onveilige seks
dinsdag 5 augustus 2014 om 12:59
Ik schat in, gezien de vraag die je stelt, dat je te jong bent voor dit forum.
Om je toch maar van wat kennis te voorzien:
-Je zat zo te lezen niet in je vruchtbare dagen. Eisprong vindt namelijk zo'n 14 dagen voor je menstruatie plaats. Bij twijfel, doe een zwangerschapstest.
- Je menstrueert, dus niet zwanger (in slechts enkele gevallen blijven vrouwen menstrueren maar blijkt een bevrucht eitje toch te zijn ingenesteld. Kans bij jou is nihil, zie mijn eerste punt).
- Doe een SOA-test! Kans daarop is stukken groter dan dat je nu zwanger bent.
- Gebruik in het vervolg een condoom!
Om je toch maar van wat kennis te voorzien:
-Je zat zo te lezen niet in je vruchtbare dagen. Eisprong vindt namelijk zo'n 14 dagen voor je menstruatie plaats. Bij twijfel, doe een zwangerschapstest.
- Je menstrueert, dus niet zwanger (in slechts enkele gevallen blijven vrouwen menstrueren maar blijkt een bevrucht eitje toch te zijn ingenesteld. Kans bij jou is nihil, zie mijn eerste punt).
- Doe een SOA-test! Kans daarop is stukken groter dan dat je nu zwanger bent.
- Gebruik in het vervolg een condoom!
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen.
dinsdag 5 augustus 2014 om 13:02
quote:aygotje schreef op 05 augustus 2014 @ 12:37:
Hoi ,
Ik ben al vanaf april niet meer aan de pil , nu heb ik 1 dag voor mijn menstruatie onveilige seks gehad en vandaag wel ongesteld geworden . Is er kans op een zwangerschap?
vandaag ben je niet zwanger, maar als je zo doorgaat wel binnen nu en een paar maanden
Hoi ,
Ik ben al vanaf april niet meer aan de pil , nu heb ik 1 dag voor mijn menstruatie onveilige seks gehad en vandaag wel ongesteld geworden . Is er kans op een zwangerschap?
vandaag ben je niet zwanger, maar als je zo doorgaat wel binnen nu en een paar maanden
dinsdag 5 augustus 2014 om 15:07
dinsdag 5 augustus 2014 om 16:26
@Fame. Als ze tussendoor toch niet voor het zingen de kerk uit zijn gegaan (ook iets wat veel mensen vroeger vaak en nu nog steeds te vaak toepassen) kan het bij een korte cyclus wel het geval zijn dat eisprong in een van de laatste dagen van de menstruatie was.
Tweede deel van de cyclus, de luteale fase (vanaf eisprong tot menstruatie) ligt nagenoeg bij alle vrouwen rond de 14 dagen.
Tweede deel van de cyclus, de luteale fase (vanaf eisprong tot menstruatie) ligt nagenoeg bij alle vrouwen rond de 14 dagen.
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen.