Beginnersvragen :)

13-07-2014 22:32 167 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Sinds vorige week zondag ben ik niet meer aan de pil (strip afgemaakt) omdat ik graag zwanger wil worden

Ik heb een aantal vragen: Sinds 3 weken ben ik aan de foliumzuur, kan je dit slikken in combinatie met multivitamine tabletten?

Ik weet dat als je zwanger bent je geen rauw voedsel mag eten maar moet ik daar nu al rekening mee houden? Net zoals alcohol?

Alvast bedankt!

groetjes
hi meiden ik antwoord vanavond, even erg druk vandaag en gisteren! fijne dag vandaag!
Je hebt ook 'zwanger worden'-multivitamine bij etos. Heb je alles ineen, zou je kunnen proberen als je potje foliumzuur op is.

Zelf heb ik deze multivitamine geslikt + extra tablet foliumzuur + visoliecapsules. Voelde ik me goed bij, en te veel foliumzuur kan geen kwaad.

Verder heb ik 'gewoon' gegeten en gedronken totdat ik positieve test vasthield (ging verrassend snel trouwens :D). Moet wel zeggen dat ik een beetje een healthfreak ben, dus erg gezond at, en zeer weinig dronk. Weekend voor positieve test nog 2,5 glas rode wijn op, nooit spijt van gehad. Juist erg van genoten.

Mijn tip als je pas net gaat beginnen met zwanger worden: vooral genieten van elkaar, het vrijen en beetje gezond leven. Je hebt elke maand 15% kans, en 80% is binnen jaar zwanger.....
Bedankt voor de tip Poisson1987!! Ik ben ook erg bezig met mijn voeding, eet gezond, gevarieerd en ben op gewicht. (52 kilo en 1.60)

Hoelang duurde het bij jou voordat je een positieve test in je handen had? En hoelang voordat je ongesteld was?
Bedankt Mmonroe! Wauw jij was snel zwanger!
Hallo ourea!

Toevallig ben ik ook 31 jaar en toevallig begon het bij mij ook ineens te kriebelen! Vorig jaar wilde ik er nog niks van weten! Dacht alleen maar aan reizen, werken en lol hebben Niet dat het met een kind niet meer kan maar het is toch heeeel anders!

Wat fijn dat je vriend er hetzelfde over denkt, haha grappig hoor dat jullie beide niks tegen elkaar wilde zeggen! Wanneer is je strip afgelopen? Ik ben nu 3 weken pilvrij.
Ik ben pas met multivitamine begonnen toen ik zwanger was. Je in deze periode al gedragen alsof je zwanger bent qua eten vind ik persoonlijk een beetje...neurotisch. Wat nou als het twee jaar duurt?

Heb dus gewoon alcohol gedronken, en rood vlees gegeten. Achteraf blij om, wat wat heb ik dat gemist die 9 maanden!

Bij de eerste binnen een jaar zwanger overigens, bij de tweede binnen twee maanden.
quote:dreamer_1983 schreef op 22 juli 2014 @ 22:38:

Bedankt voor de tip Poisson1987!! Ik ben ook erg bezig met mijn voeding, eet gezond, gevarieerd en ben op gewicht. (52 kilo en 1.60)

Hoelang duurde het bij jou voordat je een positieve test in je handen had? En hoelang voordat je ongesteld was?

In maart 2013 spiraal laten plaatsen, erg veel last van bijwerkingen (vnl. acné) in juni laten verwijderen. Overgestapt op condooms als anticonceptie. Gelijk wel een mooie, regelmatige cyclus.

Op 1 januari 2014 "gestart met proberen", en 3 februari positieve test vast. Ben begin oktober uitgerekend

Ben me nu aan het voorbereiden op bevallen! Gaat raar snel allemaal! Hoop voor jou ook.
Hoi Dreamer_1983.

Mijn man (25) en ik (23) zitten in onze eerste ronde. Ik heb 10 juli mijn laatste pil geslikt. Ik heb geen flauw idee hoe mijn cyclus is, want ik heb 8 jaar lang de pil geslikt. We gaan uit van een normale cyclus van 28 dagen, want je moet je toch ergens aan vast houden. Ik heb een app op mijn telefoon van Mijn Biologische Klok en de andere die ik heb is Mijn Kalender, daar kun je ook notities toevoegen handig! Volgens beide apps zou mijn ovulatie zondag 27 juli zijn en mijn NOD 11 augustus. We vrijen sinds gisteren om de dag, zodat het hopelijk raak is. Mijn moeder was binnen een maand zwanger en had ook lang de pil geslikt, dus de mogelijkheid is er wel! Stiekem hoop je daar natuurlijk wel op:p Ik hoop met name nog meer op een regelmatige cyclus, dus dan gewoon 11 augustus ongesteld. Wordt ik het 11 augustus niet, dan test ik pas en niet eerder. Ooowjaa ik slik de mama pillen van davitamon al een paar dagen voordat ik stopte met de pil.

Heb wel even een vraag. Sinds ik de pil niet meer slik heb ik veel meer hoofdpijn en zondag erge last van diarree, gistermiddag en vannacht weer en vanmorgen ook. Heeft een van jullie daar ervaring mee? Ik ben verder niet ziek ofzo, zo voel ik me ook niet. Af en toe ook misselijk. Ik denk echt dat mijn lichaam hard aan het werk is om zelf een ei te maken, want dat heeft het 8 jaar lang niet hoeven doen. Ik word gek van mezelf dat je nu zo bewust met je lichaam bezig bent:p
Babbel, die eieren heb je al vanaf dat je zelf een foetus was, die hoeft je lijf niet te maken hoor. Hoofdpijn en diarree klinkt als een virusje, zijn wat mij betreft geen dingen die bij ovulatie horen.
Geen verdere info of tips maar: heel veel succes en geniet
Bedankt weer voor de reacties!

Hoi Babbel1990! spannende tijd ook voor jou! We zijn bijna tegelijk met de pil gestopt! (ik 4 dagen eerder) Voel me verder prima, merk alleen dat ik kleine pukkeltjes op mijn voorhoofd krijg. Kan natuurlijk ook van de zonnecreme komen. Het zijn geen puistjes van toen ik puber was, nu zijn het kleine rode bultjes.Ik hoop dat het snel lukt bij jullie! groetjes
Gefeliciteerd poisson1987!!! quote:poisson1987 schreef op 23 juli 2014 @ 09:26:

[...]

In maart 2013 spiraal laten plaatsen, erg veel last van bijwerkingen (vnl. acné) in juni laten verwijderen. Overgestapt op condooms als anticonceptie. Gelijk wel een mooie, regelmatige cyclus.

Op 1 januari 2014 "gestart met proberen", en 3 februari positieve test vast. Ben begin oktober uitgerekend

Ben me nu aan het voorbereiden op bevallen! Gaat raar snel allemaal! Hoop voor jou ook.
Als je wil kan je multivitaminen in combi slikken met foliumzuur. Je kan geen 'overdosis' foliumzuur slikken, het zit ook in je eten (bladgroenten/spruitjes/broccoli). Je hoeft gedurende je zwangerschap alleen de eerste 3 maanden extra foliumzuur te slikken (mag/kan langer maar niet nodig).

Ontpillen is echt een fabeltje! Wij dachten ook dat het wel even zou duren, je lichaam heeft toch jarenlang geen eigen hormonen aan hoeven maken, maar hier geen 'normale cyclus' gehad, na stoppen, gelijk zwanger! Inmiddels 24 weken Puistjes herken ik wel, die had ik na het stoppen ook de eerste weken, die verdwijnen vanzelf ;)

Succes verder, hopelijk snel 'raak'
All our dreams can come true, if we have the courage to pursue them <3
quote:dreamer_1983 schreef op 22 juli 2014 @ 22:44:

Hallo ourea!

Toevallig ben ik ook 31 jaar en toevallig begon het bij mij ook ineens te kriebelen! Vorig jaar wilde ik er nog niks van weten! Dacht alleen maar aan reizen, werken en lol hebben Niet dat het met een kind niet meer kan maar het is toch heeeel anders!

Wat fijn dat je vriend er hetzelfde over denkt, haha grappig hoor dat jullie beide niks tegen elkaar wilde zeggen! Wanneer is je strip afgelopen? Ik ben nu 3 weken pilvrij.

Hey jaargenoot! Spannend he :-)

De volgende fase is aangebroken.

Mijn strip was zondag afgelopen, nu ongesteld. Gaan nu dus zonder pil door en willen na onze vakantie eind oktober beginnen.

Wanneer beginnen jullie?
Leuk! Komt allemaal goed, niet teveel mee bezig zijn. Laat het los, dan heb je twee handen vrij;)

Ook ik ben gestopt met de pil, deze maand om de vruchtbare periode sex gehad om even te kijken hoe m'n cyclus zonder pil is. Maandag, als het goed is ongesteld worden en er dan de volgende keer voor gaan! Leuk, leuk! Hopelijk duurt het voor ons allen niet te lang...!
hallo lin02! hopelijk is het snel raak bij jullie!

hoi jaargenoot! we gaan er gelijk voor! ze raden aan om te wachten tot de eerste ongesteldheid maar we zien wel wat er gebeurd.
quote:Scamp schreef op 24 juli 2014 @ 14:24:

Geen verdere info of tips maar: heel veel succes en geniet bedankt scamp!!!
quote:dreamer_1983 schreef op 25 juli 2014 @ 23:11:

hallo lin02! hopelijk is het snel raak bij jullie!

hoi jaargenoot! we gaan er gelijk voor! ze raden aan om te wachten tot de eerste ongesteldheid maar we zien wel wat er gebeurd.Ja idd, gewoon proberen. :-) succes deze spannende tijd!

Ik ben heel benieuwd hoe het allemaal zal lopen.

Ik heb me aangesloten bij het topic zwanger in najaar 2014, ga jij ook ergens je ervaringen delen?
Hoi TO,

Spannend dat jullie deze beslissing genomen hebben. Er komt heel wat op jullie af, waar vooral 'wachten' een groot gedeelte van zal uitmaken. Niet altijd even makkelijk en leuk, maar het is voor een goed doel!

Andere dames hebben al tips gegeven wat betreft foliumzuur/vitamine e.d. Daar heb ik niks aan toe te voegen. Wat ik wel wil meegeven is het volgende. Je kan vanaf nu wel je hele leven laten draaien om zwanger worden, geen alcohol/rauw voedsel/etc.eten en drinken, maar mijn advies is om dat niet te doen. Natuurlijk kun je er enigszins rekening mee houden en uiteraard gewoon gezond blijven eten, maar straks duurt het langer voordat je zwanger bent, en dan heb je al die maanden (jaren?) jezelf die dingen ontnomen. Ik heb deze ervaring zelf ook helaas. November 2013 gestopt met de pil, en tot op heden nog geen eigen menstruatie gehad. De afspraak bij de gynaecoloog voor nader onderzoek staat inmiddels. Ik ben blij dat ik de afgelopen maanden mezelf af en toe een drankje/biefstuk/carpaccio/etc niet ontzegd heb.

Ik wens je heel veel succes en hoop dat jullie wens snel in vervulling mag gaan!
quote:poisson1987 schreef op 23 juli 2014 @ 09:26:

[...]

Ben me nu aan het voorbereiden op bevallen! Gaat raar snel allemaal! Hoop voor jou ook.Hey Poisson, jij ook hier! Je was toch al eerder 'begonnen' met proberen? Augustus oid?
Hoi Dreamer,

wij zijn ook ongeveer tegelijk gestopt met de pil, voor mij is het nu 3 weken geleden :-) 4 weken hiervoor was ik begonnen met het slikken van foliumzuur, ik ben trouwens 30 en heb 15 jaar de pil geslikt.

We hebben best lang getwijfeld of ik al zou stoppen met de pil, maar nu ik eenmaal gestopt ben vraag ik me af waarom dit dat niet eerder gedaan heb op wat pijntjes en misselijkheid na voel ik me wel een stuk beter zonder de pil!

We zijn niet zo bezig met 'rondes' etc, ik wil mezelf ook niet gek maken want je weet nooit hoe lang het kan duren. Ik drink trouwens geen alcohol en rook niet, verder eet ik gewoon waar ik zin in heb (leef sowieso altijd gezond) en ga ik me wat eten betreft mij er meer in verdiepen mocht het zover zijn.

Groetjes!
Hoi Downunder14! Bedankt voor je bericht!

Ik heb de multivitamine gekocht met foliumzuur speciaal voor vrouwen die zwanger willen worden. Gefeliciteerd met je zwangerschap!! Hoe voel je je?

quote:downunder14 schreef op 25 juli 2014 @ 10:43:

Als je wil kan je multivitaminen in combi slikken met foliumzuur. Je kan geen 'overdosis' foliumzuur slikken, het zit ook in je eten (bladgroenten/spruitjes/broccoli). Je hoeft gedurende je zwangerschap alleen de eerste 3 maanden extra foliumzuur te slikken (mag/kan langer maar niet nodig).

Ontpillen is echt een fabeltje! Wij dachten ook dat het wel even zou duren, je lichaam heeft toch jarenlang geen eigen hormonen aan hoeven maken, maar hier geen 'normale cyclus' gehad, na stoppen, gelijk zwanger! Inmiddels 24 weken Puistjes herken ik wel, die had ik na het stoppen ook de eerste weken, die verdwijnen vanzelf ;)

Succes verder, hopelijk snel 'raak'
Hoi ourea! Nee heb me nog niet aangemeld bij een topic, ga zo eens even rondneuzen op het forum!!quote:ourea schreef op 27 juli 2014 @ 12:28:

[...]

Ja idd, gewoon proberen. :-) succes deze spannende tijd!

Ik ben heel benieuwd hoe het allemaal zal lopen.

Ik heb me aangesloten bij het topic zwanger in najaar 2014, ga jij ook ergens je ervaringen delen?
Hoi Annie1984! thanks voor je bericht! Ja ik voel me ook veel beter, heerlijk gevoel!! Voel me ''natuurlijker' zonder de pil, weet niet hoe ik het anders moet uitleggen Heel veel succes!!quote:annie1984 schreef op 27 juli 2014 @ 16:53:

Hoi Dreamer,

wij zijn ook ongeveer tegelijk gestopt met de pil, voor mij is het nu 3 weken geleden :-) 4 weken hiervoor was ik begonnen met het slikken van foliumzuur, ik ben trouwens 30 en heb 15 jaar de pil geslikt.

We hebben best lang getwijfeld of ik al zou stoppen met de pil, maar nu ik eenmaal gestopt ben vraag ik me af waarom dit dat niet eerder gedaan heb op wat pijntjes en misselijkheid na voel ik me wel een stuk beter zonder de pil!

We zijn niet zo bezig met 'rondes' etc, ik wil mezelf ook niet gek maken want je weet nooit hoe lang het kan duren. Ik drink trouwens geen alcohol en rook niet, verder eet ik gewoon waar ik zin in heb (leef sowieso altijd gezond) en ga ik me wat eten betreft mij er meer in verdiepen mocht het zover zijn.

Groetjes!
Hoi Sjors2000, bedankt voor je bericht en de tips! Wat vervelend dat het zo lang duurt...Hoe was je cyclus voordat je aan de pil ging? Was het toen onregelmatig?

Heel veel succes!! Komt vast goed!!

quote:sjors2000 schreef op 27 juli 2014 @ 12:49:

Hoi TO,

Spannend dat jullie deze beslissing genomen hebben. Er komt heel wat op jullie af, waar vooral 'wachten' een groot gedeelte van zal uitmaken. Niet altijd even makkelijk en leuk, maar het is voor een goed doel!

Andere dames hebben al tips gegeven wat betreft foliumzuur/vitamine e.d. Daar heb ik niks aan toe te voegen. Wat ik wel wil meegeven is het volgende. Je kan vanaf nu wel je hele leven laten draaien om zwanger worden, geen alcohol/rauw voedsel/etc.eten en drinken, maar mijn advies is om dat niet te doen. Natuurlijk kun je er enigszins rekening mee houden en uiteraard gewoon gezond blijven eten, maar straks duurt het langer voordat je zwanger bent, en dan heb je al die maanden (jaren?) jezelf die dingen ontnomen. Ik heb deze ervaring zelf ook helaas. November 2013 gestopt met de pil, en tot op heden nog geen eigen menstruatie gehad. De afspraak bij de gynaecoloog voor nader onderzoek staat inmiddels. Ik ben blij dat ik de afgelopen maanden mezelf af en toe een drankje/biefstuk/carpaccio/etc niet ontzegd heb.

Ik wens je heel veel succes en hoop dat jullie wens snel in vervulling mag gaan!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven