Haarbijten

04-08-2014 17:53 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Misschien weet iemand het antwoord wel. Mijn rode kater bijt in mijn haren. Als ik lig of zit gaat hij naast mijn hoofd liggen en bijt en trekt aan mijn haren. Iemand de kennis of ervaring hiermee?
Die van ons doet het ook. En als het haar te kort is om te bijten gaat ie wassen. Bij mij gaat hij met zijn kop op mijn hoofd liggen want hij weet dat hij op zijn sodemieter krijgt als hij gaat zitten bijten. Ik vind het geen aanvaardbaar gedrag en al helemaal niet als hij mensen pijn doet.

Geen idee waarom hij het doet. Ik vermoed omdat hij te jong uit het nest is gehaald, onze vorige kater, die we vanaf zijn geboorte met de hand hebben opgevoed, deed het ook.
Ze vinden hoofdhuidtalg gewoon lekker ruiken.
Die van ons is waarschijnlijk ook te jong uit het nest gehaald en heeft een behoorlijke achterstand gehad. Hier bijt hij echt alleen het haar en niet het hoofd erbij. Maar als je hem wegduwt bijt hij zich extra vast. En ook wassen heel fijn met lang haar
Mijn kleintje van 10 weken 'trappelt' alleen in m'n haar als ik in bed lig. Het voelt een beetje als massage, best relaxed eigenlijk?!

Ik zal eens in de gaten houden of ze niet ook bijt.
onze kater is zeker niet te vroeg weggehaald. Juist 2 weken langer in het nest gebleven ivm onze vakantie. (anders zou die na 5 dagen meteen een week alleen thuis zijn, niet zo handig dus..)

En onze kat doet het bij vlagen ook. Raar dier, dus niet de enige kat die dit doet.
Hij gebruikt je haar om te flossen. Zo heb ik er ook eentje gehad.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Ik vroeg me af waar dit gedrag vandaan kwam.

Ik leg in het vervolg wel flosdraad neer
Eén van mijn katers deed het ook. Au au, hij trok echt hard.
Een van mijn katten doet het ook, ze was verstoten uit het nest.

Ze heeft ook ander afwijkend gedrag.
Op zaterdag help ik tamme dieren weer het beest in zichzelf te vinden.
Gek hé dat ze dat dan doen. Gelukkig doet het bij mij geen pijn alleen is een raar gevoel vooral als je nog half ligt te slapen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven