Bezig voor de eerste - part 2

21-10-2007 13:37 3989 berichten
Alle reacties Link kopieren
Naam:Leef

tijd:Bevallen:Naam:J/M:Sari 1975327 mei '08LaureMMeggie782924 juli '08OlivierJ_Sungirl_2914 aug. '08KayneJAmy803128 aug. '08Merle SophieMTijn252930 sept. '08MerijnJLode263 nov. '08BramJKaatje1981275 jan. '09NickJKusje2511 maart '09AnnabelMSouth2914 juli '09SouthminiMNaam:Leef

tijd:Bezig

sinds:Uitgerekend:Bijzonderheden:Troela468124nov. '0715 nov. Een meisje!! Naam:Leef

tijd:Bezig

sinds:NOD*:Bijzonderheden:Winterdip32aug. '07Bloempje66629febr. '08

* NOD = Niet Ongesteldheids Dag!

Dus de dag waarop je ongesteld moet worden, maar niet wil natuurlijk.
*rekent even af, heeft u een bonuskaart?*

elke dag??!!! zullen we het om de dag doen? daar kan ik net wat beter mee leven hahaha! maar dank je dat je er even naar gekeken hebt! ben ik weer iets zekerder van mijn zaak.. ben ook blij dat jouw temperatuur ook niet zo hoog was, dacht toch op den duur dat er misschien wel iets niet klopte..

winter, logisch toch dat je nu even niet aan werk kan denken? het is hartstikke spannend!! maar weet je, wacht gewoon even het gesprek af en daarna pas weer piekeren over de rest hoor!! maar ik kan je gedachtengang me heel goed voorstellen! ik zou precies hetzelfde gaan denken.. bereid je gewoon goed voor op je gesprek en als je eenmaal aangenomen bent en je doet je werk fantastisch dan verlengen ze je contract echt wel! zwanger of niet. komt helemaal goed meis! een knuffel van mij (en natuurlijk ook voor de rest) om je iets minder gespannen te maken! en dat je dan eventueel de tweede bent die ontslag neemt, ach daar vinden ze wel weer iemand anders voor. de een z'n dood is een ander z'n brood..
Helemaal met Troela eens hoor Winterdip. laat je carriere en kinderwens niet elkaar verstikken! Gewoon er voor gaan en als jij en de nieuwe werkgever (als het zover is) blij zijn met elkaar, dan maakt een zwangerschap echt niet uit. Tenzij het een slechte werkgever is die goede medewerkers weg stuurt, maar dan wil je daar toch niet werken.

Troela chapeau! Het grafiekje staat er luid en duielijk op hoor! Als je hem aanklikt krijg je een vergroting en dan kan je links onderin nog klikken op "raw" en dan krijg je de werkelijke grootte. en dan is het super goed te lezen!

Wel fijn he, zo'n Kaatje met goed advies! Mocht ik eens besluiten te gaan tempen, dan heb ik er ook meteen wat aan

Hey, en zie je je buik al goed Kaatje???

Ik "voel" nog helemaal niets, en da's misschien maar goed ook. Net als het niet duimen werkt het niets bijzonders voelen ook wel. ik heb mijn NOD de 20e en zaterdag de 19e ga ik gewoon feesten. Een biertje zal ik ook vast drinken. veel drink ik toch nooit, dus dat scheelt weer. Ik hoop alleen dat ik niet ongi wordt die zaterdag, dan ga ik echt heel erg balen want dat is dan gewoon heel onhandig.

Ach, mijn ma rookte ook en dronk wijntjes toen ze zwanger was van mij en ik ben ook goed ter wereld gekomen. Ik rook niet dus ik mag best wel lekker die dag gaan feesten!!!!

Ohja, het enige wat ik wel anders voel is dat ik de afgelopen week heel vroeg al begin met gapen en zo rond 23.00 uur ik echt wil slapen... ook in het weekend!!!!! Dus ik hoop dat ik het wel vol ga houden zaterdag! Want voo de parade wil ik daar ook nog lekker even shoppen enzo!!!!

Nouja, misschien heb ik gewoon van last van zomer-moeheid! hihihihi! We zien wel!

liefs!
zo, bloem is weer van de lange posts...
Hoi hoi!!

Winterdip, spannend!!!! Leuk dat je in ieder geval gebeld bent over die sollicitatie!! Nu maar even afwachten........... Ik hoop voor jou dat je wordt uitgenodigd.

Ik ben vorig jaar ook bij een andere werkgever gaan werken en heb ook een jaarcontract. Maar dat weerhoud mij niet om voor kinderen te gaan! Ik weet dat ik elders ook wel weer aan de bak kom, mocht mijn contract niet worden verlengd. Klinkt arrogant, is neit zo bedoeld, maar ik weet wat ik in mijn mars heb en dat is boven het gemiddelde wat ik op mijn werk zie rondlopen. Hahahahahaha!! Erg hè!
verrekt bloempje, je hebt gelijk! ik had dat 'raw' nog niet eens zien staan.. dat heb je als je met je neus kijkt hahah!

tuurlijk moet je gewoon lekker gaan feesten! hou jezelf niet in zou ik zeggen!

winter, al gehoord wanneer je op gesprek mag?
Mijn buikje begint inderdaad te komen Bloempje! Ben er supertrots op!

Kusje, als ik me niet vergis heb jij gisteren een echo gehad, ben erg benieuwd hoe het gegaan is... hopelijk hebben jullie een mooi kloppend hartje gezien!

Liefs Kaatje
Hee meiden!

Kaatje wat leuk dat je zo trots op je beginnende buikje bent.

Lijkt me wonderlijk om mee te maken hoor. Je zit ook al op de helft inmiddels. Super.

Bloempje, inderdaad lekker gaan feesten dit weekend. Zou ik ook doen hoor. Je kunt niet je leven iedere cyclus weer on hold zetten.

En ik heb besloten dat ik dat ook niet moet doen. Ik ga gewoon solliciteren en als het wat wordt en raak zwanger binnen enkele maanden... nouja, so be it. Toevallig staat er ook een topic bij Werk&Studie hierover. Iemand die zich afvroeg of je bij een sollicitatie moet vermelden dat je wel een kinderwens hebt. Iedereen riep heel hard: "Nee! Tuurlijk niet".

Net als wat Dreadlokje ook al zei, en daar heb je natuurlijk ook gelijk in. Ik heb er ook vertrouwen in dat ik sowieso ergens snel aan de bak kom, wat er ook moge gebeuren (op ongelukken en arbeidsongeschiktheid na dan... brrr.. eng idee).

Vrijdag einde van de ochtend mag ik op gesprek komen. Ik ga me vanavond en morgenavond goed voorbereiden. Denk dat het wel vrij hoog gegrepen is maar goed, ik ben sowieso al binnen voor een eerste gesprek dus op basis van mijn cv achten ze me kennelijk al geschikt!

Troela, gaat het goed met het temp.schema? Helemaal helder voor je? Volgens Kaatje moet je nou wel helemaal los gaan he? Hahahaha... Nou, dan krijg je van mij een dikke knuffel terug, maar dan om je daarover minder gespannen te laten zijn!
Zo. En dan ga ik nu een wijntje inschenken...
troela, wat is er eigenlijk mijn je plaatje gebeurd??? Hij kan niet worden weer gegeven bij mij.. of issie bij jou nog wel weer gegeven?

Gaaf joh dan je nu een mooi buikje hebt! Ik zou er ook super trots op zijn!!! Lekker buik vooruit, hihihi! hopen dat het een zachte december maand gaat worden, anders moet je een flinke winter jas kopen tegen die tijd! Of heb je daar al wat op verzonnen? Zit ik namenlijk zelf ook wel over na te denken... Want als een van ons nu zwanger zou zijn/worden, dan hebbie je kindje in maart/april en dan loop je met de koudste maanden (jan tm maart) met een flinke buik, en die moet dan wel in een jas passen lijkt me...

Vrijdag ochtend je gesprek, nou ik ga hardstikke duimen voor je winter!!! Heb je al bedacht wat je goede en slechte eigenschappen zijn, en waarom je bij dat bedrijf solliciteert en waarom op deze funktie? Dat zijn namenlijk de rotste vragen die ze mij wel eens stelden. Moet ik me altijd op voorbereiden voor de zekerheid...
spannend zeg vrijdag!! heb je nog 2 dagen de tijd om je voor te bereiden.. moet wel lukken toch? en idd, die vragen van bloempje moet je zeker goed voorbereiden want die zijn echt vreselijk moeilijk. en mijn schema's zijn nu helemaal helder dankzij kaatje! en eehh.. ja we moeten nu helemaal los, ik zal zien wat ik kan doen hahah.

geweldig dat buikje! lijkt me ook helemaal geweldig om te hebben (ahum, die heb ik al.. 2 zelfs hahaha) voor de rest ook al veel veranderingen aan je lijf te merken?

bloempje, bij mij doet mijn plaatje het nog wel gewoon.. geen idee wat er aan de hand is dan. en in de winter een dikke buik, das gewoon een jas kopen die een maat of 2 groter is. of een hele dikke trui aandoen en dan je jas maar open laten staan. er is altijd wel wat op te vinden!! thuisblijven bij de open haard is natuurlijk ook een strak plan hahah! maarrrr... zover is het helaas nog niet. alhoewel, voor jou misschien wel natuurlijk!!! ben toch wel erg benieuwd of je last van 'zomer-moeheid' hebt of dat het iets anders is.. spannend!
winter ik zag net dat je reageert hebt in dat topic over grote borsten. zelf heb ik 85E soms F en ik zweer bij marlies dekkers! ben er zelfs in getrouwd, toen had ik deze aan:

http://www.thisnext.com/i...ies-Dekkers-Black-Leading

het verkleint niet echt maar het staat wel heel mooi! het lijkt tenminste niet of je echt enorme memmen hebt. ik weet nu niet meer of je zei dat je het ook moeilijk vond om goede bh's te vinden, maar dan is dit misschien een tip. mijn moeder en zus hebben ook alleen maar marlies en dat zijn toch ook niet één van de kleinste dames hahaha! wij willen geen andere bh's meer..

en mocht je er niks aan hebben dan is dit weer een leuke post over mijn bh's hihihihi!!!!
Hey hey!

Ja, die bh's... mij lukt het meestal wel hoor, om goede te vinden. Meestal duurt het even maar als ik dan een goeie vind koop ik er gelijk 2, 3 of 4, kan ik weer even voor uit. Marlies Dekkers zal ik ook eens opzoeken, daar ben ik niet bekend mee.

Ja die sollicitatievragen... Lastig altijd. Ik zit nu hun website helemaal uit te pluizen en de vragen die Bloempje aangaf zijn in feite de klassieke vragen maar ze blijven lastig te beantwoorden. Ik heb ze al op mijn voorbereidingslijstje staan.

En nog veel meer, vertel eens iets over behaalde successen in je huidige (voorgaande) banen. En schets eens een situatie waarin het fout (dreigde) te gaan. Hoe heb je dat toen opgelost? Wat was jouw aandeel daarin? etc. etc. Gewoon om te kijken hoe je omgaat met lastige of verandere situaties enzo.

Dus ik laat op dit moment mijn hele loopbaan de revue passeren op zoek naar goede voorbeelden van allerlei situaties en werkzaamheden.

Lief dat jullie allemaal voor me duimen en met me meedenken.

Ga nu snel weer verder met mijn voorbereidingen. Na vrijdag weer meer over zwanger worden etc. etc. hoofd staat nu naar andere dingen.

Oja, Bloempje... die moeheid van jou... who knows!

xxxx
Hallo lieve dames,

Heb inderdaad disndagavond een echo gehad(lief dat je aan me hebt gedacht Kaatje) en alles was helemaal goed. We zagen een klein garnaaltje met een gigantisch kloppend hart, zo lief. Zat al weken in de stress dus het was een gigantische ontlading. Moest zo huilen!!!

Ze zei dat de kans nu nog maar erg klein was dat het nog mis zou gaan, omdat het meestal misgaat als het hartje moet gaan kloppen. Ik begin er nu dus eindelijk van te genieten. Ben nu 7 weken, 5 maart uitgerekend!

Spannend van jouw baan winterdip, ik ga voor je duimen.

Voor de rest duim ik deze maand niet

Zet hem op allemaal, dan hebben we allemaal straks een garnaaltje met een gigantisch kloppend hart!!!

liefs kusje
Wauw Kusje, wat heerlijk!! Kan me voorstellen dat je er erg over in hebt gezeten...en nu genieten met een hoofdletter G!

Liefs Kaatje
nou, hierzo beginnen al een beetje de buikkrampen en ik heb ook al wat lichtrossige afscheiding. Dusse, het zal dr voor mij niet in zitten deze maand helaas. Ik doe dus ook nog een ronde mee, nu alleen nog afwachten wanneer mijn ongi echt begint...

hmmm, kom ik dan aan met mijn net-aan 75B cuppie... :(

Goh winter, wat zijn er toch vele rot vragen voor een sollicitatie te verzinnen!!! Nouja, veel succes met de voorbereiding in ieder geval en heel veel succes met de sollicitatie morgen!!!!

Ik hoop dat je een goed gesprek zal hebben.

Kusje, wat geweldig dat alles goed gaat!!! We hoopten het hier allemaal zo erg voor je, en ik ben blij dat je er nu eindelijk van kan gaan genieten!

En ik kan me zo voorstellen dat je dan even moet huilen als dan eindelijk blijkt dat alles wel goed gaat…

Dukke knuf aan allen!
Hoi Dames,

Hier weer eens een berichtje van Amy.

Fijn dat jullie elkaar gevonden hebben en heerlijk kunnen kletsen over ovulatie's en grote borsten haha.

Kusje vind het helemaal super voor jou!

Ben nu alweer 33 weken,maar de eerste keer dat we haar hartje hoorden vergeet ik nooit meer(en nog steeds is het zo bijzonder)

Hier gaat alles verder goed,wat last van de zwangerschapshormonen,maar nog 3 weken en dan met verlof..

groetjes Amy
Hey Amy, leuk om van jou te horen!!!! En fijn om te horen dat alles goed gaat! Bijna verlof... gaat snel zeg!

Kusje, fijn dat alles goed is met jullie garnaaltje!! En nu inderdaad met 100% gaan GENIETEN van jouw zwangerschap!!

Ikke ook even over bh's: Ik zweer ook alleen maar bij Marlies Dekkers! Geen andere meer voor mij. Heb 80D en ze zitten altijd als gegoten! Ook vind ik de modellen altijd leuk, apart en stoer, hou ik wel van. Je ( . )( . ) komen er mooi in uit!! :-) Mijn kerel is er ook helemaal weg van. Ze zijn duur, maar het is je geld meer dan waard!
Kusje van harte!!! Dat is fijn om te horen/zien/weten. Kan me goed voorstellen dat je even ontroerd was ja. Heerlijk voor je joh.

En Amy, 33 weken alweer. Ben je al een beetje op orde met kinderkamer etc. En je hebt het over "haar hartje", had je al gezegd dat jullie een dochter krijgen? Hebben jullie al een naam?

Dreadje, jij bent al de zoveelste die zweert bij Marlies Dekkers... Moet ik toch ook maar een keer uitproberen.

Bloempje, is je menstruatie al doorgezet of toch nog niet? Klote, ben je ongesteld met de Love Parade... aan de andere kant kun je wel helemaal los gaan. Was je toch wel een beetje van plan, maar misschien had je er anders toch nog wat meer rekening mee gehouden. Lekker een weekend vol plezier voor jou hoop ik. Dikke knuffel!

En nu ga ik echt verder met mijn voorbereidingen voor morgen. Ik laat wel weten hoe het ging.

Fijne avond!

xxx
Grrr dus lekker ongesteld geworden he... Nouja ik kan in iedergeval lekker feesten, alleen moet dus wel allemaal zooi mee gaan nemen, lekker irritant in die dixi's enzo. maar t is niet anders... Mijn mooie regelamtige cycles wat ik dus had wel lekker door elkaar! nu dus eigenlijk weer met 26 dagen! nouja... dan zou mijn NOD weer op 15 augustus zijn. uitgaande van de 28 dagen cycles, want dat is nog wel het gemiddelde... (vorige keer namenlijk 30 dagen hihihi!). Zou het dan toch wat met de volle maan te maken hebben vandaag? hahaha! Nouja, het zal wel.

Morgen lekker Love Parade!!!!

Amy, leuk om weer van je te horen! Lekker hoor, binnen kort met verlof! Kan je helemaal relaxen! En die hormonen zijn toch niet te erg hoop ik?

Zo en veel mensen hier aan de Marlies Dekkers zeg!

Winter, hoe ging je gesprek????????
Bloempje, jammer meid......... maar kun je wel lekker feesten!! Geniet van de Love Parade!!! Enne, daarna weer nieuwe ronde, nieuwe kans! Heb je nieuwe NOD al in het schema gezet.

Met dreadlokje gaat alles goed! Heb de laatste paar dagen weer meer energie gekregen, was daarvoor al zolang èrg moe. Nu gaat het stukken beter!! Zit ook goed in mijn vel! Nu lekker weekend! Huisje is al aan kant. Heerlijk!

FIJN WEEKEND!
Dread, je hebt helemaal gelijk hoor! En beter vandaag dan morgen ongi worden. Want de eerste dag heb ik altijd de meeste buik krampen.

Enne, snel hoor! Thanx voor het weer bij werken

Fijn dat je wat minder moe bent, ik hoop dat dat bij mij ook weer over gaat..

Heerlijk om het huisje al lekker aan de kant te hebben! Ik zal zo ook eens wat gaan doen, ben zoooooooooooooo lui vandaag! hihihihi!
Help.... ik moet vanmiddag nog een salarisindicatie doormailen en ik vind het MOEILIJK!!!!

Wat is nou een gemiddelde stijging in salaris als je overstapt van de ene baan naar de andere? Ik zit al twee uur te stoeien. Verkeerde pijler natuurlijk

Bloempje, jammer maar je voelde het al aankomen. En inderdaad, mooie cyclusduur toch? Dread, fijn dat je weer lekker in je vel zit! Ik ben ervan overtuigd dat dat ook van invloed is op zwanger worden. (Als het niet al zo ver is!)

xxx
Een salarisindicatie doormailen? Pffffffffffff.............. tsja, wat verdienen anderen in dat vak met die baan? Lastig hoor. Als het een hogere functie is dan wat je nu hebt, dan mag je zeker hoger gaan zitten, vind ik. Wat wil jij verdienen met de andere baan? Je mag best zeker zijn van jezelf hoor!! Zet 'em op hè!!

Hoe ging trouwens je gesprek?

Dreadje nog niet zwanger hoor, heb mijn eisprong nog niet gehad. Volgende week is mijn vruchtbare week, dus ik ga dan ook voor de hele week! Hahaha! Dit keer geen ovulatietest, etc. Maar gewoon PUUR NATUUR!! Hahahahahahaha!! Denk dat ik dit weekend al ga beginnen, lekker relaxed en heb echt zin in mijn kerel!
Winter, als je even googled op salarisvergelijken, dan vind je allemaal sites waar op je kan zien wat anderen verdienen in die funktie.

En rond dat bedrag kan je dan wel gaan zitten. Zorg in iedergeval ervoor dat je er wel op vooruit gaat. Maar het gaat hier ook om een andere funktie dan dat je eerst deed toch? Dan kan moet je alleen naar jou oude slalris kijken in de zin van dat je er niet op achteruit gaat. Verder moet je naar de andere gemiddelden gaan zitten (zie de salaris vergelijkingen).

Ik hoop dat je hier wat aan hebt... Enne wat dread ook zecht; wees zeker van jezelf! Ze hebben je niet voor niets uitgenodigd! En als je teveel vraagd, dan zullen ze jou gewoon een ander bod doen hoor. Het is "gewoon" onderhandelen.

Zo, dread gáát er echt voor deze keer zie ik! hahahaha! de Dreadrace!!!!! You GO Girl!!!!
zo er is weer veel geschreven zeg!

kusje, ben erg blij voor je dat het allemaal goed gaat!!! en nu echt gaan genieten hè??

amy leuk om je te horen! lekker straks met zwangerschapsverlof! geniet van de laatste weekjes!!!

bloempje, jammer zeg dat het doorgezet heeft! maarrr... des te harder kan je feesten morgen!! alvast heel veel plezier en leef je maar lekker uit! hoop wel dat je een beetje mooi weer hebt..

dread, ook aan de marlies? geweldig zijn ze hè? mijn ventje is er ook helemaal weg van.. en niet alleen hij hahah! al lekker weekend? pff dat heb ik morgen om 20 uur pas.. maar mijn huisje is ook net aan kant! voor eventjes in ieder geval want met zo'n verbouwing blijft het niet lang schoon.

winter, ben erg benieuwd hoe je gesprek ging! en bij die salarisindicatie kan ik je helaas niet helpen, heb ik echt helemaal geen verstand van. maar ben ik nu waarschijnlijk ook een beetje laat mee hahah..

hier gaat alles zijn gangetje. had vanochtend weer de eerste negatieve ovulatietest, maar dit weekend zal die wel positief worden. en we zijn al vanaf dat ik niet meer ongesteld ben elke 2 à 3 dagen aan het 'klussen'. en zo gaan we door totdat ik weer ongesteld word. dus we benutten deze maand echt alle kansen!!

plezierig weekend allemaal!!
Hahahaha, Bloempje, De DREADRACE!!! Hilarisch!

Nou Dreadje, dan weet je wat je te doen staat.

En Troela, jij ook racen dus. Maar je bent al goed bezig.

Ik heb mijn mail verstuurd. Het is voor een adviseursfunctie waarbij veel ervaring en HBO+/Universitair niveau wordt gevraagd. Aangezien ik nu best een aardig salaris heb plus de nodige extraatjes/uitkeringen, kwam ik op een aanzienlijke indicatie uit. Want natuurlijk wil je er ook iets op vooruit gaan, je geeft namelijk niet voor niets ook je zekerheid van een vast contract op.

Het gesprek zelf was erg positief. Lijkt me een uitdagende functie met veel (ontwikkelings-) mogelijkheden. Eigenlijk zou ik er best heel graag willen werken denk ik. Ik had er gewoon een heel fijn gevoel bij. Volgende week volgen er nog enkele kandidaten. Daarna hoor ik of ik word uitgenodigd voor een tweede gesprek.

Het blijft dus nog even spannend!

Veel plezier dit weekend meiden, met feesten, racen en wat jullie ook maar gaan doen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven