25 kilo afvallen, wie doet mee?
maandag 4 augustus 2014 om 10:27
Goedemorgen allen,
Nieuwe week, en na het weekend waarin ik mezelf op foto's van een leuk feestje terug zag is de maat vol. Ik ben te dik, ik voel me te dik, en ik wil heel graag afvallen.
Ben 6 jr geleden aangekomen door kortstondig medicijngebruik, en het lukt me niet om alleen af te vallen.
Ik begin vol goede moed met bewegen, maar na een week, hooguit 2 is m'n smoothies en wandel enthousiasme over.
Ik ben ook geen snoeper of secret eater, ik denk alleen dat ik verkeerd eet, misschien zelfs te weinig, en ik heb een zittend beroep, waarin ik nauwelijks beweeg.
Ik ben 108 kilo, veel te zwaar dus, en de kracht kwijt hier aan te werken. Wel willen, maar niet doen. Heb de befaamde schop onder m'n billen nodig.
Wie is ook te zwaar en heeft zin om met me mee te doen, kunnen we samen afvallen en elkaar ondersteunen als de moed weer eens weg is
Misschien bestaan deze topics ook al, maar ik ben hier nog niet zo lang actief.
Bedankt alvast en hoop de reacties tegemoet te zien!
En dan hopelijk ook leuke reacties, en niet dubbelzinnig en gemeen, daar barst het hier van heb ik wel gezien, zou ik jammer vinden.
Als zwaarder persoon krijg je onterecht al genoeg gemene reacties naar je hoofd.
Nieuwe week, en na het weekend waarin ik mezelf op foto's van een leuk feestje terug zag is de maat vol. Ik ben te dik, ik voel me te dik, en ik wil heel graag afvallen.
Ben 6 jr geleden aangekomen door kortstondig medicijngebruik, en het lukt me niet om alleen af te vallen.
Ik begin vol goede moed met bewegen, maar na een week, hooguit 2 is m'n smoothies en wandel enthousiasme over.
Ik ben ook geen snoeper of secret eater, ik denk alleen dat ik verkeerd eet, misschien zelfs te weinig, en ik heb een zittend beroep, waarin ik nauwelijks beweeg.
Ik ben 108 kilo, veel te zwaar dus, en de kracht kwijt hier aan te werken. Wel willen, maar niet doen. Heb de befaamde schop onder m'n billen nodig.
Wie is ook te zwaar en heeft zin om met me mee te doen, kunnen we samen afvallen en elkaar ondersteunen als de moed weer eens weg is

Misschien bestaan deze topics ook al, maar ik ben hier nog niet zo lang actief.
Bedankt alvast en hoop de reacties tegemoet te zien!
En dan hopelijk ook leuke reacties, en niet dubbelzinnig en gemeen, daar barst het hier van heb ik wel gezien, zou ik jammer vinden.
Als zwaarder persoon krijg je onterecht al genoeg gemene reacties naar je hoofd.
dinsdag 5 augustus 2014 om 05:22
Oh en een heel lekker en toch redelijk oké tussendoortje;
Banaan
Havervlokken (ong twee eetlepels)
Raw cacao nibs
Goji bessen
Chiazaadjes
(Evt suiker, ik vind het niet nodig)
Doe de banaan 30-45 sec in de magnetron, prak hem en doe hier alle ingrediënten doorheen. Maak er nu een pannenkoek van van ongeveer 1 cm dik. Doe hem 2,5 min in de magnetron, even laten afkoelen en je hebt een koekje!
Uiteraard kun je ook andere dingen erin doen zoals bv bosbessen of rozijnen oid.
Banaan
Havervlokken (ong twee eetlepels)
Raw cacao nibs
Goji bessen
Chiazaadjes
(Evt suiker, ik vind het niet nodig)
Doe de banaan 30-45 sec in de magnetron, prak hem en doe hier alle ingrediënten doorheen. Maak er nu een pannenkoek van van ongeveer 1 cm dik. Doe hem 2,5 min in de magnetron, even laten afkoelen en je hebt een koekje!
Uiteraard kun je ook andere dingen erin doen zoals bv bosbessen of rozijnen oid.
dinsdag 5 augustus 2014 om 07:25
Tomatensoep klinkt lekker! Maar je was al vroeg op haha of je was nog laat wakker haha.
Ik heb ontbeten met een volkoren broodje kaas en een appel.en als.mijn zoontje zo in bed ligt dag 2 van de 30.day shred. Ik.heb spierpijn:( vooral in mijn rug! Maar goed we zetten door haha! Heb zowaar mijn ochtendsigaretje al overgeslaan:)
Ik heb ontbeten met een volkoren broodje kaas en een appel.en als.mijn zoontje zo in bed ligt dag 2 van de 30.day shred. Ik.heb spierpijn:( vooral in mijn rug! Maar goed we zetten door haha! Heb zowaar mijn ochtendsigaretje al overgeslaan:)
Life is like an hourglass glued to the table.
dinsdag 5 augustus 2014 om 07:28
Ik heb trouwens nog een lekker lunch tip!
appeltosti:
2 volkoren boterhamen besmeren met appelstroop (niet te dik)
Eentje beleggen met dunne plakjes appel beetje kaneel erop andere boterham erop en in de tosti ijzer!
Als je zoete trek hebt erg lekker want het is lekker zoet.maar toch redelijk gezond!
appeltosti:
2 volkoren boterhamen besmeren met appelstroop (niet te dik)
Eentje beleggen met dunne plakjes appel beetje kaneel erop andere boterham erop en in de tosti ijzer!
Als je zoete trek hebt erg lekker want het is lekker zoet.maar toch redelijk gezond!
Life is like an hourglass glued to the table.
dinsdag 5 augustus 2014 om 07:41
Goedemorgen allemaal ! Een grote stap op deze gewone dinsdag
Een profiel aangemaakt en een reactie ....Vanmorgen 102.1 kg, en 1.68 m. Ook veel te zwaar dus. Net als vele anderen begonnen met wandelen, gisteren weer voor de eerste keer na de vakantie, viel niet mee, maar een uur stevig doorstappen, toch weer 5,7 km. Eind september staat er een wandeltocht van 18 km op het programma...goede voornemens genoeg dus. Nu het volhouden nog! Ik hoop dat het ons met z'n allen gaat lukken

dinsdag 5 augustus 2014 om 08:00
Fee_tje, inderdaad. Vind het een erg fijne app.
Ik vraag me trouwens af of die 0% ranja mag, weet zo ff de naam niet, zal straks eens kijken thuis. Of dat het misschien toch rotzooi is.
Vanmiddag had ik nog kalorieën over voor ijsbergsla met kipstukjes, ui en whisky cocktailsaus. Dan eet ik vandaag 2x kip. Nouja.
Die app beveelt mij trouwens aan om 0,5 kilo per week af te vallen. Eigenlijk wil ik 1 per week maar dan mag ik ineens zo weinig kalorieën op een dag.. Ben bang dat ik dan honger krijg.
Ik vraag me trouwens af of die 0% ranja mag, weet zo ff de naam niet, zal straks eens kijken thuis. Of dat het misschien toch rotzooi is.
Vanmiddag had ik nog kalorieën over voor ijsbergsla met kipstukjes, ui en whisky cocktailsaus. Dan eet ik vandaag 2x kip. Nouja.
Die app beveelt mij trouwens aan om 0,5 kilo per week af te vallen. Eigenlijk wil ik 1 per week maar dan mag ik ineens zo weinig kalorieën op een dag.. Ben bang dat ik dan honger krijg.
dinsdag 5 augustus 2014 om 08:01
Ik ben ook weer begonnen met gezonder eten, maar hoef er niet zoveel af. De helft zou leuk zijn voor mij. Ik moet echt gezond eten. ivm een lichamelijk ongemak ( te hoog cortisol) kom ik snel aan. Ik wil je meegeven, leg de lat niet gelijk zo hoog, eerst eens een doel op bijvoorbeeld 10 kilo. Dat is ook al heel veel en ga a.u.b niet crashen want daar krijg je spijt van. Ik heb in het verleden mijn hele stofwisseling om zeep geholpen met dieten. Toen ik in 2011 bij een diëtiste kwam moest ik gewoon weer leren eten. Nu eet ik rond de 1500 cal per dag en dat gaat prima. Niet meer snoepen, vooral lekkere maar wel gezonde dingen klaarmaken en sporten. dat voelt ook niet als een dieet,
het zou een levensstijl moeten worden. Anders ben je heel snel weer terug bij af.
Gisteren bijvoorbeeld pannekoekje gebakken van speltmeel, banaan, havermout, amandelmelk en ei, was heerlijk! Of een smoothie van Griekse yoghurt, banaan, havermout en ahornsiroop... Ook veel vezels blijven eten! Veel succes TO.
het zou een levensstijl moeten worden. Anders ben je heel snel weer terug bij af.
Gisteren bijvoorbeeld pannekoekje gebakken van speltmeel, banaan, havermout, amandelmelk en ei, was heerlijk! Of een smoothie van Griekse yoghurt, banaan, havermout en ahornsiroop... Ook veel vezels blijven eten! Veel succes TO.
dinsdag 5 augustus 2014 om 08:02

dinsdag 5 augustus 2014 om 08:12
Goedemorgen. Hier een baalmoment. Ik kan niet goed ontbijten, dus heb me voorgenomen om dat nu wel te gaan doen. Zodat ik hopelijk de hele dag minder (snaai)trek heb. Maar om de overstap te maken naar een gewoon ontbijt, ben ik begonnen met de maaltijdrepen van Weight Care en die peuzel ik dan op mijn werk op. Maar nu ben ik m dus vandaag vergeten! En gisteren ging het juist zo goed door die reep. Heel de dag geen echte honger gehad en eigenlijk niet gesnoept! Nou ja, hopelijk gaat het toch goed vandaag.
Iedereen heel veel succes vandaag!
Iedereen heel veel succes vandaag!
dinsdag 5 augustus 2014 om 08:15
quote:checkmark schreef op 04 augustus 2014 @ 19:13:
Wat een leuk doel Scamp. Klinkt beter dan cijfertjes.
Mocht het niet lukken met de tabel ik weet eventueel hoe dit in elkaar te zetten.
Laat maar weten als ik dit moet doen. Moet ik wel een nieuw topic voor openen want alleen de topicopener kan dit doen.
Goedemorgen,
Wat een reacties, geweldig!
Helaas lukt het tabel niet...zou je me hier mee willen helpen?
Ik krijg wel in beeld dat er een tabel staat, maar bij het verzenden van het bericht staat er niks....zal iets niet goed doen ben ik bang
Wat een leuk doel Scamp. Klinkt beter dan cijfertjes.
Mocht het niet lukken met de tabel ik weet eventueel hoe dit in elkaar te zetten.
Laat maar weten als ik dit moet doen. Moet ik wel een nieuw topic voor openen want alleen de topicopener kan dit doen.
Goedemorgen,
Wat een reacties, geweldig!
Helaas lukt het tabel niet...zou je me hier mee willen helpen?
Ik krijg wel in beeld dat er een tabel staat, maar bij het verzenden van het bericht staat er niks....zal iets niet goed doen ben ik bang
dinsdag 5 augustus 2014 om 08:16
quote:computersaysno schreef op 05 augustus 2014 @ 08:00:
Die app beveelt mij trouwens aan om 0,5 kilo per week af te vallen. Eigenlijk wil ik 1 per week maar dan mag ik ineens zo weinig kalorieën op een dag.. Ben bang dat ik dan honger krijg.Bedoel je slimpie? Daar zitten geen suikers in of amper kcal, zoiets iig.. Ik drink dat soms wel, maar in het begin moet ik altijd heel erg aan de smaak wennen. Het is niet zo lekker zoet als gewone aanmaaklimonade, het smaakt meer een beetje chemisch!
Die app beveelt mij trouwens aan om 0,5 kilo per week af te vallen. Eigenlijk wil ik 1 per week maar dan mag ik ineens zo weinig kalorieën op een dag.. Ben bang dat ik dan honger krijg.Bedoel je slimpie? Daar zitten geen suikers in of amper kcal, zoiets iig.. Ik drink dat soms wel, maar in het begin moet ik altijd heel erg aan de smaak wennen. Het is niet zo lekker zoet als gewone aanmaaklimonade, het smaakt meer een beetje chemisch!

dinsdag 5 augustus 2014 om 08:20

dinsdag 5 augustus 2014 om 08:30
Jeee wat wordt hier veel geschreven k hoop dat ik het bij kan houden! Hier gaat het de hele dag goed qua snacktrek maar het dreigt dus elke avond mis te gaan als mijn vriend thuis is. Die eet veel lekkere dingen en van dat geknaag naast me krijg ik ook trek. Dus gister een volkoren rijstwafel gegeten met heeeeel dun laagje nutella erop. Niet heel slecht maar baalde er toch van. Vriend mag ook wel wat kwijt maar kan m niet dwingen en ik vind het kinderachtig dat hij nu niks mag omdat ik anders te zwak ben. Heb wel de deal dat hij me niks actief aanbiedt in de zin van "wil je ook een hapje?" Dat gaat tot nu toe goed. Het is echt tijd om te kappen met de smoezen en zelf de discipline op te brengen die troep niet meer in mijn mond te stoppen. Lastig hoor!
dinsdag 5 augustus 2014 om 08:31
In slimpie zit wel weer aspartaam hè?! Zou ik daarom juist niet willen drinken. Heel af en toe drink ik nog aanmaak, maar dan gewone en max 1 glaasje per dag. Maar eigenlijk hou ik niet van frisdrank en drink dus hoofdzakelijk water, koffie en thee. Ik heb thuis in de koelkast ook nog een fles limonade met weinig calorieën. Die smaakt best prima. Kan vanavond wel even kijken hoe die heet. Misschien ook nog een tip voor anderen.
dinsdag 5 augustus 2014 om 08:37
Voor nu zo een overzicht:
Lengte / gewicht / streefgewicht / afgevallen
Ziet er niet heel netjes uit maar een tabel lukt me helaas niet, ook niet in een nieuw topic...sorry
Als ik iemand vergeten ben, of jullie zien het overzicht graag anders, hoor ik het graag
Succes vandaag allemaal!!
Laurentien1979: 1.68 / 124.3 kg / 114 / nb
Fee_tje : 1.75 / 96 kg / 90 / nb
Coosje82 : 1.70 / 78.9 kg / 65 / nb
Zusenzoo: : 1.77 / 122kg / nb / nb
Jan10e2000 : 1.60 / 96.5 kg / 56 / nb
Cupcakegirl : 1.58 / 85.7 kg / 62 / nb
Peach1990 : 1.65 / 103 kg / 80 / nb
Speechlessone: 1.77 / 104.6 kg / 70 / nb
Blossom1980 : 1.75 / 108 kg / 80 / nb
Paxke666 : 1.60 / 81.6 / 64 / nb
Lengte / gewicht / streefgewicht / afgevallen
Ziet er niet heel netjes uit maar een tabel lukt me helaas niet, ook niet in een nieuw topic...sorry
Als ik iemand vergeten ben, of jullie zien het overzicht graag anders, hoor ik het graag

Succes vandaag allemaal!!
Laurentien1979: 1.68 / 124.3 kg / 114 / nb
Fee_tje : 1.75 / 96 kg / 90 / nb
Coosje82 : 1.70 / 78.9 kg / 65 / nb
Zusenzoo: : 1.77 / 122kg / nb / nb
Jan10e2000 : 1.60 / 96.5 kg / 56 / nb
Cupcakegirl : 1.58 / 85.7 kg / 62 / nb
Peach1990 : 1.65 / 103 kg / 80 / nb
Speechlessone: 1.77 / 104.6 kg / 70 / nb
Blossom1980 : 1.75 / 108 kg / 80 / nb
Paxke666 : 1.60 / 81.6 / 64 / nb
dinsdag 5 augustus 2014 om 09:02