Slechte mondhygiene
donderdag 14 augustus 2014 om 19:37
Ik heb erg vaak last van tandvleesontstekingen, kaak onstekingen en welke ontsteking er in je mond ook kan zijn. Ik heb er last van. Nu heb ik weer een tong ontsteking ( wat het precies is weet ik niet maar het is pijnlijk en ziet er smerig uit) waarvoor ik morgen dus weer naar de dokter ga.
Ik heb al een beetje op google gezocht en het schijnt te komen door een slechte mondhygiene dus heeft er iemand tips voor mij hoe ik hier toch vanaf kan komen?
Ik poets mijn tanden 3x per dag, daarna flos ik en afhankelijk van welke ontsteking ik op dat moment heb spoel ik mijn mond ook. En ik weet niet eens wat ik nog meer kan doen, ik heb eens een test bij de tandarts gedaan en die zegt ook dat ik gewoon goed poets. Enige wat ik niet doe is tussen de middag echt 2 minuten poetsen dat is meestal korter.
Wie heeft de gouden tip of kan aangeven wat ik verkeerd doe?
Ik heb al een beetje op google gezocht en het schijnt te komen door een slechte mondhygiene dus heeft er iemand tips voor mij hoe ik hier toch vanaf kan komen?
Ik poets mijn tanden 3x per dag, daarna flos ik en afhankelijk van welke ontsteking ik op dat moment heb spoel ik mijn mond ook. En ik weet niet eens wat ik nog meer kan doen, ik heb eens een test bij de tandarts gedaan en die zegt ook dat ik gewoon goed poets. Enige wat ik niet doe is tussen de middag echt 2 minuten poetsen dat is meestal korter.
Wie heeft de gouden tip of kan aangeven wat ik verkeerd doe?
donderdag 14 augustus 2014 om 20:37
Mondhygienste ben ik al een half jaar niet meer geweest, ik geloof december voor het laatst, toen zei ze dat het de goede kant opging en aan de ene kant is dat ook zo. Van elke dag pijn en verschillende ontstekingen ben ik naar heel weinig pijn gegaan en mildere ontstekingen,
Echt alles wat je maar kan krijgen in je mond heb ik al gehad, losse tanden, abcessen zo groot als een vingertop ( in mijn mond voelt het dan natuurlijk als een tennisbal aan).
Ik heb zoveel pijn gehad dat ik zelfs behandeling heb geweigerd omdat ik vond dat al mijn voortanden maar getrokken moesten worden. Echt ik heb er allemaal ervaring mee maar ervan af komen is een ander verhaal.
Echt alles wat je maar kan krijgen in je mond heb ik al gehad, losse tanden, abcessen zo groot als een vingertop ( in mijn mond voelt het dan natuurlijk als een tennisbal aan).
Ik heb zoveel pijn gehad dat ik zelfs behandeling heb geweigerd omdat ik vond dat al mijn voortanden maar getrokken moesten worden. Echt ik heb er allemaal ervaring mee maar ervan af komen is een ander verhaal.
donderdag 14 augustus 2014 om 20:38
Misschien beetje nutteloze post maar wel fijn te lezen dat ik niet de enige ben die hier last van heeft! Wat een marteling altijd bij mondhygenist maar het helpt wel. Tandenragger doet bij veel tanden nog zeer en weet dat t dom van me is maar dat stel ik dus steeds uit. Misschien toch eens die ene tandpasta proberen en extra vitaminen slikken...waterflosser hebben we al lang maar gebruik ik niet omdat t al snel zeer doet...tja logisch met zulke tandvlees.'voel me nu net zo 1 die rekeningen verstopt en daardoor steeds hoger in boetes komt: ik weet wat ik moet doen maar door de pijn doe ik het niet helemaal goed.
donderdag 14 augustus 2014 om 20:40
Sanny_82 echt een "feest" der herkenning ja. Soms ben ik het ook echt helemaal zat maar als ik dan de pijn weer inbeeldt die ik heb gehad en dat ik eruit heb gezien alsof ik door 4 man in elkaar ben geslagen ( zo'n erge ontsteking dat mijn hele gezicht was opgezwollen en mijn rechteroog zelfs dichtzat) heb ik het wel afgeleerd om niet heel erg laks te zijn. Liefste laat ik onder narcose alles in 1x doen wat er moet gebeuren en daarna alles met een teflon laag inspuiten ( helaas bestaat dat niet hha) zodat ik nooit meer pijn heb.
donderdag 14 augustus 2014 om 21:36
donderdag 14 augustus 2014 om 21:44
Ik heb chronische parodontitis door medicijngebruik. Naast flossen, rageren, electrisch poetsen en regelmatig naar de mondhygiënist leek er niets meer aan te doen.
Tot ik, naast bovenstaande, mijn tanden ging poetsen met kokosolie. Oilpulling was too much voor mij, maar dit gaat goed. Eén poetsbeurt per dag poets ik eerst met kokosolie en dan napoetsen met tandpasta. De andere poetsbeurten alleen tandpasta.
Kokosolie verzacht maar heeft ook een antibacteriële en helende werking. Extra bonus: je tanden zijn langer glad èn worden witter na een poosje.
Tot ik, naast bovenstaande, mijn tanden ging poetsen met kokosolie. Oilpulling was too much voor mij, maar dit gaat goed. Eén poetsbeurt per dag poets ik eerst met kokosolie en dan napoetsen met tandpasta. De andere poetsbeurten alleen tandpasta.
Kokosolie verzacht maar heeft ook een antibacteriële en helende werking. Extra bonus: je tanden zijn langer glad èn worden witter na een poosje.
donderdag 14 augustus 2014 om 23:10
Ik heb ook een keer in twee dagen tijd een flinke tandvleesontsteking gehad. Ik had zelfs een deel tandvlees dat grijzig was geworden, bleek het gewoon afgestorven te zijn. Mijn tandvlees is sindsdien teruggetrokken, vind het zo jammer als ik er aan terugdenk. Bij mij was de oorzaak een lage weerstand.. Ben er vanaf gekomen door te rageren en door de mondhyg. te bezoeken.
Als elektrische tandenborstel raad ik je geen ronde kop aan maar bijvoorbeeld die van Philips sonicare. Mijn tandarts is tot mijn verbazing tevreden over mijn gebit sinds ik daarmee poets.
En ohja, na 2 weken oil pulling zag ik dat mijn tandvlees weer een gezonde roze kleur kreeg en niet meer opgezwollen was.
Als elektrische tandenborstel raad ik je geen ronde kop aan maar bijvoorbeeld die van Philips sonicare. Mijn tandarts is tot mijn verbazing tevreden over mijn gebit sinds ik daarmee poets.
En ohja, na 2 weken oil pulling zag ik dat mijn tandvlees weer een gezonde roze kleur kreeg en niet meer opgezwollen was.