Februari 2009

10-06-2008 09:17 5254 berichten
Alle reacties Link kopieren
JOEHOE!!! We zijn zwanger en uitgerekend in februari 2009

Zin om mee te schrijven??
Kabouter en Lein gefeliciteerd met jullie kloppende hartje, echt gaaf dat je je kindje nu al hebt gezien! Door al deze verhalen begint het hier ook wel een btje te kriebelen, maar hier duurt het nog even. Heb pas na vakantie een afspraak bij de vk.

En Frans vandaag de echo, goed gedaan hoor, zo snel een afspraak. Ben benieuwd hoe 't was, als 't goed is ben je nu zo ongeveer aan 't kijken naar je kindje...

Biaha, das wel balen, nog 3 weken wachten. Gewoon lekker bezig met andere dingen en niet te veel over nadenken, dan gaan ze hopelijk toch snel voorbij...

Wij gaan vanavond naar het noorden naar familie en van daaruit morgen naar Schiermonnikoog. Bah, niks aan dat het zo regent, maar 'k geloof dat het op de Waddeneilanden altijd minder regent dan in de rest van NL. Daar gaan we dan maar vanuit! En dan hopen dat er volgende week wat meer zon bij komt kijken.

Ben volgend weekend weer terug. Hopelijk is er dan goed nieuws van jou, Lynx en hoef je niet nog te wachten tot 31 juli.

Liefs Rebbel
Hhmm, ff snelle update.. Heb gister een half uur aan die kerel zijn bureau staan zeuren. Nu heb ik vrij, maar dan moet ik wel mijn advdag van over 3 weken daarvoor inleveren.. Maar idd, volgens mij schreef jij het al rebbel, ik heb het nog niet verteld omdat ik ze voor geen meter vertrouw. En als ik zeg dat ik naar het ziekenhuis moet, zeggen ze rustig: Nou, dan kan je toch ook hier, onder werktijd? Eigenlijk gun ik het hem ook niet om het als 1e nu al te weten.. (bitchie ben ik he..) Vertel het liever aan iedereen tegelijk..

Maar goed, heb vrij en dan maar de komende 4 weken geen dagje vrij in de week..

Lynx, nogmaals sterkte!! Ik duim heel hard voor je! En Kabouter+Lein, leuk hoor, kloppend hartje!! Kreeg je dan een in- of uitwendige echo?? (daar heb ik nog geen verstand van namelijk.. dan kan ik voor maandag mijn bikinilijn nog ff bijwerken..)
Joepie het hartje klopt!!!!!!

Ik ben wel iets korter zwanger dan ik dacht. Ben nu 9 weken en uitgerekend op 10 februari. Over 4 weken mag ik weer een echo, ze deden standaard met 12 weken weer een echo. Leuk!!

Ik ben zooooo blij . Ow ja ik ben dus 9 weken en had een uitwendige echo.

13 febuari is de uitgerekende datum
Sjaanie wat een gezeik op je werk zeg. Ik heb het inmiddels verteld. Weten jullie mijn dilemma nog? Kreeg dinsdag een enorme bos bloemen (ook omdat ik geslaagd was voor mijn opleiding hoor), lief he?
Frans, gefeliciteerd!!

Sjaanie, ik ziet hier gewoon plaatsvervangend boos te zijn op jouw baas. Daarom heb ik nog maar even voor je gegoogled wat je rechten zijn:

Hier heeft u recht op:

regelmatige werk- en rusttijden

extra pauzes (maximaal 1/8 deel van uw werktijd)

een geschikte, afsluitbare ruimte om te kunnen rusten (met bed of rustbank)

geen verplichting tot overwerk en nachtdiensten

zwangerschapsonderzoek in werktijd.

Tot zes maanden na de bevalling gelden deze regels (behalve de onderzoeken).

Het slaat echt nergens op dat je je advdag moet inleveren. Vraag maar eens waar hij dat op baseert! Trouwens, hij heeft veel meer aan je als je fit bent!
Ibbeltje, lief dat je je zo boos maakt en Sjaanies baas is inderdaad niet erg aardig, maar hij weet nog niet dat ze zwanger is he?

Hoe is het met jou?
Kabouter, Lein en Frans...wat super!! gefeliciteerd met de kloppende hartjes. Wat kan de spanning in die stoel dan oplopen he? En het gevoel als je dat hartje dan echt ziet...ik vond het onbeschrijvelijk.

Sjaan, frusterend hoor. Je hebt inderdaad recht op van alles maar je baas weet het nog niet en neemt zijn beslissingen dus vanuit onwetenheid. Ik kan me voorstellen dat je het hem/hun nog niet wilt vertellen maar het levert je wel de nodige frustraties op in de tussentijd. Blijven altijd moeilijke afwegingen. Fijn dat je toch vrij hebt gekregen en je lekker kunt gaan genieten van de echo.
Lynx heel veel sterkte! Misschien is het inderdaad een idee om het bij de huisarts aan te kaarten, misschien heeft het effect..

En dames, gefeliciteerd met de kloppende hartjes! Zelf ben ik 7 juli naar de verloskundige geweest en heb haar wel zover gekregen om naar het hartje te luisteren. Ze gaf aan dat ze dat niet ging doen omdat er in 99% van de gevallen geen hartje te horen was en dat ze mij niet ongerust wilde maken. Dus maakte ik de opmerking: "Je mag het van mij proberen". En dat heeft ze dus gedaan. Helaas kon ze inderdaad geen hartje vinden, maar daar maak ik me nu niet druk om. Ze heeft me duidelijk voorbereid dat dit vaak zo is. En de echo staat gepland voor volgende week vrijdag 18 juli (weer een datum voor het tabelletje.) S'avonds (18 juli) rijden wij naar Frankrijk, dus vind het wel prettig dat dit echo nog plaatsvind voordat we op vakantie gaan.
Nou dames,

De aanhouder wint. Ik zag het echt niet zitten om nog 3 (my god 3!!!) weken te wachten tot de echo. Zat daar vanochtend een beetje over te zeuren tegen man. Zegt hij ineens; nou, dan bel je toch een ander echobureau.....

eeeehhmmm, daar had ik dus zelf echt helemaal niet aan gedacht! En ja hoor, ze hadden daar veel eerder plek. Dus volgende week donderdag ben ik aan de beurt! Joehoe! 17 juli echo! leowyz, lang niet gezien. Alles goed met je? Dat is wel een ander verhaal, een week wachten ga ik nog wel volhouden.

Ben helemaal blij!

Het is dan wel zo dat dit dan gewoon de termijnecho is en dat de volgende met 20 weken is, maar goed. Als er een kloppend hartje is kan de vk deze bij de volgende afspraak ook beluisteren.

Ik ga nog even proberen te dutten, ben helemaal kapot!
Nou ben weer bij de gynaecoloog geweest en er was een heel mooi stevig hartje te horen.

Was wel een bijzonder moment.

Moet over twee weken weer terug komen omdat mijn bloeddruk wat aan de hoge kant is.

Voor de zwangerschap ook altijd een hoge bloeddruk gehad en medicijnen.

Was er mee gestopt om zonder te proberen maar waarschijnlijk kan dat dus niet.

Voordeel is weel dat ik dan weer een echo krijg.

De datum is iets na voren geschoven ben nu uitgerekend op 21 februarie!

Frans wat leuk om het hartje te horen he!!!

Biaha fijn dat je daar wat eerder terecht kan!

Lynx belachelijk dat je zolang moet wachten mischien dat de huisarts dat iets kan versnellen.

Ben vandaag helemaal in de wolken door het hartje....
hey meiden, heb net de tabel weer een update gegeven.

B12 lees net jou bericht na het aanpassen, neem jouw wijzingen volgende keer mee oke.

Iedereen gefeliciteerd met jullie mooie kloppende hartje!!!!!!!!!!!

Heb verder nog niet echt terug gelezen, ga ik morgen even doen vanaf het werk (gek he dat ik op mijn werk toch echt meer tijd heb dan thuis ;) )

Vanavond ga samen met 2 vriendinnen een vrijgezellenfeestje inelkaar zetten voor een andere vriendin... ben erg benieuwd wat het gaat worden, ben altijd wel in voor gekkigheid, moet me geloof ik nu een beetje inhouden haha.

Meiden tot morgen!!
Dag dames!

Summerbreeze: Dat is ook weer handig om te weten over t vlees in Italie!

Kabouter: Wat lijkt me dat heerlijk, als je uitgebreid de kans krijgt je kleine van alle kanten te bekijken!

Biaha: Ja, wij aan de combinatietest doen. Om een paar verschillende redenen. Het is weer een kans om even naar de kleine te kijken (dat is de voornaamste reden!) en mocht er inderdaad een verhoogde kans zijn op Down dan zal ik het nooit laten weghalen (en waarschijnlijk ook niet de vlokkentest of vruchtwaterpunctie laten doen), maar dan kunnen we ons in ieder geval erop voorbereiden. Alvast bepaalde stappen ondernemen of inlezen ofzo. En er in ieder geval heel uitgebreid over praten. En volgens mij wordt het gewoon door mijn verzekeraar vergoed (bij de eerste zwangerschap wel iig)

Rebbel: Veel plezier op Schier! Heb ik altijd het leukste eiland gevonden!!

Frans: Hoera! Ook een kloppend hartje! Gefeliciteerd! Maar ben je nu de 10e of de 13e uitgerekend? Lief, zo'n bos bloemen van je collega's!

Sjaanie: Fijn dat je toch vrij hebt gekregen. Jammer dat het zo moeizaam gaat.

Ik heb een inwendige echo gehad, omdat deze gyn vertelde dat je het dan allemaal beter kon zien. Maar misschien dat anderen daar heel anders over denken.

Anna: Nog een week en dan heb jij ook je echo! Leuk zeg! En dan meteen op vakanie, heerlijk!!

B12: Wat fijn dat je het hartje hebt gehoord! Net een stoomtrein, vond ik!!

Oh, nog even correctie voor de tabel: we hebben de nekplooimeting niet 18 augustus, maar de 13e. (my mistake). En de afspraak met de vlos staat 30 juli gepland.

Tot snel, Liefs Lein
anoniem_31487 wijzigde dit bericht op 10-07-2008 20:27
Reden: Correctie
% gewijzigd
Loewyz helemaal goed.

Ik moet woensdag 23 juli weer naar de gynaecoloog.

Lein ja klonk echt heel erg mooi!

Ik heb ook de vraag gehad voor de nekplooimeting maar weet het niet zo goed.

Stel dat het niet goed is zou ik het ook niet weghalen.

En ben eigenlijk vergeten te vragen wat de risico's waren.

Dus nog maar even met mijn vriend overleggen.
B12: Er zijn geen risico's aan de nekplooimeting. Je moet bloed laten prikken en ze meten via een echo de dikte van de nekplooi van je kindje op het scherm. De uitslag van de bloedtest, je leeftijd en de dikte van de nekplooi geven een kans op een kindje met Down. En dat is dus het heikele punt. Het is een KANS. Sommigen vinden dat het onnodig onrust kan zaaien. En ook als de uitslag positief is, blijft de kans bestaan dat je kindje toch een afwijking heeft.
Nou, inderdaad, het had wat voeten in de aarde maar vrij heb ik.. En over die komende weken erna, ik ga het volgende week dus wel vertellen (als het allemaal goed gaat maandag) en dan zal ik hem ook even fijntjes uitleggen wat ik allemaal wel/niet mag. (ik til nu bijvoorbeeld echt ontzettend veel zware spullen, operatie-netten zijn net gereedschapskisten.. )

En gister was al weer het volgende onderwerp aan bod: vrij met kerst en oud en nieuw.. Haha, ik heb me helemaal niet in de discussie gemengd.. Ik geloof dat mijn verlof dan precies kan gaan beginnen.. Hihi..

Ohja ibbeltje, ze gooien het op 'zwaarwegend dienstbelang' als er zo weinig mensen zijn.. En dan pakken ze het caoboekje erbij en laten ze je lekker lezen wat dat inhoudt.. (alsof ik dat zelf niet weet..) Maar ik zie het allemaal weer rooskleurig in hoor, ze kunnen de pot op met die rare nachten doorhalen etc. als ik het verteld heb..

Frans, fijn zeg!! Ik ben ook benieuwd hoeveel weken ik volgens de vk precies ben.. Nou, nog 1 avondje vanavond en dan weekend!! Ik ga lekker rustig aan niet veel uitvoeren en leuke dingen doen!

Lynx, ben benieuwd hoe het met je is, hoe voel je je??
Ibbel, ben helemaal enthousiast aan het googelen gegaan en word er blij van!! Lang leve www.arbobondgenoten.nl !!
Hallo allemaal

Ik kijk altijd direct in het schema en wow wat veel hartjes zijn er al gehoord!! Gelukkig zeg!! Ik ben helemaal blij dat jullie hetzelfde gezien en gehoord hebben als wij. Wij hadden dus op 1 dag na met 9 weken een echo en die was uitwendig en daarna ook inwendig om het nog beter te kunnen zien en horen. Ik weet precies hoe euforisch ik was dus begrijp jullie roze wolk gevoel helemaal. Ik heb weer lekker bijgeslapen en ben tot 14 uur vrij, dan werk ik tot half 8 vanavond en morgen weer van 12 tot 18 uur. Op zich valt het dan wel mee en volgende week ben ik donderdag, vrijdag en zaterdag vrij!!! Mijn man is dan jarig en vrijdag hebben we de op 1 dag na 12 weken echo.!!!!!

Joeppie! Voel me verder goed, ben minder moe en misselijk dan een paar weken geleden. Heb gisteren nog wel weer overgegeven terwijl ik naar mijn werk reed. Moest de auto aan de kant zetten om over te geven maar goed dat kwam omdat ik in bed geen beschuitje gegeten had, manlief was zelf erg druk en in tijdnood.

Ik vind het voor Lynx verschrikkelijk!! Ik hoop dat het goed af gaat lopen en duim voor je!!
yeey ik ben ook even vrij.......was eignelijk de hele dag vrij, maar door ziekte vanochtend toch maar op komen draven voor een paar uurtjes, maar begin het toch wel te merken hoor. Bah

Verder idd ook wat energieker (maar ga zo wel ff tukkie doen) en verder eigenlijk niks geen last van. Wel zere tieten...maar dat hoort er bij.

Fijn dat er zo veel hartjes zijn! en Lynx ben erg benieuwd? gaat het allemaal een beetje?

verder geen nieuws. meisje ligt te tukken, Lief is boodschappen doen en ik ga ook tukken.....
hoi

Ik heb een inwendige echo gehad. Zo hebben we een haarscherpe foto van de "kleine"

Wij gaan niet voor de triple test. We vallen niet in de risico groep. Ik wil niet door een kans berekening eventueel mijn zwangerschap vergallen. Dus grootste kans is bij 1 op 200.

Zowiezo en als je een kindje met down krijgt zijn er ook nog heel veel gradaties van functioneren.

Wij gaan wel voor de 20 weken echo

Ik durf het bijna niet te vertellen hier. Maar door een foutje van de roosterplanner heb ik nu 4 weken vakantie
geniet nooit met mate
Sjaanie, fijn dat je vrij hebt. Wel op het nippertje, maar vrij heb je. Hierna kan je het gaan gooien op de rechten die je hebt als zwangere vrouw!

Zo Kabouter. Goed foutje wat ze gemaakt hebben zeg. Lekker!

Ik neig ook steeds meer naar het niet doen van de combinatietest. Precies om de redenen die jij noemt. En om het nou voor een extra echo te doen. Die echo kan je zwangerschap ook behoorlijkk vergallen idd!!

RIngelding, jij bent veel aan het werken de laatste tijd he? Of lijkt dat maar zo? Trek je dat nog een beetje, dat onregelmatige? En Floortje, gaat het met jou ook een beetje met al die onregelmatigheden?

Wij hebben een nuttige avond gehad gisteren. Alle financien doorgenomen en ondanks dat we al veel sparen verdwijnt er toch veel geld in een groot zwart gat. We hebben dus besloten wat meer te gaan sparen voor uiteindelijk een nieuwe auto die er echt moet gaan komen. We hebben nu een oud brik wat qua ruimte met 1 kind wel gaat, maar met 2 wordt moeilijk denk ik.

Heb het altijd zonde gevonden om zoveel geld uit te geven aan dingen als een auto. Vond 1000 euro altijd wel genoeg, maar we moeten er toch aan geloven denk ik.

Verder hebben we besloten dat we zoon toch maar niet gaan verhuizen naar een andere (grotere) kamer. De kamer die hij nu heeft is gewoon echt nog groot ook al is het de kleinste van het huis. Hij heeft daar zat ruimte als hij straks wat meer in zijn eigen kamer zal gaan spelen. Rommelkamer wordt dus de babykamer en we hebben een oplossing gevonden om toch een wandje te maken waardoor we nog wat troep kwijt kunnen en baby er geen last van heeft.

Heerlijk, er heerst weer orde in mijn hoofd. Ik zag er best tegenop om 2 hele nieuwe kinderkamers te moeten gaan inrichten en zoon te laten wennen aan een nieuwe kamer.

Ook wilden we zoon aan een peuterbed laten wennen, en de baby in zijn ledikant laten slapen. Maar zoals het nu is, is zoon daar nog lang niet aan toe. En ik heb geen zin om met een versgeperste baby in huis zoon steeds terug zijn bed in te commanderen. Dus er komen gewoon 2 ledikantjes.

Nu nog in de praktijk brengen, maar gelukkig hebben we nog even natuurlijk! De beslissingen zijn genomen in ieder geval. Lekker!

Lynx, we hebben je al even niet gezien hier. Hoe is het met je?????
Hallo allemaal!

MIsschien een beetje laat om nog mee te doen, maar als er plek is zou ik me graag aansluiten! Ik heb afgelopen donderdag pas ontdekt dat ik zwanger ben (3x getest, maar niks) Als het goed ga ik zo ongeveer m'n 10e week in en ben ik 12 februari uitgerekend. 23 juli heb ik een afspraak bij de verloskundige en ik moet maandag bellen voor de termijnecho komende week. Het is m'n eerste en ik ga ga van pure paniek naar puur geluk en weer heel snel terug.. Ik ben niet misselijk, wel erg moe, beetje last van m'n borsten.. maar....m'n grootste zorgen zijn: ik ben nu 2 weken in dienst van een nieuwe baas... en o jee, ben ik er wel klaar voor,kan ik het wel enz enz. We waren al 9 maanden bezig,dus veel over gesproken en nagedacht (gisteren 8 jaar verkering trouwens) En o ja, ik ben 26 jaar. Ik hoop mee te kunnen schrijven en m'n twijfels en blijheid te kunnen delen met jullie en natuurlijk ook iets voor jullie terug te kunnen betekenen.

Liefs haefka
Hallo allemaal!

Even tussendoor een ego berichtje. Ga straks alles even bijlezen.

Hier gaat het niet goed. Ben bang dat het inderdaad foute boel is. Weet niet zo goed hoe ik het uit moet leggen, maar heb voor mijn gevoel ook totaal geen zwangerschap tekens meer. Mijn borsten zijn niet meer gevoelig e.d.

O meiden ik hoop zo dat ik het mis heb!

Ik ga maandag ochtend eerst nog de verloskundige bellen en anders de huisarts. Of ik ga gewoon een andere verloskundigepraktijk bellen en doe net of ik een dom blondje ben. Hoop gewoon dat ik bij 1 van hun langs kan komen om mijn onzekerheid weg te nemen. Ben gewoon zo bang, boos, verdrietig en onzeker! en toch....heel stiekem heb ik nog een klein sprankeltje hoop. Zolang de bevestiging nog niet daar is..
Sterkte Lynx!

Met mij gaat het goed, veel gewerkt de laatste tijd maar nu komt er een rustigere periode waarbij ik weer meer kan posten hier. Voel me uitstekend en euforisch, doe veel goed voor mijn gevoel, zowel op mijn werk als thuis. Heb al van alles geregeld voor de baby en kan binnenkort beginnen met de babykamer (met twaalf weken) dan hebben we 4 maanden de tijd om hem klaar te krijgen.

Moet lukken.

Ik ga lekker pitten, tot snel.

O, ja Haefka je bent van harte welkom en van harte gefeliciteerd! Die gevoelens horen er gewoon bij! Je hebt nog 7 maanden om aan het idee te wennen!
Och Lynx, wat ontzettend naar voor je! Ik hoop van harte voor je dat je angsten onterecht zijn. Inderdaad gewoon bellen en eisen dat je duidelijkheid krijgt. Al die stress is ook niet goed voor je.

Heel veel sterkte en liefs

Lein

ps. Welkom Haefka!
Veel sterkte Lynx,hopelijk valt het mee!

Bedankt voor het warme welkom.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven