Beginnersvragen :)

13-07-2014 22:32 167 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Sinds vorige week zondag ben ik niet meer aan de pil (strip afgemaakt) omdat ik graag zwanger wil worden

Ik heb een aantal vragen: Sinds 3 weken ben ik aan de foliumzuur, kan je dit slikken in combinatie met multivitamine tabletten?

Ik weet dat als je zwanger bent je geen rauw voedsel mag eten maar moet ik daar nu al rekening mee houden? Net zoals alcohol?

Alvast bedankt!

groetjes
Als er in die vitamine ook foliumzuur zit, zou ik het niet dubbel gaan nemen. Let wel even op de hoeveelheid foliumzuur dan. Zit het er niet in, dan kan het er gewoon bij.

Alcohol, rauw vlees etc ben ik pas mee gestopt na de positieve test. Maar ik drink sowieso maar heel sporadisch.
Je moet niet zomaar gewone multivitaminen nemen. Daarin zit teveel vitamine A wat niet goed is als je zwanger bent. Je kunt dan beter mama-multivitaminen nemen, zit meteen foliumzuur in. (Ook geen lever of leverpastei eten, daar zit ook teveel vitamine a in).

Wat betreft rauw vlees en dergelijke: Ik heb wel eens gelezen dat het het beste is om gewoon vooraf al te gaan leven alsof je al zwanger zou zijn. Laten staan dus. Maar volgens mij zijn de meeste vrouwen daar niet zo streng mee. Maar als je voorzichtig wil zijn en je kunt het missen, waarom zou je dan risico's nemen. Maar goed, als straks blijkt dat het heel lang duurt voordat je echt zwanger bent dan is dat misschien ook wel lastig.
voedingscentrum.nl heeft veel info.

Als je de dosis foliumzuur in de multivit nakijkt weet je of je al genoeg slikt.

Succes, moge de kinderen snel komen.
Je kan speciale multivitamines voor zwangeren slikken, dan hoef je geen aparte folkmuziek meer te slikken. Maar je kan naast de gewone multivitamines ook foliumzuur slikken. De gewone multivitamines voor de doorsneemens bevat niet voldoende foliumzuur. Dus je kan je gewone potje bijv eerst opmaken en dan over op multivitamines voor zwangeren.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Je mag nog gewoon alles eten en volgens de richtlijn die artsen volgen mag je ook nog drinken. De baby krijgt de eerste 6weken nog geen voeding via jouw voedinginname.

Maar: als je zwanger wil worden, is het nuttigen van alcohol wel nadelig voor je kansen. Zowel de kwaliteit van je ei als van zijn zaad kan er door beïnvloed worden, waardoor er minder kans is dat het lukt om dat eitje te bevruchten (het gaat dus niet om afwijkingen aan het vruchtje, voor de duidelijkheid). Dat geldt dan dus ook voor zíjn alcoholgebruik. Hoeveel de kansen mét alcohol verschillen van die zonder alcohol weet ik trouwens niet.

Qua multivitamine klopt het wat prulletje zegt: gewone multivitaminen worden afgeraden voor zwangeren vanwege de vitamine A.
quote:suzyqfive schreef op 13 juli 2014 @ 22:42:

Je kan speciale multivitamines voor zwangeren slikken, dan hoef je geen aparte folkmuziek meer te slikken. Maar je kan naast de gewone multivitamines ook foliumzuur slikken. De gewone multivitamines voor de doorsneemens bevat niet voldoende foliumzuur. Dus je kan je gewone potje bijv eerst opmaken en dan over op multivitamines voor zwangeren.Folkmuziek???
Ja en?
bedankt voor de reacties! ik drink heel weinig, misschien maar 3 glazen per maand op een verjaardag of tijdens uitgaan. nu moet ik wachten tot ik ongesteld ga worden om te weten wanneer mijn vruchtbare dagen zijn. heb gelezen dat het tijdje kan duren voor de eerste spontane ongesteldheid komt (14 jaar aan de pil, ben nu 31 jaar)maar dat je voor deze tijd toch zwanger kan raken. komt dit veel voor of is dat geluk hebben?
quote:theia schreef op 13 juli 2014 @ 22:51:

Je mag nog gewoon alles eten en volgens de richtlijn die artsen volgen mag je ook nog drinken. De baby krijgt de eerste 6weken nog geen voeding via jouw voedinginname.

Maar: als je zwanger wil worden, is het nuttigen van alcohol wel nadelig voor je kansen. Zowel de kwaliteit van je ei als van zijn zaad kan er door beïnvloed worden, waardoor er minder kans is dat het lukt om dat eitje te bevruchten (het gaat dus niet om afwijkingen aan het vruchtje, voor de duidelijkheid). Dat geldt dan dus ook voor zíjn alcoholgebruik. Hoeveel de kansen mét alcohol verschillen van die zonder alcohol weet ik trouwens niet.

Qua multivitamine klopt het wat prulletje zegt: gewone multivitaminen worden afgeraden voor zwangeren vanwege de vitamine A.Je vruchtje krijgt wel degelijk met de alcohol te maken, ook al is de placenta er nog niet de eerste 6 weken. Het komt gewoon in je hele lijf. Drink dus alleen tijdens je ongesteldheid als je zeker nog niet zwanger bent.
quote:dreamer_1983 schreef op 13 juli 2014 @ 23:00:

bedankt voor de reacties! ik drink heel weinig, misschien maar 3 glazen per maand op een verjaardag of tijdens uitgaan. nu moet ik wachten tot ik ongesteld ga worden om te weten wanneer mijn vruchtbare dagen zijn. heb gelezen dat het tijdje kan duren voor de eerste spontane ongesteldheid komt (14 jaar aan de pil, ben nu 31 jaar)maar dat je voor deze tijd toch zwanger kan raken. komt dit veel voor of is dat geluk hebben?

In principe kun je gewoon na pilgebruik een normale cyclus hebben. De duur van pilgebruik maakt volgens mij niet zoveel uit daarbij.

Per maand heb je zo'n 15% kans dat je zwanger wordt. Dus echt uitzondering lijkt het me niet.
quote:dreamer_1983 schreef op 13 juli 2014 @ 23:00:

bedankt voor de reacties! ik drink heel weinig, misschien maar 3 glazen per maand op een verjaardag of tijdens uitgaan. nu moet ik wachten tot ik ongesteld ga worden om te weten wanneer mijn vruchtbare dagen zijn. heb gelezen dat het tijdje kan duren voor de eerste spontane ongesteldheid komt (14 jaar aan de pil, ben nu 31 jaar)maar dat je voor deze tijd toch zwanger kan raken. komt dit veel voor of is dat geluk hebben?De kans is niet zo groot maar hij is er wel. Alleen dan kan je niet goed bepalen hoeveel weken je bent of wanneer je echt kan testen.
quote:honingbijtje schreef op 13 juli 2014 @ 23:03:

[...]

Je vruchtje krijgt wel degelijk met de alcohol te maken, ook al is de placenta er nog niet de eerste 6 weken. Het komt gewoon in je hele lijf. Drink dus alleen tijdens je ongesteldheid als je zeker nog niet zwanger bent.

Hmm, dan was ik verkeerd geïnformeerd.

Bedankt voor je aanvulling.
Let op: foliumzuur is hetzelfde als vitamine B11.

Er zijn geen aanwijzingen dat een te grote inname van foliumzuur nadelige gevolgen heeft.

Tevens is het zo dat de kans op bevruchting toeneemt als ook foliumzuur slikt.

http://www.volkskrant.nl/ ... kind-niet-wil-komen.dhtml
Bedankt allemaal voor de reacties!
Ik lees trouwens dat je kan aankomen van foliumzuur? Is dit weer een typisch voorbeeld van een fabeltje? Ik merk er zelf na 4 weken nog niks van!
Ik slikte vooraf al wel foliumzuur, maar multivitamine pas toen ik wist dat ik zwanger was. Ik ben er zeker niet van aangekomen! Dat lijkt me echt een fabel.

Ik heb gewoon alles gegeten en ook alcohol gedronken, zeker wel een paar glazen elk weekend. Het was bij mij in 1x raak, en ben et alcohol uiteraard meteen gestopt, eten let ik ook op.

Ik zou nu nog gewoon doen wat je altijd doet!
bedankt md86!
Hallo allemaal,

Ben ik weer met een vraag . Ik ben nu dus precies 8 dagen pilloos en zojuist een flinke slijmprop verloren. Ik heb echt nooit zoiets gezien! Er zat geen bloed in. Wat kan dit zijn? Of waar heeft dit mee te maken? Op internet lees ik verder alleen maar dat dit de eerste tekenen zijn van een zwangerschap maar zo snel kan dat toch niet gaan?

Sinds ik ben gestopt met de pil voel ik me trouwens veel vrolijker! Ik slaap zelfs beter. Voel me 17, voordat ik met de pil begon
Zo snel kan dat niet gaan. Gemiddeld krijg je 14 dagen vanaf de eerste dag van je menstruatie je ovulatie (eisprong). Maar dat kan na gebruik van de pil best wat langer duren.

Tijdens de ovulatie is de vrouw vruchtbaar. Dese dagen moet je dus goed benutten als je zwanger wil worden.

Twee weken na je eisprong zou je een positieve zwangerschapstest kunnen hebben, als je eu bevrucht en ingenesteld is.

Slijm kun je krijgen door een ovulatie. Dam lijkt het wat op eiwit. Ook kan je door de innesteling wat bloed of slijm verliezen. Voor beide lijkt het me nu te snel.

Hoop dat ik het duidelijk uit heb gelegd
bedankt framboosje!
Ik heb mijn potje foliumzuur in de USA gekocht tijdens mijn vakantie, 400 mg. Neem aan dat dat net zo goed is als hier in Nederland? (gekocht bij de apotheek)

Ben nu 14 dagen pilloos en heb een opgezette buik en borsten lijken voller , is dit een normaal beeld tijdens het ontpillen?
Ontpillen bestaat niet echt volgens de artsen.

Masr je hormoonhuishouding komt nu weer in de natuurlijk positie in plaats van met toevoegingen van buitenaf.

Die vollere borsten herken ik ook vanaf het moment dat ik stopte met de pil.

Opgezette buik kan ook van het warme weer komen.
Vollere borsten kunnen ook komen door een ovulatie. Rustig afwachten dus
Spannende tijd TO!

Google eens op tarwekiemolie en vitamine E verkrijgbaar in reform zaken! Ik was van zowel de eerste als de 2e binnen 3 maanden zwanger

Multivitamine van solgar speciaal voor vrouwen die zwanger willen worden, zwanger zijn of moeders die borstvoeding geven!
hoi hoi

ik heb ook maar een account aangemaakt al heb ik niet echt iets te vertellen op zwangerschapsgebied.

ik (31) ben sinds enkele maanden heel erg bezig met zwanger worden en het begint zo erg te kriebelen, dit herken ik helemaal niet van mezelf.

Durfde het ook niet aan mn vriend (34) te vertellen bang dat hij dacht 'ohnee, ze wil NU kinderen'.. (we wisten wel van elkaar dat we kk willen, maar nog niet het gesprek gehad van wanneer gaan we ervoor), maar nu blijkt dat hij er ook mee bezig is en het ook nog niet echt durfde te zeggen haha. lekker stel. we hebben iig dezelfde visie en sinds dat dit uitgesproken is gaat het ZO erg bij mij leven niet normaal. denk alleen maar aan zwanger worden!

denk er nu over na om met de pil te stoppen, zodat mn lichaam er alvast aan kan wennen, ' ontpillen' dus.

dan is stap 1 al gezet, dat vind ik een fijn idee.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven