Per se op de rug slapen?

12-07-2008 21:37 70 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Je hoort allemaal vreselijke gruwelverhalen dat je je kind niet op z'n buik mag laten slapen omdat hij dan extra kans maakt op wiegendood.

Nu is het zo dat mijn kleine jongen van 6 maanden een enorme draaitol is en hoe stevig ik zijn trappelzak ook instop, hij wurmt zich los en slaapt ondersteboven of op zijn buik verder.

Omdat ik niet graag een gestreste moeder wil worden die 'm tien keer per nacht wakker maakt om 'm weer netjes op z'n plek te leggen, zou ik graag van jullie horen dat jullie kinderen dat ook doen en dat ik me niet zo vreselijk moet aanstellen

Of, moet ik toch 'n manier bedenken om 'm zó in bed te leggen dat hij alleen maar op z'n rug kan blijven liggen? En weet iemand dan zo'n manier?
Hydrofiel heb ik ook al een paar maanden niet meer. Heeft inderdaad weinig nut als je kind telkens ergens anders in bed ligt. En ze ging 'm ook lostrekken. Scheelt mij niet in was trouwens, ik verschoon haar bed nu meestal om de dag omdat er altijd wel weer ergens een spuug, kwijl of snotvlek zit...
Dat wou ik zeggen... ik was liever iedere dag een hydrofiel dan dat ik z'n bedje moet verschonen! Maar ik ben dan ook een luie moeder.
Ik ben ook een luie moeder. Ik moet heeeeeel diep nadenken wanneer ik voor het laatst dochter haar bedje heb verschoond. Maar ik dan wel een meewerkende dochter, ze spuugt nooit en maakt haar bedje eigenlijk niet vies. Heel fijn!
IEDERE DAG het bedje verschonen?? Ik doe dit max. 1 keer per week. (meestal om de week) Ben ik nu een slechte moeder??? (wel lui iig )
Mijnes spuugt wel...nu met bijvoeding worden de vlekken ook steeds interessanter.
Ja, Gregory House is leuk. U heeft mijn onderschrift ontcijferd?

Eow,
Vooral omdat je vorige er ook al op sloeg en ik 'm ook erg leuk vind.

(Lees al een heeeeeeeele tijd mee )
Oeeeeee dan lees je idd al een tijd mee
Mango,

Als je zo'n ransaap had als ik zou je het ook vaker doen, hoor. Iedere week lijkt mij prima, zodra hij alles een beetje binnenhoudt wordt dat ook mijn frequentie!
quote:Star schreef op 13 juli 2008 @ 19:40:

Oeeeeee dan lees je idd al een tijd mee

Maarja, ik durfde nooit iets te schrijven hè. Ik vond het ook echt eng toen ik voor het eggie ging en m'n eerste topic opende. Phieuw. Maar m'n hubbie heeft me gesteund en samen met zijn liefde en die van beeb heb ik de klus geklaard.

En het is me 100% meegevallen, jullie zijn best lief .
Ja als je een beetje gezond verstand/humor hebt, zijn we al snel lief
Nee, je stelt je niet aan! Ook hier 2 buikslapers vanaf dat ze een maand of 6 waren. Ik heb destijds bij de eerste een aerosleep gekocht omdat ik dat een prettiger idee vond .

Overigens is het op deze leeftijd, als ze goed kunnen draaien niet zozeer het gevaar dat ze met hun gezicht in het matrasje terecht komen (en niet kunnen verder draaien). Het is met name het gevaar van het re-breathing, oftewel: 'oude' lucht weer opnieuw inademen waardoor de baby te weinig zuurstof krijgt. In het ergste geval overlijdt de baby daaraan (wiegendood)

Dat was voor mij de reden om een aerosleep te kopen (heb geen aandelen hahaha) Met een aerosleep krijgen ze naar mijn mening toch nog iets meer frisse lucht dan wanneer gewoon op een matrasje liggen (zelf uitgeprobeerd )
Mijn zoontje van 2 is ook een buikslaper. Als baby dwongen we hem zo gezegt in de rug/zijlgging. Later toen hij sterker werd, hebben we voor zijn veiligheid een safe-t-sleap aangeschaft. Ja tot hij dat rotding zelf openkreeg

En sinds dien slaapt ie lekker op zijn buikje. We leggen hem al standaard zo neer. En de leidsters van de creche idem. Ik denk als ze zichzelf kunnen heen en weer draaien, dat er niet echt een probleem is. Maar voor die tijd zou ik zeker wel vinger aan de pols houden.
Niet om paniek te zaaien hoor, maar mijn zoontje van nu 4,5 maand kan sinds hij 3 maanden is op z'n buik rollen, maar nog niet terug rollen. Hij rolt ook naar z'n buik bij het inslapen, maar meestal gaat hij als hij moe wordt hard huilen en rollen we hem weer terug. Een paar weken geleden lag hij op het KDV met z'n neus in het matras en had hij blauwe lippen. Hij doet het verder prima en lijkt nergens last van te hebben, maar toch zijn we er wel erg van geschrokken. Thuis hebben we een aerosleep en die nemen we nu dus ook steeds mee naar het KDV. We hebben op het CB ook nagevraagd of het niet wat anders kan zijn geweest waardoor hij blauwe lippen heeft gekregen. Het kon van de kou zijn, kinderen krijgen wel vaker blauwe lippen dan, maar dat lijkt me met dit weer niet aannemelijk. Zijn hart was ook ok. Dus het lijkt toch dat het is gekomen doordat hij met z'n neus in het matrasje lag.

Bij onze dochter, die ook altijd op haar buik sliep, was ik er altijd gerust op, juist door die aerosleep. Nu na dit incident met zoon ben ik iets minder gerust op buikslapen, hoewel ik echt wel denk dat ik niks kan gebeuren met een aerosleep, draai ik hem toch altijd even terug als hij op z'n buik is gerold. Maar gelukkig valt hij nooit op z'n buik in slaap. Hij gaat tot nu toe altijd huilen als hij niet meer terug kan. Maar op het moment dat hij weer terug kan rollen, laat ik hem denk ik gewoon op zijn buik slapen als ie dat wil.

Dus tja, misschien ben ik ook een aanstelster...;-)
Wat een akelig verhaal, Dextro. Jij hebt nu ook alle reden om aanstelster te zijn! Wel fijn dat je aerosleep kunt meegeven. En nu maar afwachten tot je zoon kan terugrollen!

Wel raar dat kdv niet standaard aerosleep heeft... lijkt me ook relaxter voor leidsters.

*gaat vragen of kdv aerosleep heeft*
Dextro, blauwe lippen kan ook zijn omdat ze een boer dwars zit, had zoon vaak last van..
quote:mango82 schreef op 13 juli 2008 @ 19:18:

IEDERE DAG het bedje verschonen?? Ik doe dit max. 1 keer per week. (meestal om de week) Ben ik nu een slechte moeder??? (wel lui iig )Na 1 dag ziet het hoeslaken er hier al uit alsof het er een week opzit . Ik ben ook een luie moeder, ik verschoon het dus pas de dag erna . Moet ze het maar niet zo vies maken hoor
Vanaf wanneer kunnen ze het eigenlijk zelf?
Wat? Het bed verschonen?

Naar verhaal Dextro!
Ja! Ik vind het belangrijk dat mijn kinderen zo tijdig mogelijk participeren in het huishouden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven