Het vrijdag-topic.

08-08-2014 15:22 183 berichten
Middag dames, zin om ff te kletsen op deze vrijdag? Wat gaan jullie doen, heb je leuke plannen, vakantie of moet je werken?

Ik trap af, ben aan het voorbereiden voor onze vakantie: zondag gaan we 2 weken zeilen in Zeeland. Heb er zo'n zin in, hoop op mooi weer en misschien zien we zelfs wel een bruinvis of zeehond. Hoe dan ook: we gaan lekker genieten.
Alle reacties Link kopieren
quote:Bieb2.0 schreef op 08 augustus 2014 @ 17:25:

MV dank!

Forumt zij nog steeds?Ja ze is er nog steeds gelukkig
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
He Teau, welkom! Ik ben weg van hier, puber komt zo thuis en ga lekker met hem chillen. Leuk dat jullie zo gezellig hebben meegekletst, fijne voortzetting.
Cateautje, was je winkelen in Dordrecht?
Hallo Red, Hallo medeJunky.

Ja, ik was in Dordt, was wel eventjes leuk, maar wel blij om weer thuis te zijn.
Oh, ik heb even vijf minuutjes over tussen het koken door, anders is het te vroeg klaar.

Nodig:

2 el gepelde pinda's

2 el sesamzaad

1 verse rode Spaanse peper

1 stuk verse gemberwortel (grootte van een duim ongeveer)

2 lente-uitjes

1 bosje verse coriander

4 nestjes eiernoedels

2 tenen knoflook

100 gram rauwe, gepelde garnalen

80 gram tauge

4 el hoisinsaus

2 el sojasaus

2 limoenen

1 kropje Romaine sla

4 radijsjes

2 entrecotes of biefstukjes

1 el Chinees vijfkruidenpoeder

2 el sesamolie

250 g oesterzwammen

Pinda's en sesam roosteren in droge wok tot goudbruin. Apart zetten in schaaltje. Steaks inwrijven met peper, zout en het vijfkruidenpoeder. Met de helft van de sesamolie in een koekenpan. Na een paar minute de oesterzwammen erbij, steaks ongeveer om de minuut draaien tot ze naar wens zijn en dan op snijplank leggen.

Spaanse peper, gember, schoongemaakte lente-uitjes en de helft van de koriander heel fijn snijden.

Noedels koken in pan met water en zout volgens aanwijzingen op de verpakking. Rest van de sesamolie met de gehakte groenten in een wok. Met pers knoflook erbij knijpen. Een minuut roerbakken, daarna de tauge en garnalen erbij. Nog een minuut roerbakken en dan hoisin- en sojasaus erbij, het sap van 1 limoen en de rest van de blaadjes koriander.

Afgegoten noedels erbij in de wok. Naar smaak peper en zout toevoegen en verdelen over 4 kommen/borden. Sla schoonmaken, mooie blaadjes lostrekken en in kom steken. Doormidden gesneden radijsjes erbij leggen. Geroosterde pinda's en sesam eroverheen strooien. De steaks in plakken van ongeveer een centimeter dik snijden en erbij serveren met de krokant gebakken paddenstoelen en partjes verse limoen.

Succes.
Smell the flowers while you can....
Ik ga even de laatste hand leggen aan mijn gerecht voor het heerschap thuiskomt. Alvast een hele fijne avond allemaal en veel plezier met jullie weekendplannen!
Smell the flowers while you can....
Vuurvlieg wat een heerlijk recept....ga ik zeker een keer maken.

Mijn date was echt heel leuk.....ik ben behoorlijk onder de indruk van hem , en gezien zijn appjes hij ook van mij.

We gaan volgende week ergens eten.

Wat dan wel weer zo irritant is , is dat hij de hele tijd in mijn gedachte is......ga zo maar een eind met mijn hond in het bos lopen beetje aarden......
quote:Lilith75 schreef op 09 augustus 2014 @ 08:51:

Vuurvlieg wat een heerlijk recept....ga ik zeker een keer maken.

Mijn date was echt heel leuk.....ik ben behoorlijk onder de indruk van hem , en gezien zijn appjes hij ook van mij.

We gaan volgende week ergens eten.

Wat dan wel weer zo irritant is , is dat hij de hele tijd in mijn gedachte is......ga zo maar een eind met mijn hond in het bos lopen beetje aarden......

Wat leuk Lilith, veel plezier met wellicht een nieuwe liefde!

Fijne wandeling vandaag.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven