Wat is de gemiddelde leeftijd hier?

17-08-2014 03:16 162 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik lees hier al langer mee maar ben ruim maandje lid en schrijf mee. Ik ben 19. Wat me opvalt is dat men hier over mijn leeftijd valt. Heb ook het idee dat de meerderheid hier 30, 40 plus is. Dus ben benieuw hoe oud is iedereen hier

Hoe oud ben jij?

Totaal aantal stemmen: 257

16-18 (1%)
19-24 (11%)
25-30 (25%)
31-36 (22%)
40-45 (21%)
46-55 (16%)
56-60 (3%)
60 of ouder (3%)
Motto’s Helpen je Niet Als het er echt op Aan Komt
Ik ben 39 maar die categorie zie ik niet in de poll staan.
Leeftijd maakt vaak niet uit, hoe je reageert des te meer.
De gemiddelde leeftijd hier is afhankelijk van de tijd van het jaar.

Gedurende de schoolvakanties ligt deze rond de 14 jaar, buiten de schoolvakanties op een 3- a 4-voud daarvan.
Niet geschoten is altijd mis
Onderzoekjes/enquetes mogen toch niet?
Je bent zelf een theepot
Ik ben al minstens 40 jaar 67.
10
Ik heb kinderen van jouw leeftijd TO.

Ik geloof niet dat er iemand hier valt over je leeftijd, wel over de zure en naïeve bijdragen die je levert. Gelukkig gaat de pubertijd voorbij en ontwikkel je je nog even.
Het beste is om je leeftijd hier niet te vermelden als je -30 bent.

Doe je dat dan word je leeftijd, in hun ogen naieviteit en onervarenheid in iedere discussie weer aangehaald. Want als je het niet me die ouwe wijven eens ben dan komt het vast omdat je te jong bent om het te begrijpen. Zij hebben namelijk ALTIJD gekijk.
Wrong does not cease to be wrong because the majority share in it.
25 en er is nog nooit iemand gevallen over mijn leeftijd. Het gaat niet om je leeftijd, maar om de mate van volwassenheid die je bezit. Leeftijd is maar een getal, hoe je omgaat met jezelf, je omgeving en de rest van de wereld zegt veel meer.
quote:Linaisa schreef op 17 augustus 2014 @ 13:30:

Het beste is om je leeftijd hier niet te vermelden als je -30 bent.

Doe je dat dan word je leeftijd, in hun ogen naieviteit en onervarenheid in iedere discussie weer aangehaald. Want als je het niet me die ouwe wijven eens ben dan komt het vast omdat je te jong bent om het te begrijpen. Zij hebben namelijk ALTIJD gekijk. Ik heb anders hele wijze bijdragen gezien van mensen die jonger zijn dan 30. Het zal dus toch aan de uitspraken liggen, denk ik.
Beter onvolmaakt en echt dan gemaakt volmaakt - Beati pauperes spiritu
quote:Miss.Innuendo schreef op 17 augustus 2014 @ 13:38:

[...]

Ik heb anders hele wijze bijdragen gezien van mensen die jonger zijn dan 30. Het zal dus toch aan de uitspraken liggen, denk ik.Als je met de meute meegaat is er natuurlijk niets aan de hand en word jouw bijdrage zelfs als wijs gezien. Doe je dat niet en strijk je bepaalde forummers tegen de haren in, dan ben je te jong, naief en dom en weet ik wat allemaal.
quote:Linaisa schreef op 17 augustus 2014 @ 13:43:

[...]

Als je met de meute meegaat is er natuurlijk niets aan de hand en word jouw bijdrage zelfs als wijs gezien. Doe je dat niet en strijk je bepaalde forummers tegen de haren in, dan ben je te jong, naief en dom en weet ik wat allemaal.

'als je met de meute meegaat'

Tja, zo kun je het zien. Maar zo bedoelde ik het niet. Ik bedoelde echt dat ik wijze bijdragen heb gezien van twintigers. Ook als ze afwijkend zijn.

Maar je hebt 'afwijkend' en je hebt 'jouw afwijkend'. Als ik jouw postings lees zie ik dat je overal tegenaan aan het schoppen bent of ergens tegen bent als de rest het ermee eens lijkt te zijn. Dus bewust tegendraads. Dat is ook afwijkend inderdaad. Maar niet zo constructief.

Je hoeft het zeker niet altijd eens te zijn met 'de meute'. Of anderen. Maar het is maar net hoe jij jouw mening dan formuleert.

En dáár zit nou vaak dat verschil in of het je wijs maakt of gewoon dwars.
Ik kan ook niet stemmen . Ik ben 22.

Overigens val ik ook over je posts , dus dat zal zeker niet leeftijdgerelateerd zijn.
quote:Miss.Innuendo schreef op 17 augustus 2014 @ 13:46:

[...]

'als je met de meute meegaat'

Tja, zo kun je het zien. Maar zo bedoelde ik het niet. Ik bedoelde echt dat ik wijze bijdragen heb gezien van twintigers. Ook als ze afwijkend zijn.

Maar je hebt 'afwijkend' en je hebt 'jouw afwijkend'. Als ik jouw postings lees zie ik dat je overal tegenaan aan het schoppen bent of ergens tegen bent als de rest het ermee eens lijkt te zijn. Dus bewust tegendraads. Dat is ook afwijkend inderdaad. Maar niet zo constructief.

Je hoeft het zeker niet altijd eens te zijn met 'de meute'. Of anderen. Maar het is maar net hoe jij jouw mening dan formuleert.

En dáár zit nou vaak dat verschil in of het je wijs maakt of gewoon dwars.

Dit gaat niet over mij miss inuendo. Dus maak het aub niet te persoonlijk.

Dit is overigens weer zoiets hier, de mensen die zichzelf zo hoog hebben zitten gedragen zich net als kleuters en kunnen het niet laten om naar allerlei dingen uit het verleden (lees: loepen) te grijpen. Voorbeeld: dit topic. Lekker volwassen.
quote:Linaisa schreef op 17 augustus 2014 @ 13:57:

[...]

Dit gaat niet over mij miss inuendo. Dus maak het aub niet te persoonlijk.

Dit is overigens weer zoiets hier, de mensen die zichzelf zo hoog hebben zitten gedragen zich net als kleuters en kunnen het niet laten om naar allerlei dingen uit het verleden (lees: loepen) te grijpen. Voorbeeld: dit topic. Lekker volwassen.

Meid, ik heb mezelf helemaal niet hoog zitten. Maar ik ben nou eenmaal ouder dan jij en dus meer meegemaakt, meer ervaring.

Daar doe je niets aan. Maar het zal heel frustrerend zijn voor je, dat kan ik me voorstellen.

En jij stelt iets en ik leg je (met jou als voorbeeld) uit hoe ik het zie. Waarom betrek jij alles op jezelf? Waarom voel jij jezelf hier zo tekort gedaan en niet serieus genomen? Komt dat door ons (lees: het forum) of door jezelf?
Linaisa, waarom spreek je steeds over 'hun' tegen 'mij'? Over overhalen, de meute en Het Groepje. Het is niet zo dat jij alleen zit te forummen en de rest van de posters allemaal samen in het clubgebouw zit te overleggen wat 'we' nu weer gaan posten.

Je roept soms dingen terwijl jij ze niet hebt meegemaakt. Maar dan verklaar je wel even hoe het zou moeten. Is dat niet juist het ultieme papegaaiengedrag wat jou zo tegen staat? Roepen zonder de benodigde kennis en ervaring om het te ondersteunen?
Wat is dit nou voor een grap, mijn leeftijd staat er niet eens bij
quote:toefjeslagroom schreef op 17 augustus 2014 @ 14:12:

Wat is dit nou voor een grap, mijn leeftijd staat er niet eens bij Dan mag je dus niet meepraten
quote:Linaisa schreef op 17 augustus 2014 @ 13:43:

[...]

Als je met de meute meegaat is er natuurlijk niets aan de hand en word jouw bijdrage zelfs als wijs gezien. Doe je dat niet en strijk je bepaalde forummers tegen de haren in, dan ben je te jong, naief en dom en weet ik wat allemaal.

Voor mij werkt dat niet zo, maar soms lees ik heel ondoordachte opmerkingen van jonge mensen en dan hoop ik dat ze dat over 10 of 15 jaar niet meer zo vinden. Het past ook wel bij jonge mensen om zo te reageren, dat weet ik omdat ik dat toen ook gedaan had kunnen hebben! Daar houd ik dan in mijn reactie wel rekening mee.

Soms ook relatie topics van twintigers, waar dan dingen instaan alsof het pubers betreft! Die spreek ik daar dan wel eens op aan! En als de leeftijd niet genoemd wordt dan vraag ik ernaar. Want een 16 jarige geef ik voor wat betreft relaties ander advies dan mensen van 25+.
Hier: 61 jaar en mijn 4de kleinkind wordt vandaag of morgen geboren en.... Ik werk nog.
quote:Miss.Innuendo schreef op 17 augustus 2014 @ 14:05:

[...]

Meid, ik heb mezelf helemaal niet hoog zitten. Maar ik ben nou eenmaal ouder dan jij en dus meer meegemaakt, meer ervaring.

Daar doe je niets aan. Maar het zal heel frustrerend zijn voor je, dat kan ik me voorstellen.

En jij stelt iets en ik leg je (met jou als voorbeeld) uit hoe ik het zie. Waarom betrek jij alles op jezelf? Waarom voel jij jezelf hier zo tekort gedaan en niet serieus genomen? Komt dat door ons (lees: het forum) of door jezelf?

Wat een stomme vraag. Ik betrek wat jij schreef op mezelf omdat jij het speciefiek over mij had. Ik voel mij helemaal niet tekort gedaan of niet serieus genomen, waar haal je die wijsheid vandaan?

Over de rest van het geblaat ga ik niet eens op in. Is mijn tijd niet waard.
quote:Doreia schreef op 17 augustus 2014 @ 14:10:

Linaisa, waarom spreek je steeds over 'hun' tegen 'mij'? Over overhalen, de meute en Het Groepje. Het is niet zo dat jij alleen zit te forummen en de rest van de posters allemaal samen in het clubgebouw zit te overleggen wat 'we' nu weer gaan posten.

Je roept soms dingen terwijl jij ze niet hebt meegemaakt. Maar dan verklaar je wel even hoe het zou moeten. Is dat niet juist het ultieme papegaaiengedrag wat jou zo tegen staat? Roepen zonder de benodigde kennis en ervaring om het te ondersteunen?Ja hoor Doreia want alles wat jij hier schrijft is gebaseerd op persoonlijke ervaringen. En natuurlijk bezit jij ow zoveel kennis. Tell me more.
quote:xylo schreef op 17 augustus 2014 @ 09:30:

Als ik de uitslag van de poll zie, verrast het me dat het grootste gedeelte 40-45 is (los van dat de einddertigers niet kunnen stemmen). (En misschien ligt het ook wel aan het tijdstip nu, waarop mensen met kleintjes met de kinderen bezig zijn). Ik dacht dat de grootste groep 35-40 zou zijn.

Het viva blad richt zich volgens mij op vrouwen rond de 30 jaar, en het lijkt alsof vrouwen hier dus iets ouder zijn.

Afgezien van het feit dat het forum losstaat van het blad zijn er hier ook aardig wat mensen die nu 40+ zijn, maar die hier al tien of vijftien jaar lid zijn. Toen ze hier begonnen vielen ze dus in de doelgroep, ze hebben dit forum gemaakt tot wat het is, en zijn hier gebleven.

Ik geloof niet dat er ook maar iemand veroordeeld wordt over haar leeftijd. Maar mensen reageren wel als iemand heel veel topics opent, vaak nog over onzinonderwerpen ook, stomme vragen stelt, blijk geeft van een grote dosis naïviteit en onwetendheid en anderen aanvalt op hun leeftijd, zoals TO doet. De manier van posten maakt dat mensen hopen dat ze nog wat volwassener wordt, terwijl er ook genoeg forummers van 19-20 zijn bij wie het niet opvalt dat ze nog zo jong zijn.
En nu ga ik weg uit dit topic want straks heb ik het weer gedaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven