voorstellen in flat

11-08-2014 11:28 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal

Misschien een wat rare vragen maar als je in een flat woont waar iedereen op zichzelf is... Is het dan nog gebruikelijk naar je buren te gaan en je voor te stellen. Of kun je ook wachten tot je elkaar toevallig treft
Vragen is vraag
Bij ons is dat wel normaal in de flat (redelijk grote provinciestad). Wij hebben de directe buren en de onder buurman gedaan.
I choose happy!
Ja, dat vind ik wel gebruikelijk, zeker je directe buren. De rest kom je vanzelf wel tegen,
Ja, zou ik wel doen. Wel zo leuk toch?

Wordt bij ons in het gebouw ook gedaan.
Ik zou het ook doen.
Power to the people
Niet de hele flat maar wel de directe buren. Zeker als je nog gaat klussen is dat goed om aan te kondigen
Ik heb het nooit gedaan, zij ook niet bij mij... 1 nieuwe buurman wel naar mij toe gekomen tijdje terug, maar verder zie ik ze gewoon rondlopen en dan zeggen ze vanzelf wel iets (of niet)..
Ik heb me ook voorgesteld aan mijn directe buren. Het lijkt me fijn om te weten wie er naast/boven/onder je komt wonen. Ik waardeer het iig wel als nieuwe bewoners zich even komen voorstellen.
Waarom zou het in een flat anders zijn? Dan juist jezelf even voorstellen omdat je op elkaars lip woont.
Wel aan de directe buren, verder niet.

Ik stel me in een rijtjeshuis ook alleen maar aan de directe buren voor hoor.
Zou ik wel doen. Hier in de straat toentertijd alleen aan directie buren, maar is ene kleine straat dus kenden de rest ook snel genoeg.
Ik zou me aan de directe buren voorstellen.
Alleen bij de directe buren zou ik het doen.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Ik heb me destijds alleen voorgesteld aan de directe buren, flat is veel te groot om het bij iedereen te doen. De rest kwam en kom ik al doende wel tegen.

Een goede manier was pakjes ontvangen die bij allerlei verschillende buren worden afgegeven....
Ik heb mij aan de directe buurvrouw voorgesteld. Ging heel apart
Binnenkort maar eens over doen. Ze slaapt blijkbaar overdag! Kwam uit de nachtdienst haha
Ik heb het gedaan toen ik hier net kwam wonen, maar had spijt als haren op mijn hoofd. Grote stad, beetje aso-buurt, maar ik vond dat ik me daar niet door moest laten leiden. De buren bleven plakken en belden om het minste geringste aan. Ik heb het contact laten bekoelen en flink wat afstand genomen. Kennelijk gaf ik het verkeerde signaal af door me voor te stellen.

Kijk wat voor jou goed voelt en neem de status van de buurt ook in ogenschouw.
Middelgrote stad, flat met diverse culturen. Je kan het zo gek niet bedenken. Ben me netjes voor gaan stellen. Het werd gewaardeerd.

Nu nog af en toe contact in de lit of als je elkaar treft. Prima toch
quote:dropje1979 schreef op 11 augustus 2014 @ 13:42:

Binnenkort maar eens over doen. Ze slaapt blijkbaar overdag! Kwam uit de nachtdienst haha nu snap ik dat het voorstellen 'apart' ging.
Ik zou gewoon wachten tot je ze ziet lopen. Niet aanbellen. Dat komt wat luchtiger over.
Nee ik doe dat niet. Ik zie er ook geen meerwaarde van in en ik zou het nou ook niet echt fijn vinden als anderen dat hier wel zouden doen.

Begroeten in het trappenhuis en soms eens een praatje maar verder niks ik ben altijd bang dat ik dan de hele tijd buren over de vloer krijg.
Op onze Algemene Ledenvergadering van de VvE heeft een nieuwe bewoner zich voorgesteld. De nieuwe bewoner is op eigen initiatief voor de zaal gaan staan en heeft heel kort (ca. 30 sec.) iets over zichzelf verteld. Ik kon het erg waarderen.

In een gebouw waarin mensen elkaar kennen, heb je minder ellende dan wanneer mensen als zombies naast elkaar leven.
Power to the people
Toen ik in een appartement woonde heb ik de 2 onderburen al getroffen omdat ze achter de gordijnen stonden te gluren wie er kwam wonen Gezwaaid en toen kwamen ze naar buiten. Hand gegeven en me voorgesteld.

Buurman had een kerstkaart in de bus gestopt, heb er toen ook 1 bij hem in de bus gestopt en 5 maanden later kwamen we elkaar bij toeval een keer tegen
Wij hebben het bij de directe buren wel gedaan, en dat werd erg gewaardeerd. Het gaat wat mij betreft ook puur om het weten wie er naast, boven en onder je woont. Bij de buren naast ons bleef het bij groeten, en dat is prima. De bovenburen hebben we meer contact mee (mijn man helpt hen met de computer als er wat is, wij krijgen van hen een bordje met lekkers bij het suikerfeest, dat soort dingen. Niet vaak of veel, maar gewoon leuk.) Met de onderburen hebben we dan weer relatief veel contact, maar dat is vooral omdat we toevallig veel dezelfde interesses hebben. Met z'n allen maar één verdieping op of af hoeven om D&D te spelen is toch wel makkelijk en mensen die helpen inbreken als je de deur achter je dichtknalt met de sleutel aan de binnenkant erin ook haha

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven