Kind in je Uppie (deel 5)
dinsdag 11 juni 2013 om 22:24
Deel 5, een klein jubileum!
Door omstandigheden nu al een nieuw topic. Nu met een algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen.
Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!
We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.
Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
Kidcentrum (Amsterdam, verbonden met het AMC) (Dit is nu definitief over naar het AMC)
UMCU (Utrecht)
Geertgen (Elsendorp, Brabant)
Rijnstate (Arnhem)
Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
Nij Barrahûs (Wolvega)
UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bv via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken).
Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.
Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/
Fase 1: Orientatie of wachtlijst
MissBella (36 jr, wachtlijst bij UMC)
Elonie (26 jr, wachtlijst UMC)
Butterfly (24 jr, PCOS, start juli '13 Geertgen met deal-IVF)
Veronique (34 jr)
Oceana244 (33 jr, MCK, start in april 2014)
Sunshine76 (wachtlijst UMC/AMC, start in oktober 2014)
zojo83 (30 jr, wachtlijst UMC/AMC)
sammie1980 (33jr, wachtlijst in UMC/AMC)
Kipje78 (35 jr, wachtlijst AMC nov 2014/ MCK Denen)
Noa_Lynn (31 jr, wachtlijst AMC (sinds okt. 2013)
smile1975, (38 jr, sinds aug 2013 wachtlijst AMC)
de-onbekende (KID Rijnstate, start februari 2014)
Frizzy (wachtlijst sinds december 2013)
Honeybaby (30 jr, sinds maart 2014 wachtlijst Rijnstate)
Fase 2: ZI/IUI/IVF
Tammywynet
MevrouwR (Geertgen start IVF juli '12)
Leonie211 (30 jr, GG, sept 2012 start IVF)
Houston (gestart okt. '12)
Tessado (38 jr, MCK, start in maart 2013)
Rosings (36 jr, 1e kindje, bekende donor, ZI)
Abusu (36 jr, MCK, start in april 2014)
F1978 (34 jr, KCA)
Vlinder09 (27 jr, geertgen iui start in mei 2014)
Fase 3: Zwanger!
Mila (34 jr, ZI sinds sept '12, 2x mk, uitgerekend maart 2014)
Lonely_Butterfly (GG, lesbisch stel, 24 jr, 1ste kindje verloren)
Bredagirl (33 jr, bekende donor, uitgerekend mei 2014)
Wondertje (Rijnstate Arnhem, start aug. 2011)
Zoeter (GG, zwanger van tweede kindje, uitgerekend augustus 2014)
Mammienator (Rijnstate Arnhem, start juni 2010, uitgerekend juli 2014)
Muppet (33jr, uitgerekend oktober 2014)
Zuster123 (26 jr, start jan 2014 Geertgen met deal-IVF, uitgerekend oktober 2014)
Fase 4: Een baby
Chilles is in november 2011 bevallen van een dochter.
Sannasanna is in februari 2012 bevallen van een dochter.
Channel is in mei 2012 bevallen van een zoon.
Zoeter is in mei 2012 bevallen van een dochter.
Juffie is eind augustus 2012 bevallen van een dochter.
MoffelenPier is in de nazomer van 2012 bevallen van een dochter.
Ragnhild is in oktober 2012 bevallen van een dochter.
Bezigebij is in februari 2013 bevallen van een zoon.
Vinyl is in juni 2013 bevallen van een zoon.
Sillie is in juni 2013 bevallen van een dochter.
Fearless is in juli 2013 bevallen van een dochter.
ClaudeFiolle is in augustus 2013 bevallen van een zoon.
Lizlizzyliz is in augustus 2013 bevallen van een zoon.
NYC is in oktober 2013 moeder geworden van een zoon.
E123 is in november 2013 bevallen van een zoon.
Emma77emma is in januari 2014 bevallen van een dochter.
Gavia is in februari 2014 bevallen van een dochter.
Voorgaande delen:
Yezka in "Kind in je Uppie (deel 4)"
Yezka in "Kind in je uppie (deel 3)"
zoeter in "Kind in je uppie? deel 2"
Kind in je uppie?
Meepraten in de FB-groep? Mail naar gavia.gavia@gmail.com
Alleen voor de vaste schijfsters hier, volledig afgesloten.
Door omstandigheden nu al een nieuw topic. Nu met een algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen.
Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!
We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.
Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
Kidcentrum (Amsterdam, verbonden met het AMC) (Dit is nu definitief over naar het AMC)
UMCU (Utrecht)
Geertgen (Elsendorp, Brabant)
Rijnstate (Arnhem)
Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
Nij Barrahûs (Wolvega)
UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bv via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken).
Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.
Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/
Fase 1: Orientatie of wachtlijst
MissBella (36 jr, wachtlijst bij UMC)
Elonie (26 jr, wachtlijst UMC)
Butterfly (24 jr, PCOS, start juli '13 Geertgen met deal-IVF)
Veronique (34 jr)
Oceana244 (33 jr, MCK, start in april 2014)
Sunshine76 (wachtlijst UMC/AMC, start in oktober 2014)
zojo83 (30 jr, wachtlijst UMC/AMC)
sammie1980 (33jr, wachtlijst in UMC/AMC)
Kipje78 (35 jr, wachtlijst AMC nov 2014/ MCK Denen)
Noa_Lynn (31 jr, wachtlijst AMC (sinds okt. 2013)
smile1975, (38 jr, sinds aug 2013 wachtlijst AMC)
de-onbekende (KID Rijnstate, start februari 2014)
Frizzy (wachtlijst sinds december 2013)
Honeybaby (30 jr, sinds maart 2014 wachtlijst Rijnstate)
Fase 2: ZI/IUI/IVF
Tammywynet
MevrouwR (Geertgen start IVF juli '12)
Leonie211 (30 jr, GG, sept 2012 start IVF)
Houston (gestart okt. '12)
Tessado (38 jr, MCK, start in maart 2013)
Rosings (36 jr, 1e kindje, bekende donor, ZI)
Abusu (36 jr, MCK, start in april 2014)
F1978 (34 jr, KCA)
Vlinder09 (27 jr, geertgen iui start in mei 2014)
Fase 3: Zwanger!
Mila (34 jr, ZI sinds sept '12, 2x mk, uitgerekend maart 2014)
Lonely_Butterfly (GG, lesbisch stel, 24 jr, 1ste kindje verloren)
Bredagirl (33 jr, bekende donor, uitgerekend mei 2014)
Wondertje (Rijnstate Arnhem, start aug. 2011)
Zoeter (GG, zwanger van tweede kindje, uitgerekend augustus 2014)
Mammienator (Rijnstate Arnhem, start juni 2010, uitgerekend juli 2014)
Muppet (33jr, uitgerekend oktober 2014)
Zuster123 (26 jr, start jan 2014 Geertgen met deal-IVF, uitgerekend oktober 2014)
Fase 4: Een baby
Chilles is in november 2011 bevallen van een dochter.
Sannasanna is in februari 2012 bevallen van een dochter.
Channel is in mei 2012 bevallen van een zoon.
Zoeter is in mei 2012 bevallen van een dochter.
Juffie is eind augustus 2012 bevallen van een dochter.
MoffelenPier is in de nazomer van 2012 bevallen van een dochter.
Ragnhild is in oktober 2012 bevallen van een dochter.
Bezigebij is in februari 2013 bevallen van een zoon.
Vinyl is in juni 2013 bevallen van een zoon.
Sillie is in juni 2013 bevallen van een dochter.
Fearless is in juli 2013 bevallen van een dochter.
ClaudeFiolle is in augustus 2013 bevallen van een zoon.
Lizlizzyliz is in augustus 2013 bevallen van een zoon.
NYC is in oktober 2013 moeder geworden van een zoon.
E123 is in november 2013 bevallen van een zoon.
Emma77emma is in januari 2014 bevallen van een dochter.
Gavia is in februari 2014 bevallen van een dochter.
Voorgaande delen:
Yezka in "Kind in je Uppie (deel 4)"
Yezka in "Kind in je uppie (deel 3)"
zoeter in "Kind in je uppie? deel 2"
Kind in je uppie?
Meepraten in de FB-groep? Mail naar gavia.gavia@gmail.com
Alleen voor de vaste schijfsters hier, volledig afgesloten.
zondag 24 augustus 2014 om 14:26
welkom alle nieuwe dames!
zoeter goed om te lezen dat 2 ook goed te doen is!
tessado hoe gast het met jou? wat een kl*te ervaring had jij zeg! hoe gaan ze het oplossen?
member, ik denk dat je ergens iets verkeerd in vult? 3,5 dag per week zou mij zo'n 200 euro gaan kosten. maar hang ook niet te veel aan deze berekening vast, want volgend jaar gaan er een aantal regelingen veranderen. dat is vanaf december pas te berekenen op de toeslagen site. misschien idd maar ff bellen met de bd als je het precies wil weten...
zoeter goed om te lezen dat 2 ook goed te doen is!
tessado hoe gast het met jou? wat een kl*te ervaring had jij zeg! hoe gaan ze het oplossen?
member, ik denk dat je ergens iets verkeerd in vult? 3,5 dag per week zou mij zo'n 200 euro gaan kosten. maar hang ook niet te veel aan deze berekening vast, want volgend jaar gaan er een aantal regelingen veranderen. dat is vanaf december pas te berekenen op de toeslagen site. misschien idd maar ff bellen met de bd als je het precies wil weten...
zondag 24 augustus 2014 om 19:52
zondag 24 augustus 2014 om 20:26
Van het moment dat ik de eerste bijeenkomst bij het mck bijwoonde tot mn eerste iui was precies een jaar!
En baal er idd heel erg van dat ik moest stoppen. Hoefde niet perse van het mck maar met pfeiffer en een burn out is het niet ideaal om het te proberen. Vind het namelijk best zwaar, maar dat komt waarschijnlijk door de burn out want daarvoor was ik veel nuchterder haha
En baal er idd heel erg van dat ik moest stoppen. Hoefde niet perse van het mck maar met pfeiffer en een burn out is het niet ideaal om het te proberen. Vind het namelijk best zwaar, maar dat komt waarschijnlijk door de burn out want daarvoor was ik veel nuchterder haha
zondag 24 augustus 2014 om 20:34
Hee dames, even een paar dagen niet gekeken en weer een hoop warme welkoms en ervaringen rijker! Dank jullie wel. Fijn om er zo toch echt niet alleen in te staan. Mijn eerste stapje - balletje opgooien bij HA - was inderdaad een goeie. Opent iets ofzo, waardoor ik er nu ook met een aantal heel goede vriendinnen ook meer over praat. En 't geeft gewoon lucht. Zou 't toeval zijn, dat m'n vooralsnog meest geschikte date zich ineens vrij actief meldde?! Zit ik straks misschien wel in 't dubbele gedoe van en een startende relatie en de mammieinjeuppie-overwegingen. Zo te lezen zijn er hier meer die wat dat betreft 'op safe' gespeeld hebben. En ik denk dat deze man in kwestie 't ook goed zal snappen allemaal. (Daarom issie ook zo fijn, hij snapt alles tot nu toe!
)
Mooi Zojo, dat het jou alsnog zo is vergaan dat je niet meer in deze lijst thuis hoort. Veel geluk! En ook prachtig van zoeter met alweer 2. Hier een familielid met 2 kinderen in d'r eentje. Komt altijd leuk, maar ook erg druk over met veel hulp van opa en oma enzo. Alles op z'n tijd en stapje voor stapje lijkt mij ook het beste inderdaad..

Mooi Zojo, dat het jou alsnog zo is vergaan dat je niet meer in deze lijst thuis hoort. Veel geluk! En ook prachtig van zoeter met alweer 2. Hier een familielid met 2 kinderen in d'r eentje. Komt altijd leuk, maar ook erg druk over met veel hulp van opa en oma enzo. Alles op z'n tijd en stapje voor stapje lijkt mij ook het beste inderdaad..
Het leven is te kort om er niet van te genieten.
maandag 25 augustus 2014 om 13:28
Pfff, ik ben opgelucht. Heb gewoon verkeerd zitten rekenen, wat een muts ben ik toch
Ik heb inmiddels bericht gehad. Volgende maand moet ik komen voor het eerste gesprek.
Ben er voor mezelf nu helemaal uit. Blijf in de tussentijd gewoon open staan voor een man. Zo niet, dan ga ik ervoor!
Wat kan ik zoal verwachten bij zo`n intake gesprek?
Ik heb inmiddels bericht gehad. Volgende maand moet ik komen voor het eerste gesprek.
Ben er voor mezelf nu helemaal uit. Blijf in de tussentijd gewoon open staan voor een man. Zo niet, dan ga ik ervoor!
Wat kan ik zoal verwachten bij zo`n intake gesprek?
maandag 25 augustus 2014 om 16:23
Gelukkig member79!
Spannend volgende maand je eerste gesprek.
Bij mij ging de intake over mijn persoonlijke situatie, werk, woonsituatie, eerdere relaties, hoe je opvang wilt gaan regelen en je eigen medische anamnese. En ze vertellen hoe heel het proces in zijn werk gaat.
Bij welk ziekenhuis heb je je eerste gesprek?
Ik was van te voren best zenuwachtig maar het valt best mee hoor.
Spannend volgende maand je eerste gesprek.
Bij mij ging de intake over mijn persoonlijke situatie, werk, woonsituatie, eerdere relaties, hoe je opvang wilt gaan regelen en je eigen medische anamnese. En ze vertellen hoe heel het proces in zijn werk gaat.
Bij welk ziekenhuis heb je je eerste gesprek?
Ik was van te voren best zenuwachtig maar het valt best mee hoor.
maandag 25 augustus 2014 om 17:29
maandag 25 augustus 2014 om 17:54
Ik heb mijn gesprek in Rijnstate Arnhem.
Denk dat ik tegen die tijd wel zenuwachtig zal zijn.
Op het moment heb ik geen baan meer door een reorganisatie, dus hoop niet dat dit problemen gaat opleveren.
Het zou toch verschrikkelijk zijn als ze niet akkoord gaan met je wens.
Moet ook nog naar de huisarts voor een verwijsbrief.
Krijg je bij de intake ook al lichamelijk onderzoek?
Denk dat ik tegen die tijd wel zenuwachtig zal zijn.
Op het moment heb ik geen baan meer door een reorganisatie, dus hoop niet dat dit problemen gaat opleveren.
Het zou toch verschrikkelijk zijn als ze niet akkoord gaan met je wens.
Moet ook nog naar de huisarts voor een verwijsbrief.
Krijg je bij de intake ook al lichamelijk onderzoek?

maandag 25 augustus 2014 om 18:14
Ik heb mijn gesprek bij Geertgen gehad, volgens mij had ik toen nog geen werk, ik vond dat ze vooral toetsten op realisme, en of je er geen al te roze-wolk-plaatje van had in je hoofd. Ze toetsen niet op perfectie Er was bij mij geen inwendig onderzoek bij de intake
Welkom trouwens alle nieuwe vrouwen! Nu ga ik de namen helemaal niet meer uit elkaar kunnen houden
Zaterdag moet ik ongesteld worden, het begint weer spannend te worden!
Welkom trouwens alle nieuwe vrouwen! Nu ga ik de namen helemaal niet meer uit elkaar kunnen houden

Zaterdag moet ik ongesteld worden, het begint weer spannend te worden!
maandag 25 augustus 2014 om 19:03
Spannend Rosings! Ik zit sinds gisteren gezellig naast je!
Vlinder krijg jij standaard iedere cyclus een echo?
Yeah member en honeybaby, zo'n intake maakt het inerns echt hè
Ik heb geen tips vwb de intake. Had er verl van verwacht, maar stelde niet veel voor. Ik had (bij mck) alleen met de verpleegkundige en stond binnen no time weer buiten. Daar moest je vooraf wel een aantal vragen opsturen trouwens, dus daar zullen ze wel info uit halen,
Vlinder krijg jij standaard iedere cyclus een echo?
Yeah member en honeybaby, zo'n intake maakt het inerns echt hè

Ik heb geen tips vwb de intake. Had er verl van verwacht, maar stelde niet veel voor. Ik had (bij mck) alleen met de verpleegkundige en stond binnen no time weer buiten. Daar moest je vooraf wel een aantal vragen opsturen trouwens, dus daar zullen ze wel info uit halen,
maandag 25 augustus 2014 om 19:25
Hallo dames,
Ik zie allemaal nieuwe namen staan! Wat leuk en welkom!
Wat betreft de intake was het bij mij een gesprek met de arts over eventuele medische klachten en een gesprek met de psycholoog. Dit gesprek ging er vooral om hoe ik erin stond en aankeek tegen alleen ouderschap. Ik denk dat hun doel was om te kijken of ik hier wel reëel instond. Ik vond het eigenlijk wel een fijn gesprek!
Ik heb vorige week woensdag mijn allereerste inseminatie gehad, dus Rosings en Kipje, ik wil ook graag bij jullie op de bank. Ik ga er niet vanuit dat het nu meteen al raak zal zijn hoor maar jee! Wat is dit ontzettend spannend zeg!
Ik zie allemaal nieuwe namen staan! Wat leuk en welkom!
Wat betreft de intake was het bij mij een gesprek met de arts over eventuele medische klachten en een gesprek met de psycholoog. Dit gesprek ging er vooral om hoe ik erin stond en aankeek tegen alleen ouderschap. Ik denk dat hun doel was om te kijken of ik hier wel reëel instond. Ik vond het eigenlijk wel een fijn gesprek!
Ik heb vorige week woensdag mijn allereerste inseminatie gehad, dus Rosings en Kipje, ik wil ook graag bij jullie op de bank. Ik ga er niet vanuit dat het nu meteen al raak zal zijn hoor maar jee! Wat is dit ontzettend spannend zeg!
Don't be afraid to fail, be afraid not to try
maandag 25 augustus 2014 om 20:48
Ik heb morgen mijn informatiebijeenkomst in het AMC.
En alsof het hele traject nog niet verwarrend genoeg is, heb ik sinds een aantal weken ook weer een vriend.
Die mij stimuleert door te gaan met het traject.
Welkom aan alle nieuwe namen!
Dat rekenwerk vond ik juist leuk om te doen, ik wilde vooraf weten of het haalbaar zou kunnen zijn.
En alsof het hele traject nog niet verwarrend genoeg is, heb ik sinds een aantal weken ook weer een vriend.
Die mij stimuleert door te gaan met het traject.
Welkom aan alle nieuwe namen!
Dat rekenwerk vond ik juist leuk om te doen, ik wilde vooraf weten of het haalbaar zou kunnen zijn.
maandag 25 augustus 2014 om 21:37
Het rekenwerk is op zich niet erg, maar er komt zoveel op je af waar je eerder nooit mee bezig was.
Gelukkig heb ik gewoon iets over het hoofd gezien tijdens het uitrekenen en krijg ik ook aardig wat toeslag.
Eigenlijk moet ik een lijstje voor mezelf maken waar ik allemaal aan moet denken.
Nu ik eenmaal opgeroepen ben voor de intake begint het allemaal echt, heel spannend allemaal.
Heeft iemand van jullie tegenwerking gehad bij de huisarts voor een verwijsbrief?
Mijn huisarts is namelijk van de Gereformeerde Kerk, dus kan me iets indenken dat zo iemand bezwaren zou kunnen hebben.
Gelukkig heb ik gewoon iets over het hoofd gezien tijdens het uitrekenen en krijg ik ook aardig wat toeslag.
Eigenlijk moet ik een lijstje voor mezelf maken waar ik allemaal aan moet denken.
Nu ik eenmaal opgeroepen ben voor de intake begint het allemaal echt, heel spannend allemaal.
Heeft iemand van jullie tegenwerking gehad bij de huisarts voor een verwijsbrief?
Mijn huisarts is namelijk van de Gereformeerde Kerk, dus kan me iets indenken dat zo iemand bezwaren zou kunnen hebben.
maandag 25 augustus 2014 om 22:04
Member79, spannend he? Nu wordt het opeens echt!
het lijkt mij dat een arts zijn geloof niet mee mag laten spelen in hun contact met patiënten. En hij zal vast wel wat heftiger dingen hebben meegemaakt, ik denk dat je je daar niet druk om hoef te maken hoor!
Nao_lynn, wat mooi dat je vriend achter je staat zeg! Hoe voel jij je daarbij? Lijkt me wel een gekke situatie
het lijkt mij dat een arts zijn geloof niet mee mag laten spelen in hun contact met patiënten. En hij zal vast wel wat heftiger dingen hebben meegemaakt, ik denk dat je je daar niet druk om hoef te maken hoor!
Nao_lynn, wat mooi dat je vriend achter je staat zeg! Hoe voel jij je daarbij? Lijkt me wel een gekke situatie
Don't be afraid to fail, be afraid not to try