Puin door gevelreiniging

12-08-2014 16:07 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allen,

Ik woon in een benedenappartement, met links en rechts ook appartementen, 6 verdiepingen hoog. Sinds een week worden de voorkanten van de appartementen rechts van mij gereinigd. Dit zijn huurappartementen van één eigenaar, ik heb koop. Er staan grote stellages en de reinigers maken een hoop herrie maar soit.

Veel van de puin die van de muren komt belandt in mijn tuintje en op de ramen en de muren. Ik heb gevraagd aan één van de reinigers of ze dit gaan schoonmaken maar dat waren ze niet van plan, zei hij op een lacherige toon.

Wat vinden jullie, moeten zij (of in ieder geval de eigenaar van de huizen) dit doen of is het 'bijkomende schade' die ik zelf moet opruimen?
De eigenaar van de huizen lijkt mij?

Waarom zou jij 'bijkomende schade' moeten lijden als de buurman rotzooi in jouw tuin maakt?
VvE bestuur even benaderen? In geval van koopappartementen moet je een VvE hebben. Doorgaans zijn werkzaamheden aan de buitenschil dan ook via de VvE geregeld trouwens.
Eigenaar schriftelijk aansprakelijk stellen voor de schade en sommeren om de boel netjes achter te laten.
Twee jaar geleden heeft ie ook wat laten renoveren en toen heeft ie de puin ook niet opgeruimd. We hebben het toen zelf gedaan maar dat gaat niet nog een keer gebeuren.

Het is één eigenaar van 4 panden, dus geen VVE neem ik aan.

Wat Gismo zegt lijkt me het beste, maar wat als ie er gewoon geen gehoor aan geeft?
Is het niet 1 gebouw met appartementen dan, waarvan jij er 1 hebt gekocht en hij dan meerdere die hij verhuurt? Zo las ik hem namelijk.

Als dat niet zo is, schriftelijk aansprakelijk stellen inderdaad. Zorg dat je foto's hebt met datumaanduiding.
De vervuiler betaalt. Wij hadden onlangs een soortgelijk probleem, de VvE is daar onmiddellijk achteraan gegaan. Bovendien was het vooraf niet aangekondigd. Eén van de buren had splinternieuw balkonmeubilair, dat kon hij meteen afschrijven. De rekening ligt nu bij de veroorzaker.
verba volant, scripta manent.
Nee ons huis en de 5 lagen erboven zijn koop, de huizen die gereinigd worden zijn van een andere eigenaar.

Maar ik ga jullie tips opvolgen, en inderdaad meteen even foto's maken. Thanks!

Edit: maar wat als zo'n huiseigenaar er nou vervolgens toch niks aan doet? Stap je dan naar de politie? Of stuur je er een advocaat op af ofzo?
quote:slempie schreef op 12 augustus 2014 @ 17:13:

Nee ons huis en de 5 lagen erboven zijn koop, de huizen die gereinigd worden zijn van een andere eigenaar.

Maar ik ga jullie tips opvolgen, en inderdaad meteen even foto's maken. Thanks!

Edit: maar wat als zo'n huiseigenaar er nou vervolgens toch niks aan doet? Stap je dan naar de politie? Of stuur je er een advocaat op af ofzo?Je zult dan moeten procederen. Als je een rechtsbijstandverzekering hebt kunnen die mogelijk helpen om het eerst proberen te regelen voor een rechtszaak. Anders moet je een zaak aanspannen inderdaad. Politie zal niets doen ben ik bang.
Misschien eerst een aangetekende brief schrijven waarin je ze aansprakelijk stelt voor de geleden schade, termijn stellen voor reactie en bij gebreke daarvan meedelen dat je niet zult aarzelen de veroorzaker in rechte te betrekken.
verba volant, scripta manent.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven