Boek geleend.

02-09-2014 15:09 82 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik heb van iemand een boek te leen gekregen.

Die heb ik aan mijn man mee ge geven om aan die gene terug te geven.

Die heeft het aan mensen gegeven van de camping die de des betreffende persoon ken.

Die staan op de camping waar we beiden van af ge gaan zijn.

Ik kon het niet zelf brengen omdat ik een zweepslag had en ik heb hem in goed vertrouwen aan mijn man mee gegeven en ze heeft zelf aan gegeven om het op de camping af te geven aan hun oude buurtjes.

Nu wordt ik steeds op Facebook benadert dat ze haar boek terug wilt die ik niet terug heb ge geven volgens haar,maar ik heb al 3x aan gegeven dat het hier niet ligt en dat mijn man met niks thuis is gekomen dus is af gegeven.

Nu wordt ik beschuldigd van iets wat ik niet leuk vindt,

Of ik altijd met geleende spullen zo om ga.

Ik ben zeer zuinig op mijn spullen en ook van anderen.

Ik heb haar verwijdert van Facebook omdat ik niet steeds lastig gevallen wilt worden.

Wat zouden jullie doen in deze situatie?.
Ik heb geen vet, ik heb alleen veel knuffelvlees.
quote:beelicious schreef op 02 september 2014 @ 16:17:

Ge geven ...Nogal off topic. Kan nog tien andere fouten alleen al in de op noemen. Niet aan beginnen toch
Ben ik nou de enige die denkt dat excuses aanbieden en een bos bloemen zwaar overtrokken is? Je leent een boek, hebt het uit. De eigenaar zegt: geef het maar aan mijn oude buurtjes op de camping, die nemen het wel mee voor me. Die buurtjes doen dat niet. Sja. Ik had al niet eens een nieuw boek gekocht denk ik. Als ze zelf heeft gezegd dat ik het aan de buurtjes mee kon geven .....

Nou ja, een nieuw boek had ik denk ik toch wel gedaan. Maar excuses en bloemen? No way....
quote:morgenroos schreef op 02 september 2014 @ 16:14:

[...]

Dat weet ik niet dat is iets tussen hun als ik dat wist van te voren dat ze ruzie hebben om financiën en over uitlenen,had ik het geheel anders gedaan.Jij had er gewoon zelf voor moeten zorgen, dat dat boek persoonlijk werd teruggebracht, begrijp je dat niet? Je bent heel onzorgvuldig met andermans spullen omgegaan, die buren zijn trouwens ook aso's, dit heeft je nu dus geld gekost, onnodig. En jij reageert heel vreemd, door hen van je FB af te gooien, ik hoop dat je dat nu inziet.
quote:whopper schreef op 02 september 2014 @ 16:25:

Ben ik nou de enige die denkt dat excuses aanbieden en een bos bloemen zwaar overtrokken is? Je leent een boek, hebt het uit. De eigenaar zegt: geef het maar aan mijn oude buurtjes op de camping, die nemen het wel mee voor me. Als er i.d.d. is gezegd dat het boek aan de oude buren moest worden meegegeven, echt letterlijk dus, aan die personen, dan is het een ander verhaal.
quote:morgenroos schreef op 02 september 2014 @ 15:38:

[...]

Zweepslag heb ik 8 weken mee gelopen en heb met haar overlegt ze wilde dat het op de camping werd afgegeven omdat ze vaak op bezoek ging zodat ze hem daar vanuit mee kon nemen.Ja, de eigenaresse van het boek wilde zelf dat het daar werd afgegeven. Dus eigen schuld dikke bult dat het dan mis gaat.
quote:lilalinda schreef op 02 september 2014 @ 16:05:

[...]

en waarom was het precies een goed idee, om het boek op deze manier terug te geven??Omdat haar dat gevraagd was.
quote:morgenroos schreef op 02 september 2014 @ 15:15:

Ik kon het niet zelf brengen omdat ik een zweepslag had en ik heb hem in goed vertrouwen aan mijn man mee ge geven en ze heeft zelf aan ge geven om het op de camping af te staan aan haar oude buurtjes die zouden het aan haar geven.

Je hebt juist gehandeld en hoeft je niet rot te voelen. Ze heeft zelf aangegeven het daar af te geven. En dat jij zelf dat niet gedaan hebt maar je man, sja. De meeste mensen vertrouwen hun man gewoon met een boek, dat zou ik ook doen. Hij heeft het zoals afgesproken afgegeven en daarmee houdt het voor jou op. Lief dat je een nieuw boek hebt gekocht maar dat had je nie eens hoeven doen. Zeker geen bloemen nasturen. Het is goed zo.

Er wordt hier nogal eens vlot geoordeeld. Lekker makkelijk anoniem van achter een scherm
quote:dubbeltje4 schreef op 02 september 2014 @ 15:23:

Misschien meer boeken lezen?

Niet geleend van kennissen maar van de bieb?

Het zal allicht je Nederlands ten goede komen.Dit ook. Wat een kutopmerking. Karma is een bitch, gelukkig. Jij krijgt je deel nog wel.
quote:whopper schreef op 02 september 2014 @ 16:35:

[...]

Je hebt juist gehandeld en hoeft je niet rot te voelen. Ze heeft zelf aangegeven het daar af te geven. En dat jij zelf dat niet gedaan hebt maar je man, sja. De meeste mensen vertrouwen hun man gewoon met een boek, dat zou ik ook doen. Hij heeft het zoals afgesproken afgegeven en daarmee houdt het voor jou op. Lief dat je een nieuw boek hebt gekocht maar dat had je nie eens hoeven doen.

nee, ben het niet met je eens.

het gaat niet om de goede bedoelingen, het gaat om het boek, dat de uitlener niet terug kreeg

de lener blijft verantwoordelijk dat het goed komt
quote:lilalinda schreef op 02 september 2014 @ 16:38:

[...]

nee, ben het niet met je eens.

het gaat niet om de goede bedoelingen, het gaat om het boek, dat de uitlener niet terug kreeg

de lener blijft verantwoordelijk dat het goed komt

Nee, degene die het geleend heeft kan het zelf moeilijk terugbrengen wegens fysieke problemen. Eigenaar zegt het af te geven op de camping. Daar gaat het mis.

Je kunt het er niet mee eens zijn maar zo is het wel. Het gaat hier ook niet om goede bedoelingen, het gaat er om dat TO haar afspraak is nagekomen. Dat ze een nieuw boek laat bezorgen id top. Dat ze excuses moet maken is flauwekul. Dat ze afgezeken wordt nog meer flauwekul.
quote:whopper schreef op 02 september 2014 @ 16:54:

[...]

. Dat ze een nieuw boek laat bezorgen id top. Dat ze excuses moet maken is flauwekul. Dat ze afgezeken wordt nog meer flauwekul.

TO had het beter moeten oplossen.

Had de discussie aan moeten gaan, niet in alle toonaarden zwijgen en FB blokkade opwerpen

Als ik iemand een boek uitleen, wil ik het graag terug

Als dat mislukt, dan wil ik dat graag gewoon even horen en even overleggen.

En niet genegeerd worden, als ik om mijn boek vraag
quote:morgenroos schreef op 02 september 2014 @ 16:04:

De buurtjes geven het boek niet terug omdat zij ook iets hun verontschuldigd is.

Huh? Wat belachelijk en vooral kinderachtig van die buurtjes! Dan moeten die buurtjes maar de bloemen sturen.

En anders moet de Rijdende Rechter maar eens een bezoekje brengen aan die camping.

[...]

Nee, degene die het geleend heeft kan het zelf moeilijk terugbrengen wegens fysieke problemen. Eigenaar zegt het af te geven op de camping. Daar gaat het mis.

Je kunt het er niet mee eens zijn maar zo is het wel. Het gaat hier ook niet om goede bedoelingen, het gaat er om dat TO haar afspraak is nagekomen. Dat ze een nieuw boek laat bezorgen id top. Dat ze excuses moet maken is flauwekul. Dat ze afgezeken wordt nog meer flauwekul.

Eindelijk iemand die mijn verhaal begrijpt.

En dat ik typ fouten heb helaas zit in mijn beperkingen.

Als je elke keer lastig gevallen wordt via sociaal media en elke keer moet uitleggen omdat iemand het niet begrijpen wilt dan snapt je wel hoe je dan gaat reageren dan ben je er klaar mee.

Er werd me ook verteld dat ze vaak de neiging heeft iemand de schuld te geven terwijl ze het boek toch heeft of weer uitgeleend heeft.

Ook kwestie van vertrouwen in de mens en mijn geweten en die van mijn man.

Als jezelf niet weet wat je uitleende of terug heb gehad leen dan niet uit ik wilde de boek niet eens ze stond er op.

En ze wilde dat het op de camping af gegeven werd aan de buren.

Die nog een appeltje te schillen hebben met haar omdat ze zelf ook geen zuivere is.

Dus is aan hun wat ze er mee doen en welk verhaal ze mee komen.

Ik heb mijn plicht gedaan.

[...]

Je kunt het er niet mee eens zijn maar zo is het wel. Het gaat hier ook niet om goede bedoelingen, het gaat er om dat TO haar afspraak is nagekomen. Dat ze een nieuw boek laat bezorgen id top. Dat ze excuses moet maken is flauwekul. Dat ze afgezeken wordt nog meer flauwekul.Woord voor woord mee eens
I can explain it to you, but I can't understand it for you
quote:soetkees schreef op 02 september 2014 @ 17:17:

[...]

Woord voor woord mee eens

Dank je wel.

x

quote:lilalinda schreef op 02 september 2014 @ 17:00:

[...]

TO had het beter moeten oplossen.

Had de discussie aan moeten gaan, niet in alle toonaarden zwijgen en FB blokkade opwerpen

Als ik iemand een boek uitleen, wil ik het graag terug

Als dat mislukt, dan wil ik dat graag gewoon even horen en even overleggen.

En niet genegeerd worden, als ik om mijn boek vraagJe hebt gelijk hoor.
Nou ja joh, jij hebt je lesje ook weer geleerd. Volgende keer gewoon niet meer doen. Het leven komt nu eenmaal met vallen en opstaan
Het verhaal wordt steeds duidelijker. Tja als de eigenaar zelf gezegd heeft dat het naar die buren moet dan zie ik niet in wat je fout hebt gedaan.

Hoogstens dat je hiermee akkoord bent gegaan omdat je zo de verantwoording elders legt.

Klinkt wel als een wespennest hoor die camping.
Nou TO, nooit meer iets lenen van die vrouw dus, wat een gedoe.
Gezellig daar op die camping.
Waarom precies zou jij een nieuw boek moeten geven?

Je hebt het toch volgens afspraak bij de gezamelijke campingburen afgegeven?

Dan weet ze toch waar het boek ligt? Bij die campingburen.

Ik snap niet waarom ze jou dan blijft lastig vallen.
quote:whopper schreef op 02 september 2014 @ 16:25:

Ben ik nou de enige die denkt dat excuses aanbieden en een bos bloemen zwaar overtrokken is? Je leent een boek, hebt het uit. De eigenaar zegt: geef het maar aan mijn oude buurtjes op de camping, die nemen het wel mee voor me. Die buurtjes doen dat niet. Sja. Ik had al niet eens een nieuw boek gekocht denk ik. Als ze zelf heeft gezegd dat ik het aan de buurtjes mee kon geven .....

Nou ja, een nieuw boek had ik denk ik toch wel gedaan. Maar excuses en bloemen? No way....

Nu duidelijk is geworden dat die vriendin zelf had aangegeven dat het wel via de oude buurtjes terug mocht, ben ik het met je eens. Dat stond eerder volgens mij niet in de OP.

Het geven van een nieuw boek vind ik wel nog steeds een mooi gebaar, want daarmee laat je blijken dat je het heel vervelend vindt dat jullie regeling is misgelopen.
Nieuw boek kopen. Jij leent van haar een boek, en zij heeft het niet teruggekregen. Simpel, lijkt mij...
quote:sandra1905 schreef op 02 september 2014 @ 18:38:

Nieuw boek kopen. Jij leent van haar een boek, en zij heeft het niet teruggekregen. Simpel, lijkt mij...Ja het leven kan zo simpel zijn. Als je niet verder kijkt dan je neus lang is.
quote:dubbeltje4 schreef op 02 september 2014 @ 15:22:

Wat een verschrikkelijk spelling trouwens!

+1.

Ik zou zeggen: leenkoop een boek om je Nederlands wat bij te spijkeren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven