Napraattopic

15-07-2014 12:30 3054 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Omdat we jullie de mogelijkheid willen geven om na te praten over dingen die op het forum gebeuren, openen we dit topic.

Wat mag wel:

- bans bespreken

- beleid bespreken

- trollhinten

- even stoom afblazen

Wat mag niet: alles wat in de huisregels staat

De moderators gaan niet in discussie op dit topic en als er dingen zijn die jullie onder de aandacht willen brengen, staf dan je posting even of stuur een mailtje naar forum@viva.nl

Net alshet Bantopic is dit een test tot eind september en behoudt het moderatorteam het recht om bij misdragingen het topic offline te halen en het experiment te beëindigen.

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
quote:ismene schreef op 13 augustus 2014 @ 00:34:

Dank je Meds. Was ook niet als sensatie-zaakje bedoelt. Ben een overgevoelig mens en merk dat ik toch met de bewuste post uit het bewust topic zit. (Maar wel eerst hier komen melden zodat andere mensen zich ook zorgen kunnen maken, was weer een slim plan van mezelf )

Joh, maak je maar niet druk hoor, is gewoon verzonnen door een wraakzuchtig mens.

Slaap maar lekker voor straks.
quote:lilyofthevalley schreef op 13 augustus 2014 @ 00:38:

[...]

Sjonge. Ik moet sowieso even bijlezen, maar je hebt niet altijd de inlogs nodig hoor. Ik sta op mijn laptop forever ingelogd ofzo. Ook als ie uit is geweest, hoef ik niet opnieuw in te loggen. Je komt gelijk in 'mijn' viva-omgeving.

En waarom zit een vriendin dan een paar dagen na het overlijden achter de pc van haar overleden vriendin? Als je daar al bent, dan ga je niet zitten computeren lijkt me.

Ik vind het bijzonder ongeloofwaardig, helemaal omdat de schuld zo duidelijk bij het forum wordt gelegd.
Oh en ik geloof direct dat mensen over dergelijke dingen liegen. Ik beviel van mijn eerste kind, die lag een tijd in het ziekenhuis. Vlak daarna beviel een forumkennis van een dochter, zelfde omstandigheden als bij mij, alleen dan erger. Foto's en alles verschenen op dat forum. Kindje overleed een paar dagen na de bevalling. Ik was er kapót van, omdat ik pas bevallen was was ik nog gevoeliger voor dit soort dingen. Tot uitkwam dat ze nooit zwanger was geweest. Ze had alles, van gecompliceerde zwangerschap, foto's van haar buik, foto's van het kindje, het overlijden, de begrafenis, bij elkaar gelogen. En zij had meerdere contacten met mensen van dat forum, via telefoon en ook wel in het echt, voor 'de zwangerschap'.

Sindsdien ben ik uiterst kritisch.
quote:Thordis schreef op 13 augustus 2014 @ 00:42:

[...]

En waarom zit een vriendin dan een paar dagen na het overlijden achter de pc van haar overleden vriendin? Als je daar al bent, dan ga je niet zitten computeren lijkt me.

Ik vind het bijzonder ongeloofwaardig, helemaal omdat de schuld zo duidelijk bij het forum wordt gelegd.En dan vooral bij mij, want ik ben begonnen met vraagtekens te zetten bij haar verhaal. Ik ben dan ook boos.
quote:Thordis schreef op 13 augustus 2014 @ 00:45:

Oh en ik geloof direct dat mensen over dergelijke dingen liegen. Ik beviel van mijn eerste kind, die lag een tijd in het ziekenhuis. Vlak daarna beviel een forumkennis van een dochter, zelfde omstandigheden als bij mij, alleen dan erger. Foto's en alles verschenen op dat forum. Kindje overleed een paar dagen na de bevalling. Ik was er kapót van, omdat ik pas bevallen was was ik nog gevoeliger voor dit soort dingen. Tot uitkwam dat ze nooit zwanger was geweest. Ze had alles, van gecompliceerde zwangerschap, foto's van haar buik, foto's van het kindje, het overlijden, de begrafenis, bij elkaar gelogen. En zij had meerdere contacten met mensen van dat forum, via telefoon en ook wel in het echt, voor 'de zwangerschap'.

Sindsdien ben ik uiterst kritisch.munchhausen by proxy
quote:dubbeltje4 schreef op 13 augustus 2014 @ 00:42:

[...]

Joh, maak je maar niet druk hoor, is gewoon verzonnen door een wraakzuchtig mens.

Slaap maar lekker voor straks.Bedankt. Mijn beste vriendin heeft vorig jaar zelfmoord gepleegd door een ongeneeslijke ziekte, daarmee dat ik het waarschijnlijk niet uit mijn hoofd krijg.

Sindsdien ben ik uiterst kritisch.Jeetje wat ziek
quote:Thordis schreef op 13 augustus 2014 @ 00:42:

[...]

Hoe moet ik dat weten? Ik reageer op de inlogs.
Het is hoe dan ook naar.

Met de zelfmoorden die ik van heel dichtbij heb meegemaakt, gingen we echt niet suggereren dat een ander misschien - hoe minimaal, of indirect, of op welke wijze dan ook - enige verantwoordelijkheid had.

Dat geeft mij een heel onbehaaglijk gevoel. Dat je er zelfs maar aan denkt om zoiets te suggereren.

Nu kan ik niet voor een ander spreken, maar dat was wel het laatste waar ik op dat moment, zo kort na iemands overlijden mee bezig was.

Maar goed, misschien gaat een ander er wel heel anders mee om. Ik weet het niet.

Sindsdien ben ik uiterst kritisch. Erg om te lezen! Dit moet echt verschrikkelijk zijn geweest voor jou en jouw partner!
quote:loquase schreef op 13 augustus 2014 @ 00:50:

Het is hoe dan ook naar.

Met de zelfmoorden die ik van heel dichtbij heb meegemaakt, gingen we echt niet suggereren dat een ander misschien - hoe minimaal, of indirect, of op welke wijze dan ook - enige verantwoordelijkheid had.

Dat geeft mij een heel onbehaaglijk gevoel. Dat je er zelfs maar aan denkt om zoiets te suggereren.

Nu kan ik niet voor een ander spreken, maar dat was wel het laatste waar ik op dat moment, zo kort na iemands overlijden mee bezig was.

Maar goed, misschien gaat een ander er wel heel anders mee om. Ik weet het niet.Het is ook juist dat wat me zo bezig houdt (en ik schreef niet eens mee).
@Thordis: hoe is het dan aan het licht dat die bewuste persoon alles verzonnen had?
quote:dubbeltje4 schreef op 13 augustus 2014 @ 00:45:

[...]

En dan vooral bij mij, want ik ben begonnen met vraagtekens te zetten bij haar verhaal. Ik ben dan ook boos.

Niet doen.

Het is echt heel erg ongeloofwaardig en dit is precies de bedoeling.

Stel dat het wel waar zou zijn dan is een forumdiscussie nooit de aanleiding voor zoiets, dan spelen er veel meer dingen en die hebben we ook kunnen lezen, ik noem maar even doktoren zonder begrip, een klappende ex, vrienden verloren en weet ik wat er nog meer allemaal aan de hand was. Stel dat het waar zou zijn dan is die vriendin behoorlijk koekoek om juist hier te komen zwartepieten.
quote:loquase schreef op 13 augustus 2014 @ 00:50:

Het is hoe dan ook naar.

Maar goed, misschien gaat een ander er wel heel anders mee om. Ik weet het niet.Dit dus, er is geen enkel motief voor een "vriendin" om nog een "punt te scoren" in de discussie. de enige die daar belang bij heeft is TO zelf.
Ik heb ook in de nabije omgeving 3 keer meegemaakt dat iemand zelfmoord pleegde. Een vriendin en 2 kennissen.

Het grijpt enorm aan, daarom vind ik het ook zo vreselijk daar berichten over te gaan verzinnen. en ons nog bovendien als schuldigen aan te gaan wijzen.

Echt ziek.
quote:dubbeltje4 schreef op 13 augustus 2014 @ 00:57:

Ik heb ook in de nabije omgeving 3 keer meegemaakt dat iemand zelfmoord pleegde. Een vriendin en 2 kennissen.

Het grijpt enorm aan, daarom vind ik het ook zo vreselijk daar berichten over te gaan verzinnen. en ons nog bovendien als schuldigen aan te gaan wijzen.

Echt ziek. Snap je volledig.
quote:sabbaticalmeds schreef op 13 augustus 2014 @ 00:52:

[...]

Niet doen.

Het is echt heel erg ongeloofwaardig en dit is precies de bedoeling.

Stel dat het wel waar zou zijn dan is een forumdiscussie nooit de aanleiding voor zoiets, dan spelen er veel meer dingen en die hebben we ook kunnen lezen, ik noem maar even doktoren zonder begrip, een klappende ex, vrienden verloren en weet ik wat er nog meer allemaal aan de hand was. Stel dat het waar zou zijn dan is die vriendin behoorlijk koekoek om juist hier te komen zwartepieten.

Ik geloof ook niet dat het verhaal waar is, maar dat iemand de bedoeling kan hebben ons een schuldgevoel aan te praten.

Omdat we zeiden, dat ze aan het kwakzalven was.

Dan ben je vals bezig en sowieso niet goed bij je hoofd.

Dus het verhaal, dat ze een ziek hoofd heeft, klopt dan weer wel.
quote:ismene schreef op 13 augustus 2014 @ 00:52:

@Thordis: hoe is het dan aan het licht dat die bewuste persoon alles verzonnen had?

Er stond een achtergrond detail op één van de foto's waaruit bleek dat de foto in een buitenlands ziekenhuis gemaakt werd. Toen is men gaan zoeken en bleken alle foto's gewoon gejat.

Dat, olus achteraf al wat kleine details die niet klopten.
.
quote:Thordis schreef op 13 augustus 2014 @ 01:03:

[...]

Er stond een achtergrond detail op één van de foto's waaruit bleek dat de foto in een buitenlands ziekenhuis gemaakt werd. Toen is men gaan zoeken en bleken alle foto's gewoon gejat.

Dat, olus achteraf al wat kleine details die niet klopten.Moet toch wel een groot detail zijn dan (op de foto's).
quote:ismene schreef op 13 augustus 2014 @ 00:51:

[...]

Het is ook juist dat wat me zo bezig houdt (en ik schreef niet eens mee).

Dan weten jij en Dubbeltje dus ook dat je op zo'n moment juist bezig bent met elkaar gerust te stellen. Elkaar vertellen dat je écht niet schuldig bent en écht niets had kunnen doen, of zeggen. En jezelf niet gek moet maken met gedachten als: Had ik maar...

Dat iemand het tegenovergestelde doet is zeer atypisch gedrag in die omstandigheden.
Dit kunnen de mods uitzoeken met IP info. De meeste forum software bevat veel waardevolle info over waar een specifieke post vandaan komt, en wanneer (en waar vandaan) een account voor het laatst actief is geweest. Ben benieuwd. Het zou wel diep triest zijn als het echt waar is. En ook als het niet echt waar is, maar dan op een andere manier.
quote:loquase schreef op 13 augustus 2014 @ 01:09:

[...]

Dan weten jij en Dubbeltje dus ook dat je op zo'n moment juist bezig bent met elkaar gerust te stellen. Elkaar vertellen dat je écht niet schuldig bent en écht niets had kunnen doen, of zeggen. En jezelf niet gek moet maken met gedachten als: Had ik maar...

Dat iemand het tegenovergestelde doet is zeer atypisch gedrag in die omstandigheden.Het klinkt niet lief, maar we waren enkel blij dat ze van de pijn verlost was. En er was niets dat iemand had kunnen zeggen (positief of negatief) om haar op andere gedachten te brengen.
quote:topdropje schreef op 13 augustus 2014 @ 01:10:

Dit kunnen de mods uitzoeken met IP info. De meeste forum software bevat veel waardevolle info over waar een specifieke post vandaan komt, en wanneer (en waar vandaan) een account voor het laatst actief is geweest. Ben benieuwd. Het zou wel diep triest zijn als het echt waar is. En ook als het niet echt waar is, maar dan op een andere manier.+1. Heeft er iemand dit al aan de Mods gemeld?
quote:topdropje schreef op 13 augustus 2014 @ 01:10:

Dit kunnen de mods uitzoeken met IP info. De meeste forum software bevat veel waardevolle info over waar een specifieke post vandaan komt, en wanneer (en waar vandaan) een account voor het laatst actief is geweest. Ben benieuwd. Het zou wel diep triest zijn als het echt waar is. En ook als het niet echt waar is, maar dan op een andere manier.ik vraag me af of dat iets oplevert. want TO kan het via de mail natuurlijk gewoon volhouden, een IP check levert je geen info op. En ik herinner me nog een soortgelijke kwestie waarbij de mods zeiden niet aan waarheidsvinding te doen. Ben dus benieuwd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven