Dolfinarium, Dierenpark Emmen of Koningin Julianatoren?

16-07-2008 18:59 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Volgende weekend gaan we even relaxen in een vakantiehuisje en nu wilde ik een van bovenstaande 'attracties' bezoeken met mijn dochtertje van 2.5 jaar. In Emmen en de Julianatoren ben ik nog nooit geweest en mijn laatste bezoekje aan het Dolfinarium is echt eeeeuwen geleden, kan dus zelf niet goed inschatten wat nu het leukste is voor haar. Iemand een suggestie?
Ik zou dan gaan voor het dierenpark in Emmen.

Ik vind haar te jong voor de julianatoren en ik denk dat het dolfinarium ook nog niet echt geschikt is voor haar!
Als je toch in die regio zit is dierenpark de wissel misschien ook wat voor je. Is een leuk kleinschalig parkje wat heel goed te doen is met een kindje van die leeftijd.
Ik zou ook gaan voor emmen maar dan op een rustige dag.
Absoluut Emmen!
Dierentuin in Emmen is heel goed te doen met kinderen. Er zijn naast alle dieren ook speeltuinen e.d. Is echt een mooie dierentuin !

Dolfinarium lijkt ze me ook nog wat te klein voor.

Julianatoren ben ik al eeuwen niet meer geweest.
Oké, de Wissel, ik zal het eens gaan opzoeken, heb er nog nooit van gehoord.

Emmen is dus het leukste volgens jou Silke, ik dacht zelf al wel dat Julianatoren misschien nog niet zo geschikt was, maar op hun site prijzen ze het zo aan alsof het ook echt leuk is voor jonge kindjes.
Een rustige dag zal je niet gauw treffen want we zitten hier midden in de schoolvakantie en de bouwvak
Emmen. En dan veel plezier in de vlindertuin. Dat vinden kinderen meestal prachtig!

Dolfinarium is erg leuk voor kinderen vanaf een jaar of vier. Veel van de 'aktie' vindt op enige afstand plaats en dat moeten ze wel kunnen volgen.

Koningin Julianatoren zou ik nog niet doen met een kleintje, sowieso niet een speeltuinachtige constructie. Ze worden sel moe en hangerig. Als je ook oudere kinderen hebt, is het fijn dat er in zo'n park ook wat voor jonkies te beleven is, maar om voor alleen zo'n uk erheen gaan, zou ik niet doen.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Dierenpark Wissel is het, en het ligt in buurtschap Wissel, in Epe. Het is een niet al te groot dierenpark en er is een gelegenheid waar de geitjes geaaid mogen worden door de bezoekers. Er zijn van allerlei soorten dieren hoor, kangeroe, dwergnijlpaard, apen enz.Het is erg geslaagd voor jonge kinderen, zelfs pewuterspeelzalen bezoeken het park. Er is ook een speeltuin waar ze na het bezichtigen van de dieren en evt. schminken naar hartelust kunnen spelen.... Veel plezier als je gaat!!!
Van deze drie zeker weten Emmen. Maar als je in oost-Nederland zit, is de dierentuin in Nordhorn, net over de Duitse grens, wellicht ook een aanrader. Emmen is voor een peuter toch te groot om alles te zien, en dan is Nordhorn beter te behappen en een stuk betaalbaarder. Plus ook daar een grote speeltuin (en lekkere Currywurst ) Nordhorn
Julianatoren is wel leuk voor jonge kindjes, vind ik. Alleen verschilt het wel per kind. Als je kind angstig is voor allerlei attracties zou ik niet gauw gaan, maar als je een kind heb wat het gewelidg vind wel. De atracties gaan daar niet bijzonder hard of snel. Al is dat ook persoonlijk, ikzelf ga nooit in een achtbaan dus daar ook niet . ik vind die wel hard gaan maar vergeleken bijn de achtbanen in andere parken valt het wel mee. De attracties zijn ook voor kinderen gemaakt, als volwassene zit je al gauw klem in de karrtjes, autootjes,helicoptertjes enz. Als het om de kosten gaat , julianatoren is wel duurder dan Wissel...
Nordhorn is inderdaad erg leuk (en ook erg betaalbaar). Het is hier in de buurt en we komen er toch zeker wel elke zomer een paar keer. Lekker overzichtelijk park en leuke speeltuin.
Apenheul is leuk. En naast Julianatoren...
Mijn dochter vond Julianatoren bij 2 'leuk' en bij 3 helemaal geweldig. Ik denk dat je het met een kindje van 2 1/2 heel goed kan doen.

Wat ik het voordeel vind van julianatoren boven andere parken en dierentuinen, is dat het ook echt is ingericht op kleine kindjes. Veel toiletten, er zijn verschoonplekken, en ook al is het een 'druk' park - zo goed als elke vierkante meter staat volgebouwd - er zijn toch genoeg plekken wara je rustig kan zitten. Ook is er een heel grote speeltuin voor kleine kindjes.

(en gratis koffie en thee!)
Julianatoren is echt geweldig! Ook voor jonkies vind ik, maar daar zijn ook wat andere meningen over. Het is een wat actievere dag voor de kinderen dan het kijken naar dieren. Mijn ervaring is dat kinderen op zo'n dierenpark vaak het meeste interesse hebben voor dat simpele huismusje wat de patatjes van de grond af eet...
Overigens was het Papagaaienpark ook een groot succes bij Zwiepje deze week maar da's dan weer in Brabantland
Hmm lastig, het dolfinarium valt sowieso af begrijp ik. Als ik de reacties hier lees, neig ik toch wel naar Emmen. Vooral die vlindertuin klinkt toch wel heel erg leuk.

Bedankt voor de reacties!!
Toevallig naar de Wissel geweest want we waren in Epe voor een midweekje. Wat een aanfluiting. Het kostte dacht ik ¤11.50 pp en daarvoor had je nogal weinig. Het klapstuk was een dwergnijlpaard...

Er stond in de folder dat de (inimini-) apen om 12.00 gevoerd zouden worden maar om 12.15 zijn we maar weggegaan omdat er geen verzorger te bekennen was.

Het aaien van de geiten was leuk maar dat kan op elke willekeurige kinderboerderij en die zijn gratis. Je loopt wel leuk door een soort park en de speeltuin was ook aardig maar de prijs-kwaliteit verhouding vond ik erg slecht.

Dus ik zou voor Emmen gaan!
Oh ja, mijn dochter wordt over ruim 2 maanden 3 dus en zij vond alleen de speeltuin leuk. En de geiten.
Juliana toren is echt leuk.veel attracties voor dreumesen,meer dan voor grote kinderen vind ik.

Heb al vanaf dochters 3e jaar een jaarkaart daar(maar woon dan ook bijna om de hoek)

Entree is 17,50 meen ik nu, maar gratis parkeren en idd gratis koffie en thee dus dat scheelt ook.

JE hebt er een superleuk picknickbos dus als je het niet te duur wilt maken lekker een eigen tas broodjes etc mee.

(de patat etc is er niet te nassen vind ik )

Maar goed,succes met je keuze en veel plezier.

O ja,aan de arnhemseweg zit ook een superleuke grote kinderboerderij,met veel beesten en een grote speeltuin.

Kinderboerderij malkenschoten heet dat.Echt leuk,is altijd druk bezocht met school reisjes uit het hele land dus ook een aanrader.
Emmen! Absoluut ! ;)
Emmen is erg leuk, maar iets kleiner en zeker ook erg leuk is Nordhorn (en een stuk goedkoper, iets van 9 euro pp, eten is ook goed betaalbaar)

En google eens op Flierefluiter in Raalte, ik ben er nooit geweest, maar het ziet er erg leuk uit.

Drouwenerzand in Drouwen (Drente) moet ook wel leuk zijn ( en eten en drinken is bij de prijs inbegrepen) maar ook daar zijn we nog nooit geweest.

Speelstad Oranje is ook oke, maar een 2,5 - jarige moet je wel goed meehelpen bij de attracties (maar dat moet je natuurlijk bij Julianatoren ook.

De waarbeek in Hengelo is ook een wat kleiner pretpark, maar daar ben ik zelf als kind voor het laatst geweest.

Wij gaan deze vakantie een keer naar Burgers Zoo, we zijn de laatste jaren al een aantal keer naar Emmen en Nordhorn geweest, dus nu een keer een andere dierentuin bekijken.

En ik heb nog vrijkaartjes voor het Openluchtmuseum in Arnhem, maar daar gaan we volgend jaar naartoe (zijn geldig t/m 2009), dan lijkt me dat iets leuker voor de kinderen (dan zijn ze bijna 4 en 5,5)
Al eerder genoemd, vergeet ook de Apenheul niet, als ze niet bang is voor loslopende apen... Ligt vlakbij de Julianatoren..
Nordhorn is 6 euro meen ik uit mijn hoofd te zeggen en voor kinderen tot en met 3 jaar gratis. Vergeet vooral ook de rollende muntjes niet bij de ingang (vinden onze kinderen samen met de karpers daar nog het mooiste; eigenlijk hoeven we helemaal niet naar binnen).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven