18jarige dochter

22-08-2014 12:47 81 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal, binnekort wordt,mijn dochter 18 jaar, maar ik weet niet wat te kopen voor haar.

Ze is echt zo een typisch meisje..lijkt heel simpel, gewoon bon van ici paris xl kopen, maar als ik dat heb ik vorig jaar al gedaan, en 2 keer het zelfde kado nee..

Kunnen jullie mij helpen?
Je kind wordt maar 1 keer 18, een hele speciale verjaardag en tijd in je leven.

Als ouders weet je dat ook al 18 jaar en dus is dat toch niet te duur zeg. Al die jaren heb je daar al geld voor weg kunnen leggen.
18 is wel speciaal vind ik. Dan ben je voor de wet volwassen, kind af.

als je het kunt permitteren zou ik rijbewijs doen ( wij sparen inderdaad nu al voor 7 jarige zoon).

anders iets wat zijn waarde houdt, in de zin van een blijvende herinnering. Een mooi sieraad of een weekend weg en daar dan later een fotoboek van maken.
18 is de verjaardag waarop je meerderjarig wordt dus dan vind ik een mooi blijvend sierraad wel een goed idee.

Een stedentripje is ook leuk.
Ik kan me niet voorstellen dat als mijn dochter 18 wordt, dat ik dan geen cadeau voor haar kan verzinnen.... Ik ken haar door en door, we zijn enorm close en ik heb nu al genoeg ideeen om haar te verrassen en blij te maken voor de rest van haar leven. Kan me er niets bij voorstellen dat je daar een VIVA forum bij nodig hebt. Echt niet, sorry.
Ik heb rijlessen gekregen ( al stond dat eigenlijk al wel vast, rijlessen kregen we als we ons best deden op school en als er budget voor was.. Dat was er!) De eerste autorijles was wel een mijlpaal en vond plaats op de dag dat ik 18 werd. Daarnaast kreeg ik een mooie armband ingelegd met Swarovski steentjes die ik al heel lang wilde hebben ( en waar ik al een tijdje voor aan het sparen was). Nu, 7 jaar later, draag ik nog steeds die armband en heb ik erg veel plezier van mijn rijbewijs

Weekendje London met mijn moeder heb ik gekregen toen ik slaagde voor mijn middelbare school. Was ook echt fantastisch!
Ik kreeg een gouden ring toen ik 18 werd en ik denk dat ik dat voor mijn dochter ook ga doen.
Is al veel genoemd maar ik zou inderdaad een mooi sieraad doen. Een gouden ring of een speciale ketting. Ze zal een mooie herinnering hebben voor later met veel emotionele waarde. Alvast gefeliciteerd!
Geef iets waardevols, zoals een mooie ring of ketting.

Ik heb laatst een prachtige ring gekregen van mijn vriend van het merk Zinzi met een oneindigheids-symbool.

Mijn vriend heeft niet veel te besteden, dus ik weet dat de ring niet duur was (een dure had ik namelijk niet geaccepteerd) maar oh, wat is ie prachtig. Ik ben er heel blij mee.

Misschien ook iets voor je dochter? Een dochter is toch oneindige liefde...
She needed a hero. So that's what she became.
goh, besef me ineens, dat ik niks bijzonders kreeg op mijn 18e. Ben nu benieuwd, wat jullie kregen (eens zien of ik het 25 jaar na dat nog op kan eisen, bij mijn ouders)
Ik heb een sieraad gekregen van mijn moedertje. Ik draag het nog met veel liefde en moet altijd aan haar denken.
Is er iets wat je dochter heel graag zou krijgen? Binnen het budget.
Toen ik 22 jaar geleden 18 werd, kreeg ik ook rijles van mijn ouders. Sterker nog, op mijn verjaardag stond 's middags een lesauto voor de deur voor mijn eerste rijles. Het erge is dat ik helemaal geen rijles wilde .

Nu heb ik nog steeds geen rijbewijs.

Ik vind een weekendje/dagje weg of een mooi sieraad wel mooi voor een 18de verjaardag.
Mijn zus en ik kregen een goude sieraad toen we 18 jaar werden.
quote:ElleMichelle schreef op 22 augustus 2014 @ 13:28:

Hier krijgen ze met 18 jaar allen hun rijbewijs cadeau,ik kreeg dat vroeger ook van mijn ouders.

Anders met 18 jaar een weekend naar Londen of Parijs inderdaad,zo'n 99 euro voor reis/hotel en ontbijt.

Dagje uit kleding kopen bij Primark,lekker veel voor weinig.En daarbij lunchenZeer duur en zwaar overdreven, maar dat is mijn bescheiden mening. Een beetje rijbewijs kost je al snel een paar duizend euro.
quote:zoetie schreef op vrijdag 22 augustus 2014 13:41 Ik kan me niet voorstellen dat als mijn dochter 18 wordt, dat ik dan geen cadeau voor haar kan verzinnen.... Ik ken haar door en door, we zijn enorm close en ik heb nu al genoeg ideeen om haar te verrassen en blij te maken voor de rest van haar leven. Kan me er niets bij voorstellen dat je daar een VIVA forum bij nodig hebt. Echt niet, sorry.Al sinds ik 10 was, mocht ik mijn eigen cadeau uitzoeken, omdat mijn ouders het niet wisten. Nu ik nooit meer iets weet, krijg ik geld. Vind ik nog steeds jammer, ik houd juist van verrassingen :-)
Makeup

Schoenen

Kleding (desnoods een kleding bon)

Rij lessen?

Sieraad

Samen een dagje wellness ofzo

Ik kreeg m'n rijlessen cadeau voor m'n 18e verjaardag, heb het nog steeds te goed (2 jaar later) omdat ik er tot op heden nog geen tijd / zin in had haha.
Ik vind een parfumerie bon ook echt waardeloos, sorry maar je dochter word 18, dan kom je toch niet aan met een of andere cadeaubon? 18 is een speciale leeftijd en daar hoort een leuk cadeau bij, rijlessen bijvoorbeeld! Past dat niet in je budget doe dan een leuk sieraad, maar een cadeaubon, sorry hoor..
Leef je dag alsof het je laatste is!
Dank je wel allemaal, rijbewijs betaald ze zelf en mijn butget is tegen 250 euro.

Weekendje shoppen lijkt me wel wat, maar niet in parijs..al geweest voor 16de verjaardag!
Dank je wel allemaal, rijbewijs betaald ze zelf en mijn butget is tegen 250 euro.

Weekendje shoppen lijkt me wel wat, maar niet in parijs..al geweest voor 16de verjaardag!

Ze lijkt nu een heel verwend kind, is ze ook een beetje maar Pas van haar 14 echt die liefde en warmte kunnen geven!
Ik kreeg van mijn grootouders geld voor mijn rijbewijs, en mijn ouders hebben het resterende bedrag bijgelegd. Rijlessenpakket en eerste examen.
Shoppen in Berlijn, of London ?
Leef je dag alsof het je laatste is!
quote:zoetie schreef op 22 augustus 2014 @ 13:41:

Ik kan me niet voorstellen dat als mijn dochter 18 wordt, dat ik dan geen cadeau voor haar kan verzinnen.... Ik ken haar door en door, we zijn enorm close en ik heb nu al genoeg ideeen om haar te verrassen en blij te maken voor de rest van haar leven. Kan me er niets bij voorstellen dat je daar een VIVA forum bij nodig hebt. Echt niet, sorry.

Nou, dan heb jij vast de gouden tip voor TO, als jij het allemaal zo goed weet. Of was dit je enige bijdrage, even sjonge jonge ik weet het allemaal wel roepen?

Weekendje weg of rijbewijs kan niet iedereen betalen. Als je het eenvoudiger wilt houden kun je misschien een leuk mandje maken (action) met allemaal kadootjes erin: fotolijstje, parfum, flesje drank, krasloten, tegoedbon van winkel naar keuze of vvv bon, bon erbij voor een lunch op een dag naar keuze, oorbellen, nagellak, autodrop..Leuk celofaantje erom, lintje erom..
Toen mijn zonen 18 werden heb ik hen elk een reis naar keuze cadeau gedaan, wel elk voor hetzelfde budget.
quote:noellexo schreef op 22 augustus 2014 @ 14:55:

Ik vind een parfumerie bon ook echt waardeloos, sorry maar je dochter word 18, dan kom je toch niet aan met een of andere cadeaubon? 18 is een speciale leeftijd en daar hoort een leuk cadeau bij, rijlessen bijvoorbeeld! Past dat niet in je budget doe dan een leuk sieraad, maar een cadeaubon, sorry hoor..

Ze vraagt hier toch ook om tips om juist geen cadeaubon te geven.

Dubbele(!?) facepalm ? Jee!! Ga even poepen ofzo als er iets dwars zit.
Ik heb zelf niets bijzonders gekregen toen ik 18 was, omdat mijn ouders in die tijd weinig geld hadden, maar waar ik toen heel blij mee was geweest (en sommige vriendinnen kregen destijds) was:

- Een paar autorijlessen

- Inderdaad een weekendje shoppen in Londen, Berlijn, Parijs of Brussel

- Een fotoboek met foto's van de geboorte tot de 18e verjaardag

- Concertkaartjes voor een concert

- Als ze nog geen auto wil, maar wel een scooter: scooterrijlessen en/of een scooter/brommer

- Vast een aantal grote dingen uitzoeken voor als ze uit huis/op kamers gaat, zoals een mooie kledingkast, een groot bed, een oventje of een bank.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven