduidelijk is, bewíjs het dan eens, zo moeilijk kan dat dan toch niet zijn, lijkt me.

[...]

Meen je dit nou? Lees je wel eens een krant? Heb je vroeger geschiedenis gehad op school?Die kranten en geschiedenislessen zijn toch overduidelijk mannenpropaganda? Hoe kun je daarin nou leren dat vrouwen het beter doen dan mannen en dus superieur?
quote:feministe1995 schreef op 28 juli 2014 @ 11:49:

[...]

Zullen we eens daarmee beginnen dan :-)) ? Als we eens ophouden om politici als Rutte en Wilders en wetenschappers als Swaab en alle topmanagers hun seks te ontzeggen en ook uit te leggen waarom, dan zou dat al een enorme stunt zijn die veel aandacht zou geven voor de feministische zaak.Maar dat doe ik allang hoor. Ik heb nog nooit seks gehad met Rutte, Wilders of een Swaab en ben niet van plan dat wel te doen.
Leuke film over vrouwen die stoppen met seks omdat hun mannen maar thee drinken terwijl de vrouwen moeten sjouwen met water uit een bron ver weg: La source des femmes
quote:feministe1995 schreef op 28 juli 2014 @ 11:46:

[...]

Het is een leuke analogie, maar hij gaat niet op. Hij is niet waar.

Blanken zijn niet superieur aan zwarten. Dat bewijst echter niet dat vrouwen ten principale niet beter zouden kunnen zijn dan mannen.

Misschien helpt dit:

http://the-toast.net/2014 ... -supremacy-womens-rights/

of

http://www.racismreview.c ... white-corporate-feminism/

of

http://en.wikipedia.org/wiki/Rebecca_Latimer_Felton
quote:feministe1995 schreef op 28 juli 2014 @ 11:31:

@Dymo9: Misschien is overheersing an sich niet zo slecht, als wel de manier waarop er wordt overheersd.Overheerst.
quote:Mevrouw75 schreef op 28 juli 2014 @ 11:52:

[...]

Ja en daar komt dus het vooroordeel dat lesbo's wel even genezen kunnen worden door een 'echte man in bed'.

Feministe, je verpest het niet alleen voor je heterozusters, maar ook voor je lesbozusters.+1!

[...]

Meen je dit nou? Lees je wel eens een krant? Heb je vroeger geschiedenis gehad op school?Ja. En ik zie niets superieurs. Ik geloof niet dat Duitsland beter geleid wordt dan Nederland. Ik geloof niet dat Engeland in de jaren 80 beter beleid had dan nu. Ik geloof dat bepaalde mensen het verschil maken, los van hun geslacht.
quote:Lady-Voldemort schreef op 28 juli 2014 @ 11:55:

[...]

Overheerst.Ik vond deze nog leuker

Als we eens ophouden om politici [...] hun seks te ontzeggen
Als jullie niet inzien dat mannen door de eeuwen heen oorlogszuchtige, machtzuchtige, geldzuchtige onderdrukkers zijn, die het liefst een hoer in bed en een chef in de keuken hebben, dan houdt het een beetje op hoor....
quote:feministe1995 schreef op maandag 28 juli 2014 11:57 Als jullie niet inzien dat mannen door de eeuwen heen oorlogszuchtige, machtzuchtige, geldzuchtige onderdrukkers zijn, die het liefst een hoer in bed en een chef in de keuken hebben, dan houdt het een beetje op hoor....Als jij niet inziet dat mannen door de eeuwen heen veranderd zijn, dan houdt het een beetje op hoor....
quote:feministe1995 schreef op 28 juli 2014 @ 11:57:

Als jullie niet inzien dat mannen door de eeuwen heen oorlogszuchtige, machtzuchtige, geldzuchtige onderdrukkers zijn, die het liefst een hoer in bed en een chef in de keuken hebben, dan houdt het een beetje op hoor....Ach helaas, dan houdt het op.
Zeg maar Spijker.
quote:Mevrouw75 schreef op maandag 28 juli 2014 11:54 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="feministe1995 in "seks en maatschappijkritiek"" class="messagelink">feministe1995 schreef op 28 juli 2014 @ 11:49</a>:</b>

[...]

Zullen we eens daarmee beginnen dan :-)) ? Als we eens ophouden om politici als Rutte en Wilders en wetenschappers als Swaab en alle topmanagers hun seks te ontzeggen en ook uit te leggen waarom, dan zou dat al een enorme stunt zijn die veel aandacht zou geven voor de feministische zaak.</div></blockquote>Maar dat doe ik allang hoor. Ik heb nog nooit seks gehad met Rutte, Wilders of een Swaab en ben niet van plan dat wel te doen. God, jij ook al niet!
Een slimme vrouw (of man) regeert vanuit de huis. Is werken, carriere maken echt zo super geweldig? Je bent gewoon een werk / denk slaaf als je een baan hebt. Je geest is niet van jezelf als je werkt.
quote:NummerZoveel schreef op 28 juli 2014 @ 11:58:

[...]

Als jij niet inziet dat mannen door de eeuwen heen veranderd zijn, dan houdt het een beetje op hoor....maw mannen waren dus wel zo...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven