Vermiste vrouwen Panama

06-04-2014 16:03 1223 berichten
Alle reacties Link kopieren
Twee jonge Nederlandse vrouwen worden vermist in Panama. Ze zouden dinsdag een wandeling maken in de omgeving van Boquete, maar sindsdien is niets meer van hen vernomen.

De 22-jarige Lisanne Froon uit Amersfoort en de 21-jarige Kris Kremers uit Utrecht waren in Panama om Spaans te leren en sliepen bij gastgezinnen, meldt RTV Utrecht.

Volgens een werknemer van de school waar de vrouwen les hadden, is het gebied waar ze gingen wandelen niet gevaarlijk en is het niet aannemelijk dat ze zijn verdwaald. "Er is maar één weg omhoog en omlaag." Er wordt daarom betwijfeld of de vrouwen wel zijn gaan wandelen; mogelijk zijn ze daarvoor al verdwenen.

Er is ook een facebook pagina aangemaakt en dit is het laatste nieuws in het AD:

De twee vermiste Nederlandse vrouwen Lisanne en Kris zijn op de dag van hun verdwijning mogelijk gezien op een wandelroute bij de Panamese stad Boquete. Ingrid Lommers, de directrice van de taalschool in Boquete waar Lisanne Froon en Kris Kremers lessen volgden, schrijft dat op Facebook.

Ook is er een beloning van 2500 dollar.

Vreemd genoeg houdt dit onderwerp mij erg bezig. Misschien omdat de vrouwen van mijn leeftijd zijn. Ze zijn al bijna een week vermist.. Gevoelsmatig zijn ze verdwaald, of zou dit valse hoop zijn?

Zijn er meer mensen die de berichten op de voet volgen over deze 2 vrouwen?
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
.
Het wordt met steeds spannender.

De gegevens kloppen echt niet meer.

Het kan dat er een misdrijf is en geen verdwaling maar die kans is volgens mij klein.

Mocht het een misdrijf gaan dan gaat het altijd om geld of seks.

Geld was er nog en er heeft volgens mij geen seks plaatsgevonden, gezien de informatie in de kranten.

De ouders kennen de meisjes het beste en weten normaal gesproken handelen. Zijn ze snel in paniek? Naief etc etc.
quote:_isis_ schreef op 06 augustus 2014 @ 20:41:

[...]

11 april nog diverse nood oproepenHeb je van die info een link? dank je wel.
.
quote:_isis_ schreef op 06 augustus 2014 @ 20:29:

Dus een misdrijf is uitgesloten? Maar je kunt wel 11 dagen overleven zonder eten en drinken, gelet op de laatste nood oproep?

Waarop baseer jij dat ze geen drinken hadden?

Een hele rivier vol zelfs.

8 dagen zonder eten lukt wel.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
quote:Pingu schreef op 06 augustus 2014 @ 20:08:

Dezelfde weg terug nemen? Ik weet niet eens hoe dat moet in een winkelcentrum, heb nul richtingsgevoel. Laat staan in de jungle.Idem ditto..had mij ook kunnen gebeuren.
.
quote:linde.linde. schreef op 06 augustus 2014 @ 20:42:

Het wordt met steeds spannender.

De gegevens kloppen echt niet meer.

Het kan dat er een misdrijf is en geen verdwaling maar die kans is volgens mij klein.

Mocht het een misdrijf gaan dan gaat het altijd om geld of seks.

Geld was er nog en er heeft volgens mij geen seks plaatsgevonden, gezien de informatie in de kranten.

De ouders kennen de meisjes het beste en weten normaal gesproken handelen. Zijn ze snel in paniek? Naief etc etc.Mijn ouders kennen mij ook goed, maar ik heb ook wel dingen gedaan dat zij nooit voor mogenlijk hadden gehouden.
quote:_isis_ schreef op 06 augustus 2014 @ 20:29:

Dus een misdrijf is uitgesloten? Maar je kunt wel 11 dagen overleven zonder eten en drinken, gelet op de laatste nood oproep?water in overvloed
Er was hier ook onlangs een vrouw ruim 14 dagen vermist..heft het wel overleefd en was al op leeftijd. Ik denk dat de meiden, verdwaald zijn en een ongeluk hebben gehad. Maar snap ook wel dat de ouders van Kris doorzoeken. Het is toch hun dochter, en willen alles uitsluiten.
.
Is iemand hier FOK-forummer en zou degene hier svp wat willen posten? Ik kan die tijdlijn niet zien als ik niet ingelogd ben.
.
quote:_isis_ schreef op 06 augustus 2014 @ 21:02:

[...]

Weet je je inlog niet meer of ben je geband? Haha, nooit lid geweest, kijk af en toe alleen streamverslagen daar voor Utopia
quote:vivamila schreef op 06 augustus 2014 @ 21:00:

Is iemand hier FOK-forummer en zou degene hier svp wat willen posten? Ik kan die tijdlijn niet zien als ik niet ingelogd ben.http://forum.fok.nl/topic/2135991/6/25#live

Er zitten daar ook wat "plotters" die hebben vermoedelijk de niets te doen in de draad van de MH 17
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
.
quote:raccoon schreef op 06 augustus 2014 @ 20:55:

[...]

Mijn ouders kennen mij ook goed, maar ik heb ook wel dingen gedaan dat zij nooit voor mogenlijk hadden gehouden.Dat bedoel ik dan ook niet. Je weet als ouder hoe je kind handelt in stress-situaties. Zij ze snel in paniek-rationeel-naief etc etc.
quote:_isis_ schreef op 06 augustus 2014 @ 20:53:

[...]

11 dagen en zou mij niet lukken nee

Er zijn verhalen van mensen die 2 maanden overleefden zonder eten.

http://plazilla.com/page/ ... mens-leven-zonder-te-eten

http://www.gezondheidsple ... eten-of-drinken/item56033
.
Je merkt aan de ouders van Kris dat ze niet geloven dat ze van het pad zijn afgegaan.

Mss is er toch iets gebeurd na de top en zijn ze vervolgens in die jungle gedropt?
quote:linde.linde. schreef op 06 augustus 2014 @ 21:11:

Je merkt aan de ouders van Kris dat ze niet geloven dat ze van het pad zijn afgegaan.

Mss is er toch iets gebeurd na de top en zijn ze vervolgens in die jungle gedropt?

Iemand heeft ze op de nek genomen, de mobiel en geld niet afgepakt en ergens anders, van het pad, in de jungle gezet?

Het meest waarschijnlijke lijkt me toch verdwalen.
quote:linde.linde. schreef op 06 augustus 2014 @ 21:09:

[...]

Dat bedoel ik dan ook niet. Je weet als ouder hoe je kind handelt in stress-situaties. Zij ze snel in paniek-rationeel-naief etc etc.Weet jij van jezelf hoe je reageert in een stress situatie? Ik denk dat de meesten van ons dat niet weten. Het kan zijn dat je heel rustig blijft..maar het kan ook anders zijn natuurlijk.
.
Je kunt, afhankelijk van de omgevingstemperatuur, je lichaamsgewicht en je conditie soms meer dan drie dagen zonder drinken (niet in een woestijn) en meer dan een maand zonder eten.

Als ik alle berichten lees denk ik toch het eerst aan verdwalen en een ongeluk, ook omdat er geen persoonlijke eigendommen verdwenen lijken te zijn.
verba volant, scripta manent.
quote:linde.linde. schreef op 06 augustus 2014 @ 21:11:

Mss is er toch iets gebeurd na de top en zijn ze vervolgens in die jungle gedropt?Ja Linde, na de top kwamen ze een paar enge Latino's tegen die aan orgaanhandel doen, die mannen hebben vervolgens noodnummers gebeld als afleiding terwijl een handlanger met de meiden een andere kant opging. De meiden hebben die man weten te overmeesteren. Ze zijn vervolgens van een helling gevallen. En uit 1 bekken bleek gelukkig dat er geen geweld en geen verkrachting heeft plaatsgevonden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven