Minnaar deel 25.

20-07-2014 22:35 3008 berichten
Al 24 delen lang schrijven we over het wel en wee om en rond onze minnaars.

Heb jij een fladderend hart of zit ze vast verankert in je eigen borstkas? Eet, slaap en toiletteer jij met je telefoon of leg je hem ook rustig een paar dagen in de kast?

Met andere woorden...

Kun jij een minnaar hebben zonder verliefd te worden? Blijf jij met groot gemak in de verlust fase hangen of verleg jij constant je grenzen?

Dit topic is bedoelt voor discussie met gelijkgestemden. Voor oordeel en dis-nuances zijn andere topics.

Kanttekening van mij: ik zie graag avatars bij de (vaste) schrijvers. Dan blijven we kleurrijke loeders!
quote:karamella schreef op 01 september 2014 @ 08:56:

Een gezin stukmaken moet je zeker niet doen voordat je er alles aan gedaan hebt je gevoel weer te herstellen.

Dat, dus.
@Mok veel plezier! Klinkt veelbelovend.

@Blauwe. Kan dit -als je verdriet wat opgetrokken is- ook niet juist een nieuwe start zijn? Je nr 1 lijkt zijn best te willen doen en hij steunt je zelfs in iets wat voor hem heel moeilijk moet zijn. Is het van jouw kant dan niet goed om te kijken of je nog verder kunt met hem? Dit geeft ook mogelijkheden om tot een nieuwe start..

@Sense, Geen goeie adviezen ofzo van mijn kant, wil je alleen even laten weten met je mee te leven. Lijkt me heel moeilijk om los te moeten laten.

Ik heb SF account toch maar weer dichtgegooid. Had wel een leuke Teddybeer in de mail, maar heb hem net berichtje gestuurd dat ik toch niet zit te wachten op dit soort oppervlakkig contact gericht op maar 1 ding. Hoe goed het ook is voor m'n ego, want hij was wel een leuke man, maar het voelt gewoon niet goed.

Dan moet dat libido toch nog maar even in de koelkast, voor zover dat wil lukken....
Doe wat goed voelt, Puzzled! Niks moet, er mag heel veel ;)
Helemaal waar theemok, het is alleen zo verwarrend dat ik dacht dat het goed zo voelen en dat dat dan toch niet zo blijkt te zijn...

Aan de ene kant zin hebben om vrijblijvend bij een lekkere man weg te kunnen kruipen en aan de andere kant, als je die man dan vindt, geen zin hebben om het door te zetten.

Soms snap ik mezelf niet, misschien wil ik gewoon te veel te snel?
Ik heb ook zo'n fase gehad, hoor. Ik vond het ineens zo leeg, allemaal. Doe wat goed voelt, neem je rust als je dat nu wilt. En over een poosje wil je misschien wat anders... Je hoeft niet alles te analyseren of uit elkaar te plukken waarom je iets wel of niet wilt. Doe wat je rust geeft. Dan volgt de rest vanzelf.
Ik heb het ook met sl en sf , te veel aanbod en voelt van beide kanten te inwisselbaar, leeg en triest waardoor ik totaal afknap.
Alle reacties Link kopieren
Wat Theemok zegt, niet alles willen analyseren en doen wat goed voelt. Heb makkelijk praten, is iets wat ik ook niet kan

Ben het juist wel aan het doen/proberen op sf.

@mercadonna, daar heb ik ook een hekel aan. Prima als iemand besluit dat er geen klik is maar is het nou zo moeilijk om dat even fatsoenlijk te laten weten? Overigens heeft 1 van mij ook de griep.... Toeval of is het dezelfde?

Nr 1 en ik vermaken ons intussen prima op sf. Beide leuke contacten en ik ben erg benieuwd waar dit ons gaat brengen!
Misschien heerst er wel echt een griepje?

Ik volg het advies van High. Doe niets drastisch, daarvoor schiet mijn gevoel nog veel te veel kanten uit. Het is allemaal een momentopname.

Na overleg met nr1 heb ik toch een mail aan de vlam gestuurd. Met als doel om te zeggen wat ik te zeggen heb, zodat ik deze periode kan afsluiten. Geen vragen, alleen maar mededelingen en uitleg van mijn kant. Best een lang verhaal, alles bij elkaar.

Ik kreeg een uurtje later een reactie, waarin hij ongeveer dit schreef: alles wat wij uitwisselen schreeuwt om meer aandacht voor elkaar. Die kunnen wij elkaar niet geven hoe erg we er ook naar hunkeren. Daarom moeten we het hierbij laten, sorry.

En weet je, dat helpt me toch. Te weten dat hij dit ook doet omdat hij te zeer naar mijn aandacht verlangt en dat niet meer aan zichzelf kan verantwoorden, en niet alleen omdat hij bang is dat onze affaire uit zou komen. Mijn gevoel is nu: het was mooi, het was een illusie, en nu is het voorbij. Het verdriet is daarmee niet over, maar het helpt me om te accepteren dat ik hem nooit zal krijgen. En daarmee komt over een tijdje heus de weg weer vrij om goed naar mijn relatie met nr1 te kijken. Van wie ik heus en eerlijk waar nog steeds heel veel houd, en met wie ik misschien toch een mooie toekomst heb.

To be continued dus.
Dat klinkt goed, Blauwe. Een definitieve streep, van beide kanten. En heel goed om te horen dat je nog veel heil ziet in je nr 1 relatie. Wordt vervolgd, inderdaad.
Klinkt een stuk positiever Blauwe.

Niet zwelgen in het verdriet, maar een streep eronder zetten en het leren accepteren. Niet zo makkelijk als ik het hier opschrijf, dat weet ik maar al te goed, maar het is de enige weg.

En dan, in alle rust, weer samen met je nr 1 gaan proberen wat er nog mogelijk is tussen jullie. Geen overhaaste beslissingen inderdaad.

Je lijkt weer een klein paadje de goede kant op te hebben gevonden en daar ben ik blij om.
Blauwe,wat een mooie treffende en sterke reactie van vlam.

Pijnlijk maar realistisch.
quote:blauwevrouw schreef op 01 september 2014 @ 15:37:

Ik kreeg een uurtje later een reactie, waarin hij ongeveer dit schreef: alles wat wij uitwisselen schreeuwt om meer aandacht voor elkaar. Die kunnen wij elkaar niet geven hoe erg we er ook naar hunkeren. Daarom moeten we het hierbij laten, sorry.Mooie reactie van hem en ga er maar vanuit dat hij ook stuk zit.
One life, live it !
Sterkte blauw... Ik herken het wel... Ik was op iemand verliefd geworden, en hij op mij, we hadden dag en nacht contact naast onze relaties, geen sex nog maar dat was onvermijdelijk. Totdat hij ongeveer net zo'n berichtje stuurde als jij nu kreeg: beter afkappen dan doorgaan want dat zou veel kapotmaken. Tijdje elkaar losgelaten en nu zien we elkaar weer. En niet alleen zien maar de verliefdheid is in ieder geval voorbij en zo hebben we ons in de tussentijd wel goed op onze eigen partners kunnen richten. Dat was echt nodig.
Nieuws op minnaarsfront: mijn afkickminnaar gaat er ineens helemaal voor, voor mijn aandacht! Dat is onverwacht. Krijg allerlei lieve berichtjes dat hij me mist, dat is raar als je dat niet verwacht van zo iemand En minnaar 2 en ik zijn gewoon weer goede vriendjes, dat is beter
Voor mij ook heel erg herkenbaar blauwe,Jouw berichten nemen mij mee terug naar die tijd....De ene huilend op de bank,de ander huilend in de auto en maar praten.Wetende dat het niet kan,dat het fout gaat en dat je elkaar moet loslaten om ervoor te zorgen dat je niet alles om je heen kapot maakt.Het wordt echt beter,je gaat de leuke dingen van je nmr1 weer zien.Maar dat loslaten is verschrikkelijk en ons ook eigenlijk nog steeds niet helemaal gelukt.Ja,eventjes als het te dichtbij komt maar nooit helemaal.
quote:Sense-1970 schreef op 30 augustus 2014 @ 16:48:

Jij gaf aan dat je het verdriet van mensen die al lang in een minnaar relatie niet snapte...Niet snapte hoe we er zo diep in konden zitten..

Dat verbaasd ons...Oh ik begrijp het van diepzitten. Aleen was ik verast bij sommigen de mate ervan. Ik wou net een aantword schrijven maar toen zag ik dit onder. This summs it pretty much all:quote:blauwevrouw schreef op 30 augustus 2014 @ 17:06:

HL... Als ik zie dat mijn gebroken hartje wordt vergeleken met de pijn die jij doormaakt, dan schaam ik me. Ik was (ben) meisjesachtig verliefd op iemand die ik amper ken, jij bent de liefde van je leven kwijt. Hoe je daarover schrijft raakt me - en dan heb ik het niet over een lustvolle manier, maar ontroerend.

Blauwevrouw zei het, ik herhaal het. Ik schaam me bijna dat ik zo veel piepte, er zijn veel meer nouances van pijn, en mijne is zeker overleefbaar.

Was wel een eyeopener, dit gesprek hier. Ik had het echt nodig. heb mezelf een schop in de kont bezorgd (schop in de kont is ook een stap naar voren, hé? ). En het gaat ietsje beter. Niet zeuren, doorgaan.

Ja natuurlijk komt ie nog steeds vaak in mijn gedachten spoken. Maar ik probeer bewust die gedachten af te weren.

En het gaat steeds beter.
Ego post: ook hier is de kogel door de kerk, het is over. Vandaag appte minnaar me of hij kon bellen. We bellen zelden, dus ik wist al meteen dat er iets loos was. Eerst even over koetjes en kalfjes gepraat en op een gegeven moment kwam de aap uit de mouw: hij en zijn vrouw willen nog een kind en gaan daarvoor een traject in (het gaat bij hen niet vanzelf). En hij vindt (terecht) dat hij zich volledig daar op moet richten en niet op mij. Ik wist al van de eventuele kinderwens, dus helemaal onverwacht komt het niet. Er was sinds de vakantie ook al meer afstand. Maar toch. Au!

Ik ben bij lange na niet zo verdrietig als sommigen van jullie, maar zal toch wel een paar dagen tijd nodig hebben dit te verwerken. Want ook hier zat het vrij diep. Een half jaar lang hadden we elke dag contact en de paar dates die we gehad hebben waren magisch. De fysieke afstand heeft erger gelukkig voorkomen maar toch geef ik heel erg veel om hem.

Ik voel me raar, maar ergens ook opgelucht dat ik nu mijn aandacht weer volledig op mijn gezin kan richten. Dat hebben ze verdiend. Mijn nr 1 is zo'n schat, ondanks deze verliefheid heb ik gelukkig geen twijfels gekregen over hem.
quote:blauwevrouw schreef op 01 september 2014 @ 08:22:

mercadonna, is ook niet leuk allemaal. Voelt het wel goed om op zoek te zijn naar een date terwijl je nog zo met ex-minnaar in je hoofd (of hart) zit

Goeie vraag. Ik merk dat ik minder met ex-minnar bezig ben in mijn hoofd als ik leuk met andere mannen date/chat/seks. Voordat ik met ex minnaar een relatie kreeg zat ik in een lang huwelijk dus ik vind ergens ook dat ik best een tijdje los mag gaan. Beetje sloeren en sletteren

Nu overigens weer een spannend contact met een man die ik errug knap vind!
@Blauw goed dat je het gedaan hebt. Je laatste bericht klinkt iig een stuk sterker, neemt niet weg dat het nog wel even gaat duren voor al het gevoel weg is.

En ik geloof die van mij wel met zijn griep. Krijg keurig updates etc
Solair ik weet niet of het dezelfde is, haha! Welke regio?

Ik heb ook antwoord van de date op de app nadat ik had geappt dat ik het raar vind en onbehoorlijk om niks te laten horen. Hij gaf me gelijk en zei dat ie een erg druk weekend had gehad. Hm.
Sterkte Karamella.
diver: je voelt alleen je eigen pijn, dus vergelijken met die van een ander is uiteindelijk niet zo heel zinvol. Maar toch helpt het soms wel om je verdriet in perspectief te plaatsen. Vergeleken met sommig ander leed, valt het uiteindelijk toch mee (het Lourdes-effect: er is altijd iemand die het nog zwaarder heeft). En het geeft hoop als je andere mensen zelfs met de allergrootste rampspoed ziet dealen.

karamella: dat is zeker au. Neem de tijd, laat je hier gaan - en liever niet ten overstaan van je gezin. Dat kan ik je echt afraden, mocht je het kúnnen beheersen. Gelukkig dat je nooit bent gaan twijfelen aan je man! Ook dat is geen aanrader...

al_bundy: ik ben er inmiddels ook van overtuigd dat dit hem moeite kost. Dat hij me dit nu ook gewoon heeft laten weten maakt het voor mij draaglijker dit loslaatproces gewoon door te maken. Ik las het toch ook als een soort hartekreet om vooral geen contact meer op te nemen.

hart en nouwnouw: het loslaten is af en toe een hel. Maar ik geloof niet dat ik ooit op het punt zal komen waarin ik hem weer 'een beetje' ga willen. Ben uiteindelijk toch een vrouw van alles of niets. En aangezien alles er niet in zit, wordt het dus niets.

Misschien kunnen we het ooit aan om elkaar ergens per ongeluk tegen te komen. Maar meer dan dat, nee, dat zou heel erg veel te pijnlijk zijn.

Het onderwerp van zijn mail was "Unfinished business". Dat geeft wel aan hoe gevaarlijk wij voor elkaar zijn, aangezien we dit allebei zo ervaren.

roodkapje: dit hele gebeuren is in elk geval een eye opener geweest over mijn onvrede in de relatie. Ik was mij daar onvoldoende van bewust en heb me er ook nooit over uitgesproken. Communiceren is niet mijn sterkste kant...

Dit onderwerp ligt echter nog te ingewikkeld, ik ben er nog niet aan toe om me er volledig op te storten. Eén stap tegelijk, ben nu nog volop bezig met het loslaten van de vlam.
mercadonna: Zolang het voor jou goed voelt, sloer en sletter je er maar lekker op los! Niemand aan wie je verantwoording schuldig bent, toch? Spannend contact erbij, zet 'm op...
@mercadonna, wilde je een pb sturen maar die moet je even open zetten.
Mag ik een serieus bedoelde vraag aan jullie stellen? Misschien dat HL of Roos die met al hun ervaring kunnen beantwoorden. Als bij beide de gevoelens zo heftig zijn waarom wordt er dan nooit voor elkaar gekozen? Waarom kiezen voor een afscheid en pijn? Pijn die je heel lang meedraagt?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven