Ov-Chipkaart declareren

15-08-2014 13:48 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor mijn werk kan ik bepaalde treinreizen declareren. Vroeger deed ik dat met kaartjes, maar sinds begin juli log ik netjes in en uit op het station. Ik heb een account aangemaakt en gezien hoe ik de specifieke werk-gerelateerde treinreizen kan afdrukken (denk ik), Toen ik dit deed, zag ik ook de tijdstippen erbij staan van het inchecken. Weten jullie of ik er ook voor kan zorgen dat deze niet te zien zijn? Na afloop van een cursusdag ga ik bijvoorbeeld wel eens eten in die stad, of heb ik een andere afspraak buiten werktijd, maar van mij hoeft de administratie niet te zien dat ik pas weer ben teruggereisd om 23.00, bijvoorbeeld. Heb al een mailtje gestuurd naar ov-chip, maar geen reactie. Dus ik hoop dat iemand hier het weet!
Printen, typexen en kopiëren.
Onder "Mijn transacties" Bij kopje "laatste 10". "type periode in".

Kan je transacties aan of uitvinken.
Als ik het goed begrijp wil je de reizen dus wel declareren, maar wil je niet dat anderen (van de administratie) zien op welk tijdstip de reis was? Tja, volgens mij is het niet mogelijk om die informatie van het overzicht te verwijderen.

Maar het maakt toch niet uit of je na je werk direct naar huis reist of eerst nog even iets voor jezelf gaat doen? Het blijft de reis van je werk (of werkgerelateerde activiteiten) naar huis.
Doorstrepen?
Een aparte OV-kaart aanschaffen voor je zakenreizen, die door de zaak wordt betaald?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Pejeka: Dan staan de reistijdstippen er toch nog steeds bij?

Ik denk dat het gewoon niet automatisch kan. Dus inderdaad: typ-ex of doorstrepen. Of lekker laten staan natuurlijk. Waarschijnlijk kijkt de administratie toch alleen maar naar het bedrag onder de streep.
quote:Lariba schreef op 15 augustus 2014 @ 14:46:

Pekela: Dan staan de reistijdstippen er toch nog steeds bij?

Ik denk dat het gewoon niet automatisch kan. Dus inderdaad: typ-ex of doorstrepen. Of lekker laten staan natuurlijk.Maar dat maakt voor je zakenreizen toch niet uit? Als jij (bijv.) om 11 uur in Utrecht een afspraak hebt, wat maakt het dan uit dat de administratie kan zien dat je de trein van 9 uur hebt genomen om daarheen te reizen? Dat mogen ze dan toch zien?
Het zou mij ook niet uitmaken, maar TO wil dus niet dat de secretaresse zich gaat zitten afvragen wat zij tussen 17.30 en 23u nog in Utrecht te doen had.
quote:Lariba schreef op 15 augustus 2014 @ 14:51:

Het zou mij ook niet uitmaken, maar TO wil dus niet dat de secretaresse zich gaat zitten afvragen wat zij tussen 17.30 en 23u nog in Utrecht te doen had.Alsof de secretaresse dat ook maar iets interesseert.
Zie de toevoeging in mijn vorige post :-).
Als je een declararieoverzicht maakt, dan wordt het toch een excel-overzicht? Kun je dan niet zelf de tijden wissen?
Ik doe hetzelfde, maar laat de tijdstippen gewoon staan. Nog nooit enig probleem / opmerking mee / over gehad.
No but yeah but no but yeah but no but yeah no but yeah but no because I'm not even going on the pill because Nadine reckons they stop you from getting pregnant.
quote:Lariba schreef op 15 augustus 2014 @ 14:53:

Zie de toevoeging in mijn vorige post :-).

Ik zie het nu Ik begrijp dit soort dingen nooit zo goed. Het is ieders goed recht om dingen niet te vertellen hoor, maar het is alsof de administratie (of de secretaresse) die hele lijst gaan uitpluizen om te zien wanneer medewerkers hebben gereisd en of dat wel aansluit op de werktijden. En dan sluit het niet aan, wat dan nog? Dan weten ze dat je nog in de stad bent geweest, nou en.

Ik krijg dit soort lijsten ook en soms kijk ik er vluchtig doorheen of er geen rare dingen op staan (data in het weekend bijvoorbeeld).

En, TO, op het vroegere kaartje kon je zien hoe laat het was gestempeld, dus ik begrijp echt niet waarom dit nu opeens zo'n probleem is.
Ha fijn, wat een berichten! Het lijkt erop alsof de oplossing van Nerd op Viva een handige is. Ik ben het eens met dat het de administratie niet aan gaat, maar alsnog vind ik het vervelend dat er vragen over gesteld zouden kunnen worden.

Wat Sweet devil aangeeft, deed ik dus, maar dan kreeg ik de tijden erbij.

Ranonkel: volgens mij wordt het geen excell overzicht, maar gewoon een printje, niets op aan te passen.

Nerd op viva: op het vroegere kaartje stond inderdaad heel licht wanneer het gekocht was, maar dan nam ik een retourtje, dus het tijdstip van de terugweg was niet te zien.
Ik heb dus een beetje een bemoeizuchtige werkgever, kleine organisatie, vandaar m'n vraag ;)
quote:Tweezer schreef op 15 augustus 2014 @ 16:19:

Ik heb dus een beetje een bemoeizuchtige werkgever, kleine organisatie, vandaar m'n vraag ;)

Het is heel simpel.

Als jij een zakenreis maakt en je zakelijke afspraak eindigt bijvoorbeeld om 17.00 uur (einde werktijd), dan maakt het voor jouw zaak geen fluit uit of je dan gelijk in de trein springt of dat je nog een uurtje in die stad blijft. Immers, die heen- en terugreis moesten ze toch betalen, dus of je dan om 18.00 uur in de trein zit of om 21.00 uur, maakt niks uit. Daar benadeel je de zaak niet mee.

Het wordt natuurlijk een ander verhaal als jouw zakelijke afspraak om 13.00 uur eindigt en je stapt vervolgens pas om 21.00 uur in de trein. Dan heeft jouw werkgever het goed recht om te vragen wat je 's middags hebt gedaan, want dat is werktijd en als dan blijkt dat je lekker bent gaan winkelen omdat je toch in Utrecht (of een andere plaats) was, dan mag hij daar verlofuren voor inhouden, want dan heb je in principe gewoon de middag vrij genomen.

Zo simpel is het.

Ik heb ook wel eens een zakelijke afspraak in de plaats waar mijn vader woont, en als die afspraak dan rond 17.00 uur is afgelopen, ga ik ook vaak bij mijn vader langs, blijf daar eten, koffiedrinken, en reis dan later op de avond weer naar huis. Dat is dan echt geen probleem, want dan heb ik mijn werkdag gewoon volgemaakt en ben in mijn eigen tijd bij mijn vader op bezoek geweest.

Maar stel dat ik om 13.00 uur klaar bent en ik ga dán eerst bij mijn vader lunchen en koffiedrinken, dan doe ik dat in principe in de baas zijn tijd en dat kan niet (tenzij ik daar verlof voor opneem, natuurlijk).

Zo simpel is het.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven