vanaf15feb

18-06-2014 16:04 900 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor alle dames die zwanger zijn en in de tweede helft van februari zijn uitgerekend!

De inloggegevens zijn:

Iedereen die meeschrijft mag zijn eigen gegevens in de tabel aanpassen.

Naam Leeftijd jij en partner Ronde Hoeveelste Uitgerekend op, en het wordt een .... Echo op Phloxie10 33 5e 1e 20-02-2015 18 juli 20weken: begin oktober MissTinkerbel40 & 40 7, na 5 x IUI en 1 x IVF, nu natuurlijk 2e 22-02-2015 Jongen! 29-9 19-wekenecho Lexie85 28 en 37 2.5 jaar 2e 24-2

Jongen! Verlos 14-10 20-weken echo 9-10 chocolatechip Beiden 28 1e 1e 20-2 14 juli mooootje 31 en 33 1e 1e 16-02 24 juli echo 17Juli intake VK hbbb 23 & 35 5 2de 18-02 !verrassing! 19-9 afspraak VK 2-10 20 weken echo! islaaa 36 1.5 jaar 3e 16-2 Geheim 5 juli echo sibbel 32 &30 1e 1e 13-02 8 juli Mariaa89 24 & 27 4e 1e 16-02-2015 echo 08-07 termijnecho 28-07 Patsy84 30 & 28 1e 1e 23-02-2015 termijnecho en intake 31 juli WARSK 34 & 39 5e 4e - 3 jongens: 10, 8, 6 24-02-2015 Maarten 17w marleenmj 31 & 31 1e 1e 28-02-2015 21-7 S1984j 29 (bijna 30) & 29 eind jan. met pil gestopt 1e 2 febr. 1 aug Moekiewoekie 28 & 29 17e 1e 23-02-2015 Jongen! 6 okt - 20 weken echo Bobby5 29 & 39 1000e 1e 15-02-2015 Jongen!, geslachtsecho 3 augi Ikketje 29 4 3 23-2 5 augustus laupie89 24/30 ? 1 18-2 Meisje! npm 14-8 ozoz 33 ? 2e 6-2 Jongen! nonaimee ? ? ? 9-2 Jongen! sannie ? ? ? 24-2 bellaaa123 20 en 28 1 1e 28-02 16-09
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 09:50
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
1.47% gewijzigd
Zullen we de tabel aanpassen en Hoeveelste Ronde vervangen door: Boy/Girl?
Helaas doen ze het hier pas van 15 weken, heb er geen gevonden die het eerder doet.
MissT: Ja, of gewoon een leuk poppetje in de echo kolom of bij de uitgerekende datum?

[img]http://forum.libelle.nl/smileys/cheer.gif[/img] mmm die roze lukt niet...

Of meisje of jongen
Jaaaaaa, leuk!
@ extra echo: zoals het er nu naar uit ziet doen wij die niet. Wacht netjes tot de 20 weken echo

@ gewicht: ik ben al iets aangekomen, maar is bij mij ook door het stoppen met roken

@ tabel: allemaal leuk, sta er nog niet eens in haha

Zo wat een regen weer vandaag... Gelukkig nog even met zoon naar buiten geweest

Fijne avond nog allemaal!
Toppie phoxie! Fijn gevoel he😍....ik hoop dat de combitest nu idd gewoon goed uitvalt (er zit nog steeds zo'n stemmetje)...

Gaan jullie allemaal het geslacht bekent maken? Wij willen het weten maar puur voor ons tweetjes dus ik houd het geheim😊..

Ben toch altijd bang dat er een bekende mee leest hier, met alle info ben je toch redelijk herkenbaar als je zou zoeken.

Sommige weten ook dat ik hier actief ben, want dat is al jaren zo.

Heb alleen mijn nick verandert (ander email adres, dus nieuw account) dat oude bestaat ook niet meer.

Maar ben al zo'n 10 jaar te vinden hier, wel met grote tussen pauzes, niet altijd even actief geweest☺️
Haha sannie! Ik snap ook niks van dat tabel😜....

Klopt bij mij ook niet meer helemaal
Sannie, Islaaa als het niet lukt de tabel aan te passen geef dan even aan in dikke tekst wat je erin wilt hebben, dan doe ik het wel even

Ik ga het geslacht wel delen met wie het wil weten, dat maakt me niet zoveel uit, en anderen waarschijnlijk ook niet. Naam verklap ik ter zijner tijd niet aan iedereen.
Ola dames!

Fijn alle goede combitesten! en stiekem worden we toch een 'heel februari' forum omdat mensen naar voren worden geschoven :-) Je zal zien dat sommigen al in januari zullen bevallen en anderen pas begin maart, dus het maakt ook eigenlijk niet uit.

@gewicht: hier (nu 14w) 3kg erbij. Bij de eerste schrok ik behoorlijk hoe hard de kilo's gingen, en zat uiteindelijk ook echt boven het gemiddelde van 12kg, maar uiteindelijk waren ze er met 4 maanden ook allemaal weer af. Het ligt ook een beetje aan je bouw. Ik probeer gewoon een beetje gezond te eten en regelmatig te bewegen. Bij mijn eerste was ik alleen wel een stuk fitter dan nu, helaas. Ik probeer een keer te zwemmen en een keer yoga te doen.
Mijn eigen kleding pas ik ook niet meer, bh's een maat groter. Bij mij neemt de misselijkheid wel wat af. (ik at juist veel om de misselijkheid weg te krijgen) en heb ook weer iets meer energie. Maar in de weekenden moet ik wel echt bijtanken.

Gisteren bij de prenatal een goedkoop vestje gescored. Ik probeerde ook wat echte zwangerschapsbroeken maar die zitten nog voor geen meter, met die lege buikflap Dus ik doe het maar even met stretchbroeken en rokjes.

Poeh, ik heb wel te doen met mensen als Lexie, zulke heftige misselijkheid! Ik hoop echt voor je dat het nu een beetje afzakt.

Leuk dat jullie straks allemaal over kamertjes en spulletjes gaan kletsen. Dat is bij een tweede toch anders: alles van zolder halen en klaar (en waarschijnlijk is ie ook nog het zelfde geslacht als de eerste). De eerste is wat dat betreft wel heel bijzonder.

Voor iedereen die nog op vakantie gaat, heel veel plezier met de laatste echt vakantie met z;n tweeën. Daarna kan je ook nog wel met z'n tweeën weg, maar dan zit je kindje toch altijd in je hoofd Ik zit te denken om nog met z'n tweeën weg te gaan in oktober, maar even kijken hoe en wat.

Bijzonder hoe 'af' onze kindjes al zijn bij 12 weken.
Voor de tabel:

ozoz: 33 jaar 2e kindje 6 februari uitgerekend.
@bevalling: bij de eerste wilde ik poliklinisch, dan is professionele zorg dichtbij indien nodig en ben je toch met je eigen verloskundige. Uiteindelijk had ik een bevalling zoals beschreven in de boekjes (10 uur weeën, 1,5 uur persen) en was ik hele blij met een pompje remifentanil, om het vol te houden en een beetje te kunnen bijkomen tussen de weeën. Daardoor werd ik dus wel overgedragen aan het ziekenhuis. Uiteindelijk een hele 'voorspoedige' bevalling gehad, ik teken er voor om het bij te tweede weer zo te hebben, maar om nou te zeggen dat het leuk was, nou nee.

Sommige verloskundigen doen trouwens niet eens meer thuisbevallingen.

En inderdaad, zoals de anderen zeggen, je weet niet hoe het gaat. Dus eigenlijk is het handig als je alle opties een beetje verkent. (maar dat komt allemaal vanaf 20 weken wel :-))
Hoi dames,

Donderdag de termijnecho gehad, meneer/mevrouw wilde niet echt meewerken dus ik denk dat ze volgende week nog een keertje voor de zekerheid gaan meten. Ik ben nu iig weer een paar dagen naar voren gezet, uitgerekend op 18-2. Kindje lag eerst lekker te slapen en daarna flink te bewegen, echt mooi en onwerkelijk om te zien dat zo'n klein wezentje in je buik groeit. Wat een verschil ook met de vorige echo!

Maandag bloedprikken bij vk en dan donderdag de nekplooimeting. De vk vertelde dat mijn suikerwaarden misschien te hoog zijn, weten jullie toevallig de waarden van nuchter en niet nuchter en wanneer je goed zit? Had gevraagd aan vk of het ook niet nuchter kon en ze zei van wel dus heb ik dat gedaan maar blijkbaar moest het dus toch wel nuchter...

@chocolatchip: donderdag schoonouders verteld en die waren erg blij, had ik ook wel verwacht. Ben alleen een beetje bang voor de reactie van mijn moeder. Ik start vanaf september met mijn master dus dat betekent toch weer een flinke studievertraging. Maar komt uiteindelijk vast goed (: Ik ga me iig alvast voorbereiden haha.

Fijn weekend allemaal!
@ Sannie: Knap van je dat je tot de 20-weken echo kan wachten!

Hoe gaat het met niet-roken? Vind je het moeilijk?

@ Islaa: Ik ga het van de daken schreeuwen wat het is, jongen of meisje, haha. Ik kan dat echt niet voor me houden hoor... Naam blijft wel geheim, maar ook dat zal ik heel moeilijk vinden. We hebben zowel voor een meisje als voor een jongen al een naam en zelfs ook al een 2e naam!

@ Ozoz: 14 weken al, dan kan je al bijna zien wat het wordt toch? Ga je daar een echo voor doen?

Hoeveel was jij de vorige keer aangekomen? Ik 14 kilo, maar erg veel vocht bleek later.

Jouw bevalling klinkt easy peasy! Die van mij was minder fijn, maar dat kwam door de preclampsie.

@ Laupie: Spannende tijd zeg voor jou, zo met die studie... Ga je wel beginnen aan de studie of stel je het in z'n geheel een jaartje uit?

Ik ben benieuwd naar je suikerwaarden. Ik hoop dat het gewoon goed is!

@ Borsten: Gisteren een bh gekocht die nu nog iets te groot is, maar die ik zeker nodig ga hebben, weet ik van de vorige keer. Ik heb normaal 75C, nu 85D gekocht. Wat een tent! Mijn borsten zijn echt behoorlijk zwaar en pijnlijk nu, lijken wel kanonskogels, poeh. Maar ik vind ze heel mooi!

@ Tweede kindje: Ik ga van slaapkamer wisselen met mijn zoontje en de nieuwe baby komt dan bij hem op zijn nieuwe kamer (als ik gestopt ben met de nachtelijke borstvoeding), dus we gaan een hele make-over doen. Maar dat doe ik pas als de wisseling plaatsvindt. Mijn slaapkamer is groter, dus zolang de baby bij mij slaapt blijf ik in de grote kamer. Maar wel leuk om al ideetjes op te doen om van hun slaapkamer een speelparadijs te maken!

@ Hartje: Ik heb vanmorgen voor het eerst het hartje gehoord met mijn doppler! Ik werd er helemaal emo van. Wat een magisch geluid! Ik probeer het hartje al 2 weken te vinden en vanmorgen was het meteen raak! Ik heb de doppler op mijn litteken van de keizersnede gezet en boem, daar was het al!

@ Oxytocine: Volgens mij maak ik erg veel oxytocine aan als ik zwanger ben. Net als bij de eerste heb ik weer dat ongelooflijke geluksgevoel door mijn lijf, hart en hersenen razen. Ik voel me super happy en blij! Had ik bij de eerste ook. Vandaag ben ik 12 weken en het voelt allemaal ontzettend goed. Morgen de nekplooimeting en ter plekke de uitslag, maar ook hier maak ik me eigenlijk geen zorgen over. Heerlijk!

Nu naar Mom in Balance!
@missT: klinkt heerlijk die roze wolk van jou! Heerlijk dat hartje! Heb ik het goed begrepen dat je niet met de vader in één huis woont (wel een relatie?). Wel bijzonder. Is je zoon dan regelmatig bij hem? Dat lijkt me bijna een 'must' als je het anders alleen doet.

@echo: ja. we hadden zo'n gedetailleerde 12w echo dat de echoscopiste het toen al voor 80% zekerheid durfde te zeggen wat het wordt. Als het de volgende echo weer zo is, dan horen jullie het :-)

@gewicht: kuch, kuch, 18kg, kuch, kuch.

Maar net als jij schreef, het was een hoop vocht. De eerste dagen bleef ik maar naar de wc gaan. En zoals ik al schreef was ik alles na 4 maanden kwijt. Mijn echte strakke lichaam natuurlijk nooit meer terug gekregen (maar dat is 'part of the deal') . Ik hoop dat het dit keer wel iets minder wordt qua kilo's (het was ook gewoon zwaar om mee te zeulen), maar ik zit nu alweer op het zelfde schema.
Ja, ik heb co-ouderschap met de vader van mijn kinderen! Anders lijkt het me idd behoorlijk pittig. Wij zijn goede vrienden met een kinderwens en hadden allebei geen relatie (hij homo, ik hetero), dus hebben we onze krachten gebundeld. Wat een schot in de roos bleek te zijn, vandaar dat we voor nog eentje zijn gegaan. We doen 50-50, dus ik heb altijd genoeg momenten om bij te janken. Love it!

Spannend Ozoz dat je al weet wat het wordt. Ik hoop morgen bij de nekplooi de nub te kunnen doen. Ben zooooo nieuwsgierig of ik echt een meisje krijg (dat heeft een medium gezegd waar ik in april naartoe ben geweest na mijn mislukte IVF-poging). Maar 10 jaar geleden heeft een handlezer voorspeld dat ik 2 zonen krijg. Nou, het kan nog alle kanten op. Maar het is toch al besloten, haha.
anoniem_195194 wijzigde dit bericht op 10-08-2014 10:15
Reden: typefout
% gewijzigd
Klinkt heel bijzonder tinkerbel, wat super dat jullie zo allebei toch papa en mama kunnen worden, en geen last van negatieve gevoelens en gedoe rond een co-ouderschap.

Ik ben gescheiden en heb een zeer slechte band met mijn ex.

Hij doet maar waar hij zin in heeft en neemt totaal geen verantwoordelijkheden. Dat is best lastig met 2 opgroeiende kinderen. De kids zijn ook eigenlijk altijd bij mij, gaan om de week een weekend naar hun vader en in de vakanties.

Achja...hier zijn we gelukkig met z'n alle en nu er ook nog een kleintje op komst is is het helemaal super, zo gaaf!

Ozoz..wat leuk dat je het geslacht al weet, ben ook zo nieuwsgierig!!! Laat met 17 weken geslachtsbepaling doen.. Dus nog 4 weekjes wachten😄...

Tis lekker druk hier, bijna geen overzicht meer met reageren, maar erg leuk om te lezen..

Fijne zondag allemaal.. Oja iemand vroeg nog naar de suiker waardes, die moeten tussen de 4 en 9 liggen ongeveer.
Hoi allemaal

Iedereen al aangemeld bij kraamzorg? Wij hebben afgelopen week ons aangemeld.

Ik ben al flink aan het groeien. Heel bijzonder allemaal zo bij een eerste zwangerschap.

@Sannie: ik was ook een roker (van mijn 12e tot 31e) Na de positieve test meteen gestopt en geen moment moeite gehad. Hoe ging dat bij jou? Door het stoppen met roken dus ook wel wat extra kilootjes erbij maar ik kan het hebben.

@laupie: heftig een zwangerschap icm een studie. Wat studeer je? En heb je de mogelijkheid om er langer over te doen als het tegenvalt?

@bevalling. Twijfel enorm of ik thuis wil of zh. Thuis is toch vertrouwd en lekker in mn eigen bed en douche. Maar als er iets mis gaat dan moet je alsnog naar het ziekenhuis. Nu is ons ziekenhuis maar 2 minuutjes rijden maar toch...

@borsten: hier vooral gevoelige tepels. Afdrogen na het douchen is al pijnlijk.

morgen hebben we de tweede afspraak met de verloskundige. Hopelijk een goede echo. Ik ben benieuwd wat nu de do-date gaat worden... de vorige keer werd ik een week naar achteren gezet.

ik wil niet weten wat het wordt. Mijn vriend vind het juist wel praktisch ivm het kiezen van namen. Maar misschien verander ik nog van mening en wint mijn nieuwsgierigheid.

Fijne zondag allemaal! En succes deze week met alle echo's en uitslagen
Succes met de nekplooi meting tinkerbell!
Dank je Islaa! Ben toch wel een beetje zenuwachtig hoor...
Ja he, had ik ook...brrrr, hoe laat mag je? Je krijgt wel meteen de uitslag toch? Spannend! Maar komt gewoon goed hoor!!!!
Goed echo gehad. Definitief op 28-2 uitgerekend.
Ik ben zoooooo blij!!!!

De nekplooi was super goed: 1.3 mm en de kans op Down is 1:1278 en die andere 2 1:2046 en 1:6767. Geen NIPT nodig dus! Gyneacoloog heeft ons van harte gefeliciteerd en zei dat het de score van een 15-jarige was. Niet slecht voor een oude taart van 40 he?!!

Ze heeft ook de NUB Theorie toegepast, omdat ik ernaar vroeg en HIJ er zo goed voor lag! 70% kans op een jongetje! Zelfs ik kon dat zien op de echo! Weer een jongetje dus, super leuk!!!!

Nu heerlijk genieten!!!!!
Wauw tinkerbel!!! Gefeliciteerd!!! Wat een topscore!!! Geniet van jullie geluk stuiter stuiter!
Gefeliciteerd missT!! Dat is geweldig nieuws.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven