Februari 2009

10-06-2008 09:17 5254 berichten
Alle reacties Link kopieren
JOEHOE!!! We zijn zwanger en uitgerekend in februari 2009

Zin om mee te schrijven??
Bluester en Loewyz, veel plezier vandaag!
Goeiemorgen!

Lynx, ben je inmiddels al voor je echo geweest? Wat fijn dat je dus toch gelijk terecht kon! Ik denk aan je!

Haha, Frans. Het woord ENORM was ook al in me opgekomen ja. Voel me nu al af en toe een soort walrus als ik op de bank lig. Ben benieuwd, donderdag krijgen we uitsluitsel. (hoopt stiekem dat het gewoon nu even in het begin hard groeit......)

Ik zou me als ik jou was geen zorgen maken over die echo. Net wat bluester zegt, het gaat overal anders.

Ibbeltje, fijn dat je het 'kwijt' bent haha. Kan me voorstellen dat je dan dolblij bent. Hier geen last van verstopping gelukkig.

Sjaanie, leuk dat je het verteld hebt. Van de vorige weet ik dat het dan ook echt bij jezelf wat meer gaat leven. Wij wachten de echo van donderdag af en gaan het dan vertellen. Ware het niet dat ouders + schoonouders in het buitenland zitten. Mijn ouders komen dit weekend thuis, maar schoonouders zijn nog wel een maand weg. Dat wordt dus helaas over de telefoon vertellen.

Bluester, voorlopig blijft het ook gewoon bij de plannen. De uitvoering komt wat ons betreft na de 20 weken echo als we weten wat het geslacht is. Kunnen we daar een beetje de boel op inrichten.

De laatste dagen heb ik erg last van mijn stuitje trouwens. Bij de vorige bevalling is die flink gekneusd geweest. Dat is beter geworden gelukkig, maar ik had er steeds bij mijn menstruatie een paar dagen last van en dan de rest van de maand niet meer.

Zeker aan het einde vd dag en als ik onderuit op de bank heb gelegen doet het echt zeer! Moet mezelf echt rechtop zetten met een hoop gesteun en gekreun zeg maar. Gelukkig heb ik er bij rechtop zitten geen last van dus op mijn werk in de bureaustoel zitten gaat nog prima.

Baal er flink van, want als ik daar nu al last van heb hoe is het dan over een paar maanden?

Ik ga het nog even aankijken, wie weet (hopelijk) is het gewoon een gevolg van het oprekken daar beneden en is het daarna over.

Anders de vk maar eens bellen.
O, ik zie 2 echo's op de planning vandaag! Veel plezier!
Hoi hoi,

Sorry hoor, een beetje drukjes de laatste tijd waardoor ik er niet echt aan toekom echt mee te schrijven hier....

Even een update; ben vorige week (10 juli) naar de vlos geweest voor een eerste intake. Had niet zo'n fijn gevoel in bij deze vlos. Ze was voor mijn gevoel afstandelijk toonde helemaal geen interesse, stelde alleen maar pats boem vragen. Heb daarom besloten dat ik op zoek ga naar een andere vlos. Vind het namelijk wel belangrijk dat ik hier een fijn gevoel bij heb en dat ik het gevoel heb dat er ook wordt geluisterd naar mijn verhaald.

Maaarrr, heb a.s. donderdag dan mn eerste echo (17 juli). Ik merk wel dat ik het nu erg spannend begin te vinden en mij ook wel zorgen maak. Stel dat ze iets heel erg fouts zien, of een enorm misvormd kind (pfff, kan dit soort vragen niet uit mn hoofd krijgen). Merk dat manlief hier echt een stuk nuchterder in is en met beide benen op de grond sta. Dit heb ik zo af en toe ook wel nodig.

Ik ga er misschien maar niet teveel over nadenken. We zien het wel!

Oja, wat betreft de nieuwe baan die ik aangeboden had gekregen; ik heb bij ze aangegeven dat ik zwanger ben. En we hebben besloten er niet mee door te gaan. Helemaal prima wat mij betreft, ik kan het gelukkig afsluiten.

Lynx, ben erg benieuwd naar je afspraak van vanochtend. Hoop zo dat het allemaal goed zit.

Aan alle andere dames, zwanger en geniet ze verder!

Meike
Hallo allemaal!

Ben vanochtend bij de gynaecoloog geweest en zoals ik al gedacht had werden mijn vermoedens bevestigd. Ik heb inderdaad officieel een miskraam gehad. Alles is wel helemaal schoon dus dat is nog een klein pluspuntje.

Weet op dit moment niet zo goed hoe ik mij moet voelen. Komt allemaal nog wel.

Ik wil jullie in ieder geval allemaal heel veel succes en een hele fijne zwangerschap wensen. Zet hem op allemaal!

Ik kom zo nu en dan nog wel even spieken.

Heel erg bedankt voor jullie lieve medeleven de afgelopen week!

Liefs Lynx
Lynx, heel veel sterkte voor jou en Lynxman.
Lynx, oh wat jammer. Het is dus toch niet goed gegaan. Ik wens jullie heel veel sterkte
Oh lynx. Wat naar. Sterkte!
Bah, heel veel sterkte Lynx voor jou en je man. Dit gevoel is onbeschrijfelijk en land niet direct.

Ik moet nog enorm veel aan het kamertje doen en aangezien mijn man veel gaat doen en een 40+ uren baan heeft nemen we ruim de tijd. Ik heb geen zin om hem te moeten pushen en ook niet dat het niet op tijd af is. Het plafond moet gewit worden en de muren moeten kaal gemaakt worden (behang eraf) en geplamuurd. Daarna geverfd in de juiste kleuren, wit met grijs. Dat moet minimaal 2 keer gedaan worden is mijn ervaring. De vloer is wel klaar hoor. Dus als de muren en het plafond klaar is kan ik gaan beginnen met de inrichting.

De schilder gaat de kozijnen en de balkondeur verven van binnen en buiten. Dat is half augustus dus pas daarna kunnen we technisch gezien echt gaan beginnen en dan gaan we eind augustus drie weken op vakantie. Met een beetje pech kunnen we dus pas echt echt goed gaan beginnen in september. Eind november wil ik hem per se af hebben. Ik heb nl meer rust als dingen klaar zijn. En ben nogal precies, manlief ook.

Daarom heb ik nu ook al heel vele geregeld. (Zwangerschapscursus, kraamzorg en kinderopvang).

Morgenavond ga ik katoenen luiers voelen en bekijken bij iemand die ze gebruikt. Ik ga nl luiers kopen van Kaatje Katoen en deze zelf wassen. Ook gaan wij het boekje over plassen op het potje toepassen en de combi met katoenen luiers is erg prettig. We doen het uit milieuoverweging en uit de overweging dat de kids eerder zindelijk worden, rond 1 tot 1,5 jaar.

Iedereen gefeliciteerd met het hartje! Sjaanie, gezellig op dezelfde dag uitgerekend!!

Vrijdag mogen wij weer zwaaien naar onze krummel! Heb er onwijs veel zin in!
Ben geschrokken van het bericht van Lynx en besef me eens te meer dat het allemaal zo kwetsbaar is en dat het een wondertje is dat het goed gaat...

maar bij mij gaat het dus goed. Echo was heel duidelijk en frummel was bijna 3 x zo groot als de vorige keer. Je zag nu heel duidelijk het hoofdje, lijfje en staartje (). Ben zo blij want had me natuurlijk wel weer van alles in mijn hoofd gehaald vanochtend. Volgens de gyn. ziijn al die kansen die je leest in de boekjes niet meer op mij van toepassing omdat ze nu al gezien hebben dat het allemaal goed gaat. Moet me dat maar heel goed in gaan prenten voor de komende periode als ik opeens weer niets voel van de zwangerschapskwaaltjes Mag nu ook naar de verloskundige en daar heb ik 25 juli een intakegesprek.

Verder hebben we aangegeven dat we een combinatietest willen laten uitvoeren. De bloedtest moet ergens de komende 2 weken gedaan worden en de nekplooimeting is 7 augustus. Dus dan weer een echo.

Loewyz...hoop zo dat je ook met een positief bericht komt.
Lynx, wat vervelend! Heel veel sterkte met dit verlies!

Misschien dat je nu niet erg positief kunt denken, maar toch wel ergens wel fijn dat je nu weet waar je aan toe bent.

Nogmaals sterkte!

Meike
Hebben jullie bij de echo ook allemaal een fotootje meegekregen? Hoor ook wel verhalen van mensen die een dvd'tje meekrijgen. Dit lijkt mij ook wel erg bijzonder. Iemand ervaringen hiermee?

Nou, ik eerst maar wachten tot a.s. donderdag om te zien of alles wel goed zit....
Mooi Bluester! Zoiets zei mijn gyn ook. Het ziet er allemaal perfect uit, het gaat nu gewoon goed komen. Fijn he!

Het is zoo kwetsbaar. Op de vorige echo was het 18 mm. Als het goed is hij/ zij nu 6 cm dus dat is wel andere koek. Lijkt me heel bijzonder om hem weer te zien.
Echt zo gek, als je het over een frummeltje hebt van 18 mm en 6 cm. Zo onwerkelijk he...! Wel een supermooi wonder natuurlijk.
Meike, ik mag ook donderdag voor de eerste echo! Vind het echt heel spannend.

Bluester, dat heb ik ergens gelezen ja. Als je nog geen controles gehad hebt kan er natuurlijk ook niet gezien worden of er iets niet goed is en soms gaat het voor die eerste controle dus al fout. Als het hartje eenmaal stevig is gaan kloppen is de kans dat het nog misgaat een stuk kleiner.

Wat een heerlijk idee!
Floor, wat maken 3 weken dan veel verschil. Onze frummel was nu 18mm groot

Ja Baiha het geeft me inderdaad een hele boel rust om te weten dat de kans dat het gewoon goed gaat heel groot is. Begin zowaar in babykamertjes te denken
Lynx, veel sterkte!
Lynx heel veel sterkte voor jou en je man!

Bluester ik heb precies hetzelfde als jij.

Ook nadat het ik het hartje heb horen klopen zei de gyn meteen dat de kan op een miskraam veel minder is.

Maar toch blijft de onzekerheid elke keer weer.

En dat wisselt zich vooral af met enorme blijdschap.

Soms voel ik me wel een muts omdat ik het ene me moment me super voel en andere moment heel onzeker.

Maar het zal er allemaal wel bijhoren.
Even heel kort:

Echo was goed! Hartje klopt! Waarschijnlijk wel iets minder ver, rond 14 feb uitgerekend. Over 3 weken nog een termijnecho om de definitieve datum vast te stellen.

@Lynx, Heel heeeeeeeel veel sterkte!!
Loewyz, wat een mooi en emotioneel moment he? Geniet er maar lekker van.

Inderdaad B12 het hoort erbij maar heb wel het gevoel dat ik zekerder ben van deze zwangerschap.
zo he he ik ben er ook weer even....vandaag eindelijk weer een dagej vrij (en dan nog maar 4 diensten en dan heb ik vakantie)

@Lynx......mied wat ontzettend, ontzettend verdrietig. Een dikke knuffel van deze kant..

en gefeliciteerd met de hartjes!!!!!! gaat goed wat dat betreft hier in deze groep.

KOmende vrijdag mogen we voor de 3e echo......had er eigenlijk nog niet bij stil gestaan dat, dat ergens voor zou kunnen zijn eigenlijk. De echoscopiste zei dat het gewoon leuk was, omdat je dan een meer compleet mensje kan zien. Maak me sinds een paar dagen eigenlijk niet meer zo druk of zorgen dat het niet goed zit. Heb ondertussen ook al wel een buik (maar zijn voornamelijk darmen en erg veel last van lucht....met alle gevolgen van dien) maar daaronder begint toch wel iets te vormen. En ik heb vandaag mijn eerste positiekleding gekocht. Als ik 20 weken zwanger ben hebben we een bruiloft en moeten we in "tenue de ville" (met hoed!!!!) komen opdraven. Toevallig waren we vandaag in de Stad om een pak voor lief te halen en liepen we langs een positiekleding winkel. en heb daar echt een leuk setje gescoord. een rok, met overslag vestje en buikband. Dit allemaal in matchend patroon, beetje 70's. De rok heeft een omslag, zodat deze lekker over je buik heen kan en samen met het vestje maakt het een jurkje. en de buikband er een betje leuk overheen gedrapeerd maakt het helemaal een leuk geheel. Toen viel de BUIK wel heeeeeel erg op. Maar kan de items apart dragen en ook na de zwnagerschap nog door blijven dragen. Dit alles voor slecht 60 euro! (alles met 50% korting) Dus ben helemaal blij.
tabel heeft weer een update gekregen...

indien ik iets vergeten ben (tja is tenslotte ook een zwangerschapskwaal) let me know!!
Hallo meiden,

Allereerst Lynx en man/vriend heel veel sterkte voor de komende tijd!

Het is een tijdje geleden dat ik me heb gemeld maar alles gaat gelukkig goed, Loewyz, je mag een hartje erachter zetten, heb de eerst echo op 11 juli gehad en alles zag er prima uit. Wel iets langer zwanger dan gedacht, dus de nieuwe datum is 1 februari. 24 juli a.s. tweede echo en gelijk nekplooimeting. Bloedonderzoek heb ik al gehad, dus heel erg spannend.

Alle nieuwe meiden gefeliciteerd met jullie zwangerschap!

Las dat de eerste meiden al zwangerschapsbroeken hebben gekocht, bij mij is dat nog niet zover. Ben nu in de 12de week maar pas alles nog gewoon. Mijn riem hoeft nog niet eens een gaatje losser. Kan het nog wel herinneren van de eerste, toen leek het wel of ik binnen 1 nacht een buik had gekregen.

Ga binnenkort eens kinderopvang en kraamhulp regelen daar moet je ook niet te laat bij zijn.

Groetjes Engel71
lynx, sterkte meisje, wat ontzettend jammer dat het niet goed zit.

Hier heel druk, weekenddienst gehad en nu weer een lange dag en was erg druk, kom ook niet zo aan schrijven toe. Zijn ook nog met een nieuw huis bezig, althans, we hebben een bod gedaan, spannend!

Wo 23 heb ik mijn echo, ben zo benieuwd!!!
You can't have a rainbow without a little rain 🌈
Och lieve Lynx en Lynx-man! Wat een vreselijk naar bericht! Heel veel sterkte en enorme dikke knuffels.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven