Doorstromers topic

09-05-2013 19:08 2021 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de 39 weken niet gehaald. Hier is ons kleine meisje al geboren vorige week donderdag.

Woensdag braken mijn vliezen terwijl ik nog even ging winkelen. Snachts zijn de weeen begonnen en aan het begin van de morgen was ze er. De bevalling was best snel alleen wilde de placenta niet loslaten. Dus die moest onder narcose verwijderd worden. En daarbij ben ik veel bloed verloren dus duurt nog even voordat ik weer helemaal de oude ben.

Maar het is een mooi moppie hoor.
Oceanne, gewoon bellen als je heel ongerust bent. Heb ik ook regelmatig gedaan, geeft niks! Wanneer heb je weer controle?

Millen wat super dat je zo geniet!! Volhouden meid, achteraf had ik er meer van willen genieten ipv het heel de tijd zo spannend vinden ;) ik mis het getrappel in mijn buik wel heel erg met vlagen hoor! Dat was zo heerlijk knus!

Leuk dat je ouders zo blij zijn. En je man! Ik heb 3x alleen getest, alleen de laatste zwangerschap met man erbij. Hij zei; nou ik zie geen streep hoor! Hele discussie hadden we hier. Maandag heeft ie nog 2 testen gehaald die ik moest doen voordat hij het geloofde! Haha! Dus mocht t ons nog een keer gegeven zijn, dan test ik lekker weer alleen ;)

Biscuit, kissy en minnie ik spreek jullie op fb! Heb niet alles goed gelezen nml ;)

Eetstokje, wat spannend! Hoop dat alles later gewoon in orde was. Meis, je bent de volgende! Hou ons op de hoogte hoor!! Succes met de laatste loodjes!
Biscuit; ook hier nog even gefeliciteerd met jullie prachtige meisje!! Lekker genieten.

Millen; ben ook zo blij voor je!! Spannend allemaal. En het gaat idd heel snel (achteraf bezien). Dochter is alweer 6,5 week! Bloeddruk was goed. Ben nu aan het afbouwen met de medicatie; een lagere dosis en dan eind van de week weer controle. Ben benieuwd. Thanks for asking :-).

Oceanne hoe gaat het nu met je? Die onzekerheid is echt klote en ik denk voor ons allemaal erg herkenbaar. Mag je op zo'n moment je Vk niet bellen? Dat mocht ik toen wel ivm eerdere miskramen. Hopelijk voel je je al wat beter!!
Eetstokje you are next!! Toi toi toi!!!
@Biscuit: gefeliciteerd meis! O, wat heerlijk om haar nu echt in je armen te hebben.

@Kissy: sorry voor de vergissing Heb uit zelfbescherming niet meegelezen op dit topic, dus moet nog even wennen

Liefs Millen
Ahh biscuit van harte gefeliciteerd!!!!!

Wat gaaf!!

Jeej, hoe gaat het met je? En viel het alles genomen mee of tegen? Ik kijk toch best wel op tegen de bevalling merk ik.. Heb je een ruggenprik gehad?

Van harte meid!! Ook aan biscuit man! Hoe heet jullie kleine meid of wil je dat liever niet zeggen ivm herkenbaarheid (wat ik zou begrijpen hoor) Hopelijk doet zij het hartstikke goed, en ben jij snel weer de oude!

maar whaaaaaaaaa dat betekent idd dat ik de volgende ben!!

Controle was gisteren goed in het ziekenhuis! ik hoef niet meer terug te komen voor een nieuwe ctg-scan en als er iets is mag ik de verloskundige bellen ipv het ziekenhuis. Soms denk ik wat voorweeen te hebben maargoed dat wil natuurlijk niks zeggen, een vriendin van mij had dat echt weken van te voren al Mn buik verandert wel soms zo eng van vorm dan is het opeens een vierkant of steekt er opeens een heel voetje uit o.i.d.haha.

Even heel egoistisch van me dat ik geen vragen stel aan de rest meiden, sorry. moet namelijk NU de auto in want ga bij mijn schoonmoeder eten xxxx
Hoi meiden,

Hier is alles weer rustig. Ik had vanmiddag weer controle. Waarschijnlijk was ik daarom ook ineens zo in paniek gisteren. Ik ben uiteindelijk naar oude buurtjes gelopen en heb even zitten uithuilen. Dat luchte erg op! Maaaaaar het belangrijkste...alles was goed we hebben heel lang mogen kijken en het hartje gehoord. Voor het eerst ook een goede meting gehad (eerste keer uitwendig) en wat denken jullie...ik ben ineens vandaag 12 weken! Wauw, wat een opluchting en wat een tranen. We hadden de echokamer waar we met de eerste zwangerschap bij deze termijn te horen kregen dat het niet goed was, terwijl het daarvoor nog wel goed was, dus ik begon meteen al te huilen. Eigenlijk precies hetzelfde gevoel als wat minni omschreef.

Voor de tabel: feb 2015 12 weken (di)

Biscuit, gefeliciteerd. Wauw wat mooi! Hoe voel je je nu?

Eetstokje, fijn dat nu toch alles goed is. Nu maar afwachten he....

Millen, kwaaltjes zeggen niks, maar snap heel goed dat je ze soms wel wilt als een soort bevestiging.

Ik houd het verder even kort en reageer van de week nog wel verder. Ben helemaal op van alle emoties vandaag en ga even met man naar buiten. Hij is weer lekker thuis :-)

Mijn volgende afspraak is vrijdag, maar dan word ik overgedragen van de gyn naar de verloskundige (dus een soort intake). Ik blijf wel in het ziekenhuis onder controle.

X
Jaaah Oceanne wat een super goed nieuws En nu ben je dus ook verder dan je ooit geweest bent, en door de meest kritische periode heen Ben je weer een beetje bijgekomen van alle emoties? Ik had het bij de laatste echo precies zoals jij beschrijft inderdaad, zo emotioneel! Maar nu kun je er echt een beetje van gaan genieten meid! Waarom moet je in het ziekenhuis blijven voor controle?

Millen wat fijn om te horen dat het goed gaat. Die angst is ook wel logisch, zeker omdat je al zo lang in dit forum meeschrijft en er al heel wat langs hebt zien komen. En die spanning zal ook zeker nog wel even blijven, ik merk dat ik het nu nog vaak spannend vind. Maar vergeet niet dat het grootste deel van de zwangerschappen gewoon goed gaat. Super dat je er ook gewoon van kan genieten. Mij hielp het heel erg om elke mijlpaal ook echt te vieren, dus na de positieve test en na iedere goede echo kwam er hier een taartje oid :-). Maar goed wij keken ook niet verder vooruit dan het volgende controlemoment. Kwaaltjes zeggen inderdaad niks over je zwangerschap, maar snap wel dat je iets wilt voelen. Ik was stiekem ook blij met alle kwaaltjes (hoe vervelend ze soms ook waren), dat maakte het echter of zo. Maar bij mij kwamen de eerste ook pas met 5,5/6 weken opzetten. Nu vind ik het weer raar dat ik bijna niks meer voel, alleen die buik begint voorzichtig boller te worden.

Eetstokje jij bent de volgende!! Ohh wat spannend! Binnen een paar weken heb je gewoon je kleine mannetje in je armen Succes met de laatste loodjes!

De rest spreek ik wel weer op fb
Biscuit: gefeliciteerd met je dochter!!

Oceanne: en jij met de goede echo!
oceanne, wat fijn alweer 12 weken!! Gefeliciteerd! ik snap heel goed dat het nog onwerkelijk kan zijn! Ik moet mezelf nu af en toe nog in mijn armen knijpen en realiseer me heel goed hoe kostbaar dit is.

oempa, hoe is het? Mocht je vragen hebben over ICSI / Geertgen o.i.d. dan stel ze maar gewoon he? Deze maand gaat het beginnen geloof ik he? Heel veel succes meid!
@Oceanne: o wat een goed nieuws! Meid, wat heerlijk voor je. Geniet ervan! Ik ben zo blij voor je

@Eetstokje: wat spannend, you are next!! Wat bizar wat je van je buik schrijft. Dan gaat het hard in de tabel, ik hoop zo op nog veel meer doorstromers!!

@Minni: jij ook door de meest risicovolle weken heen, wat heerlijk voor je! Had je dan eerst kwaaltjes en zijn die weer weggegaan?

@Hier: Ik ben vandaag vijf weken Nou ja, ik vind 5 weken en 1 dag (mijn laatste menstruatie was op een donderdag echt doorgezet, maar de IUI was op woensdag vijf weken EN 1 dag geleden).

Ik begin langzaam aan het idee te wennen en heb heel sterk het gevoel dat dit goed is. Ik heb al vaker geschreven dat ik vanaf de dag dat ik met de pil stopte al dacht en zei dat het niet makkelijk zou gaan bij ons. En dat is dus uitgekomen. Nu heb ik heel sterk het gevoel dat dit goed zal gaan. Ik hoop maar dat mijn gevoel weer klopt

XXX Meiden

Millen
Jeeeej!!!! Oceanne, wat een mooi nieuws weer! Lekker is dat he, als je ineens verder bent dan je denkt! Was bij mij ook, nog net een paar dagen voor we op vakantie gingen, dus dat was ook fijn.

Millen, lekker vertrouwen op je gevoel! Ik hoop ook dat er snel nog meer volgen! Dat is ook wel zo leuk met schrijven hier!

Dat wennen aan het idee herken ik ook heel erg! Wat Eetstokje ook schrijft, zelfs al ben je al heel wat weken onderweg dan nog dacht ik soms: he? Ik ben zwanger!!

Hier gaat alles goed. Ik heb steeds minder last van de operatie, dus ik ga wat vaker naar buiten enzo, dat doet een mens echt goed. Ons mannetje groeit als kool echt, belachelijk! Hij weegt ineens 4100 gram, terwijl hij 2785 was 3,5 week geleden. Ineens zie ik ook dat ie "groot" is! Oh meiden het is zo bijzonder! Probeer maar lekker te genieten allemaal van jullie dikke buiken en daarna jullie mooie spruitjes! Ik mis mijn buik soms wel hoor, vond het erg gezellig!

Eetstokje, officieel nog 2 dagen! Succes hoor! En tuurlijk is het spannend de bevalling, maar als je daar ligt met weeen laat je het gewoon allemaal over je heen komen. ik had een weenstorm voordat ze besloten een keizersnee te doen en toen dacht ik ook, mijn hemel hoe houd ik dit nog vol! Maar als ik niet naar de ok had gemoeten, was het me gewoon gelukt! Net zoals het jou gaat lukken. En je hoeft geen pijn te lijden he? Er is genoeg voor handen als je wilt. Ik zei ook heel stoer: nee ik ga het zonder proberen! Maar na 2 cm erbij in een half uur riep ik heel hard om een ruggenprik en dat was zalig!

Goed luisteren naar de VK en dan gaat t helemaal goed komen!

ZET 'M OP!!!
Oceanne wat super!! En 12 weken al!! Dan ben je de cruciale periode voorbij das helemaal mooi lekker van genieten!!

@ millen; geeft niks hoor. We zijn voort met zovelen :-)

@ eetstokje; inderdaad als je het niet trekt gewoon om pijnstilling vragen! Ook ik had na 4 uur wee-opwekkers toch maar een ruggenprik genomen en die was echt zalig.

Ga nu snel slapen is al een beetje laat. Reageer later weer weltrusten!
Millen wat fijn dat je er zo'n goed gevoel over hebt zeg. Vasthouden dat gevoel Ik ben nu nog steeds niet aan het idee gewend en zit al op 15,5 week. Kan nog steeds moeilijk geloven dat er echt een mensje groeit in mij. Als je in de tabel wilt (durft )laat je het dan even weten?

Hopen fijn dat het zo goed gaat bij jullie. Jij kan het altijd zo heerlijk omschrijven

Eetstokje spannend! Hoe gaat het met je?
Eetstokje hoe is het? Al last van zenuwen? Of laat je het allemaal maar over je heen komen?

Millen vasthouden dat gevoel! Wat fijn zeg en gevoel zegt vaak al heel veel. Heb je al een verloskundige uitgezocht of echo gepland staan? Of ga je deze week bellen?

Ik heb trouwens ook niet veel kwaaltjes (gehad). Alleen echt vermoeidheid en slapeloosheid. Wat trouwens wel een vreselijke combi is.

Minni, ik hoop dat jij ook snel aan het idee kunt wennen en wat meer vertrouwen kunt krijgen. Misschien ga je het wel voelen ergens komende weken.

Hopen, wat heerlijk om lekker naar buiten te gaan met de kleine. Gloei je dan van trots zo achter de wagen?

Hier gaat alles goed. We durven eindelijk over de baby en zwangerschap te praten en krijgen er vertrouwen in. Ik begin langzaam aan het idee te wennen en dat is fijn en leuk. Gisteren bij de verloskundige geweest en een heel pakket aan informatie meegekregen. Over twee weken heb ik weer controle, dus dat is ook wel prettig. We willen het dan ook wat breder gaan vertellen (nu weten alleen intimie het)

Hoi meiden!

Ik ben mamma!! Zaterdagmiddag is onze kleine man geboren!

Alles is goed gegaan! Na 4 u toch om een ruggenprik gevraagd en jeejjj wat een opluchting was dat!! 4 uur later heb ik 30 min geperst en toen was hij er. Ben er vrijwel ongeschonden vanaf gekomen. We hebben 1 nachtje int ziekenhuis moeten blijven want ik dacgt de dag v te voren mn slijmprop te hebben verloren maar dat waren dus al gebroken vliezen! Ben avonds nog met gebroken vliezen naar een feestje gegaan hahah! Omdat het hoofdje al zover was ingedaald kwam het bij beetjes eruit dus het was niet heel herkenbaar voor ons als gebroken vliezen.
Eetstokje gefeliciteerd met je kleine man! Wat fijn om te horen dat het zo goed verlopen is allemaal. Hoe gaat het nu met jullie?
Eetstokje: gefeliciteerd!! Genietse!!
@Millen van harte gefeliciteerd!

@Oceane jij ook. Wat fijn dat alles goed is. Ik kan jullie gevoel en ongerustheid helemaal voorstellen. Wij allemaal denk ik wel.

Hier gaat verder alles prima. Onze kleine man wordt komende zaterdag al weer 5 maanden.....tijd gaat zo snel en zit al een tijdje aan de groenten en fruithapjes. En het meeste vindt hij lekker, potjes vindt het trouwens niet te pruimen, vers wel. Ben ook al weer een tijdje aan het werk maar het wegbrengen vind ik nog steeds moeilijk. Kleine man niet die vermaakt zich prima.

Ik wist trouwens ook niet dat ik zo blij kon zijn toen ik mn eerste menstruatie weer kreeg. Na 16 weken want al die tijd volledige bv gegeven en 4 weken later weer gewoon, zo fijn, alleen had ik heel erg verwacht dat het veel erger zou zijn dan voor mn zwangerschap maar dat bleek niet zo te zijn.

Verder zijn we nu heel erg aan het nadenken over een tweede kleine uk. Ik twijfel nog heel erg omdat het einde van mn zwangerschap mijn leverwaarden en nierwaarden heel slecht werden uiteindelijk allemaal goed gekomen maar is dat de volgende keer weer zo en kom ik er dan misschien niet goed uit, dan doe ik het onze kleine man ook aan en dat wil ik echt niet. Iets in me zegt me ik moet tevreden zijn met wat ik heb, namelijk eenn heerlijk en gezond ventje.
Whaaa eetstokje gefeliciteerd meid met jullie kleine man!! Fijn dat alles goed is gegaan en hopelijk ben je nu lekker aan het genieten! Heb je een beetje een leuke kraamhulp? En geef je bv of fv?

Nena; hier dezelfde gedachten een beetje over een tweede. Ik heb altijd gezegd graag 2 of 3 kindjes te willen maar twijfel nu ook wel vanwege de zwangerschapsvergiftiging. Toch denk ik wel dat we uiteindelijk voor een tweede willen gaan (denk dat twee nu wel de Max is). Sowieso wil ik er wel een jaar mee wachten. Alleen al vanwege de ks wond.
Jeeeeeee eetstokje gefeliciteerd!

Wat een heerlijk nieuws. Geniet er lekker van!
Eetstokje gefeliciteerd met je ventje!!
Eetstokje ook namens de meiden uit het oktober topic gefeliciteerd!
Ps. ben je nog uit de naam gekomen uiteindelijk ? Of hebben jullie het af laten hangen tot het moment dat jullie hem voor het eerst zagen ?
@Eetstokje: jeeee gefeliciteerd Wat fijn dat alles goed is. Hoe gaat het nu thuis? En met gebroken vliezen naar een feestje, hahaha.

@Nena: wat klinkt dat allemaal heerlijk zeg. En een tweede is dan natuurlijk ook leuk. Maar goed, als het medisch lastig was kan ik me de twijfel voorstellen. Geniet in ieder geval van de kleine man!

@Minni en Oceanne: nog steeds alles goed? Het gaat nu hard bij jullie, richting de helft al!

@Hier: alles hetzelfde. Morgen (éigenlijk vandaag, ik blijf het volhouden) ben ik zes weken. Pffff, wat KRUIPT de tijd zeg. Ik wou dat ik de klok vooruit kon zetten of een zomerslaap kon houden of zo. Ik ben nu al zenuwachtig voor de echo van volgende week. Ik denk dat ik het tegen die tijd echt niet meer houd

Maar ik voel me prima, wel een beetje moe maar met vlagen. Dus ik klaag niet. Ik hoop zo dat we een kloppend hartje zien volgende week Ik kan me nog steeds nauwelijks voorstellen dat er echt iets groeit in mij. Ik weerhoud me zelf er echt bewust van dingen op internet op te zoeken over miskramen, kansen, symptomen, reden enzovoort. Dan raak ik alleen maar in de stress.

XXXX Lieverds

Millen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven