Beginnersvragen :)

13-07-2014 22:32 167 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Sinds vorige week zondag ben ik niet meer aan de pil (strip afgemaakt) omdat ik graag zwanger wil worden

Ik heb een aantal vragen: Sinds 3 weken ben ik aan de foliumzuur, kan je dit slikken in combinatie met multivitamine tabletten?

Ik weet dat als je zwanger bent je geen rauw voedsel mag eten maar moet ik daar nu al rekening mee houden? Net zoals alcohol?

Alvast bedankt!

groetjes
Hallo allemaal,

Ik ben vandaag precies 3 weken geleden gestopt met de pil en vandaag gewoon ongesteld geworden.

Geen druppeltjes maar gewoon echt maandverband werk Het is dan behoorlijk snel gegaan, ben benieuwd of de cyclus nu ook regelmatig blijft of dat het hierna paar weken kan duren voordat de menstruatie weer komt. We zullen zien!
quote:dreamer_1983 schreef op 28 juli 2014 @ 22:17:

Hallo allemaal,

Ik ben vandaag precies 3 weken geleden gestopt met de pil en vandaag gewoon ongesteld geworden.

Geen druppeltjes maar gewoon echt maandverband werk Het is dan behoorlijk snel gegaan, ben benieuwd of de cyclus nu ook regelmatig blijft of dat het hierna paar weken kan duren voordat de menstruatiei weer komt. We zullen zien! heey wat fijn dat je ongesteld bent geworden. Het werkt hihi ;) nu idd verder afwachten. Bereken je nu al n eisprong, ja he, jullie gaan gelijk proberen toch?

Succes met de ongesteldheidsklachten !
Hoi Ourea, nou idd het eerste wat ik dacht was heee het werkt! Ja we willen gelijk proberen!
Spannend.
hi allemaal! ik heb een vraagje. 7 juli was mijn eerste pilloze dag(daarvoor was mijn stopweek) en op 28 juli ben ik ongesteld geworden. dit is dan een cyclus van 21 dagen? Dacht dat 28 dagen normaal was? ik heb een biologische klok op mijn telefoon en die vraagt me wat mijn cyclus is. Moet ik dan 21 of 28 dagen invullen of kan ik beter afwachten hoelang mijn volgende cyclus duurt? alvast bedankt!!
quote:dreamer_1983 schreef op 30 juli 2014 @ 18:47:

hi allemaal! ik heb een vraagje. 7 juli was mijn eerste pilloze dag(daarvoor was mijn stopweek) en op 28 juli ben ik ongesteld geworden. dit is dan een cyclus van 21 dagen? Dacht dat 28 dagen normaal was? ik heb een biologische klok op mijn telefoon en die vraagt me wat mijn cyclus is. Moet ik dan 21 of 28 dagen invullen of kan ik beter afwachten hoelang mijn volgende cyclus duurt? alvast bedankt!!Fijn!! Je moet rekenen vanaf de eerste dag van je menstruatie. Een cyclus is van je eerste dag van je menstruatie tot de eerste dag van je volgende mensturatie, dus dan heb je waarschijnlijk gewoon een cyclus van 28 dagen! Ben benieuwd of ik de 11e augustus ongesteld wordt, hoop het niet, maar dan moet het wel een zwangerschap zijn haha en anders maar gewoon ongesteld!
bedankt babbel1990!! laten we hopen dat je geen ongesteldheid krijgt op 11 augustus! mijn NOD is 23 augustus. groetjes!
Spannend allemaal zeg!

Hier nog iemand die gestopt is met de pil! Afgelopen zondag mijn laatste pil geslikt, dus eerst even de ongesteldheid nu afwachten en dan gaan we er voor! Ik hoop dat ik snel een normale cyclus ga hebben, ook dat is even afwachten natuurlijk. Heel onwerkelijk om nu bezig te zijn met zwanger worden, maar wij zijn er helemaal klaar voor

Ik duim voor jullie allemaal dat jullie snel een positieve test in handen zullen hebben!
@ri88: hey hey wat spannend he, succes met het afwachten. :-) Ik ben ook net gestopt (19 juli laatste pil) en ik ben ook aan het afwachten. Hoe oud ben jij? 25/26?
toen ik zwangerschapswens had al gestopt met alcohol en rauw vlees en aan de multivitaminen gegaan waar al foliumzuur in zit, ben aal maanden lang aan de davitamon mama plus met omega 3 en zowel de gravitamon. toen k zwanger wilde worden was ik ook nog aan de tarwekiemolie tabletten maar of dat er mee te maken had weet ik niet, maar de dag na mn verjaardag dit jaar ( 13 apr.) hield ik toch een positieve zwangerschapstest in mn handen

was sinds oktober vorig jaar gestopt met de pil en gewoon even rustig de cyclus aan t afwachten en tussendoor dus ovulatietesten en natuurlijk ook veel bedgymnastiek helpt ook mee hihi
sometimes believing and hoping is all we have
Hoi allemaal,

ik geloof dat ik ook mee kan kletsen met jullie Ben ook halverwege juli gestopt met de pil! Spannend hoor!

Eigenlijk had ik afgelopen zaterdag ongesteld moeten worden, maar ik ben het nog steeds niet.. wel al een test gedaan, die negatief was. Ik wacht het maar af, had er al een topic over geopend haha!

Ik ga aankomend weekend nog maar een test doen en dan hoop ik dat ie positief is.. en anders hoop ik dat ik snel ongesteld word, zodat ik weer een goed cyclus heb. Afwachten!

Jullie succes!
quote:downunder14 schreef op 25 juli 2014 @ 10:43:

Als je wil kan je multivitaminen in combi slikken met foliumzuur. Je kan geen 'overdosis' foliumzuur slikken, het zit ook in je eten (bladgroenten/spruitjes/broccoli). Je hoeft gedurende je zwangerschap alleen de eerste 3 maanden extra foliumzuur te slikken (mag/kan langer maar niet nodig).Kleine toevoeging. Voor het kindje in de buik is het slikken van foliumzuur na 10 weken niet meer nodig omdat dan de rug gesloten is (als het allemaal goed gaat). Maar uit recent onderzoek is gebleken dat zwangere vrouwen in het derde trimester juist vaak een foliumzuur tekort hebben! Suppleren is dus wel verstandig in het derde trimester en tijdens (eventuele) borstvoeding. Beste neem je dan een vitamine B-complex (zit alles in) i.p.v. alleen foliumzuur. In een multivitamine zit echter te weinig om het tekort aan te vullen...
Ik wil alle nieuwe dames heel veel succes wensen!

@Bloempje: Spannend hoor! Geen bloed houdt moed wordt hier veel geroepen op het forum;-)

@Ourea: Hoe gaat het met jou?

Mijn opgezette buik is echt niet normaal. Gisteravond zei mijn man: En je zet je buik nu niet uit? Ik zo nee echt niet (ik ben echt extreem plat van mezelf). Het lijkt echt al op een zwangere buik en mocht het zo zijn dat ik zwanger ben is dat natuurlijk alleen maar omdat je darmen plaats moeten maken voor de baarmoeder. Verder nog steeds pijnlijke borsten. Allemaal dingen die ik nooit heb gehad voor mijn menstruatie. Wij testen zondag, dus 1 dag voor mijn NOD. Vinden we wat fijner, omdat we dan ook samen thuis zijn en niet moeten gaan werken. We hebben die dag wat belangrijke afspraken en mocht het dan geen positieve test zijn, kunnen we even bijkomen en dan vol goede moed, ronde 2 in! Vanaf afgelopen zaterdag, had hele heftige steken een paar uur lang, heb ik echt klachten en is die opgezette buik begonnen. Wellicht komt het doordat ik ongesteld moet worden, maar ik heb nooooooooit zo'n opgezette buik, waarin ik zwanger lijk. Ik sta er positief in, want of ik nu wel of niet uitga van een eventuele negatieve test, de teleurstelling is er toch wel en ik voel mezelf veel beter op deze manier, veel relaxter. Wellicht kom ik daar nog wel van terug, maar voor nu vind ik het fijn, want stress is ook niet goed en dat krijg ik wel als ik er maar rekening mee blijf houden dat het wellicht niet zo is:-) Dan voel ik me zondag maar even k*t en dan kan ik weer met beide benen op de grond gaan staan. Voor nu geniet ik van het idee dat ik misschien wel zwanger ben.
leuk allemaal nieuwe reacties!! van het weekend even rustig lezen en antwoorden!!
quote:poisson1987 schreef op 07 augustus 2014 @ 10:29:

[...]

Kleine toevoeging. Voor het kindje in de buik is het slikken van foliumzuur na 10 weken niet meer nodig omdat dan de rug gesloten is (als het allemaal goed gaat). Maar uit recent onderzoek is gebleken dat zwangere vrouwen in het derde trimester juist vaak een foliumzuur tekort hebben! Suppleren is dus wel verstandig in het derde trimester en tijdens (eventuele) borstvoeding. Beste neem je dan een vitamine B-complex (zit alles in) i.p.v. alleen foliumzuur. In een multivitamine zit echter te weinig om het tekort aan te vullen...

En als je een multivitamine voor zwangeren slikt? Is sowieso aan te raden vanwege vitamine A etc.

Hoeveel B11 moet je blijven slikken?
@ourea, ik ben 25 ja! Jij? Spannend dat jullie ook gaan starten!

@nikkie79, zelf slik ik nu multivitamine van davitamon, speciaal voor zwanger worden / zijn. Ik denk dat ik dat gewoon de hele zwangerschap blijf doen. Hier zit alles in qua vitaminen die goed zijn voor je kindje.

Davitamon mama compleet
ik slik van de etos "zwanger worden" capsules met foliumzuur. 2 x per dag.
Hey hoi,

Ik breek even in. Staat er op het potje dat je ze 2x per dag moet innemen? Op mijn vitamine staat duidelijk maximaal 1x per dag..

*Just checkin'*

*gaat weer weg*
Wat fijn dat er een forum is als dit, ben dus niet de enige die pas (eind mei) gestopt is met de pil ;) twee weken terug had ik mijn eerste periode. Ik had ook meer last van buikpijn enzo, als toen ik nog aan de pil was, maar ook ik merk dat ik veel meer energie heb, vrolijker ben en meer zin heb in dingen dan toen ik nog aan de pil was. Vind dat al een bijzondere ervaring, had dat niet verwacht!

Bij ons begint het ook al echt te kriebelen, maar weten nog niet precies wanneer we er echt voor willen gaan. Aan de andere kan, wanneer is de tijd er echt rijp voor?

Mag je ook geen rauwe groentes eten als je zwanger bent/wilt worden? Love salade, paprika, komkommer, bloemkool etc.

Kun je die vitaminepillen beter bij je ontbijt of beter later op de dag nemen? Een paar maanden geleden heb ik ontdekt dat ik een trage schildklier heb (ben wel netjes op gewicht) moet ik dan bij een eventuele zwangerschap nog op andere dingen letten, weet iemand dat toevallig?

Thanks!
Leuk dat er hier wat meer ggeschreven wordt!

Mijn davitamon pillen moet ik 1x per dag slikken, tijdens of na een maaltijd. Ik doe dit 's avonds!
@kimbakkertje

Natuurlijk mag je wel rauwe groente! Maar wel goed wassen. Er zijn speciale apps die aangeven wat wel en niet mag, wellicht handig. Tevens zijn er goede apps waar je je cyclus bij kunt houden, zodat je vruchtbare dagen worden berekend.

Ik heb een traagwerkende schildklier, tijdens eerste zwangerschap werd tie nog trager en heb toen medicijnen gekregen, die ik daarna nog steeds nodig had/ heb. Nu tijdens tweede zwangerschap is de dosis gelijk gebleven omdat mijn waarden hetzelfde bleven. Ik moet elke drie maanden bloed laten prikken. Ik weet niet of je al medicijnen hebt, maar wanneer je zwanger bent bel hiervoor dan even je huisarts of je behandelend arts in het ziekenhuis om je zwangerschap door te geven en te vragen of jij ook in de gaten gehouden moet worden.

Succes!
Bedankt voor je reactie! Ik heb al wel tabletjes, wel de lichtste die er zijn, maar toch goed om even in de gaten te houden. Ik heb volgende week mijn eerste bloedcheck, zal het dan ook nog wel even navragen hoe dat zit met een eventuele zwangerschap.

Wel echt spannend allemaal hoor Het idee dat er misschien volgend jaar een kleintje aan tafel zit.. of naja tegen die tijd waarschijnlijk nog niet zit, maar iig in de omgeving is ;)
Ik begon ook met de lichtste, maar zit nu op 100 microgram dus dat is nog niet heel veel. Ik vermoed dat je wel in de gaten gehouden gaat worden, gezien het een hormoonkwestie is ;)

Spannend hoor! Veel plezier met de voorpret!

Ik vind zwanger zijn niet zo leuk als het eindresultaat, maar natuurlijk hoop ik dat jullie allemaal een fijne zwangerschap hebben :-)
Hoi allemaal,

Wat ben ik blij met dit forum en vooral jou topic dreamer!

Ik ben 29 en wil al zo lang mama worden. Slik de pil al jaren (ongeveer 10jr) en heb gister met mn vriend besproken dat we gaan stoppen met de pil en z.s.m. in verwachting willen zijn.

Ik durfde nooit eerder met de pil te stoppen, omdat ik aan de pil 'moest' door erge menstruatieklachten. Hoop dus ook dat er geen gevlekte ongelukjes komen...if you what i mean..

Ik ben heel blanc in het onderwerp. Ik ben het type, pas info inwinnen als het zeker is. Nou, wij willen een kleine.

Heb vanmiddag de huisarts gebeld en gevraagd of ik beter nu kan stoppen met de pil, zit op dag 9, of beter kan wachten tot mn strip op is. In de bijsluiter van mn pil (ethinylestradio/levonorgestrel) staat dat je direct kan stoppen. Heb op het forum gestruint en zag dat daar de meningen over verschillen.... Ik denk dus dat ik hem braaf af maak, om mn cyclus (voor zover die echt is) zo min mogelijk in de war te brengen.. (wish-full-thinking?)

(de assistent vond het ook erg lastig...)

Mn oma (als ik het goed heb), moeder en zusje waren na het stoppen met de pil binnen een maand zwanger. Ik realiseer me heel goed dat dat voor mij (en mn vriend ) geen garantie is...but i hope so!

....klein vraagje... Wat houd NOD precies in? Niet Ongesteld Dag? In de zin je wilt zwanger worden dus hoopt dat je niet ongi word?

Morgen even die davitamon tabletten halen..Lang leven dit forum..ik had hier zelf niet opgekomen..

(Tegen familie en vrienden zeggen we ook niets, om teleurstellingen te voorkomen. Ik ken helaas te veel mensen waarbij het erg moeilijk of zelfs niet mocht lukken...)

Fijne avond!!!
quote:zilver84 schreef op 08 augustus 2014 @ 17:34:

Hoi allemaal,

Wat ben ik blij met dit forum en vooral jou topic dreamer!

....klein vraagje... Wat houd NOD precies in? Niet Ongesteld Dag? In de zin je wilt zwanger worden dus hoopt dat je niet ongi word?

Hoi Zilver! welkom in dit topic en welkom uberhaupt in de wereld van ontpillen en nod-den :D ik ben ook een groentje, net gestopt met de pil en nu maar eens kijken wat er allemaal komen gaat.

Je hebt helemaal gelijk wat NOD betreft.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven