Indrukwekkende documentaires...
maandag 21 september 2009 om 21:47
woensdag 23 juli 2014 om 16:30
ben nu bezig met de documentaire The dark matter of love over adoptie. niet alles teruggelezen dus misschien is hij al genoemd. Tot nu toe wel interessant maar waar ik mij over verbaas, deze mensen zijn al 10 jaar bezig met adoptieprocedure, adopteren in 1 keer 3 kinderen uit Rusland, maar spreken (zo goed als) geen woord Russisch. Dit vind ik heel raar, ze kunnen niet met elkaar communiceren behalve met een tolk.
Don't waste your time waiting
zaterdag 26 juli 2014 om 14:26
quote:dapperedoda schreef op 26 juli 2014 @ 14:06:
Iemand gisteren de docu gezien over Lance Armstrong? Wel schokkend!
Ja, gezien. Vond hem wel een beetje lang, maar om het zo allemaal bij elkaar te zien wel interesant. Ook hoe hij al vroeg in zijn carriere zijn ritwinsten fixte met zijn ploegmaten. En hoe de vrouwlijke getuigen in 1 van zijn zaken werden weggezet als een soort 'bitches be crazy'.
Zowel hij als de Johan Bruyneel vind ik maar enge types.
Iemand gisteren de docu gezien over Lance Armstrong? Wel schokkend!
Ja, gezien. Vond hem wel een beetje lang, maar om het zo allemaal bij elkaar te zien wel interesant. Ook hoe hij al vroeg in zijn carriere zijn ritwinsten fixte met zijn ploegmaten. En hoe de vrouwlijke getuigen in 1 van zijn zaken werden weggezet als een soort 'bitches be crazy'.
Zowel hij als de Johan Bruyneel vind ik maar enge types.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
vrijdag 1 augustus 2014 om 17:31
quote:dapperedoda schreef op 26 juli 2014 @ 14:06:
Iemand gisteren de docu gezien over Lance Armstrong? Wel schokkend!Ik had ,m opgenomen en keek gisteravond, ik vond het ook schokkend, dat hij doping gebruikte vermoedde ik altijd al, maar dat hij zo mensen kapot maakte die het in de openbaarheid brachten, hij ging echt over lijken, leek de mafia wel! Goed dat het allemaal toch is uitgekomen. Vraag me af of hij nu serieus failliet is.....zal toch wel een geheim potje gehad hebben ergens.
Iemand gisteren de docu gezien over Lance Armstrong? Wel schokkend!Ik had ,m opgenomen en keek gisteravond, ik vond het ook schokkend, dat hij doping gebruikte vermoedde ik altijd al, maar dat hij zo mensen kapot maakte die het in de openbaarheid brachten, hij ging echt over lijken, leek de mafia wel! Goed dat het allemaal toch is uitgekomen. Vraag me af of hij nu serieus failliet is.....zal toch wel een geheim potje gehad hebben ergens.
If you say one more time that islam is NOT a believe of peace..I will kill you!
vrijdag 1 augustus 2014 om 17:36
Nou precies dat vond ik dus ook zo schokkend. Een daarbij het idee dat dit nog lang niet alles is wat er te melden valt over hoe crimineel het allemaal geweest is. Want dat idee kreeg ik ook wel, dat het nog veel erger is dan wat hier al getoond werd.
Ik kijk nooit naar de tour maar wat ik dit jaar wel opmerkelijk vond was dat allerlei bekende Namen stuk voor stuk uitvielen halverwege de tour. Misschien omdat ze het toch niet zo goed trokken zonder doping?
Ik kijk nooit naar de tour maar wat ik dit jaar wel opmerkelijk vond was dat allerlei bekende Namen stuk voor stuk uitvielen halverwege de tour. Misschien omdat ze het toch niet zo goed trokken zonder doping?
vrijdag 1 augustus 2014 om 19:07
quote:dapperedoda schreef op 01 augustus 2014 @ 17:38:
Ik vond het overigens niet storend dat deze documentaire zo'n 1.5 uur duurde. Genoeg te melden.Nee zeker niet, ik viel ook niet in slaap of zo. Maar dat vind ik wel van de meeste documentaires die hier genoemd worden, ze zijn echt interessant.
Ik vond het overigens niet storend dat deze documentaire zo'n 1.5 uur duurde. Genoeg te melden.Nee zeker niet, ik viel ook niet in slaap of zo. Maar dat vind ik wel van de meeste documentaires die hier genoemd worden, ze zijn echt interessant.
zaterdag 2 augustus 2014 om 21:00
quote:dapperedoda schreef op 01 augustus 2014 @ 17:36:
Beetje flauw om te insinueren dat het iets te maken zou hebben met doping (of het gebrek daaraan)
Froome
Afgestapt na drie keer vallen in vijf dagen. Linkerpols en rechterhand gebroken.
Contador
Viel en brak zijn scheenbeen
Rui Costa
Stapte af wegens een longonsteking
Cavendish
Viel, schouder uit de kom en scheurtjes in rechterschouder
A. Schleck
Blessure aan rechterknie na val, misschien operatie nodig
Beetje flauw om te insinueren dat het iets te maken zou hebben met doping (of het gebrek daaraan)
Froome
Afgestapt na drie keer vallen in vijf dagen. Linkerpols en rechterhand gebroken.
Contador
Viel en brak zijn scheenbeen
Rui Costa
Stapte af wegens een longonsteking
Cavendish
Viel, schouder uit de kom en scheurtjes in rechterschouder
A. Schleck
Blessure aan rechterknie na val, misschien operatie nodig
dinsdag 5 augustus 2014 om 00:42
Deze gaat over adopties uit Brazilië, een gezin van 6 kinderen:
http://vimeo.com/35807044
Hopelijk doet de link het
http://vimeo.com/35807044
Hopelijk doet de link het
Je hoeft niet bang te zijn voor de dood. Als jij er bent is de dood er niet, ben jij er niet dan is de dood er.
vrijdag 8 augustus 2014 om 17:57
quote:mienietjefietje schreef op 08 augustus 2014 @ 17:01:
Louis Theroux ICU, ik moest wel een traantje wegpinken.Ik ook. Heb echt met tranen gekeken. Vooral toen die oma tegen haar kleinzoon sprak en toen het team van artsen kwam vertellen tegen die andere patiënt dat hij niet meer te behandelen was.
Louis Theroux ICU, ik moest wel een traantje wegpinken.Ik ook. Heb echt met tranen gekeken. Vooral toen die oma tegen haar kleinzoon sprak en toen het team van artsen kwam vertellen tegen die andere patiënt dat hij niet meer te behandelen was.
vrijdag 8 augustus 2014 om 18:08
@dapperedoda: Intensive Care in ziekenhuis van Los Angeles.
Mooie docu.
@gedanst: Ik vind hem juist wel aandoenlijk. Hij vertoont verre van haantjesgedrag en ik denk dat geïnterviewden daarom niet snel boos op hem zullen worden. Nu ja, Terre'Blanche ging wel uit z'n dak maar die was sowieso flink van het pad af.
Mooie docu.
@gedanst: Ik vind hem juist wel aandoenlijk. Hij vertoont verre van haantjesgedrag en ik denk dat geïnterviewden daarom niet snel boos op hem zullen worden. Nu ja, Terre'Blanche ging wel uit z'n dak maar die was sowieso flink van het pad af.
vrijdag 8 augustus 2014 om 18:50
quote:gedanst schreef op 08 augustus 2014 @ 17:58:
Ik vind de documentaires van Louis Theroux altijd prachtig, maar vind hem zelf een beetje star overkomen. Altijd dezelfde gezichtsuitdrukking, altijd gereserveerd, terughoudend.
Dat vind ik juist goed, niet dat irritante van 'en hoe voel jij je nou," en ' hoe was dat voor jou/je moeder/je vader/je broer/je neef///////
Bij die reportage over India had ik dan toch wel het gevoel dat hij het allemaal nogal poppekast vond. Alleen door gezichtsuitdrukking, da's toch knap?
Ik vind de documentaires van Louis Theroux altijd prachtig, maar vind hem zelf een beetje star overkomen. Altijd dezelfde gezichtsuitdrukking, altijd gereserveerd, terughoudend.
Dat vind ik juist goed, niet dat irritante van 'en hoe voel jij je nou," en ' hoe was dat voor jou/je moeder/je vader/je broer/je neef///////
Bij die reportage over India had ik dan toch wel het gevoel dat hij het allemaal nogal poppekast vond. Alleen door gezichtsuitdrukking, da's toch knap?
vrijdag 8 augustus 2014 om 18:51
quote:dapperedoda schreef op 08 augustus 2014 @ 17:52:
Wat bedoel je met de afkorting icu? Ik ben fan van Louis maar ben nu wel nieuwsgierig naar wat ik misschien wel gemist heb!Intensive Care Unit, maar ik dacht dat ze dat in Nederland ook zo noemen?
Wat bedoel je met de afkorting icu? Ik ben fan van Louis maar ben nu wel nieuwsgierig naar wat ik misschien wel gemist heb!Intensive Care Unit, maar ik dacht dat ze dat in Nederland ook zo noemen?
vrijdag 8 augustus 2014 om 21:00
quote:mienietjefietje schreef op 08 augustus 2014 @ 18:50:
[...]
Hij is zo stoïcijns, zo alsof het hem allemaal niet zo veel interesseert.
Is niet zo natuurlijk, maar zo komt hij wel een beetje over vind ik.
[...]
Hij is zo stoïcijns, zo alsof het hem allemaal niet zo veel interesseert.
Is niet zo natuurlijk, maar zo komt hij wel een beetje over vind ik.