Welke naam past bij .......
maandag 13 januari 2014 om 12:35
woensdag 6 augustus 2014 om 21:57
We hebben nog maar 20 weken en komen er maar niet uit. Voor onze zoon waren we er zo uit, maar het lukt nu niet. We hebben wel namen die we leuk vinden, maar het blijft twijfelen voor zowel een jongen als meisje. Misschien zitten we wel te vast in de richting waarin we zoeken. Zeker is dat de naam niet te populair mag zijn en in ieder geval 2 lettergrepen (of meer) hebben. Dus welke naam vinden jullie passen bij Kasper. Ik hoop even een nieuwe insteek te krijgen.
donderdag 7 augustus 2014 om 16:32
@tica2 Thijmen en ...
Sophia, Merel, Merle, Dominique, Rhune, Svea, Rosa, Meva, Lisan, Elsa, Norah, Julin, Julia, Violet, Inga, Esper.
Fabian, Julian, Julius, Reinder, Steven, Maarten, Wouter, Bastiaan, Sebastiaan, Ruben, Siemen, Laurens, Lucas, Floris, Jesper, Michiel, of wat korter: Wout, Wart, Cas, Chris, Bas, Tom, Lars, Jesse, Loek.
Sophia, Merel, Merle, Dominique, Rhune, Svea, Rosa, Meva, Lisan, Elsa, Norah, Julin, Julia, Violet, Inga, Esper.
Fabian, Julian, Julius, Reinder, Steven, Maarten, Wouter, Bastiaan, Sebastiaan, Ruben, Siemen, Laurens, Lucas, Floris, Jesper, Michiel, of wat korter: Wout, Wart, Cas, Chris, Bas, Tom, Lars, Jesse, Loek.
donderdag 7 augustus 2014 om 16:37
http://www.babybytes.nl/namen/jongens/Thijmen
Misschien de je inspiratie op hoe deze Thijmens anders zouden hebben geheten.
Misschien de je inspiratie op hoe deze Thijmens anders zouden hebben geheten.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
donderdag 7 augustus 2014 om 20:04
quote:Tica2 schreef op 06 augustus 2014 @ 21:57:
We hebben nog maar een paar weken en komen er maar niet uit. Voor onze zoon waren we er zo uit, maar het lukt nu niet. We hebben wel namen die we leuk vinden, maar het blijft twijfelen voor zowel een jongen als meisje. Misschien zitten we wel te vast in de richting waarin we zoeken. Zeker is dat de naam niet te populair mag zijn en in ieder geval 2 lettergrepen (of meer) hebben. Dus welke naam vinden jullie passen bij Thijmen. Ik hoop even een nieuwe insteek te krijgen.
Thijmen &zusje;
Sofie
Laurien
Madelon
Benthe
Mirthe
Suze
Naomi
Nina
Lotte
Sanne
Veerle
Jolien
Mara
Thijmen & broertje;
Steven
Sander
Jelle
Roald
David
Alex
Leon
Reinder
Laurens
Menno
Aron
We hebben nog maar een paar weken en komen er maar niet uit. Voor onze zoon waren we er zo uit, maar het lukt nu niet. We hebben wel namen die we leuk vinden, maar het blijft twijfelen voor zowel een jongen als meisje. Misschien zitten we wel te vast in de richting waarin we zoeken. Zeker is dat de naam niet te populair mag zijn en in ieder geval 2 lettergrepen (of meer) hebben. Dus welke naam vinden jullie passen bij Thijmen. Ik hoop even een nieuwe insteek te krijgen.
Thijmen &zusje;
Sofie
Laurien
Madelon
Benthe
Mirthe
Suze
Naomi
Nina
Lotte
Sanne
Veerle
Jolien
Mara
Thijmen & broertje;
Steven
Sander
Jelle
Roald
David
Alex
Leon
Reinder
Laurens
Menno
Aron
donderdag 7 augustus 2014 om 20:44
Op het gevaar dat ik straks herkend word. Bedankt voor het meedenken. Betreft de meisjesnaam worden er weinig verassingen genoemd. Uit de lijstjes vind ik verder Mirthe, Jasmijn, Norah, Veerle, Sanne en Sophia/Sofie mooi, maar man vindt dit niks.
Qua jongensnamen zitten er nog wel verrassende namen bij.Met name Boaz laat ik even op mij inwerken. Verder staan veel (lange) namen van Catoo op ons lijstje, maar is het net niet.
Qua jongensnamen zitten er nog wel verrassende namen bij.Met name Boaz laat ik even op mij inwerken. Verder staan veel (lange) namen van Catoo op ons lijstje, maar is het net niet.
donderdag 7 augustus 2014 om 21:02
Wij denken ook aan de naam Morris echter ben ik bang dat het niet past bij achternaam... Achternaam begint met S of Z (om niet te veel te verklappen) en (misschien zie ik dat alleen...) je kunt het met achternaam ook zien als Morr is ... Of is dat ver gedacht?
Andere naam waar we aan denken is Duuk.
Andere naam waar we aan denken is Duuk.
donderdag 7 augustus 2014 om 21:43
mimmie83, leuke namen!
Ik vind Morris geweldig en zie niet echt het probleem omdat Morris twee lettergrepen heeft.
Bij korte voor en achternaam vind ik het wel vaak 'gek' staan.
Denk aan Tim Mol, Jip Pol, Mik Kam, Lev Vos.
Duuk vind ik ook heel leuk. Staat ook op mijn lijst sinds vandaag
(ben druk een jongenslijst te maken
). Bedankt dus.
Heb je nog een reservelijst toevallig waar ik misschien uit kan putten ?
Ik vind Morris geweldig en zie niet echt het probleem omdat Morris twee lettergrepen heeft.
Bij korte voor en achternaam vind ik het wel vaak 'gek' staan.
Denk aan Tim Mol, Jip Pol, Mik Kam, Lev Vos.
Duuk vind ik ook heel leuk. Staat ook op mijn lijst sinds vandaag

Heb je nog een reservelijst toevallig waar ik misschien uit kan putten ?
donderdag 7 augustus 2014 om 22:55
Mimmie83, nog een lojstje ter inspiratie
Faber
Fabian
Wouter
Boris
Casper
Jurriaan
Xander
Lucas
Jonas
Mathias
Jasper
Alex
Midas
Jurre
Jurgen
Vincent
Lidia
Iris
Isis
Evi
Merle
Odilia
Odette
Suzanne
Amber
Meike
Liza
Indy
Nadia
Morris met achternaam s of z kan wel, maar zou voor mij ook een twijfelpunt zijn. Wel een hele leuke naam!
Faber
Fabian
Wouter
Boris
Casper
Jurriaan
Xander
Lucas
Jonas
Mathias
Jasper
Alex
Midas
Jurre
Jurgen
Vincent
Lidia
Iris
Isis
Evi
Merle
Odilia
Odette
Suzanne
Amber
Meike
Liza
Indy
Nadia
Morris met achternaam s of z kan wel, maar zou voor mij ook een twijfelpunt zijn. Wel een hele leuke naam!
vrijdag 8 augustus 2014 om 09:16
Ik vind Duuk net wat leuker dan Morris! En Duuk Sanders (bijv) staat toch heel mooi! Beter dan Morris Sanders, maar ook dat vind ik niet heel ernstig (geen reden om je favoriete naam niet te kiezen).
In dezelfde stijl is misschien nog:
Morris, Duuk,
Mart, Marn, Flint, Fender, Yann, Mingus (vind ik zo'n lieve naam), Marius, Marnix, Chiel,
In dezelfde stijl is misschien nog:
Morris, Duuk,
Mart, Marn, Flint, Fender, Yann, Mingus (vind ik zo'n lieve naam), Marius, Marnix, Chiel,
zaterdag 9 augustus 2014 om 12:29
Mimmie, ik snap niet je twijfel. Voor mij zou het een reden zijn om de naam niet te kiezen, maar ik ben dan ook wel een ontzettende pietlut wat betreft namen. (Ik zou bijv nooit dezelfde letter voornaam als achternaam kiezen, 2kinderen niet een naam met dezelfde letter geven, en zo heb ik nog een hele hoop eisen aan namen voor onszelf)
zaterdag 9 augustus 2014 om 14:58
dinsdag 12 augustus 2014 om 09:57
Mimmie zo heb ik het nog nooit bekeken/gelezen. Ik ken een Morris de Jager en heb nog nooit gedacht Morr is de Jager.
Maar misschien denk ik ook nog niet ver genoeg na. Ik vind een voornaam die begint met dezelfde letter als de achternaam geen probleem zolang er geen vreemde combi's ontstaan. Bijv. VVV of SS of WC (ik noem maar iets).
Maar misschien denk ik ook nog niet ver genoeg na. Ik vind een voornaam die begint met dezelfde letter als de achternaam geen probleem zolang er geen vreemde combi's ontstaan. Bijv. VVV of SS of WC (ik noem maar iets).
dinsdag 12 augustus 2014 om 10:29
@tica
Als ik zou moeten kiezen tussen Elsa en merel zou ik gaan voor Merel. Vind ik ook mooier klinken ivm de naam van jullie zoon.
Verre nog wat ideeën (weet niet wat er al genoemd is):
Merle
Mirre
Marèl
Manèl
Madelon
Ronja
Rodee
Romee
Romy
Yara
Janne
Jolin
Christa/Krista/Christine
Karlijn
Jolinde
Jorinne
Nadia
Nadine
Amber
Ghanna
Christian
Leander
Remert
Jarrick/jarick
Micha (uitgesproken als Miesja of als Miega)
Benjamin
Jonathan
Quinten
Pepijn
Joas
Xander
Sebastiaan
Bastiaan
Berend
Karsten
Elmar
Jarmo
Ebian
Als ik zou moeten kiezen tussen Elsa en merel zou ik gaan voor Merel. Vind ik ook mooier klinken ivm de naam van jullie zoon.
Verre nog wat ideeën (weet niet wat er al genoemd is):
Merle
Mirre
Marèl
Manèl
Madelon
Ronja
Rodee
Romee
Romy
Yara
Janne
Jolin
Christa/Krista/Christine
Karlijn
Jolinde
Jorinne
Nadia
Nadine
Amber
Ghanna
Christian
Leander
Remert
Jarrick/jarick
Micha (uitgesproken als Miesja of als Miega)
Benjamin
Jonathan
Quinten
Pepijn
Joas
Xander
Sebastiaan
Bastiaan
Berend
Karsten
Elmar
Jarmo
Ebian
Ik spreek toch geen Chinees?!
woensdag 13 augustus 2014 om 12:40
We hebben nog even, maar komen er niet uit. we verwachten na een dochter een zoon! geweldig, maar jongensnamen blijkt niet echt ons ding.... voor een meid waren we er al uit dat zou Fem Olivia geworden zijn.
qua jongens namen liggen we echter helemaal niet op 1 lijn. Man denkt aan Sep of Jack waar ik eerder denk aan Olivier of Jefta. Onze dochter heet Mirre.
Liever geen naam beginnend met een M en ik ben niet weg van engelse namen.
Graag wat frisse input!
qua jongens namen liggen we echter helemaal niet op 1 lijn. Man denkt aan Sep of Jack waar ik eerder denk aan Olivier of Jefta. Onze dochter heet Mirre.
Liever geen naam beginnend met een M en ik ben niet weg van engelse namen.
Graag wat frisse input!
woensdag 13 augustus 2014 om 14:32
@meertjee
Goede smaak hebben jullie! Ik vind zowel Mirre als Fem Olivia prachtig. Geen idee of ik je kan helpen, maar misschien zit er iets tussen...
Jorn
Len
Mart
Simme
Nick
Nard
Jarde
Ebian
Jilles
Chiel
Marnik
Jesper
Jesse
Menno
Jarmo
Jonathan
Stan
Quint(en)
Bastiaan
Kasper
Simon
Zitten er namen tussen in de goede richting?
Goede smaak hebben jullie! Ik vind zowel Mirre als Fem Olivia prachtig. Geen idee of ik je kan helpen, maar misschien zit er iets tussen...
Jorn
Len
Mart
Simme
Nick
Nard
Jarde
Ebian
Jilles
Chiel
Marnik
Jesper
Jesse
Menno
Jarmo
Jonathan
Stan
Quint(en)
Bastiaan
Kasper
Simon
Zitten er namen tussen in de goede richting?
Ik spreek toch geen Chinees?!