Beginnersvragen :)

13-07-2014 22:32 167 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Sinds vorige week zondag ben ik niet meer aan de pil (strip afgemaakt) omdat ik graag zwanger wil worden

Ik heb een aantal vragen: Sinds 3 weken ben ik aan de foliumzuur, kan je dit slikken in combinatie met multivitamine tabletten?

Ik weet dat als je zwanger bent je geen rauw voedsel mag eten maar moet ik daar nu al rekening mee houden? Net zoals alcohol?

Alvast bedankt!

groetjes
@ri88: ik ben 31, en ik vind het reuze spannend! en nu ik ermee bezig ben zijn opeens alle meiden om me heen zwanger haha het valt nu zo op allemaal.. en dan denk ik, ik wil ook..

@babbel1990: Hey! ja gaat goed, wel erg druk qua stress op werk maar goed, ben druk bezig met kijken wat m'n lichaam aan het doen is qua ontpillen. heb het idee dat ik deze week mijn eisprong gehad heb, qua afscheiding en lichte pijntjes. Maar dat is dus allemaal een hunch.. zat eraan te denken om een ovulatietest te doen, maar toen dacht ik ook gelijk weer „rustig aan, je bent net gestopt en wil nog geen eens zwanger zijn! eerst maar eens rustig een 1ste menstruatie afwachten hèhè” ongeduldigheid is erggg aanwezig hier, zo raar.

Fijn dat je lekker het idee van zwanger zijn kan laten binnenkomen of het nu raak is of niet, een beetje dagdromen/hopen mag best. En superspannend dat je nu zondag gaat testen. Hoe is het nu met je buik?

@poisson1987: kan jij zeggen wat foliumzuur precies toevoegt voor de (aanstaande) mama, en waarom het dus zinvol is om het door te blijven slikken? Ik weet er erg weinig vanaf.

@bloemetje26: oehh spannend zeg, en je gaat dit weekend weer testen, laat maar even weten hoe en wat!

@nicole30: fijn te horen van jou dat je 6 mnd na je laatste pil zwanger was. Zulke verhalen geeft de burger moed!

Leuk topic dit! Ik had me ook gemeld in het zwanger worden najaar 2014 maar ik merk dat ik nog echt een beginner ben en dit topic sluit meer aan bij waar ik nu sta.
Hallo Dreamer,

Fijn dat je zo regelmatig ongesteld wordt! Toen ik stopte met de pil duurde het de eerste keer 56 dagen. Ik kreeg ook vollere borsten en een wat opgezette buik. Kwam ook gelijk een kilo aan ( dacht dat je van de pil altijd aankwam)

De tweede keer 31 dagen en daarna ben ik ovulatie testen gaan gebruiken. Een handige hulpmiddel voor als je niet weet wanneer je vruchtbaar bent. (Die van clearblue, je krijgt een smiley in beeld als je vruchtbaar bent) Nu ben ik dus vijf weken zwanger. Ik heb tot ik wist dat ik zwanger was gewoon alles gegeten en gedronken en zelfs nog gerookt. Toen ik dacht dat ik ongesteld werd ( ik kreeg een vreetkick) heb ik zelfs nog toastjes met brie gegeten en wijn gedronken. Nu ik weet dat ik zwanger ben niets meer.

Ben pas met foliumzuur begonnen toen ik wist dat ik zwanger was.

Hoop dat je ook snel zwanger bent! En hooelijk heb je iets aan dit verhaal.

Groetjes!
quote:ourea schreef op 08 augustus 2014 @ 22:25:

[...]

Hoi Zilver! welkom in dit topic en welkom uberhaupt in de wereld van ontpillen en nod-den :D ik ben ook een groentje, net gestopt met de pil en nu maar eens kijken wat er allemaal komen gaat.

Je hebt helemaal gelijk wat NOD betreft.

Ja, thnx! Vraag me dus wel af in hoevere je 'ont-pilt'? Daar word zeker mee bedoeld hoe je cyclus gaat verlopen?

Oohw, ik heb er een verslaving bij! Alle verhalen en tips na lezen, van iedereen. Allemaal herkenbare situaties en vragen..

(En dat terwijl ik aan mn examen opdracht MOET werken, maar geen zin heb en alleen maar info wil inwinnen..zucht... Loslaten ben ik nooit zn ster in geweest. Moet mn focus op mn opleiding houden, maar mn gedachte blijven bij het krijgen van een kindje...En dat terwijl ik eerst mn strip nog af wil maken (grrr, nog 14 dagen!!)

Meiden!! Fijne dag vandaag! Ik ga met mn neus de boeken in...

"Spreek/lees" jullie snel weer!
Het zogenaamde ontpillen is inderdaad dat je lichaam weer moet wennen aan zn eigen hormonen. Is voor iedereen anders hoe / of je daar op reageert. Volgens mij is het zelfs nooit bewezen dat er iets als ontpillen bestaat, er wordt ook wel gezegd dat het onzin zou zijn. Het enige wat ik hoop is dat ik snel een normale cyclus heb (en uiteraard hoop ik ook dat we snel zwanger mogen zijn!).

Bij mij zijn, volgens mijn app, mijn vruchtbare dagen vandaag begonnen (áls mijn cyclus gelijk normaal is), dus daar vanmorgen maar even gelijk gebruik van gemaakt Hihi, spannend hoor!

@zilver, volgens mij zou het geen probleem moeten zijn om nu al met de pil te stoppen. Je 'menstruatie' tijdens de pil is namelijk geen normale menstruatie, maar een onttrekkingsbloeding. Naar mijn idee heeft dat dus geen invloed op je daadwerkelijke cyclus straks. Wel gek dat de doktersassistent het ook niet wist! Maar uiteraard moet je lekker doen waar je je zelf goed bij voelt! Maar ik kan me voorstellen dat je het liefst zsm wil beginnen!

Wij hadden in maart besloten dat we vanaf juli wilden gaan beginnen. Ohhhh wat duurden die maanden lang! Heel fijn dus dat we nu daadwerkelijk kunnen gaan starten!

Succes met je opleiding trouwens (en vooral met de poging tot concentratie;-))!

@ bloemetje: al nieuws......?

@ikbenme, gefeliciteerd met je zwangerschap! Hoe voel je je?
Houden jullie er rekening mee dat er wordt aangeraden om al foliumzuur te slikken 4 weken voor de bevruchting?

Schijnt het allerbeste te zijn.

En zo'n cyclus-app lijkt best handig, maar bij een cyclus van 28 dagen hoeft je eisprong helemaal niet op dag 14 plaats te vinden. Ik geloof dat dat het gemiddelde is. Bij de ene vrouw is het op dag 10, bij de ander op dag 18.

Gewoon lekker veel om de dag vrijen :-)

Ook geen straf, haha!

Ik wens jullie allemaal veel plezier, snelle en fijne zwangerschappen toe!

Uit ervaring kan ik vertellen dat het eindresultaat fantastisch is, die speelt hier heerlijk op de bank!
@ Pop1980; Dank je! En genietse van je kleine!

(Ik ga vandaag beginnen met de davitamon tabletten (compleet) voor "zwanger worden".)

@ri88; Dank voor je info. Als ik ergens goed in ben is het wel twijfelen... Enerzijds deel ik je mening betreft de mogelijkheid dat ontpillen BS is. Ik heb de bijsluiter van mn pil goed gelezen en daar stond in dat er met 2 dagen geen hormonen meer in je lijf zitten en je kunt direct stoppen bij kinderwens.

Anderzijds ben ik bang dat ik mn lijf (meer) in de war breng, aangezien ik net ongi ben geweest...(voor zover die 'echt' is.)

Er komt toch zoizo een eitje vrij als je ongi moet worden OF stopt met de pil? Of sla ik nog kant, nog wal?

Mn vriend vind iig (nadat ik jou info, ri88, met hem deelde) dat we vandaag stoppen met de pil....(je zult merken, hier twijfel ik nog over...Iemand les in twijfelen nodig? Ik ben er een STER in! )
Als je de pil gebruikt komt er sowieso geen eicel vrij. De pil zorgt daar voor. Ik denk dat dat ook niet zo is zodra je nu zou stoppen, maar pas in je eerste echte ronde.

Artikel over stoppen met de pil
@ri88.

Dank voor het artikel. Dus je lichaam moet hoe dan ook 'wennen', of ik nu stop of over '13 pillen'?

Van mn ma en zusje weet ik dat die binnen een maand zwanger waren. (Nogmaals dit is voor mij geen garantie, maar voed mn twijfel in de zin, dat er geen eitje zou komen met pilgebruik.)
http://www.apotheek.nl/Me ... 30.aspx?mId=10704&rId=388

Zie het kopje; Kan ik zomaar stoppen met dit medicijn.
Weet je al wat je gaat doen dan vlinder? Nu gelijk stoppen? Spannend zeg :-) Ik duim voor je dat het net zo snel gaat als bij een deel van je familie!

Edit: ik bedoelde trouwens te zeggen dat je eerst een bloeding krijgt na het stoppen met de pil (dat ziet je lichaam gewoon nog als stopweek) en daarná pas een eitje komt tijdens je ovulatie, dat is dan je eerste ronde. Maar of die bloeding er ook is als je nu gelijk stopt na de pil dat weet ik niet..?
...ik denk dat ik hem niet inneem....

Net als 'een soort van' cold-turkey, hihi... Dan maar een soort van gelijk "ontregeld" LOL...Of een harde-reset, hihi

Thnx voor je info! Kan me voorstellen (na het teruglezen) dat ik lekker twijfelend over kom...
Maakt niks uit voor je eigen cyclus als je de strip niet afmaakt.

Na de pil moet je lijf ineens weer aan de slag. En je lijf telt niet of je wel genoeg pillen hebt geslikt :-)

Het zijn er 21 om de cyclus op de meest natuurlijke manier na te bootsen.

Je lijf gaat na het stoppen weer hormonen aanmaken om een eisprong op te wekken.

Bij mij was mijn cyclus direct van28 dagen. Twee keer. Daarna werd het een rommeltje.

Uiteindelijk blijk ik een normale cyclus van rond de 32 dagen te hebben.

Kan dus alle kanten op!

Lekker weggooien die pilstrip :-)
Ikbenme en alle andere zwangeren of willen worden: je mag gewoon brie hoor, tenzij deze van rauwmelkse kaas is gemaakt en dat staat ook op de verpakking. Gewoon lekker toastjes met kaas blijven eten dus.
quote:pop1980 schreef op 10 augustus 2014 @ 08:23:

Maakt niks uit voor je eigen cyclus als je de strip niet afmaakt.

Na de pil moet je lijf ineens weer aan de slag. En je lijf telt niet of je wel genoeg pillen hebt geslikt :-)

Het zijn er 21 om de cyclus op de meest natuurlijke manier na te bootsen.

Je lijf gaat na het stoppen weer hormonen aanmaken om een eisprong op te wekken.

Bij mij was mijn cyclus direct van 28 dagen. Twee keer. Daarna werd het een rommeltje.

Uiteindelijk blijk ik een normale cyclus van rond de 32 dagen te hebben.

Kan dus alle kanten op!

Lekker weggooien die pilstrip :-)

Thnx Pop1980!

Heb hem gister avond lekker niet genomen! En ga ik ook niet meer doen. Hoe oud ben jij en hoelang slik(te) je de pil? (Als ik vragen mag)
quote:zilver84 schreef op 10 augustus 2014 @ 10:04:

[...]

Thnx Pop1980!

Heb hem gister avond lekker niet genomen! En ga ik ook niet meer doen. Hoe oud ben jij en hoelang slik(te) je de pil? (Als ik vragen mag)

Jeej wat goed en spannend haha

Ik ben ook een week voor mn eind vd strip gestopt. Maar ik slikte altijd 3 strips achter elkaar dus dat was sowieso al ongewoon.
@ourea, Das idd wel lang. Ik heb dat een keer gedaan, en toen kreeg ik erge tussen bloedingen. Alleen met vakantie slikte ik er wel 2 achter elkaar, 1x p jaar.
Hallo allemaal! Wat ontzettend leuk om alle verhalen te lezen! Super dat we zo ook ervaringen en tips kunnen delen met elkaar

Gisteren was ik samen met mijn vriend op visite bij een stel dat een dochter heeft van 1 jaar. Dat kindje was zo ontzettend vervelend, klom maar op de bank om steeds aan mijn oorbellen en armband te trekken. Ik zei nee, dat mag niet, en zet haar weer terug bij haar speelgoed. Begint ze toch ineens driftig te doen en ik was haar op een gegeven moment zo zat dat ik dacht: nee he, en ik ben bezig om een kind te krijgen, heb er eigenlijk helemaal geen zin meer in. Was blij toen ze naar bed moest. Hebben jullie dit ook of moet ik nog even goed nadenken of ik wel kinderen wil?

Mijn vriend zit me nu ook hele ochtend uit te lachen Hij zei het viel toch wel mee? hahaha!

Help!
Gefeliciteerd met je zwangerschap!!! Bedankt voor je verhaal! Hoe voel je je?quote:ikbenme schreef op 09 augustus 2014 @ 00:27:

Hallo Dreamer,

Fijn dat je zo regelmatig ongesteld wordt! Toen ik stopte met de pil duurde het de eerste keer 56 dagen. Ik kreeg ook vollere borsten en een wat opgezette buik. Kwam ook gelijk een kilo aan ( dacht dat je van de pil altijd aankwam)

De tweede keer 31 dagen en daarna ben ik ovulatie testen gaan gebruiken. Een handige hulpmiddel voor als je niet weet wanneer je vruchtbaar bent. (Die van clearblue, je krijgt een smiley in beeld als je vruchtbaar bent) Nu ben ik dus vijf weken zwanger. Ik heb tot ik wist dat ik zwanger was gewoon alles gegeten en gedronken en zelfs nog gerookt. Toen ik dacht dat ik ongesteld werd ( ik kreeg een vreetkick) heb ik zelfs nog toastjes met brie gegeten en wijn gedronken. Nu ik weet dat ik zwanger ben niets meer.

Ben pas met foliumzuur begonnen toen ik wist dat ik zwanger was.

Hoop dat je ook snel zwanger bent! En hooelijk heb je iets aan dit verhaal.

Groetjes!
@dreamer.

Ja zeker leuk om ervaringen te delen. Dus nogmaals thnx voor je topic.

Van vrienden met irri kinderen kan ik meepraten!

Ieder heeft zn eigen normen en waarden. Die van jou (en mij! hihi) zijn blijkbaar dat een bank er niet voor is om op te staan (punt 1) en dat je niet aan oorbellen gaat trekken, zeker niet als iemand aangeeft dat dat niet de bedoeling is (punt 2).

Deden je vrienden hier niets mee?!

Iig herkenbaar. Wat mij niet tegenhoud in zn irri situatie is dat ik blijf aangeven dat ik het niet wil. Heb het eens zo gedaan bij 2 keer aangeven ik de 3e keer het kind optilde en aan mama gaf. Ik zei hierbij; Zo, ga maar bij mama doen. Die zat erbij en keek ernaar....
hoi zilver84! gelukkig, ik ben dus niet de enigste! de ouders zeiden er wel wat van en de moeder strafte haar ook maar op een gegeven moment zat moeder in de keuken hapjes te maken en mijn vriend en haar man zaten een probleem aan de tv te verhelpen en bleef ik een soort van alleen met hun kind. duurde 10 minuten maar genoeg om dat meisje zat te zijn
Hoi Dreamer,

Hmm, ja als je vriendin in de keuken was en de mannen bezig, dan kan dat wel. Neemt niet weg dat het meisje wel 'moet' luisteren/respecteren dat een ander een grens aangeeft.

De betreffende vrienden die andere normen en waarden hebben vind ik wel lastig. Ben zelf redelijk streng/ouderwets opgevoed. Ergens heeft het me geen kwaad gedaan. Maar vandaag de dag zijn de kleine kinderen zo 'ongehoorzaam'. Alles kan maar (klinkt hard, zo hard als ik misschien overkom bedoeld ik het niet, maar merk wel dat sommige erg makkelijk dingen weglachen.) Zat een keer op visite en de kleine wilde zn prakkie niet. Er werd een boterham gemaakt, naar wens met pindakaas. Deze wilde de kleine toch niet opeten. Kleine wilde vla, er werd vla gepakt. Toen de lepel met vla richting zn mond ging duwde het kind de lepel weg, waardoor mama onder zat...Papa vond het grappig en mama een fractie van een seconde ook.. ....Sorry....ligt het aan mij of uhmmm...

Soms denk ik dan; ben ik dan raar dat ik dat niet vind kunnen?

Fijne avond!! Ik moet verder met mn opdracht....zucht....#zogeenzinmeer!
@rii en Dreamer, bedankt! Ik voel me prima. Heb eigenlijk alleen last van 'trekkende' borsten en van moeheid. Dus als dit alles is dan lijkt het me prima.

@aikidoka. Ik dacht dat brie van rauwe melk was gemaakt. Ik ga het gelijk nakijken bij de supermarkt. Heerlijk vind ik brie..

Ja zeker irritant kinderen van anderen. Vooral als ze niet worden gecorrigeerd door hun eigen ouders. Moeilijk om dan niets te zeggen. Ik zeg dan altijd tegen manlief, zo dat is weer een voorbeeld hoe we het anders moeten doen...

Hallo meiden,

Wat leuk om alle verhalen te lezen! Ik ben vrijdag gestopt met mijn pil voor mijn tussenweek. Ik wilde eigenlijk al niet meer beginnen maar mijn vriend twijfelde nog een beetje. Gisteravond zei die dat ik dan toch maar moest stoppen haha.

Zo spannend!

Ik lees met jullie mee! En fijn om een plek te hebben waar ik misschien af en toe wat vragen kan stellen!

Fijne dag!
quote:dreamer_1983 schreef op 31 juli 2014 @ 12:41:

bedankt babbel1990!! laten we hopen dat je geen ongesteldheid krijgt op 11 augustus! mijn NOD is 23 augustus. groetjes!Ik heb nog steeds alle klachten die ik al eerder noemde, buik is nog steeds niet normaal en mijn moeder keek me van het weekend vreemd aan, zo van ik zie wat aan je maar ik weet niet wat. Heb gisteren al getest, hartstikke wit helaas. Verder nog geen enkel teken dat ik ongesteld moet worden, tenminste de tekenen die ik had toen ik de pil nog slikte. Ik wacht het allemaal rustig af. Mocht ik nu donderdagavond nog niet ongesteld zijn, dan test ik vrijdag (als ik zo lang kan wachten dan haha). Geen bloed, houdt moed toch ofzo? Ik kan alleen niet geloven dat ik ongesteld ga worden, zo sterk het gevoel dat het raak is. Maar ja lichaam kan je goed voor de gek houden. irritant dat wachten! Jouw NOD gaat ook opschieten!;-)
Zilver, ik ben nu 34, en slikte de pil sinds mijn 19e.

Het duurde een maand of acht voor ik zwanger was (met een paar lange cyclussen tussendoor). Toen een miskraam gehad en direct erna weer zwanger.

Omdat ik niet wist hoe mijn cyclus in elkaar zat ben ik gaan temperaturen. Met een handige app kon ik toen zien wanneer mijn eisprong was geweest.

Zo wist ik wanneer ik kon testen (14 dagen na de eisprong). In de maand na de miskraam was dat heel handig.

En verscheen er een extra streepje op de zwangerschapstest :-)

Ik hoop dat dat voor jullie allemaal snel komt!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven