Geld & Recht alle pijlers

Scheiden hoe werkt dat?

14-08-2014 11:57 65 berichten
Ik zie langszaam geen andere optie dan te scheiden, maar hoe werkt dat? Geeft dat niet nog alleen maar meer stress?

En wat betekend dat voor kind?

Ik kan het niet meer aan. En mijn omgeving snapt het allemaal niet. Daar kan ik niet echt steun of hulp van verwachten.
Hij heeft de diagnose autisme al 5 jaar. Maar heeft nog nooit hulp erbij gehad. Hij had toen verder ook niet echt klachten voor zover ik dat weet.
In het begin van de realtie kon hij heel goed communiceren en heeft hij altijd gezegd communicatie het belangrijkste te vinden in een relatie. Nadat het slechter ging op zijn werk en het contact met zijn vader minder ging is het misgegaan.
Wat bedoel je met in slaap valt? Gewoon midden in een gesprek?
Ja, hij valt gewoon in slaap tijdens een gesprek inderdaad.

Als hij doet nadenken doet hij vaak zijn ogen dicht, maar vaak denkt hij dan niet na over hetgeen van het gesprek en valt dan in slaap.
Wat bizar. Slaapt hij wel goed? Mankeert hij niet iets?
Hij slaapt genoeg uren, maar of de kwaliteit van de slaap goed genoeg is geen idee.

Er is hier verder geen onderzoek naar gedaan. De dokter gaf aan dat ik hem maar meer moest laten slapen, maar dat is wel weer een tijdje geleden en een dokter waarvan ik het gevoel had dat ze het niet echt serieus nam. Dus misschien wel een goed idee om nogmaals bij onze nieuwe huisarts aan te kaarten.
Alle reacties Link kopieren
Slaapneu's?
Je bent zelf een theepot
En hoezo moet jij je man meer laten slapen?

Hij kan toch zelf aangeven wanneer hij naar bed wil. Het is toch geen kind dat je 'meer moet laten slapen'.

Als ik het zo allemaal lees, is dit niet het moment in jullie leven om zo'n grote beslissing te nemen. Hebben jullie überhaupt sociale contacten? Of iemand waar je terecht kunt? Hoe oud is jullie kind?
De Nederlandse vereniging voor autisme heeft een lotgenoten groep voor partners van mensen met autisme. Misschien kan je hen eens bellen?
quote:flower2.0 schreef op 16 augustus 2014 @ 10:54:

Nee helaas geen familie of vrienden waar ik tijdelijk terecht kan.

Ik heb pas volgende week weer een gesprek bij de psycholoog op de huisartsenpraktijk.Ik vind dit jammer om te horen. Dat niemand geen ouder heeft of een vriendin die ze even kan bijstaan. En de man ook geen familie heeft dit wat kan betekenen?
Flower waar heb je een moeite mee.?

Kom je de dag goed door met huishoudenlijke klusjes en je kindje ?

Helpt jouw man je bv wel met je zoontje en bv huishouden?

Zijn er met hem geen praktische afspraken te maken.

Als jij nu eens duidenlijk bent wat je wilt.

Dat is nu misschien heel moeilijk omdat je waarschijnlijk geen energie hebt. Kan ik mij voorstellen.

Maar ik ben er van overtuigt dat als jij niet weet wat je NU wilt. Of van je man wilt het steeds moeilijker wordt.

Misschien wat op papier zetten.

Ik noem maar wat de afwas en jij gaat bv een middagje iets doen waarvan je (rust) krijgt. Als ik druk ben in mijn hoofd dan ga ik vaak fietsen of even naar de bieb.

Ik denk dat als jij geen duidenlijkheid hebt en chaos ervaart.

Je man ook geen steun biedt. Want die onrust blijft bij jouw.

Ik denk dat als jouw man nu alles zou doen wat jij wilt.

Dat je dan de helft gewonnen hebt.

Maar die chaos en onrust blijft bij jouw in je hoofd.

Iedereen die buiten jouw staat kan dat niet veranderen.

Kleine dingen misschien maar niet in het groter geheel.

Verder kom je op mijn over als een meid die wel weet wat ze wil. Of het wel duidenlijk kan vertellen. Ik merk in jouw berichtjes niks van onzekerheid. Het knalt bijna van het scherm.

Als je in de Wajong zit is er dan geen onderzoek gedaan bij bijv dokter. Misschien heb je moeite met de dingen doordat er wat meer is dan jij denkt. Is er al eens verdere onderzoek gedaan.

??

Veel sterkte en kracht. Ik hoop dat je er uit mag komen.
quote:iamalady schreef op 16 augustus 2014 @ 21:39:

En hoezo moet jij je man meer laten slapen?

Hij kan toch zelf aangeven wanneer hij naar bed wil. Het is toch geen kind dat je 'meer moet laten slapen'.

Als ik het zo allemaal lees, is dit niet het moment in jullie leven om zo'n grote beslissing te nemen. Hebben jullie überhaupt sociale contacten? Of iemand waar je terecht kunt? Hoe oud is jullie kind?

Kind is 20 maanden.

Sociaal netwerk is klein, zijn er beide niet zo sterk in.

Tja ik vond het inderdaad ook apart dat ik hem meer moest laten slapen. Maar dat waren de woorden die de dokter gebruikte.
Stuur je man naar de dokter en ga eerst zelf aan de slag met jou problemen. Van scheiden krijg je nog meer stress en word het zeker niet gelijk beter.
Ik las ook andere topics van je, wat een impact heeft het allemaal op jullie leven.

Ik heb echt met jullie te doen en hoop dat er goede hulp komt.
Je bent zelf een theepot
Het gaat alweer wat beter hier.

Wat meer rust, hopen dat die rust blijft.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven