Single man met kinderwens

02-09-2014 11:35 186 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames,

Ik ben een man van 31, happy single, hoogopgeleid heb een kinderwens.

Nu lijkt de meest logische weg naar kinderen een leuke vrouw zoeken en kinderen maken, maar dat is voor mij niet perse zo. Ik ben blij met mijn leven hoe het is, heb het erg druk met mijn baan en sociaal leven en volledig settelen met vrouwlief is niet voor mij.

Waar misschien een mogelijkheid ligt zijn single vrouwen of lesbische stellen die ook met een kinderwens lopen en op zoek zijn naar een vader voor hun kind. Ik wil geen donor zijn, waarbij ik vanaf dag 1 buiten spel word gezet; ik wil er wel duidelijk zijn tijdens de opvoeding en wil echt hun vader worden. Het klinkt de meesten misschien een beetje onconventioneel in de oren, maar ik denk dat dit iets is dat het beste voor mij werkt.

Mijn vraag: zijn er hier mensen die aan bovengenoemd profiel voldoen of zijn er misschien samen-kids-maar-geen-relatie-dating sites? Hoe kan ik het beste te werk gaan om mijn ideale moeder te vinden?

Dank allemaal!

Een moderne toekomstige vader
quote:qstix schreef op 02 september 2014 @ 13:36:

klinkt als de ideale man voor El ninjoMet dat kind? Denk het niet
quote:zoeter schreef op 02 september 2014 @ 13:35:

Misschien is het een idee om het boek van Sara Coster te lezen. Dit is dan wel vanuit een vrouw gezien, maar dat is dan vast ook interessant. Sara Coster geeft voor vrouwen ook workshops, misschien kun je haar als man ook wel mailen?

Kijk ook eens op : http://www.alleenmetkinderwens.nl/ Hier kun je begeleiding krijgen en je bezinnen in de mogelijkheden. Eigenlijk bedoelt voor vrouwen, maar waarom niet als man toch?

Zelf schrijf ik mee bij 'Kind in je uppie'. Er zijn veel vrouwen die dit zonder partner willen en doen. Als man lijkt het me wel een stuk lastiger eerlijk gezegd.Bedankt voor de tip!
.
quote:elein schreef op 02 september 2014 @ 13:39:

Ik denk niet dat als TO zijn werk/sociale leven niet voor een partner opzij wil zetten het automatisch betekent dat hij het voor een kind ook niet zal doen.

Ik denk dat mensen zich vooral zorgen maken/storen aan de zin "ik ben blij met mijn leven zoals het nu is". Als er iets is wat je leven compleet verandert, is het toch wel een kind.
quote:elein schreef op 02 september 2014 @ 13:39:

Ik denk niet dat als TO zijn werk/sociale leven niet voor een partner opzij wil zetten het automatisch betekent dat hij het voor een kind ook niet zal doen.

Juiste aanname Zoals ik zei, kind komt op prio 1.

quote:

Ik heb nooit minder gewerkt voor mijn partner, maar nu met kind erbij vind ik het geen probleem om te zeggen dat ik die dag vrij heb omdat [kind]. En om me heen zie ik dat veel meer, bij vrouwen èn mannen. Sociaal leven idem dito. Avonden uit/ stappen / sporten minderen zijn voor de meeste mensen om me heen eerder regel dan uitzondering zodra er kinderen zijn.

Dat heen en weer reizen lijkt me als kind dan weer niet prettig, tenzij je ouders echt zo'n beetje naast elkaar wonen. Ik ken (vaag) een gezin waar dat het geval was (gescheiden/ co-ouderschap) en die kinderen liepen gewoon in en uit en hadden twee huizen (en 2x zoveel sinterklaas . Ik hoorde laatst zelfs van een gescheiden paar die twee huizen naast elkaar hadden gekocht en een deur ertussen laten maken. Maar dat is wel zeldzaam denk ik

2x sinterklaas, 2x kerst, 2x verjaardag...

Die twee huizen gaat misschien wel heel ver, maar wat kopen in de zelfde buurt lijkt me zo z'n voordelen hebben!
V_V, en hoe zie je de opvoeding voor je? Je zal het niet steeds eens zijn. Hoe los je dat dan op?
quote:ninon schreef op 02 september 2014 @ 13:35:

Zolang het tradionele gezin nog als standaard wordt gezien, worden kinderen die in een andere samenlevingsvorm opgroeien in een uitzonderingspositie geplaatst, jammer vind ik dat.Ik denk dat het traditionele (goed) gezin toch nog het beste is voor je ontwikkeling.
Het spijt me, maar ik denk echt dat een kind meer heeft aan een stabiele thuisbasis dan aan 2x sinterklaas vieren. Maar dat is mijn mening.
quote:Ismene schreef op 02 september 2014 @ 13:45:

Die dubbele zekerheid, dat interesseert een kind niet hoor. Ik ken veel kinderen die de stiefouders als "de vijanden, de vernietigers van mijn gezin" hebben gezien. Het kan bij sommige kinderen goed gaan. Maar bij evenveel kinderen gaat het slecht. En dat is een risico dat je je niet kan veroorloven, in mijn bescheiden mening. Maar opnieuw, je bent maar 31. Waarom moet je nu direct een kind hebben? Waarom wacht je niet nog even?

Het hangt er denk ik er af van de leeftijd van de kinderen waarop de ouders uit elkaar zijn gegaan. Zelf was ik erg jong en heb nooit beter geweten. Had het verschrikkelijk gevonden als mijn ouders bij elkaar waren gebleven, voor mij, maar vooral voor hen.

Maar wat is er dan mis met 31 als leeftijd voor een kind? Denk je dat ik ouder moet zijn? Of moet ik wachten op de ware? :D
Waarom noem je jezelf een moderne toekomstige vader?

Wat is er modern aan om een kind te krijgen dat per definitie al in een gebroken gezin opgroeit?

Het komt helaas idd regelmatig voor, maar ik zou het niet modern noemen. Het is eigenlijk in en in treurig dat er zoveel gebroken gezinnen zijn, maar die kinderen ontstonden tenminste nog uit liefde voor elkaar, en niet uit voortplantingsdrang zoals bij jou.
quote:Ismene schreef op 02 september 2014 @ 13:53:

Het spijt me, maar ik denk echt dat een kind meer heeft aan een stabiele thuisbasis dan aan 2x sinterklaas vieren. Maar dat is mijn mening.Eens. Onderschat de waarde van het hebben van een compleet gezin niet.
quote:Ismene schreef op 02 september 2014 @ 13:51:

V_V, en hoe zie je de opvoeding voor je? Je zal het niet steeds eens zijn. Hoe los je dat dan op?Daar maak je afspraken over, net als bij een samenwonend stel. Misschien gaat dat zelfs makkelijker als je niet altijd op elkaars lip zit.
Een kind krijgen die je toch niet met een wildvreemde?
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
quote:GateKeeper schreef op 02 september 2014 @ 13:55:

Waarom noem je jezelf een moderne toekomstige vader? Wat is er modern aan om een kind te krijgen dat per definitie al in een gebroken gezin opgroeit?

Het komt helaas idd regelmatig voor, maar ik zou het niet modern noemen. Het is eigenlijk in en in treurig dat er zoveel gebroken gezinnen zijn, maar die kinderen ontstonden tenminste nog uit liefde voor elkaar, en niet uit voortplantingsdrang zoals bij jou.Omdat het niet past in jouw ideaalplaatje van het traditionele gezin. Je stigmatiseert mijn situatie zelf als 'gebroken gezin', terwijl ik dat absoluut niet zo ervaar. Wat jij wil is niet perse wat ik wil. En dat het per definitie slecht is voor het kind is mijn inziens klinkklare onzin.
Je ziet het allemaal veel te rooskleurig in!
2x sinterklaas wow dat is toch wel het geweldigste wat je als kind kan hebben.

Sarcasme modus uit.

Natuurlijk zal een kind het geweldig vinden om 2x zoveel cadeautjes te krijgen. Het blijven kinderen. Hoe meer hoe beter.

Maar ik denk dat veel kinderen van gescheiden ouders die dubbele hoeveelheid cadeautjes meteen zou opgeven als dat betekent dat papa en mama weer bij elkaar zijn.

Echt dat zijn toch geen argumenten om aan zo'n situatie te beginnen.
quote:ninon schreef op 02 september 2014 @ 13:35:

Een co-ouderschap vanuit een scheiding beschouw ik toch anders. Het kind heeft te maken met een scheiding, waar doorgaans nog een heel trauma bijkomt. Een kind die vanaf zijn geboorte met co-ouderschap opgroeit, zal niet beter weten. Natuurlijk zal het op enig moment beseffen dat het niet in een traditioneel gezin opgroeit, maar is dat per definitie slecht voor een kind?

Zolang het tradionele gezin nog als standaard wordt gezien, worden kinderen die in een andere samenlevingsvorm opgroeien in een uitzonderingspositie geplaatst, jammer vind ik dat.Helemaal eens! Natuurlijk is het niet slecht voor een kind om in een niet-traditioneel gezin op te groeien.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:Ismene schreef op 02 september 2014 @ 13:51:

V_V, en hoe zie je de opvoeding voor je? Je zal het niet steeds eens zijn. Hoe los je dat dan op?Hoe doen 'normale ouders 'dat?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
.
quote:Ismene schreef op 02 september 2014 @ 14:06:

http://www.hln.be/hln/nl/ ... ch-vaker-verscheurd.dhtmlWat heet dit met het onderwerp te maken?
quote:v_v schreef op 02 september 2014 @ 14:02:

[...]

Omdat het niet past in jouw ideaalplaatje van het traditionele gezin. Je stigmatiseert mijn situatie zelf als 'gebroken gezin', terwijl ik dat absoluut niet zo ervaar. Wat jij wil is niet perse wat ik wil. En dat het per definitie slecht is voor het kind is mijn inziens klinkklare onzin.Dat beantwoord mijn vraag niet. Waarom is het modern om op deze wijze een kind op de wereld te zetten?
quote:sugarmiss schreef op 02 september 2014 @ 14:04:

2x sinterklaas wow dat is toch wel het geweldigste wat je als kind kan hebben.

Sarcasme modus uit.

Natuurlijk zal een kind het geweldig vinden om 2x zoveel cadeautjes te krijgen. Het blijven kinderen. Hoe meer hoe beter.

Maar ik denk dat veel kinderen van gescheiden ouders die dubbele hoeveelheid cadeautjes meteen zou opgeven als dat betekent dat papa en mama weer bij elkaar zijn.

Echt dat zijn toch geen argumenten om aan zo'n situatie te beginnen.

Sinterklaas was geen argument, meer een leuke bijkomstigheid.

Waar baseer je de aanname op dat alle kinderen hun ouders bij elkaar willen hebben?

Ik ken zelf veel kinderen van gescheiden ouders die hun ouders echt niet meer bij elkaar zouden willen hebben. Ook ken ik er helaas een aantal die tegen wil en dank bij elkaar zijn gebleven, met alle negatieve gevolgen van dien.
quote:Nouschi schreef op 02 september 2014 @ 14:06:

[...]

Hoe doen 'normale ouders 'dat?

Normale ouders hebben voordat ze aan kinderen beginnen een relatie. Daar in leer je de ander als het goed is heel goed kennen en weet je wat de normen en de waarden van de ander zijn.

Zijn die totaal anders dan die van jou dan wordt de relatie verbroken en een nieuwe partner gezocht die wel met je overeen komt.

Je hebt dan toch het zelfde beeld voor ogen hoe je je kind wil opvoeden. Dat je dat in de praktijk dan wel eens verschillend van elkaar aan wil pakken is bij ouders die grotendeels op 1 lijn zitten al lastig genoeg.

Laat staan dat je een kind krijgt met een wildvreemde.
quote:Nouschi schreef op 02 september 2014 @ 14:07:

[...]

Wat heet dit met het onderwerp te maken?Niet echt veel, je hebt gelijk. Zal link verwijderen.
quote:sugarmiss schreef op 02 september 2014 @ 14:10:

[...]

Normale ouders hebben voordat ze aan kinderen beginnen een relatie. Daar in leer je de ander als het goed is heel goed kennen en weet je wat de normen en de waarden van de ander zijn.

Zijn die totaal anders dan die van jou dan wordt de relatie verbroken en een nieuwe partner gezocht die wel met je overeen komt.

Je hebt dan toch het zelfde beeld voor ogen hoe je je kind wil opvoeden. Dat je dat in de praktijk dan wel eens verschillend van elkaar aan wil pakken is bij ouders die grotendeels op 1 lijn zitten al lastig genoeg.

Laat staan dat je een kind krijgt met een wildvreemde.Daar kun je van tevoren prima afspraken over maken al zal het in de praktijk altijd anders lopen net zoals in elk ander gezin.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven