Wie weet wat dit kan zijn?
woensdag 3 september 2014 om 13:07
Hallo,
Mijn zoontje van 3,5 werd vanmorgen wakker met een opgezwollen ooglid. Het zit door de zwelling bijna helemaal dicht. Hij kan er wel door zien en het oogwit is gewoon mooi wit, maar ik maak me wel zorgen waar dit door komten wat het kan zijn. Hij had ook twee rode puntjes op zn gezicht en nu een paar uur later heeft hij een twintigtal rode vlekken/bultjes over z'n lichaam. Niet het kinderziekte soort maar meer een soort muggebultjes bult. Maar ik heb geen mug binnen gezien en we hebben horren voor de ramen en niemand anders in ons familie heeft een muggebeet gehad de laatste tijd. Oh en het lijkt niet te jeuken.
Hij zegt dat zn oog pijn doet maar als ik erop duw, lijkt het mij toch mee te vallen met de pijn, want hij piept helemaal niet.
Heeft iemand een idee wat dit kan zijn of zelf meegemaakt?
Ik weet dat iedereen gaat zeggen dat ik naar de huisrts moet maar we zijn binnenvaartschippers en zijn op het moment op uren afstand rijden van een nederlands sprekende dokter en dat wil ik jonge kinderen uiteraard niet onnodig aandoen.
Bedankt voor je reactie!
P.s. Weet iemand hoe ik een foto erbij kan plaatsen?
Mijn zoontje van 3,5 werd vanmorgen wakker met een opgezwollen ooglid. Het zit door de zwelling bijna helemaal dicht. Hij kan er wel door zien en het oogwit is gewoon mooi wit, maar ik maak me wel zorgen waar dit door komten wat het kan zijn. Hij had ook twee rode puntjes op zn gezicht en nu een paar uur later heeft hij een twintigtal rode vlekken/bultjes over z'n lichaam. Niet het kinderziekte soort maar meer een soort muggebultjes bult. Maar ik heb geen mug binnen gezien en we hebben horren voor de ramen en niemand anders in ons familie heeft een muggebeet gehad de laatste tijd. Oh en het lijkt niet te jeuken.
Hij zegt dat zn oog pijn doet maar als ik erop duw, lijkt het mij toch mee te vallen met de pijn, want hij piept helemaal niet.
Heeft iemand een idee wat dit kan zijn of zelf meegemaakt?
Ik weet dat iedereen gaat zeggen dat ik naar de huisrts moet maar we zijn binnenvaartschippers en zijn op het moment op uren afstand rijden van een nederlands sprekende dokter en dat wil ik jonge kinderen uiteraard niet onnodig aandoen.
Bedankt voor je reactie!
P.s. Weet iemand hoe ik een foto erbij kan plaatsen?
woensdag 3 september 2014 om 13:14
Klinkt als een virus aangezien het zo snel op komt zetten. Ik dacht even gordelroos, maar daar is hij denk ik te jong voor. Tja kan van alles zijn, bijv. Allergische reactie. Mug kan, ook al us niemand verder gebeten. Mijn zus en ik sliepen jaren op dezelfde kamer en ik had nooit een beet, zij altijd.
woensdag 3 september 2014 om 13:18
woensdag 3 september 2014 om 13:22
quote:geordie schreef op 03 september 2014 @ 13:18:
Het lijkt me gewoon niet zo verstandig als niet-medici hier half bakken diagnoses gaan zitten geven. Ik snap dat het een enorm gedoe is om bij een arts te komen, maar ik zou het toch maar doen. Ik weet niet waar te wereld je je bevind, maar is een niet nederlands sprekende arts geen optie?Kinderziekten met vlekjes: waterpokken, vijfde ziekte, zesde ziekte, roodvonk, rode hond en mazelen.
Bijna alle kinderen in Nederland zijn tegen rode hond en mazelen ingeënt (de BMR-prik).
Kinderziektes met vlekjes zijn besmettelijk.
Ze zijn meestal onschuldig en gaan vanzelf over. Van roodvonk of mazelen kan een kind erg ziek zijn.
Zorg dat uw kind veel drinkt.
Neem contact op met uw huisarts:
als uw kind jonger is dan 3 maanden en koorts krijgt
als u denkt dat uw kind rondvonk heeft
als u zwanger bent en in contact bent geweest met een kind met een vlekjesziekte
Bel direct uw huisarts (of de huisartsenpost) in de volgende situaties: als uw kind
erg ziek is
suf wordt
puntvormige donkerrode of blauwrode vlekjes krijgt
Het lijkt me gewoon niet zo verstandig als niet-medici hier half bakken diagnoses gaan zitten geven. Ik snap dat het een enorm gedoe is om bij een arts te komen, maar ik zou het toch maar doen. Ik weet niet waar te wereld je je bevind, maar is een niet nederlands sprekende arts geen optie?Kinderziekten met vlekjes: waterpokken, vijfde ziekte, zesde ziekte, roodvonk, rode hond en mazelen.
Bijna alle kinderen in Nederland zijn tegen rode hond en mazelen ingeënt (de BMR-prik).
Kinderziektes met vlekjes zijn besmettelijk.
Ze zijn meestal onschuldig en gaan vanzelf over. Van roodvonk of mazelen kan een kind erg ziek zijn.
Zorg dat uw kind veel drinkt.
Neem contact op met uw huisarts:
als uw kind jonger is dan 3 maanden en koorts krijgt
als u denkt dat uw kind rondvonk heeft
als u zwanger bent en in contact bent geweest met een kind met een vlekjesziekte
Bel direct uw huisarts (of de huisartsenpost) in de volgende situaties: als uw kind
erg ziek is
suf wordt
puntvormige donkerrode of blauwrode vlekjes krijgt

woensdag 3 september 2014 om 13:25
Elk ander advies is belachelijk, ook de copy-pastes van website doen helemaal niet ter zake. Wij kennen het kind niet, weten niet hoe het oog eruit ziet en kunnen dus, nog afgezien van de expertise, totaaaaal niet beoordelen hoe ernstig het is. Maar ik kan je wel zeggen dat ik als moeder, allang een afspraak had gemaakt al moest ik er een dag voor rijden.

woensdag 3 september 2014 om 15:08
quote:schippertje schreef op 03 september 2014 @ 13:07:
Je bent uren rijden van een Nederlandse dokter. Dan ga je toch naar een 'buitenlandse' dokter?
Liever onnodig naar een dokter, dan niet gaan, terwijl het achteraf wel nodig was geweest.
Je bent uren rijden van een Nederlandse dokter. Dan ga je toch naar een 'buitenlandse' dokter?
Liever onnodig naar een dokter, dan niet gaan, terwijl het achteraf wel nodig was geweest.

woensdag 3 september 2014 om 17:03
Hoi allemaal,
Onze huisarts doet geen emailconsults maar ik had ze vanochtend ook een mailtje gestuurd met foto's. Ik had alleen niet erg snel of zelfs geen antwoord verwacht omdat ze dit eigenlijk dus niet doen.
Maar goed, ik kreeg net dit mailtje terug:
Hallo,
Zolang de visus normaal is kan het afgewacht worden.
MVG
Ik weet dus even voldoende, bedankt voor het meedenken allemaal!
Onze huisarts doet geen emailconsults maar ik had ze vanochtend ook een mailtje gestuurd met foto's. Ik had alleen niet erg snel of zelfs geen antwoord verwacht omdat ze dit eigenlijk dus niet doen.
Maar goed, ik kreeg net dit mailtje terug:
Hallo,
Zolang de visus normaal is kan het afgewacht worden.
MVG
Ik weet dus even voldoende, bedankt voor het meedenken allemaal!
woensdag 3 september 2014 om 17:27
Mijn dochter had het ook een half jaar terug, bleek toch een mug te zijn geweest maar zagen we pas toen de zwelling afnam.
Toevallig werd ze maandag weer zo wakker... Die mug had een hele wandeling rond haar hoog en de hele zijkant van haar lichaam te hebben gemaakt
Toevallig werd ze maandag weer zo wakker... Die mug had een hele wandeling rond haar hoog en de hele zijkant van haar lichaam te hebben gemaakt

De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.

woensdag 3 september 2014 om 20:10
Zoooo, ik heb bij google afbeeldingen inderdaad gezocht op netelroos. Dat is het gelukkig niet! Pfff, sommige plaatjes gaan me vannacht uit m'n slaap houden
Ik heb maar een muggenstekker opgehangen in de slaapkamer vannacht en verder wacht ik af, wat de dokter aanraadde. Ik hou het uiteraard wel goed in de gaten, want zoals sommige mensen al hebben opgemerkt, met de ogen kan je miet voorzichtig genoeg zijn!! Fijne avond allemaal
Ik heb maar een muggenstekker opgehangen in de slaapkamer vannacht en verder wacht ik af, wat de dokter aanraadde. Ik hou het uiteraard wel goed in de gaten, want zoals sommige mensen al hebben opgemerkt, met de ogen kan je miet voorzichtig genoeg zijn!! Fijne avond allemaal