Ervaringen Travel Cot oid.

14-07-2008 21:58 40 berichten
Alle reacties Link kopieren
De vraag is eigenlijk simpel

Wie van jullie heeft dr zo'n baby-slaap-tentje genaamd Travel Cot en wat vind je dr van?

Is het veilig in gebruik en hoe is het slaapcomfort?

Ons idee is om dr 2 te kopen voor onze meiden voor als we in augustus op vakantie gaan.

(dan 8 maanden en 19 maanden)

We hebben namelijk een vouwwagen en we vinden de slaapplaatsen daarin zo groot....

En daarbij, het matras waar ze opliggen ligt in zo'n slaaptent en als die loslaat, stiekjes het niet houden die besvestigd zijn aan de stangen (snappen jullie t nog? ) belanden ze op de grond

(als je de vouwwagen openklapt, wij slapen in het midden waar je ook een tafel kunt uitklappen, de meiden links en rechts in het gedeelte wat uitgeklapt is)

Hmm, langer verhaal geworden dan dat de bedoeling was

Ben benieuwd!

xx
Wij hebben een Deryan travel cot voor onze dochter. Ze is nu 2 jaar, maar slaapt erin vanaf dat ze een maand of 5 was. Bevalt prima! Ze kan erin tot ze een jaar of 4 is, er zit ook een slaapzak bij, maar die hebben we nog nooit gebruikt.

O ja, ik krijg 'm wel uit elkaar (maar das echt heel simpel), maar niet in elkaar, dat laat ik aan mijn man over (die dat dan ook weer heel simpel vindt).
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
quote:Juultje schreef op 14 juli 2008 @ 22:27:

O ja, ik krijg 'm wel uit elkaar (maar das echt heel simpel), maar niet in elkaar, dat laat ik aan mijn man over (die dat dan ook weer heel simpel vindt).

hahaha, en zo heeft ieder weer zijn eigen rol hier in he!!!!

Sorry ff weer on topic: sorry geen ervaring mee... Klinkt wel interessant voor als wij ooit eens zo ver zijn!
Geen antwoord op je vraag, maar met name voor de oudste is er een leuk alternatief in de vorm van een Therm-a-rest of Nordic matje waarvan je op een slimme manier de randen omhoog kan zetten middels een soort stoffen systeem (heet Tattaljee wieg), gezien bij kleine neef (bijna 2 jaar) en beviel prima. Te koop bij Zwerfkei / Bever en dergelijke.

Leuk trouwens, kamperen met twee kleintjes, veel plezier!
Wij hebben er eentje voor onze zoon, nu zes maanden. Hij heeft er tot nu toe elke keer heerlijk in geslapen. En wat ik ook fijn vind, is dat ie goed tegen muggen en ander ongedierte beschermd is.

Zowel het in elkaar zetten als uit elkaar halen laat ik aan manlief over (maar ik ben dan ook extreem onhandig )
Wij hebben er 1 voor onze jongste (nu ruim2) Vorig jaar intensief gebruikt en het beviel prima!

Ik denk dat hij nu wel weer even zal moeten wennen, omdat hij inmiddels thuis een peuterbed heeft en niet meer gewend is om "afgesloten" te slapen.

Wat ik heel fijn vind is dat er echt geen enkele mug binnen komt en dat het bedje erg makkelijk te verplaatsen is zodat hij ook een middagdutje onder een boom in de schaduw kon doen.

Ik betwijfel in zijn geval of hij er inderdaad tot 4jr in kan, zoals de fabrikant zegt. Mijn zoon is namelijk erg groot, maar dat zien we dan wel weer.

Het opzetten vind ik erg lastig, het vereist even wat puzzelen (zelfs als ik het in de week daarvoor al opgezet heb )

En omdat ik niet zo sterk ben in mijn handen en vingers laat ik het meestal door mijn man of oudste zoon doen.

Zoals jij het omschrijft lijkt het me ideaal in jullie vouwcaravan.

Het bedje van tatteljee dat iemand beschrijft waar een self inflating matje in past heb ik ooit geleend van iemand bij een van de andere kinderen, die vond ik makkelijk, licht en simpel.

Maar ook wel erg eenvoudig.

Zoon was toen 3mnd en dat ging dus prima, als je een kind hebt dat zijn bed uitkomt (zoals mijn jongste nu) zou ik het zeker niet doen!

Je kunt daar wel een klamboe oid overheen leggen, maar omdat het erg laag is is dat voor een wat groter kind niet zo prettig denk ik.

Succes met je keuze en een fijne vakantie.
Werkt zo'n bedje ook bij een erg beweeglijke baby? Mij lijkt het wel wat voor als we gaan kamperen in september, dochter is dan ruim 8 maanden. Een gewoon campingbed neemt zoveel ruimte in.... maar ik ben dus bang dat dochter met bed en al 'omvalt'.
Bedankt voor jullie reacties!

Ben aan het zoeken gegaan en op de

Little life travel cot gestuit, deze versie kan ook aan de bovenkant open en dus ook als box gebruikt worden zeg maar...

Zou ie zo ideaal zijn als dat ie dr uit ziet?

Als je peuter in zo'n bedje staat te springen ofzo, breekt t dan niet gelijk af?
Hahaha! Snoopy, we vragen ons hetzelfde af!
Ja, zoals hoor! Ook voor beweeglijke baby's, mijn mannetje is ook onrustige slaper.

Het bedje dat ik heb is zelfs vast te zetten met haringen.

Omvallen onmogelijk!

(Ik heb geen travel cot, maar ander merk, bij perry sport vandaan, lijkt er wel heel erg op)
Oeps sorry, ik heb ff gegoogled en heb wel degelijk de little life travel cot!

(was even in verwarring, mijn man zegt net dat wij een wat ouder model/kleur hebben dat er toen uitging ivm nieuwe kleuren ofzo op einde seizoen, hij kocht hem toen ik nog zwanger was zo graag kamperen wij dus...)

Dus wel een "echte" Haha!

Wij hebben hem ook als "box" gebruikt in zijn 1e jaar kamperen, vorig jaar vond hij het zo interessant op de camping dat hij direct sliep zodra hij in zijn tentje/bedje mocht,zo moe was hij van alle indrukken.
Ik zit mij net wel te bedenken voor TO, meet de ruimte even op die je hebt.

De "poten" steken wat uit, dat is voor de stabiliteit en om vast te kunnen zetten, let dus op of je die ruimte hebt, ik heb zijn bedje altijd in de tussenruimte/ voortent staan, heb geen idee hoe het werkt bij een vouwwagen.

Overigens zit er een isolerend matje in het bedje, op het grondzeil van je voortent is in ieder geval geen enkel probleem.

Toen hij heel klein was heb ik wel voor de wind en tocht (was toen een wat koudere plek waar we stonden) een fleece deken over de achterkant gelegd aan buitenkant van het bedje om het gaas wat af te dekken.
Ik zat te denken aan een travel cot van Deryan en die is best laag en lijkt me niet zo stabiel. Zeker niet met een kind dat gewend is om langs de spijlen haar hele bed door te gaan . Is nu te koop trouwens voor 25 euro bij van Asten (in Tilburg), ik denk dat ik toch maar de gok ga nemen, anders zet ik 'm zo weer op marktplaats...
Met haringen vastzetten klinkt trouwens heel handig, maar is zo zonde van de tent... (met 2 slaap'cabines')
SnoopySnoopy schreef

Met haringen vastzetten klinkt trouwens heel handig, maar is zo zonde van de tent... (met 2 slaap'cabines')

Ja, inderdaad ik heb het in mijn binnentent ook nooit gedaan hoor!

Ik noemde het als optie voor de beweeglijke kindjes

buiten heb ik hem overigens weleens vastgezet hoor.

De mogelijkheid hebben is soms gewoon lekker.
Degene die ik heb staat nu op marktplaats voor maar 30 euro!
Nu je het zo schrijft.... ik kan haar natuurlijk ook in het middelgedeelte van de tent zetten, komt toch geen ongedierte door. En dan kan ik 'm wel vastzetten met haringen .
Hier ook een travelcot van Deryan. Zoon (bijna 2,5 jaar) heeft er vorige week voor het eerst in geslapen. Vond het erg interessant, maar had alleen niet genoeg "steun" bij de zijkanten. Normaal ligt hij lekker tegen de spijlen van zijn ledikant aangeleund, dat kon nu dus niet.

Omdat we maar 1 nacht gekampeerd hebben, weet ik niet hoe het verder zou zijn gegaan. Zoon werd 's nachts in paniek wakker, of dat door het bedje kwam, weet ik niet. Het scheelt overigens wel veel qua ruimte met een weekendbedje.
Tieger; de deryan schijnt smaller en minder hoog te zijn dan de little life.

Een kindje van 2,5 is al best groot natuurlijk.
Bevalt prima! Dochter van elf maanden slaapt er momenteel een paar nachtjes in wegens een muggenplaag. Makkelijk in en uit elkaar (je moet het gewoon even doorhebben), licht, handig, makkelijk mee te nemen....

Ook vast te zetten met haringen eventueel.

Snoopy; mijn dochter sjouwt graag rond, maar het is haar nog niet gelukt om met Travel Cot en al door de kamer te hopsen.
quote:Labyrint schreef op 14 juli 2008 @ 23:48:

Snoopy; mijn dochter sjouwt graag rond, maar het is haar nog niet gelukt om met Travel Cot en al door de kamer te hopsen.

Ik zag het al helemaal voor me.... nou, dan durf ik het ook wel aan geloof ik. En anders hebben we altijd nog de haringen .
Hier ook een Deryan voor ons zoontje van 15 maanden. Bevalt prima. Zeker als heerlijk afgesloten slaapruimte. Hij slaapt er al bijna een jaar in. Hij is heel klein om mee te nemen en makkelijk in en uit te klappen.

Wel vind ik het materiaal wat zweterig. Ik leg vaak een handdoek in het tentje op de slaapzak om mijn zoontje in zijn eigen slaapzak daarop te laten slapen. Het is toch wat kunststof allemaal.

Veel succes met de keuze!
Ohja en hij kan er niet in staan en doet dat ook niet, terwijl hij dat in zijn bed wel doet.

We hebben hem zelfs een fase toen hij steeds in zijn bed ging staan snachts en ging gillen omdat hij denk niet wist hoe hij weer moest gaan slapen ff een poosje in de tent gelegd en toen was het weer voorbij. Ideaal dus.
we hebben de deryan travelcot. Supermakkelijk op te zetten (eigenlijk alleen los te maken). Inpakken kan man niet, maar ik vind het erg gemakkelijk...

Ik gebruik de slaapzak die erbij zit als soort van extra matrasje, zodat hij niet op het plastic slaapt.. Ik vind het ideaal voor erbij.. Als we ergens naartoe gaan en ik wil niet alles meesjouwen, gaat deze mee.. Je kinderen kunnen er gemakkelijk in. Je kan het donker en lichter maken en het is insektenvrij.

we gebruiken hem niet heel vaak.. want als ergens al een ledikant staat, geven we daar de voorkeur aan..
Zie ook het oude topic: Welk reisbedje?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven