Postcrossing deel 10

13-05-2014 21:12 3008 berichten
Alle reacties Link kopieren
Praat hier mee over postcrossing!

Hoe werkt het?

registreer je op de website en vul je profiel invraag op de website een adres aan van iemand ergens over de hele wereldstuur een ansichtkaart naar dat adresals de kaart ontvangen is krijg je een 'hurray!' in je mail en dan wordt jouw adres aan een willekeurige ander gegevenwacht tot je een kaart ontvangtregistreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

Dus regelmatig al dan niet tropisch verrassingen op je deurmat , leuke contacten met onbekenden over de hele wereld, mooie verhalen en mooie plaatjes!

Het vorige topic staat hier!
Leuk dat jij je ook hebt aangemeld Mevrouw Uil!

Mijn eerste 5 kaartjes zijn al een behoorlijke tijd onderweg, kan niet snel genoeg gaan natuurlijk, maar zou het super leuk vinden als de eerste kaartjes in de bus vallen!
Leuk! Er zijn weer een paar nieuwe toekomstige verslaafden.

In ieder geval veel plezier gewenst Mevrouw Uil en md1991. En veel geduld natuurlijk tot het 1e kaartje is aangekomen. Altijd spannend!

Had nog dit weekend nog een paar hele positieve Hurrays, altijd leuk.

Ik heb gisteren weer 2 nieuwe kaartjes verstuurd. Naar Tsjechië en Zwitserland. De Zwitserse is ook net begonnen met Postcrossing: had 1tje verstuurd en 0 ontvangen. Ik wilde dus voor haar nog extra extra mijn best doen. Want wat als mijn kaartje haar 1e kaartje is die ze krijgt en die tegenvalt? Wel lastig want ze had ook geen wensen aangegeven. Wel schreef ze dat ze traint voor de New York marathon. Heb uit uiteindelijk een kaartje gekozen van een touwloper in Manhattan. En verder ben ik altijd wel van veel tekst en het oppimpen dus ik hoop dat ze 't leuk vindt.
Nah

Ik heb adressen aangevraagd, heb ik (weer) 2x Duitsland, terwijl ik meerdere naar zelfde land heb uitstaan.

Wat ook apart is: ik heb iemand, die bij land Oekraïne heeft staan, maar bij het adres staat Russia.. Ben benieuwd of dit nou een pro-Rusland Oekraïnse is en of ik dat ook moet benoemen? Nouja.. ik denk het niet. Houd toch liever politiek buiten het postcrossen. Maar raar is het wel.

edit: ze legt het zelf uit. Op de Krim wordt de post nu door Rusland verzorgd. En ze leert Nederlands, dus of ik in het Nederlands wil schrijven
Later is nu
Bedankt voor het warme welkom Ik heb vandaag mijn eerste 5 kaartjes gekocht! Kon alleen vanmorgen even de stad in en woon in een mini stadje dus ik had alleen de hema op maandagochtend haha. Wel een paar leuke kaartjes gevonden natuurlijk daar, maar volgende keer ga ik voor wat meer budget via een kringloopwinkel ofzo.

Door de verzendkosten heb je welteverstaan 0,10 cent korting op 25 postzegels bij postzegelsmetkorting.nl

Krijg je pas zelf een kaartje als er een kaartje is aangekomen of al meteen als je een adres hebt aangevraagd? Ik ben zo benieuwd! Heb wel met mezelf afgesproken dat ik max 2 kaartjes per week stuur na deze 5, heb niet zoveel te besteden en dit is natuurlijk wel heel makkelijk veel te veel geld uitgeven aan iets relatief onbelangrijken
Wat zetten jullie zoal op de kaarten? Zijn er nog originele ideeën? Het is zomaar vol heb ik gemerkt.. Ik heb nu wat verteld over mijn stadje en wat we vanavond gaan eten (hollandse pot ) . En dat de kaart op Schiphol in de brievenbus gaat morgen, omdat mijn zus gaat emigreren.
Pas als jouw kaartje geregistreerd is, krijgt iemand jouw adres, mevrouw Uil 10 ct korting lijkt weinig, maar ik heb zoujuist 9 kaartjes geschreven, dan is het toch alweer 90 ct. Ik hoefde trouwens geen verzendkosten te betalen bij 50 postzegels, is zeker nieuw? Inmiddels zijn mijn postzegels bijna op, nog 7 te gaan.. snel weer bestellen

Er gaat:

kindje met lammetje naar USA (kaartje van Flow)

Bladmuziek met vlinders naar Oekraïne/Rusland

Oud museum naar Finland

Ballonnen naar Portugal

Noorderhaven naar Taiwan

Alfabet (kaartje van Flow) naar Belarus. Ontvanger vroeg om alfabet.. hoe handig!

Museum + multiview naar Duitsland (ontvanger vroeg om steden, regio's enz, wil zien waar mensen leven.. ik vind het toch raar dat Nederlanders dan een kaartje van de Algarve sturen, maar goed)

Mucha naar UK

zwartwit boeken met leesbril naar Duitsland.
Later is nu
Nee het is 10 cent voor het totale bedrag als je er 25 koopt! Ik zag op internet dat het nieuw is ja die verzendkosten, ongeacht de hoeveelheid die je bestelt. Jammer!
Wat een leuk idee! Ik heb me aangemeld!
Leuk Winters

Dat is inderdaad jammer, Mevrouw Uil, maar meer postzegels kopen, maakt het dus nog steeds goedkoper Verder is het leuker. De buitenlandpostzegels zijn vrij saai, vind ik.
Later is nu
quote:mevrouw_uil schreef op 11 augustus 2014 @ 17:14:

Wat zetten jullie zoal op de kaarten? Zijn er nog originele ideeën? Het is zomaar vol heb ik gemerkt.. Ik heb nu wat verteld over mijn stadje en wat we vanavond gaan eten (hollandse pot ) . En dat de kaart op Schiphol in de brievenbus gaat morgen, omdat mijn zus gaat emigreren.

Lijkt mij een prima tekst hoor!

Ik kom ook altijd ruimte tekort. Ik weet soms echt niet meer waar ik mijn naam neer kan zetten. Meestal schrijf ik iets n.a.v. hun profiel. Vaak zijn er wel raakvlakken. Hobby's, interesses. Ook geef ik vaak wat achtergrondinformatie over het kaartje en waarom ik juist dat ene kaartje heb uitgezocht. Als ze huisdieren hebben dan vertel ik over mijn kat.

Mijn voornemen was ook om max 2 kaartjes per week te sturen. Ook vanwege de kosten. Maar dat lukt me eigenlijk nooit. Dat is De Verslaving X-D!

Zojuist dus tóch maar weer een nieuw adres aangevraagd. Ik wist van tevoren dat het Duitsland zou worden, en het is geworden: Duitsland.

Haar voorkeur gaat uit naar een aparte/bizarre/sprookjesachtige kaart. Wel een leuke uitdaging.
quote:mevrouw_uil schreef op 11 augustus 2014 @ 17:28:

Nee het is 10 cent voor het totale bedrag als je er 25 koopt! Ik zag op internet dat het nieuw is ja die verzendkosten, ongeacht de hoeveelheid die je bestelt. Jammer!

Echt? Nou ja zeg. Wel beetje jammer.

Vind ¤1,05 sowieso al erg duur. In andere landen betaal je veel minder.

( en dan vond mijn baas het ook nog vreemd dat er steeds minder post verstuurd werd toen ik bij PostNL werkte)
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
Goedemorgen iedereen,

Dat is even geleden zeg, dat ik hier iets heb geschreven. Moest ook ongeveer 2 bladzijdes terug lezen. Wat leuk dat er weer zoveel nieuwe postcrossers bij zijn gekomen!

Ik heb het even druk gehad met mezelf waardoor ik geen tijd gehad heb om kaartjes te sturen, maar ben net begonnen met verzenden.

Mijn eerste kaart gaat naar Rusland, een kaartje van een oude reclame.

Naar duitsland gaat een joyaminnende kat

Een kaartje van een nijlpaard met een baby nijlpaard gaat naar Amerika.

Een kaartje van Bourtange, net dinsdag gekocht, gaat naar Roemenië.

Naar Nederland gaat een leuke bloemen kaart.

Er gaat een happy postcrossing kaart naar Italië.

Ik mag er eigenlijk nog 3 versturen, maar heb even geen zin meer. Misschien dat ik het vanmiddag af maak.
It ain't me
Ik ga straks maar eens kaartjes kopen!
Mooi Bourtange!

Ben ik ooit met mn zus heengeweest, omdat zij op vakantie van Denen te horen kreeg dat het zo speciaal is, terwijl het in onze provincie ligt zij had er nog nooit van gehoord

Later is nu
Veel plezier Winters!
Later is nu
2 kaarten uit Duitsland gekregen, allebei eten
Later is nu
Het wachten duurt wel lang hoor! Alle kaartjes al 20 dagen onderweg
quote:md1991 schreef op 12 augustus 2014 @ 15:16:

Het wachten duurt wel lang hoor! Alle kaartjes al 20 dagen onderweg

Ooooooh. Das wel lang inderdaad!

Maar het is vakantieperiode. Dat zal het zijn.

Ik zal voor je duimen dat je snel je eerste Hurray krijgt!
Dank je Dreamer!

Ik heb alvast 2 kaartjes gekocht, 1 met een koe, en 1 met tulpen.

Geen idee wat ik er op moet zetten, maar daar ga ik eens over nadenken.
quote:winters schreef op 12 augustus 2014 @ 17:06:

Dank je Dreamer!

Ik heb alvast 2 kaartjes gekocht, 1 met een koe, en 1 met tulpen.

Geen idee wat ik er op moet zetten, maar daar ga ik eens over nadenken.

Leuk!

En waar gaan je eerste 2 kaartjes naartoe?
Je kunt wat over de tulpen schrijven. Over wat je vandaag deed. Dat het je eerste kaartje is... Wat voor weer het is en of je dat leuk vindt..
Later is nu
Dank je Dreamer! Dan heb ik een beetje een idee.

Het eerste kaartje gaat naar Rusland.

Edit: Ik lees nu dat ze het liefste een kaart met poezen er op ontvangt.

Dan ga ik morgen nog eens kijekn.
Klopt het trouwens dat als je een adres aanvraagt dat die dag al als eerste dag telt? Dus als je er 3 dagen over doet om een kaartje uit te zoeken / schrijven etc, is je kaartje 3 dagen extra onderweg?
quote:md1991 schreef op 13 augustus 2014 @ 08:30:

Klopt het trouwens dat als je een adres aanvraagt dat die dag al als eerste dag telt? Dus als je er 3 dagen over doet om een kaartje uit te zoeken / schrijven etc, is je kaartje 3 dagen extra onderweg?

Ja dat klopt. Het gaat vanaf het moment van aanvraag.

Ik probeer dan ook altijd zo snel mogelijk een kaartje te sturen als ik een adres heb aangevraagd.

Soms gun ik mezelf een dag extra hoor: vooral als ik op die extra dag nog op zoek kan gaan naar een nóg leuker kaartje. (Zoals bijvoorbeeld winters die nu op zoek gaat naar een poezenkaart, zie hierboven )

Maar ik doe het dan wel altijd binnen 2 dagen.
thnx! dan zijn mijn kaartjes dus ongeveer 18 dagen onderweg

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven