Fotoalbums
woensdag 13 augustus 2014 om 15:33
Ik loop jaren achter met mijn foto's. Ze staan allemaal op mijn computer, en ik heb wel zo nu en dan een webalbum gemaakt om foto's te delen met anderen. Maar ik wil ook iets tastbaars hebben, zoals een fotoalbum. Nu vraag ik me af, wat is beter: ouderwets foto's afdrukken en zelf inplakken, of een heel album laten afdrukken bijvoorbeeld bij de Hema. Is er een verschil in kwaliteit, duurzaamheid? Andere ideeen voor fotoalbums?
woensdag 13 augustus 2014 om 15:41
Als je al jaren achterloopt zou je je het gemakkelijkst maken door fotoalbums te laten afdrukken. Je kunt er ook tekst bij schrijven.
Foto's afdrukken en zelf inplakken kun je doen als je weer bij bent. Ik vind dat zelf wel het leukst, kun je ook bonnetjes van de vakantie en zo erbij plakken.
Er zit zeker verschil in afdrukkwaliteit. Op internet staan wel een paar vergelijkingsonderzoeken, geloof dat de Consumentenbond en een fototijdschrift al eens zo'n onderzoek hebben gedaan. Even googlen.
Foto's afdrukken en zelf inplakken kun je doen als je weer bij bent. Ik vind dat zelf wel het leukst, kun je ook bonnetjes van de vakantie en zo erbij plakken.
Er zit zeker verschil in afdrukkwaliteit. Op internet staan wel een paar vergelijkingsonderzoeken, geloof dat de Consumentenbond en een fototijdschrift al eens zo'n onderzoek hebben gedaan. Even googlen.
woensdag 13 augustus 2014 om 15:42
Online een album maken!! Je kunt allerlei leuke achtergronden downloaden en het vullen van een boek gaat snel. Je geeft aan hoeveel foto's je per pagina wilt hebben en dan kun je kiezen uit handige templates. Het vullen doe je door de foto's er snel naar toe te slepen. Echt, als je het eenmaal hebt gedaan wil je nooit meer zelf plakken.
Download anders eens software en begin gewoon. Je kunt een boek maken zonder dat het wat kost. Pas als je op bestellen klikt kom je bij het betalen uit. Maar voor die tijd kun je wel prutsen en proberen.
Ik gebruik de software van de Kruidvat en Lidl vaak. Maar je kan het ook bij de Hema of Albelli doen.
Het bestellen jan prijzig zijn, maar als jij geen haast hebt met afdrukken dan kan je de boeken alvast maken en klaarzetten. Als er weer eens een leuke kortingsactie is van 10% bestel je dan je boek.
Download anders eens software en begin gewoon. Je kunt een boek maken zonder dat het wat kost. Pas als je op bestellen klikt kom je bij het betalen uit. Maar voor die tijd kun je wel prutsen en proberen.
Ik gebruik de software van de Kruidvat en Lidl vaak. Maar je kan het ook bij de Hema of Albelli doen.
Het bestellen jan prijzig zijn, maar als jij geen haast hebt met afdrukken dan kan je de boeken alvast maken en klaarzetten. Als er weer eens een leuke kortingsactie is van 10% bestel je dan je boek.
woensdag 13 augustus 2014 om 15:42
Oei, onderzoek van de Consumentenbond is uit 2012, beetje oud. http://www.consumentenbond.nl/morello-b ... boeken.pdf
woensdag 13 augustus 2014 om 15:52
Goeie tip om eerst maar de achterstand weg te werken en dus niet zelf te gaan plakken. Dat is idd tijdrovend.
Ik heb het rapport van de consumentenbond snel doorgelezen. Ik wist niet dat je ook albums op fotopapier kunt afdrukken, heb zelf alleen nog maar albums op gewoon papier gezien. Iemand ervaring hiermee?
Ik heb het rapport van de consumentenbond snel doorgelezen. Ik wist niet dat je ook albums op fotopapier kunt afdrukken, heb zelf alleen nog maar albums op gewoon papier gezien. Iemand ervaring hiermee?
woensdag 13 augustus 2014 om 16:02
Hi, heel herkenbaar jouw dilemma . Ik zit namelijk met het zelfde puntje.
Zelf in plakken vind ik heel leuk maar tis wel erg tijdrovend maar je kan het zo leuk maken met kleine dingetjes die je hebt verzamelt zoals schelpen en bonnetjes. Het wordt tastbaarder.
Maar je houd dan zo'n dik boek/ map over en dat kost ook allemaal plaats.
Digitaal is wat makkelijker (ook foutjes zijn makkelijker te herstellen) en ook dunner. Maar is wel stukken duurder.
Kwaliteit is volgens mij redelijk gelijk als je de juiste spullen gebruikt.
Zelf in plakken vind ik heel leuk maar tis wel erg tijdrovend maar je kan het zo leuk maken met kleine dingetjes die je hebt verzamelt zoals schelpen en bonnetjes. Het wordt tastbaarder.
Maar je houd dan zo'n dik boek/ map over en dat kost ook allemaal plaats.
Digitaal is wat makkelijker (ook foutjes zijn makkelijker te herstellen) en ook dunner. Maar is wel stukken duurder.
Kwaliteit is volgens mij redelijk gelijk als je de juiste spullen gebruikt.
woensdag 13 augustus 2014 om 16:40
Online! Is echt heel erg leuk en ziet er erg professioneel uit. Als je foto's afdrukt (gebeurt dat nog?) heb je ze in een bepaalde grootte. Als je online aan de gang gaat, kan je de foto's in elke gewenste grootte doen en je kan er mee 'spelen', net zolang als jij tevreden bent. Probeer het eens, en is het niets, dan plak je vervolgens in, maar die kans lijkt mij heel klein.
woensdag 13 augustus 2014 om 16:44
Online.
Eerst alle foto's per jaar en eventueel per maand in een map stoppen.
Daaruit schiften welke foto's er in een album mogen.
Album op bijvoorbeeld fotobuch.de aanmaken en beginnen. Elke dag een pagina of een maand. En zodra er een klaar is, bestellen en met het volgende jaar beginnen.
Doe het stap voor stap, maar wel consequent bijvoorbeeld elke maandag- en woensdagavond om een voorbeeld te geven. Discipline!
Eerst alle foto's per jaar en eventueel per maand in een map stoppen.
Daaruit schiften welke foto's er in een album mogen.
Album op bijvoorbeeld fotobuch.de aanmaken en beginnen. Elke dag een pagina of een maand. En zodra er een klaar is, bestellen en met het volgende jaar beginnen.
Doe het stap voor stap, maar wel consequent bijvoorbeeld elke maandag- en woensdagavond om een voorbeeld te geven. Discipline!
woensdag 13 augustus 2014 om 17:29
Via internet een album maken! Dat inplakken ken ik: je gaat straks heel enthousiast aan de slag met foto's kiezen en bestellen en tegen de tijd dat ze binnen Ijn, heb je geen zin meer om te plakken
Ik ben zelf fan van Albelli. Veel mogelijk, ook van die automatische opvulfuncties enzo. Ik maak elk jaar een jaarboek: gewoon één album dat het hele jaar covert, ook de vakanties. Werkt ideaal en ik pak het er best vaak even bij.
Ik ben zelf fan van Albelli. Veel mogelijk, ook van die automatische opvulfuncties enzo. Ik maak elk jaar een jaarboek: gewoon één album dat het hele jaar covert, ook de vakanties. Werkt ideaal en ik pak het er best vaak even bij.
woensdag 13 augustus 2014 om 17:39
woensdag 13 augustus 2014 om 17:45
Ik maak boeken net de software van de kruidvat en kies dan voor mat fotopapier om af te drukken. Ben erg tevreden met de resultaten. Ik vind het mooier dan boeken van de hema die ik gezien heb. Wel behoorlijk duur, maar als je toch al achterloopt zou ik wachten op aanbiedingen. Die komen regelmatig, vaak na de zomervakantie.