Jongensnamen topic

08-02-2014 08:34 3072 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het is weer tijd voor een nieuw topic.

Het vorige topic vind je hier: Jongensnamen topic

en hier
Liam misschien? Of Noam?

Niam is idd een meisjesnaam.
Bloom, ik vind seth erg leuk dus zou daarvoor gaan!

Koei:

Owen

Brent

Mick

Vick

Vince

Lennard

Bently

Logan

Ian

Mitchel

Jaimy

Zack

James

Morris

Chris

Fender

Levan

Collin

Jason

Matt

Timor

Milo

Andy

Nolan
quote:mikmak1234 schreef op 25 augustus 2014 @ 20:15:

Wat vinden jullie van de naam bas? Waar denken jullie dan aan?Ik ken écht veel mensen die Bas heten van 25-40jr dus voor mij een hele doorsnee naam met weinig bijzondere associaties, ook geen negatieve.
Bedankt voor de reacties! Bas gaat het worden!
Bloom: Seth is leuk! Niet meer verder zoeken
Mikmak, leuk dat jullie eruit zijn! Bas is een lieve, maar ook stoere en tijdloze naam!
Wat vinden jullie van de jongensnaam Julian?

of Juliën?

Welke namen passen erbij?
Two roads diverged in a wood and I - I took the one less traveled by, and that has made all the difference. ~R. Frost
Oké dus zonder Olivier. Even denken.

Ps. Wil je niemand vernoemen?

Julian Maarten

Julian Samuel

Of toch drie: Julian Samuel Elai, Julian Reza Laurens

Julian Ralf David

Julian Ruben

Julian Victor
@ dutchess

Julian Merijn

Julian Floris

Julian Daniël

Julian Thobias

Julian Pieter

Julian Thijmen

Julian Abel

Julian Axel

Julian Oscar

Julian Timo

Julian Casper

Julian Boaz

Julian Ruben

Julian Wessel

zo iets?
Julian het leukst!

Julian Mees Oliver

Julian Tijn Daniel

Julian Casimir Max
Ik lees een paar pagina's terug en daar worden de namen Leo en Johan genoemd, in combinatie met zielig.

Ik snap dat niet , waarom zijn normale Nederlandse namen ineens 'zielig' en Boet/Beer/Biem (vind ik weer vreselijk bedacht) niet?

Als ik helemaal Nederlands zou zijn, en partner ook, (nu buitenlandse ouders en buitenlandse achternaam) zou ik mijn kind echt een 'gewone' / ouderwetse Nederlandse naam geven, zoals Jan/Hendrik o.i.d.

Vind ik de laatste jaren steeds mooier, hoe meer maffe namen voorbij komen.

Wat is de schaamte voor eigen/ouderwetse namen?

Onze ouders komen uit Servie en hebben onze dochter naar mijn moeder vernoemd. Dat is daar een hele normale/ouderwetse naam. Maar komt daar veel vaker voor, vernoemen en 'ouderwetse' namen, maar niemand die dat raar/ouderwets of zielig vind.

Lijkt wel of Nederlanders zich schamen voor hun eigen cultuur en namen, vind ik echt raar..
Zielig vind ik het niet, maar mooie namen vind ik het ook niet (boet, beet en biem trouwens ook niet). Namen veranderen nu eenmaal door de jaren heen, net als kleding of je interieur. Of je daarin meegaat is ieders eigen keus en afhankelijk van smaak.
Npu ja, als je je kin nu Jan of Willem noemt, weet je zeker dat 'ie later een originele naam heeft. Alle 'aparte' namen van nu zijn dan heel normaal, en de 'ouderwetse' namen zullen dan juist weer opvallen.

De verandering en kwestie van smaak begrijp ik,maar ik zie in NL opvallend veel Engelse/anderstalige namen, terwijl dit veel andere landen volgensmij veel minder is.

Ik begrijp de 'schaamte' (weet even geen beter woord) voor de oude Nederlandse namen niet.

Eerder vond ik ze ook niet zó, maar met alle maffe/vergezochte namen tegenwoordig begin ik de 'normale' namen echt steeds mooier te vinden.
quote:Catooo schreef op 01 september 2014 @ 18:29:

Oké dus zonder Olivier. Even denken.

Ps. Wil je niemand vernoemen?

Julian Maarten

Julian Samuel

Of toch drie: Julian Samuel Elai, Julian Reza Laurens

Julian Ralf David

Julian Ruben

Julian Victor

Hahaha... ja dat wilde ik. vandaar de naam Olivier. ;)

Elai, of Eli en zelfs Elijah vonden wij ook een mooie combi. De andere namen zijn het voor ons net niet... weet niet zo goed hoe ik uit moet leggen waarom.

We zitten zelf een beetje met de Franse/ Engelse 'vorm'.
Two roads diverged in a wood and I - I took the one less traveled by, and that has made all the difference. ~R. Frost
Fedde vind ik wel redelijk leuk, beetje suffig, ik denk aan 'verder' en vind het passen bij namen als lasse, pelle. Ik vind Melle mooier dan fedde, pelle en lasse trouwens. Maar goed dat vroeg je niet
Ferne!!!

Vind ik een mooie naam.

Ferdi vind ik verschrikkelijk (sorry)
Grappig dat Boet en Beer als 'nieuw en gezocht' gezien worden. Bijde namen komen uit begin 1960, niet super populair in die tijd maar toch zeker niet nieuw.
Nog 6 weken te gaan en we zijn er nog steeds niet uit...

Wat vinden jullie van Jaime of Joshua?
Joshua vind ik wat ordinair. Doet me denken aan mijn vroegere achterbuurjongetje die had 2 orbellen en een trainingspak aan.
Hoe wil je Jaime uitspreken?

Joshua vind ik leuk voor een kindje met donker haar en beetje indo uiterlijk.

Anders misschien nog..

Joas

Joah

Josh

Jace
Van Jaime zou ik niet weten of ik het uit moet spreken als dzjeem of dzjeemie
In het Spaans zou je Gaime zeggen, volgens mij hebben ze daar een prins die Jaime heet
Ik vind Joshua ook leuk! Jaime weet ik inderdaad ook niet hoe het uit te spreken. Anders, Jamie?
Count your blessings...
Zelfs een Nederlandse prins (zoon van prinses Irene) die ook in NL woont en werkt

Uitspreken als Gaime inderdaad (ze hadden een Spaanse vader)
O ja, zo zat het.

Ik vind Jaime bijzonder klinken, niet lelijk maar ik zou moeten wennen aan de Gai klank.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven