Chlamydia, onvruchtbaar?
vrijdag 15 augustus 2014 om 01:17
Hallo mensen,
ik ben nieuw hier en zit nu een paar dagen met een vraag.
Mijn nieuwe partner is getest op chlamydia, deze test was positief.
Nou is er een grote kans dat hij het van mij heeft opgelopen en dat ik al minstens 9 maanden rondloop met chlamydia ( vanwege me ex).
Is de kans nu groot dat ik onvruchtbaar ben geworden?
Ik wil later nog graag kinderen kunnen krijgen dus baal op het moment heel erg!
ik ben nieuw hier en zit nu een paar dagen met een vraag.
Mijn nieuwe partner is getest op chlamydia, deze test was positief.
Nou is er een grote kans dat hij het van mij heeft opgelopen en dat ik al minstens 9 maanden rondloop met chlamydia ( vanwege me ex).
Is de kans nu groot dat ik onvruchtbaar ben geworden?
Ik wil later nog graag kinderen kunnen krijgen dus baal op het moment heel erg!
vrijdag 15 augustus 2014 om 01:29
Ik heb hetzelfde (gehad), dus herken je zorgen. Mijn destijds nieuwe vriend testte positief voor chlamydia, en ik daarna ook. Ik weet niet precies hoelang ik er mee rondgelopen heb, maximaal 9 maanden.
Over het algemeen is het natuurlijk hoe langer chlamydia, hoe meer kans op een verder opstijgende infectie en daarmee hoe meer kans op verklevingen en onvruchtbaarheid. Ik ben destijds ook naarstig op zoek gegaan naar adequate percentages, maar die zijn (ook in de medische vakliteratuur) amper te vinden. Hoe groot de kans bij jou is dat je onvruchtbaar bent kan niemand je dus zeggen. Mijn huisarts zei dat als ik na 6 maanden proberen nog niet zwanger zou zijn, ik dan maar langs moest komen.
Vooraf al een opspuitfoto maken doen ze nooit, omdat het een shitonderzoek is en onnodig als je gewoon zwanger kunt worden.
Afwachten dus, en eerst maar eens laten testen om het zeker te weten..
Over het algemeen is het natuurlijk hoe langer chlamydia, hoe meer kans op een verder opstijgende infectie en daarmee hoe meer kans op verklevingen en onvruchtbaarheid. Ik ben destijds ook naarstig op zoek gegaan naar adequate percentages, maar die zijn (ook in de medische vakliteratuur) amper te vinden. Hoe groot de kans bij jou is dat je onvruchtbaar bent kan niemand je dus zeggen. Mijn huisarts zei dat als ik na 6 maanden proberen nog niet zwanger zou zijn, ik dan maar langs moest komen.
Vooraf al een opspuitfoto maken doen ze nooit, omdat het een shitonderzoek is en onnodig als je gewoon zwanger kunt worden.
Afwachten dus, en eerst maar eens laten testen om het zeker te weten..
vrijdag 15 augustus 2014 om 01:52
Hoi, mijn vriend en ik hebben dit ook gehad..
Mijn vriend heeft dit zeker 3 jaar bij zich gedragen en ik maximaal 4maanden.. en ook ik was enorm bang dat ik of hij onvruchtbaar was, maar nu hebben we een gezond mooi meisje in bedje liggen van 3maandjes oud dus ik kan je meegeven het is niet altijd zo, maak je er niet te veel druk om, want dat brengt je zowieso niks verder.. liefs prulke
Mijn vriend heeft dit zeker 3 jaar bij zich gedragen en ik maximaal 4maanden.. en ook ik was enorm bang dat ik of hij onvruchtbaar was, maar nu hebben we een gezond mooi meisje in bedje liggen van 3maandjes oud dus ik kan je meegeven het is niet altijd zo, maak je er niet te veel druk om, want dat brengt je zowieso niks verder.. liefs prulke
vrijdag 15 augustus 2014 om 08:57
Ik heb zelf ook chlamydia gehad, ik wist het pas toen het zwanger worden niet lukte en ik een bloedonderzoek kreeg bij de gyn. Waarschijnlijk heb ik er jaren mee rondgelopen zonder dat ik het wist. Ik heb zo'n eileider onderzoek gehad en gelukkig waren ze wel doorgankelijk, maar de chirurg zei wel dat het wel kon zijn dat er aan de binnenzijde beschadigingen konden zitten die met dat onderzoek niet zichtbaar zijn. Gelukkig heb ik (na wat moeite) wel 2 kinderen gekregen.
vrijdag 15 augustus 2014 om 09:03
zaterdag 15 augustus 2015 om 17:00
Dit is een oud topic, maar hoop alsnog info te verkrijgen.
Ik ben onlangs gediagnosticeerd met het het epstein bar virus én chlamydia.
Nu ben ik absoluut pertinent zeker dat ikzelf (uiteraard) niet ben vreemdgegaan en ook men partner niet.
Zou het kunnen dat na zelfs 12j je alsnog chlamydia kan krijgen ? Nochtans ben ik zovele jaren terug gecheckt op soa's. Of zou het kunnen dat het al die jaren sluimert en dat we elkaar steeds terug 'aansteken' ?
Ik neem nu antibiotica,maar men huisarts sprak helemaal niet over dat ook hij aan de antibiotica moet tegelijk.
Men weerstand is blijkbaar heel laag, men partner heeft zoals gewoonlijk totaal geen last/symptomen.
bedankt !
Ik ben onlangs gediagnosticeerd met het het epstein bar virus én chlamydia.
Nu ben ik absoluut pertinent zeker dat ikzelf (uiteraard) niet ben vreemdgegaan en ook men partner niet.
Zou het kunnen dat na zelfs 12j je alsnog chlamydia kan krijgen ? Nochtans ben ik zovele jaren terug gecheckt op soa's. Of zou het kunnen dat het al die jaren sluimert en dat we elkaar steeds terug 'aansteken' ?
Ik neem nu antibiotica,maar men huisarts sprak helemaal niet over dat ook hij aan de antibiotica moet tegelijk.
Men weerstand is blijkbaar heel laag, men partner heeft zoals gewoonlijk totaal geen last/symptomen.
bedankt !
zaterdag 15 augustus 2015 om 18:17
Hoe wil jij Chlamydia krijgen zonder vreemdgaan in deze situatie? Je zegt dat je aan het begin van je relatie getest bent op Chlamydia, lees ik dat goed? En toen zijn jullie beide getest en was het goed? En nu heb je Chlamydia? Dat krijg je niet van de wc bril, dus dan zou ik toch maar eens een serieus gesprek met je partner aanknopen, want dan lijkt mij dat 1 van jullie niet eerlijk is.
Als je niet allebei getest bent op Chlamydia en hij heeft je na je laatste soa-test aangestoken, dan kan het virus wel jaren sluimeren. Of dat 12 jaar kan duren zonder dat je er iets van merkt, dat weet ik niet.
Als je niet allebei getest bent op Chlamydia en hij heeft je na je laatste soa-test aangestoken, dan kan het virus wel jaren sluimeren. Of dat 12 jaar kan duren zonder dat je er iets van merkt, dat weet ik niet.
zaterdag 15 augustus 2015 om 18:29
Het probleem met chlamydia is dat je (vooral als vrouw) vaak niet merkt dat je het hebt.
Een van jullie moet het hebben opgelopen na (of vlak voor) de SOA-test. Of je chlamydia oploopt heeft trouwens weinig te maken met weerstand.
Je vriend moet ook behandeld worden voor chlamydia, anders besmet hij je weer.
Een van jullie moet het hebben opgelopen na (of vlak voor) de SOA-test. Of je chlamydia oploopt heeft trouwens weinig te maken met weerstand.
Je vriend moet ook behandeld worden voor chlamydia, anders besmet hij je weer.
zondag 16 augustus 2015 om 16:41
Ik ben er geen 100%, maar 200% zeker van dat we beide de afgelopen 12j geen scheve schaats hebben gereden softijs .. Destijds hebben we idd ons beide laten testen op soa's, vooraleer we 'onveilig' begonnen vrijen .
thanks Nushy, ik vond het zowiezo vrij vreemd (we waren beide bij de huisarts), dat hij mij wél antibiotica gaf, maar men partner helemaal niet of zelfs geen test afnam.
Antibiotica is dan vrij nutteloos me dunkt zonder dat ook hij minstens getest is, dan gaat het gewoonweg over en weer als ook hij positief is
De huisarts is nu in vakantie. Achja, als het dan al zo lang aanwezig is, kan het nog wel wachten zeker ..Ik hoef toch geen kinderen.
thanks Nushy, ik vond het zowiezo vrij vreemd (we waren beide bij de huisarts), dat hij mij wél antibiotica gaf, maar men partner helemaal niet of zelfs geen test afnam.
Antibiotica is dan vrij nutteloos me dunkt zonder dat ook hij minstens getest is, dan gaat het gewoonweg over en weer als ook hij positief is
De huisarts is nu in vakantie. Achja, als het dan al zo lang aanwezig is, kan het nog wel wachten zeker ..Ik hoef toch geen kinderen.