Oeps, verkeerd nummer!

03-09-2014 18:50 84 berichten
Vandaag iets grappigs meegemaakt.

Van mijn broer kreeg ik het mobiele telefoonnr. van mijn nichtje geappt. Het is haar allereerst mobieltje en ik wilde haar appen over een logeerpartijtje.

Dus schrijf ik een heel stuk over dat ze niet kan komen logeren maar misschien wel volgend weekend en dat ze dat aan mama moest vragen. Natuurlijk met veel hartjes en schatjes.

Kreeg ik terug "ik ben er helemaal klaar voor" met smileys en hartjes. Vond ik toch een beetje aparte manier van reageren voor een meisje van nog geen 10!

Dus ik reageerde met "Gekkie"en "ik zit in de bus"

Bleek ik een verkeerd nummer te hebben gekregen en mijn berichtjes te hebben gestuurd aan een mij onbekende man!

Ik lag helemaal in een deuk, en hij vond het blijkbaar ook grappig want toen ik schreef dat ik de verkeerde persoon had geappt schreef hij "jammer".

Na een lange dag hard werken was dit een grappig voorvalletje dat me goed deed.

Hebben jullie wel eens zo'n grappige telefoonblunder meegemaakt?
quote:sandt2.0 schreef op woensdag 03 september 2014 23:17 Eerst was ik telefoniste bij een bank. Nieuwe collega, van ander kantoor gekomen, kreeg gelijk een flinke portefeuille met verzekeringsklanten. Ze was een beetje bleu en haar collega's haalden flink wat telefoon grapjes met haar uit. Ze had nog niet haar hele klantenbestand in haar hoofd qua namen. De klanten hadden haar naam per brief door gekregen. Toen belde er een klant. Jan Onderwater, wilde waterschade melden, nou daar trapte ze natuurlijk niet in, ineens was ze veel minder bleu dan ze tot dan toe geleken had. Helaas bestond Jan Onderwater wel echt, en had hij niet heel veel geduld of begrip voor dit soort gevallen.

Zo hebben wij ooit een collega in de maling genomen die altijd heel klef met zijn vriendin belde. We riepen door kantoor "...., je vriendin aan de lijn" en verbonden haar door naar het verkeerde bureau. Hij rennen, wij net op tijd ophangen, en bellen naar zijn bureau. Hij weer terug, wij weer ophangen. Afijn, dat is een minuut of 3 zo doorgegaan terwijl wij op een paar stoelen door het hoge tussenraam keken en blauw lagen

Andere grap bij hetzelfde bedrijf: een collega vertrok altijd met een krantje onder zijn arm naar het toilet na de lunch. Wij even wachten totdat we dachten dat hij lekker zou zitten, lieten we door het pand omroepen dat meneer X (belangrijke klant) belde voor hem. En zo hard gelachen toen hij zijn broek nog dichtknopend van het toilet af kwam rennen!

Allebei heel flauw, maar wat moesten we er om lachen!
Vroegaaah was er een Speciaal Iets op je vaste telefoon. Dan kon je, als degene die je wilde bellen in gesprek was, een 5 toetsen en daarna de telefoon neerleggen. Op het moment dat de beller klaar was met bellen, ging aan beide kanten tegelijk de telefoon zodat je verbinding kreeg...

Moet je als 5 draaier wel bij de telefoon blijven, anders krijg je dus 2 mensen die de telefoon opnemen nadat hij is overgegaan en beide in de veronderstelling zijn de ontvangende partij te zijn en te wachten tot de ander het initiatief neemt
quote:NummerZoveel schreef op 04 september 2014 @ 13:35:

[...]

Ik dacht even dat je een verhaal van mijn oude werk vertelde, maar dat liep anders. De secretaresse zat de bellen uit te maken voor alles wat lelijk was, en toen bleek de lijn ook nog open. Dame was boos, zegt mijn collega "het spijt me heel erg, het was niet de bedoeling dat u dat hoorde, maar ik meende elk woord!". De directeur stond overigens aan haar kant, want de beller was echt een vreselijk naar en respectloos mens Lef van de secretaresse en prima manager dat hij haar steunde!
Alle reacties Link kopieren
2 cijfers omdraaien van m'n telefoonnummer en dan heb je het nummer van een sportschool. Wij worden dus regelmatig gebeld of de groepslessen nog doorgaan of dat er een squashbaan vrij is. Na tig keer vertellen dat we de sportschool niet zijn heeft m'n man toch een keer een squashbaan ' gereserveerd ' voor een jongen die belde.
En 1 keer net voor ik trouwde belde er zo'n telefonisch verkoopster en vroeg naar mevr K, ik was toch nog mevrouw E dus ik zei mevr K bestaat nog niet. Vrouwtje snapte er niets van maar hing toch maar op ?
Gisteren: mijn vriend was aan het werk en de telefoon ging. Hij keek op het schermpje en dacht te lezen (mijn vriend ziet slecht zonder bril, die hij dus niet op had...) dat ik het was die hem belde. Hij nam op met: 'Haa m'n allerliefste schat...' Bleek het zijn baas te zijn, wiens voornaam maar twee letters verschilt met die van mij...! Zij kon er geloof ik wel om lachen.

Toen ik nog thuis woonde werden we elke zondag rond een uur of 11 gebeld door een (denk ik) bejaarde vrouw. Zij vroeg elke week of ze het nummer van de familie Jansen had en of Karel of Annie dan thuis was... Vond ik eigenlijk best zielig, zo'n oude vrouw die gewoon élke week het verkeerde nummer belde...
Ik moest hierdoor denken aan de keer dat iemand van mijn collega's iets had gelezen over 'rimmen'. Ze wist niet wat het betekende, en ik maakte er een lolletje van door het haar niet uit te leggen. We kregen telefoon die voor haar was bestemd en toen ik haar kamer binnenstapte mét de telefoon riep ze heel hard dat ze nu wel wist wat rimmen was en veel "gatver!" en zo...

Ik gaf haar de telefoon, druk gebarend dat de beller dit gehoord had. Uit zenuwachtigheid drukte ze snel de telefoon weer uit.

Misschien handig om te weten dat dit op een basisschool was..

Gelukkig was het geen ouder, maar een Intern Begeleider van een andere school die enorm heeft gelachen en later weer teruggebeld heeft
Lang geleden rinkelde de huistelefoon: ik neem op met 'goedemiddag met Oudblond". Andere kant "Spreek ik met mevrouw Jansen (naam van mijn schoonmoeder)?. Ik: nee mevrouw die woont in België?!? (wonen zelf in NL). De beller hangt op en úren later valt mijn kwartje: Ik ben natuurlijk OOK mevrouw Jansen, maar gebruik nooit de naam van mijn man.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Iemand had zijn tel. op de balie bij de receptie laten liggen. De receptioniste wist niet van wie die was. Komt er een appje op binnen met een tekst als 'Het was lekker gister schatje, kus Rita' (met nog wat smerige details). Waarop de receptioniste met de telefoon naar de man van Rita loopt en zegt 'Hopelijk ben je een beetje uitgeslapen?' Man van Rita snapte er natuulijk niks van totdat hij dat berichtje las

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven