Het vrijdag-topic.
vrijdag 8 augustus 2014 om 15:22
Middag dames, zin om ff te kletsen op deze vrijdag? Wat gaan jullie doen, heb je leuke plannen, vakantie of moet je werken?
Ik trap af, ben aan het voorbereiden voor onze vakantie: zondag gaan we 2 weken zeilen in Zeeland. Heb er zo'n zin in, hoop op mooi weer en misschien zien we zelfs wel een bruinvis of zeehond. Hoe dan ook: we gaan lekker genieten.
Ik trap af, ben aan het voorbereiden voor onze vakantie: zondag gaan we 2 weken zeilen in Zeeland. Heb er zo'n zin in, hoop op mooi weer en misschien zien we zelfs wel een bruinvis of zeehond. Hoe dan ook: we gaan lekker genieten.
vrijdag 8 augustus 2014 om 17:50
quote:redhothead schreef op 08 augustus 2014 @ 17:20:
Hier dan wat virtuele chips en een lekker drankje:
[afbeelding]
[afbeelding]
Lekker! ga er heerlijk van genieten.
Vanavond eet ik brood, of ik maak een snelle salade caprese.
De rest van de week ga ik uitgebreider koken, meestal Midden Oosters.
Vind ik lekker, heerlijk gekruid maar niet te heet.
Hier dan wat virtuele chips en een lekker drankje:
[afbeelding]
[afbeelding]
Lekker! ga er heerlijk van genieten.
Vanavond eet ik brood, of ik maak een snelle salade caprese.
De rest van de week ga ik uitgebreider koken, meestal Midden Oosters.
Vind ik lekker, heerlijk gekruid maar niet te heet.
vrijdag 8 augustus 2014 om 18:01
quote:ikeaverslaafde schreef op 08 augustus 2014 @ 17:52:
Wat zijn typische Midden-Oosterse gerechten? Kan me er niet zoveel bij voorstellen.
Bijv. een gerecht dat ik ga maken is gehaktballetjes met sinaasappel (en veel kruiden) in een spinazie saus. Met rijst erbij en een salade.
Kenmerkend voor MO is dat er veel kruiden en specerijen worden gebruikt, maar ook veel citrus. Verder rijst die bewerkt wordt door er kruiden etc. aan toe te voegen en daar boter bij te doen. Koriander wordt veel gebruikt, net als rozenwater, sumak (gemaakt van zure besjes), za'tar (kruidenmengel)
Het is heel smaakrijk, maar niet zo heet als bijv. Indiaas.
Wat zijn typische Midden-Oosterse gerechten? Kan me er niet zoveel bij voorstellen.
Bijv. een gerecht dat ik ga maken is gehaktballetjes met sinaasappel (en veel kruiden) in een spinazie saus. Met rijst erbij en een salade.
Kenmerkend voor MO is dat er veel kruiden en specerijen worden gebruikt, maar ook veel citrus. Verder rijst die bewerkt wordt door er kruiden etc. aan toe te voegen en daar boter bij te doen. Koriander wordt veel gebruikt, net als rozenwater, sumak (gemaakt van zure besjes), za'tar (kruidenmengel)
Het is heel smaakrijk, maar niet zo heet als bijv. Indiaas.
vrijdag 8 augustus 2014 om 18:06
quote:Wollstonecraft schreef op 08 augustus 2014 @ 18:01:
[...]
Het is heel smaakrijk, maar niet zo heet als bijv. Indiaas.Klinkt lekker! Ik zal eens bij de bieb kijken voor een kookboek. Haha, straks word ik nog een keukenprinses door dit topic.
[...]
Het is heel smaakrijk, maar niet zo heet als bijv. Indiaas.Klinkt lekker! Ik zal eens bij de bieb kijken voor een kookboek. Haha, straks word ik nog een keukenprinses door dit topic.
vrijdag 8 augustus 2014 om 18:08
quote:ikeaverslaafde schreef op 08 augustus 2014 @ 18:06:
[...]
Klinkt lekker! Ik zal eens bij de bieb kijken voor een kookboek. Haha, straks word ik nog een keukenprinses door dit topic.Je zou eens kunnen kijken naar kookboeken van Ottolenghi, die zijn geinspireerd op het Midden Oosten. Staan erg lekkere dingen in.
[...]
Klinkt lekker! Ik zal eens bij de bieb kijken voor een kookboek. Haha, straks word ik nog een keukenprinses door dit topic.Je zou eens kunnen kijken naar kookboeken van Ottolenghi, die zijn geinspireerd op het Midden Oosten. Staan erg lekkere dingen in.
vrijdag 8 augustus 2014 om 18:09
Ik ga ook eens Google'n, spreekt me wel aan. Stond de vorige keer ook al met een MO-kookboek in mijn handen, wellicht toch eens de investering doen in mijn toch al zo grote verzameling kookboeken.
Werkt het ook niet veel met marinades Wallstonecraft? De voorbeelden die je noemt klinken in ieder geval heerlijk.
Werkt het ook niet veel met marinades Wallstonecraft? De voorbeelden die je noemt klinken in ieder geval heerlijk.
Smell the flowers while you can....
vrijdag 8 augustus 2014 om 18:12
vrijdag 8 augustus 2014 om 18:13
quote:@vuurvlieg schreef op 08 augustus 2014 @ 18:09:
Ik ga ook eens Google'n, spreekt me wel aan. Stond de vorige keer ook al met een MO-kookboek in mijn handen, wellicht toch eens de investering doen in mijn toch al zo grote verzameling kookboeken.
Het is wel een uitgebreide manier van koken.
Zelf heb ik verschillende boeken, oa. van Ottolenghi, Sabrina Gayhour en Greg Malouf.
Op internet zijn ook veel recepten te vinden.
Het is wel een uitgebreide manier van koken.
Zelf heb ik verschillende boeken, oa. van Ottolenghi, Sabrina Gayhour en Greg Malouf.
Op internet zijn ook veel recepten te vinden.
vrijdag 8 augustus 2014 om 18:15
quote:redhothead schreef op 08 augustus 2014 @ 18:12:
Dit is ook een leuke site voor recepten uit het M-O.
http://middenoostenkeuken.lexanrecepten.nl/Dank je, ik heb hem bij mijn favorieten gezet.
Dit is ook een leuke site voor recepten uit het M-O.
http://middenoostenkeuken.lexanrecepten.nl/Dank je, ik heb hem bij mijn favorieten gezet.
vrijdag 8 augustus 2014 om 18:15
Hallo allemaal! Wat leuk, een vrijdagtopic.
Ik heb vanmorgen stroopwafelcake gebakken, huishouden gedaan en daarna richting schoonouders vertrokken. Boodschappen gedaan voor feestje van vriend morgen (doen we bij schoonouders ivm ruimtegebrek bij ons thuis) en nu eten bij mijn schoonzus. Morgen dus feestje en nog even genieten van vriend om me heen want die vertrekt maandag naar de Militaire Academie. Gaat echt stil worden in huis... Nou ja, fijne avond allemaal.
Ik heb vanmorgen stroopwafelcake gebakken, huishouden gedaan en daarna richting schoonouders vertrokken. Boodschappen gedaan voor feestje van vriend morgen (doen we bij schoonouders ivm ruimtegebrek bij ons thuis) en nu eten bij mijn schoonzus. Morgen dus feestje en nog even genieten van vriend om me heen want die vertrekt maandag naar de Militaire Academie. Gaat echt stil worden in huis... Nou ja, fijne avond allemaal.
vrijdag 8 augustus 2014 om 18:20
quote:Krullevaer schreef op 08 augustus 2014 @ 18:15:
Ik heb vanmorgen stroopwafelcake gebakken, huishouden gedaan en daarna richting schoonouders vertrokken. Boodschappen gedaan voor feestje van vriend morgen (doen we bij schoonouders ivm ruimtegebrek bij ons thuis) en nu eten bij mijn schoonzus. Morgen dus feestje en nog even genieten van vriend om me heen want die vertrekt maandag naar de Militaire Academie. Gaat echt stil worden in huis... Nou ja, fijne avond allemaal. Veel plezier op het feestje Krull en sterkte de komende week.
Ik heb vanmorgen stroopwafelcake gebakken, huishouden gedaan en daarna richting schoonouders vertrokken. Boodschappen gedaan voor feestje van vriend morgen (doen we bij schoonouders ivm ruimtegebrek bij ons thuis) en nu eten bij mijn schoonzus. Morgen dus feestje en nog even genieten van vriend om me heen want die vertrekt maandag naar de Militaire Academie. Gaat echt stil worden in huis... Nou ja, fijne avond allemaal. Veel plezier op het feestje Krull en sterkte de komende week.
vrijdag 8 augustus 2014 om 18:21
Bedankt voor de boeken- en sitetips! Ik ga er zeker even induiken. Het leek me al wel een vrij bewerkelijke keuken, maar vind het heerlijk om daarmee bezig te zijn dus dat zal geen probleem opleveren.
Wat naar dat je hem moet missen Krullevaer. Gaat hij lang weg?
Eet smakelijk zo Ikeaverslaafde, wat heb je besteld?
Wat naar dat je hem moet missen Krullevaer. Gaat hij lang weg?
Eet smakelijk zo Ikeaverslaafde, wat heb je besteld?
Smell the flowers while you can....
vrijdag 8 augustus 2014 om 18:27
vrijdag 8 augustus 2014 om 18:29
vrijdag 8 augustus 2014 om 18:37
quote:@vuurvlieg schreef op 08 augustus 2014 @ 17:27:
[...]
Ik ga zo maar eens voorbereidingen treffen voor m'n noodlegerecht. De garnalen worden gemarineerd in onder andere hoisinsaus en limoensap .... topping van geroosterde pinda's en sesamzaadjes eroverheen ... volgens mij gaat het wel smaken.
Mag ik misschien het hele recept? Het klinkt wel heel erg lekker.
Voor iedereen alvast/nog eet smakelijk!
[...]
Ik ga zo maar eens voorbereidingen treffen voor m'n noodlegerecht. De garnalen worden gemarineerd in onder andere hoisinsaus en limoensap .... topping van geroosterde pinda's en sesamzaadjes eroverheen ... volgens mij gaat het wel smaken.
Mag ik misschien het hele recept? Het klinkt wel heel erg lekker.
Voor iedereen alvast/nog eet smakelijk!
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven