Boek geleend.

02-09-2014 15:09 82 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik heb van iemand een boek te leen gekregen.

Die heb ik aan mijn man mee ge geven om aan die gene terug te geven.

Die heeft het aan mensen gegeven van de camping die de des betreffende persoon ken.

Die staan op de camping waar we beiden van af ge gaan zijn.

Ik kon het niet zelf brengen omdat ik een zweepslag had en ik heb hem in goed vertrouwen aan mijn man mee gegeven en ze heeft zelf aan gegeven om het op de camping af te geven aan hun oude buurtjes.

Nu wordt ik steeds op Facebook benadert dat ze haar boek terug wilt die ik niet terug heb ge geven volgens haar,maar ik heb al 3x aan gegeven dat het hier niet ligt en dat mijn man met niks thuis is gekomen dus is af gegeven.

Nu wordt ik beschuldigd van iets wat ik niet leuk vindt,

Of ik altijd met geleende spullen zo om ga.

Ik ben zeer zuinig op mijn spullen en ook van anderen.

Ik heb haar verwijdert van Facebook omdat ik niet steeds lastig gevallen wilt worden.

Wat zouden jullie doen in deze situatie?.
Ik heb geen vet, ik heb alleen veel knuffelvlees.
Ik zou een nieuwe boek kopen en dat geld bij mijn partner terugeisen.

Les voor de volgende keer: leen geen spullen van mensen als je er niet mee om kunt gaan en maak nooit een derde verantwoordelijk voor het terugbrengen van wat dan ook.
quote:Sensy12 schreef op 02 september 2014 @ 15:32:

Ik zou een nieuwe boek kopen en dat geld bij mijn partner terugeisen.

Les voor de volgende keer: leen geen spullen van mensen als je er niet mee om kunt gaan en maak nooit een derde verantwoordelijk voor het terugbrengen van wat dan ook.Bij de partner nog wel? En wat als die het wel gewoon aan die buren heeft afgegeven? Het is TO's verantwoordelijkheid, dus de kosten als het mis gaat in deze rare constructie lijken me ook voor haar.
quote:morgenroos schreef op 02 september 2014 @ 15:15:

Ik kon het niet zelf brengen omdat ik een zweepslag had en ik heb hem in goed vertrouwen aan mijn man mee ge geven en ze heeft zelf aan ge geven om het op de camping af te staan aan haar oude buurtjes die zouden het aan haar geven.

Zweepslag gaat toch ook weer over? En je kunt met zweepslag toch wel een telefoontje plegen. Dan had je kunnen overleggen met de eigenaar, wat, hoe en wanneer je het boek zou overhandigen.

Doordat jij het boek niet zelf aan die persoon hebt gegeven, heb jij het boek kwijt gemaakt en zal je dus voor een nieuw boek moeten zorgen.
Dank jullie wel voor de antwoorden ik heb een nieuwe boek gekocht en zal het versturen via de post.
Met excuus brief mag ik aannemen?

Waarom per post en niet zelf?

Straks niet de post op de kop geven dat het niet aankomt ofzo.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
quote:sandt2.0 schreef op 02 september 2014 @ 15:35:

[...]

Zweepslag gaat toch ook weer over? En je kunt met zweepslag toch wel een telefoontje plegen. Dan had je kunnen overleggen met de eigenaar, wat, hoe en wanneer je het boek zou overhandigen.

Doordat jij het boek niet zelf aan die persoon hebt gegeven, heb jij het boek kwijt gemaakt en zal je dus voor een nieuw boek moeten zorgen.Zweepslag heb ik 8 weken mee gelopen en heb met haar overlegt ze wilde dat het op de camping werd afgegeven omdat ze vaak op bezoek ging zodat ze hem daar vanuit mee kon nemen.
quote:Desperate_Housewive schreef op 02 september 2014 @ 15:35:

[...]

Bij de partner nog wel? En wat als die het wel gewoon aan die buren heeft afgegeven? Het is TO's verantwoordelijkheid, dus de kosten als het mis gaat in deze rare constructie lijken me ook voor haar.Daar heb je wel gelijk in.
Ik woon in Rotterdam ik ga niet even naar Oosterhout.

Als het via bol.com geregeld is dan komt het wel goed.
quote:morgenroos schreef op 02 september 2014 @ 15:41:

Als het via bol.com geregeld is dan komt het wel goed.Bol gaat het niet persoonlijk langs brengen, die gebruiken gewoon de psotbode
Ach, laat ook maar.
verba volant, scripta manent.
quote:GateKeeper schreef op 02 september 2014 @ 15:30:

Wat een tokkiegedrag om haar gelijk van facebook te verwijderen. Jij leent iets van iemand en raakt het kwijt. Staat je netjes. Je kan nu wel naar alles en iedereen gaan wijzen, maar uiteindelijk ben jij degene die het niet zuinig met haar spullen bent omgegaan.

Dit.

Exact de reden waarom ik nooit meer iets uitleen en al helemaal geen boeken.

Dikke vette excuses zouden eerder op zijn plaats zijn dan iemand die terecht haar eigendom terug wil van fb af te flikkeren.

Ik word er plaatsvervangend pissig van.
Huts!
Ik dacht al, wanneer opent er nou iemand een topic over dat geleende boek dat morgenroos heeft kwijt gemaakt op Actueel.

Het Journaal opende ermee, stond op de voorpagina van de telegraaf en het is zelfs breaking nieuws op CNN.
Wat een gedoe.

Wat zeggen de campingbuurtjes er eigenlijk van? Al is het natuurlijk wel jouw verantwoordelijkheid. Maar als ik jou was zou ik ook te nieuwsgierig zijn waar het boek nu uiteindelijk is gebleven.

En ik zou ook zeker mijn excuses aanbieden.

Nu doe ik zelf ook niet meer aan lenen. Ik ben sowieso al vergeetachtig en ook nog eens onhandig en wil daarom niet meer dat andermans spullen daar het slachtoffer van zijn. De kans op boeken met vlekken en kreukels en ezelsoren is gewoon te groot.

Ook heb ik zelf wel eens boeken uitgeleend en nooit meer teruggezien. Maar aangezien dat boeken waren die ik nooit meer hoef te zien (genre Sonja Bakker, Montignac) vind ik dat niet zo erg.
quote:Desperate_Housewive schreef op 02 september 2014 @ 15:12:

Wat een omslachtige manier om iets terug te geven zeg! Je had het gewoon persoonlijk terug moeten geven ipv via via via. Dan had je dit probleem niet gehad.

Ik zou voor nu navraag doen bij die mensen aan wie je man het heeft afgegeven. Komt daar niks uit, dan zou ik het boek nieuw kopen voor haar en persoonlijk terug geven.

Haar van facebook verwijderen vind ik overigens bijzonder kinderachtig. Jij leent iets en geeft het niet terug. En als ze dan navraag doet bij jouw, verbreek je al het contact zomaar? Asociaal als je het mij vraagt.Dit.
Boek opnieuw kopen en goed persoonlijk teruggeven.. Dat zou ik doen..
Geef haar de keuze of ze hetzelfde boek nieuw wil of dat je geld overmaakt wat het nieuw kost. Bied je excuses aan, dat jij niet netjes met haar eigendom bent omgegaan.
Als het via bol.com gaat dan zou ik er zeker nog een bos bloemen achteraan sturen met excuses.
De buurtjes geven het boek niet terug omdat zij ook iets hun verontschuldigd is.
quote:morgenroos schreef op 02 september 2014 @ 16:04:

De buurtjes geven het boek niet terug omdat zij ook iets hun verontschuldigd is.en waarom was het precies een goed idee, om het boek op deze manier terug te geven??
quote:Naara schreef op 02 september 2014 @ 15:13:

** en dit is dus de reden dat ik geen boeken meer uitleen, komt alleen maar gezeur van **Uitlenen als je ze ook niet meer perse terug wenst, is ook een goede.
Poeh, wat onzorgvuldig van jullie
quote:lilalinda schreef op 02 september 2014 @ 16:05:

[...]

en waarom was het precies een goed idee, om het boek op deze manier terug te geven??Dat weet ik niet dat is iets tussen hun als ik dat wist van te voren dat ze ruzie hebben om financiën en over uitlenen,had ik het geheel anders gedaan.
Ik voel me rot en probeer het goed op te lossen dus ik hoop dat ik het juiste gedaan heb een nieuwe boek gekocht,ik stuur het dan via de post met een kaartje er bij en hopen dat het zo opgelost is.
Ge geven ...
quote:morgenroos schreef op 02 september 2014 @ 16:17:

Ik voel me rot en probeer het goed op te lossen dus ik hoop dat ik het juiste gedaan heb een nieuwe boek gekocht,ik stuur het dan via de post met een kaartje er bij en hopen dat het zo opgelost is.Dat is lief van je en hoop dat het zo dan opgelost is. Maar dat van fb afgooien is ook wat overdreven. Misschien dat ook nog even oplossen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven