Minnares zijn

27-08-2014 12:27 377 berichten
Ik lees hier zo nu en dan verhalen over mensen die een geheime relatie hebben met een gebonden persoon.

Ik vraag me dan toch steeds weer wat dingen af..

Voel je je bv niet schuldig t.o.v. zijn vrouw en ev kinderen?

Waarom neem je genoegen met een "bijrol"?

Word je er nu echt happy van?

Is niet aanvallend bedoeld maar ik vraag me gewoon af hoe de gedachtegang dan is.

Ik heb zelf een hekel aan bedriegen,dus zou bij het woord vrouw al meteen afknappen en afhaken. Waarom jullie niet?
Alle reacties Link kopieren
Maak je toch niet zo druk om anderen en hoe zij leven. Wat geldt is wat belangrijk is voor jou.

Mensen oordelen altijd zo enorm als ze zelf een andere kijk op de wereld hebben. Hou je bezig met jezelf , dat is al die opwinding niet nodig.
"Dans met je hart, en je voeten zullen volgen."
quote:harry13 schreef op 27 augustus 2014 @ 21:13:

[...]

Wil jij hiermee vertellen dat jij nog nooit gelogen hebt? Of nooit meer zal liegen?

Niet over zoiets 'zwaars' nee (hoe zwaar je het vindt bepaal je natuurlijk zelf - ik vind het 'zwaar').

En bij vreemdgaan is het zo dat het een continue leugen is (tenminste, als je er een dubbelleven op nahoudt). Dus geen eenmalig slippertje.
it's not who I am underneath, but what I do that defines me
@ Chillies: wat een leuk motto heb je.
quote:chillies schreef op 27 augustus 2014 @ 21:19:

Maak je toch niet zo druk om anderen en hoe zij leven. Wat geldt is wat belangrijk is voor jou.

Mensen oordelen altijd zo enorm als ze zelf een andere kijk op de wereld hebben. Hou je bezig met jezelf , dat is al die opwinding niet nodig.Dingen doodrelativeren vind ik eng.
it's not who I am underneath, but what I do that defines me
quote:Sense-1970 schreef op woensdag 27 augustus 2014 20:54 Best bijzonder hoe Lelie in haar OP nog duidelijk schrijft "ik bedoel het niet aanvallend" om vervolgens met alle aanvallende en vooroordelende winden mee te waaien en dat juist te doen...

Lekker geloofwaardig.. Ik zie dat de meeste antwoorden al door mijn voorgangsters beantwoord zijn.. En interesse voor een echte discussie ontbreekt aan alle kanten bij de meesten.. Verder haalt (as usual) Rooss de meeste stenen al uit het vuur scheelt ook weer een hoop typwerk Als jij dat zo leest,prima!
Wat is mijn motto dan? Ooit neergezet maar zie het niet op de app
quote:Ismene schreef op woensdag 27 augustus 2014 21:07 Denk dat ik toch vriendelijk ben gebleven. Ik vond het oprecht een leuk gesprek.+1
Ooooh ja mooi!
Is jouw motto hoor .
Ja weet het weer. Maar ik vind hem weer mooi
quote:*lelie* schreef op 27 augustus 2014 @ 21:24:

[...]

Als jij dat zo leest,prima!Vond jou ook niet aanvallend hoor.
quote:*lelie* schreef op 27 augustus 2014 @ 21:24:

[...]

Als jij dat zo leest,prima!

Och.. Ik lees verder dan mijn neus lang is, en heb dan ook even je posts buiten dit topic gelezen..

En je opmerking over lenen versus stelen maakt ook duidelijk dat je liever je eigen standpunt neerzet en daaraan vasthoudt dan daadwerkelijk de serieuze antwoorden te lezen en daar dieper op in te gaan (want dat heb je al 6 pagina's bijna niet gedaan)
veroordeel wat je ziet, maar wat jij ziet .... ben ik niet
Buiten viavia (denk ik) en ladyveraa vond ik niemand onaangenaam doen :-)

Wel grappig dat mijn eerlijkheid hier op prijs wordt gesteld, de contradictie valt me zeker op

Smoezenlijst is bij ons niet van toepassing. Ik volg hart01 in haar laatste post, dat mensen eerlijk naar elkaar toe moeten zijn qua verwachtingen van hun minnaar-relatie, maar hey, je weet wel dat je met een bedrieger te maken hebt eh. Hoe realistisch is dat dan om dat te verwachten?

Maar eigenlijk ben ik niet representatief voor dit topic, daar ik niet de 'standaard', wachtende, smachtende minnares ben.
Ivankar,de smoezenlijst heb ik achteraf gelezen.Nogmaals er zijn ook mensen die nog gewoon de oprechtheid van wat anderen tegen ze zeggen geloven.Noem het naïef of wat je wilt.Ik ben niet thuis geweest in een wereld waar mensen uit zijn op spanning en sex.Ik geloof wel in liefde.Gelukkig maar denk ik zelf....maar ik neem niemand iets kwalijk,voel me geen slachtoffer.Ik heb mij enkel vergist in de intenties van een persoon.Sommige mensen komen je leven in om je iets te leren.Ik zie dit als 1 van die personen en ga verder met mijn leven.
quote:bmsg schreef op 27 augustus 2014 @ 21:45:

Wel grappig dat mijn eerlijkheid hier op prijs wordt gesteld, de contradictie valt me zeker op

Smoezenlijst is bij ons niet van toepassing. Ik volg hart01 in haar laatste post, dat mensen eerlijk naar elkaar toe moeten zijn qua verwachtingen van hun minnaar-relatie, maar hey, je weet wel dat je met een bedrieger te maken hebt eh. Hoe realistisch is dat dan om dat te verwachten?

Maar eigenlijk ben ik niet representatief voor dit topic, daar ik niet de 'standaard', wachtende, smachtende minnares ben.Beter jouw manier dan de wachtende, smachtende minnares.
Bmsg,en toch ontstaan er wel eens serieuze relaties vanuit verliefdheid terwijl men gebonden is.Mensen die toch voor elkaar kiezen,samen doorgaan en nog lang gelukkig zijn.Dat zijn in eerste instantie ook bedriegers.Er zit niet echt een sticker op het voorhoofd bij degene die het echt menen en degene die dat stiekem helemaal niet bedoelen.Ik vind het lastige materie :-)
quote:bmsg schreef op 27 augustus 2014 @ 21:45:

En dank je. Vind het ook interessant om het eens door jullie ogen te bekijken.

Zijn jullie nooit jaloers? Ik denk dat ik een te groot ego heb om een minnares te zijn.
quote:hart01 schreef op 27 augustus 2014 @ 21:57:

Bmsg,en toch ontstaan er wel eens serieuze relaties vanuit verliefdheid terwijl men gebonden is.Mensen die toch voor elkaar kiezen,samen doorgaan en nog lang gelukkig zijn.Dat zijn in eerste instantie ook bedriegers.Er zit niet echt een sticker op het voorhoofd bij degene die het echt menen en degene die dat stiekem helemaal niet bedoelen.Ik vind het lastige materie :-)Ik denk wel dat "degene die het echt menen" wel snel een punt zetten achter hun huidige relatie. Die zullen niet maandenlang tobben en twijfelen en smoezen gebruiken.
Uitgekauwd onderwerp inmiddels.

Dan nog:

Wist ik er in het begin vanaf? Nee, maar was toen nogal naief op het gebied van internetdaten en pikte signalen toen niet goed op.

Spijt uiteindelijk naar zijn partner? Nee, waarom zou ik me plaatsvervangend schuldig moeten voelen over een beslissing die híj destijds nam? Ik was single, hij niet en daar loog hij over, net als over wel meer zaken, hoewel de smoezenlijst er nooit aan te pas kwam.

In de jaren erna? Zodra ik vage antwoorden, afspraken etc beter oppikte, kapte ik gelijk de boel af, met het idee erachter, die is bezet. Ik vroeg er ook verder niet naar, claimde niet om het uiterste te willen weten. Gewoon simpelweg geen contact meer (opnemen).

Tegenwoordig? Hoewel ik 1-malig de fout ben ingegaan door toch met een bezette man een SV-relatie aan te gaan, zal me dat niet meer gebeuren. Ben veel meer op mijn hoede geworden aangaande mooie woorden.

Betekent dit dan dat ik een ongevoelige bitch ben, die het niet uitmaakt of de man in kwestie een relatie heeft? Geenszins. Toen ik een nog een profiel op AM had, kreeg ik regelmatig bericht van mannen die als status hadden 'in relatie' en die ik dus daarop afwees. Kreeg ik als antwoord dat de status nog niet goed was aangepast maar dat diegene inmiddels gescheiden was. Ja, dahag. Ff goed aanpassen dan. Nooit meer reactie daarop gehad. Dat zei mij genoeg.
Krijg motto niet verwijderd :-)
Ook ik was een keer minnares geweest..

Ik was verliefd en hij had haar uiteindelijk verlaten voor mij.

We waren een aantal jaar samen geweest. Het was een mooie relatie.

Ik heb geen spijt van hem maar ik voelde me wel erg rot voor zijn ex. Last van geweten en schuldgevoel etc..

Zeg nooit nooit, maar geen bezette man voor mij meer. Het Was een mooie les geweest.

Ik heb geen oordeel over mensen die het doen, iedereen mag het zelf weten. Maar als je op iemand verliefd bent, dan doet de rest van de wereld er niet toe, denk ik.

Wel kijk je er anders tegenaan (ik tenminste) nadat je er onderdeel van bent geweest.

Familie die jou haat (stom eigenlijk, want ik was vrijgezel en hij niet.. Hij had me verleid zelfs). En jou de schuld geeft van alles, een ex die jou overal schuld van geeft en stalkt zelfs..

Dus geef mij maar vrijgezelle mannen haha.

Spanning en zo was leuk, maar dat was alleen eerste maand. En het scheelde ook dat ik z'n ex niet kon. In begin wist ik het zelfs niet eens, pas later.

En achteraf.. Nu pas eigenlijk, kom ik achter dat ik niet zo speciaal was (dat hij haar speciaal voor mij verlaten heeft) maar hij wilde haar sowieso verlaten en ik heb het hem gewoon een stuk makkelijker gemaakt.

Ik denk bij 90% = once a cheater, always a cheater...
Er zijn ook mensen die jaren in 2 relaties leven, elkaar geen smoezen voorhouden, niet bezig zijn met het verbreken van relaties en niet "voor elkaar kiezen".. Geen wachten en smachten op iets wat niet komt.. Maar leven, genieten en leren van wat er wel is..
veroordeel wat je ziet, maar wat jij ziet .... ben ik niet
quote:iceteapeach schreef op 27 augustus 2014 @ 22:09:

Spijt uiteindelijk naar zijn partner? Nee, waarom zou ik me plaatsvervangend schuldig moeten voelen over een beslissing die híj destijds nam? Ik was single, hij niet en daar loog hij over, net als over wel meer zaken, hoewel de smoezenlijst er nooit aan te pas kwam.Maar als hij tegen jou gelogen had, dan treft jou toch geen schuld. Dan ben jij ook bedrogen.Dat is mijn mening toch.
quote:Sense-1970 schreef op 27 augustus 2014 @ 22:12:

Er zijn ook mensen die jaren in 2 relaties leven, elkaar geen smoezen voorhouden, niet bezig zijn met het verbreken van relaties en niet "voor elkaar kiezen".. Geen wachten en smachten op iets wat niet komt.. Maar leven, genieten en leren van wat er wel is..Lijkt me eerlijk gezegd vermoeiend. Vind 1 relatie al moeilijk genoeg . Maar hoe bedoel je dit dan? Dat de partners het ook weten, of dat zij denken in een monogame relatie te zitten?
Once a cheater, always a cheater is volgens mij enkel van toepassing bij langdurig vreemdgaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven